Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Шановні аспіранти!

Щиро дякуємо за ваші відгуки, зауваження та пропозиції, висловлені під час опитування щодо якості освітньо-наукових програм у лютому 2024 року. Ваша думка є надзвичайно важливою для нас, адже вона дозволяє критично оцінити нашу роботу та визначити напрями подальшого вдосконалення освітнього процесу в аспірантурі.

Детально проаналізувавши ваші відповіді, ми розробили план заходів з урахування найбільш актуальних і конструктивних пропозицій. Дозвольте надати роз'яснення щодо реалізації ключових рекомендацій.

1. Щодо пропозиції зменшити кількість навчальних дисциплін, залишивши лише ті, що безпосередньо сприяють розвитку наукових компетентностей. Ми погоджуємось, що освітня складова має бути максимально підпорядкована завданням підготовки дослідника. Тому загальний обсяг освітніх компонентів ОНП скорочено з 646 до 548 годин. Водночас, ми переконані, що всі дисципліни навчального плану є важливими для формування універсальних навичок науковця та викладача, тому суттєвих змін у змісті ОНП не передбачається.

2. Стосовно збільшення обсягу практичних занять для аспірантів заочної форми навчання. Ми розуміємо важливість практичної підготовки, особливо в умовах обмеженого аудиторного навантаження. Тому кількість практичних годин дещо збільшено - з 152 до 160. При цьому співвідношення лекційних і практичних занять залишається оптимальним для ефективного опанування матеріалу.

3. Щодо пропозиції збільшити кількість годин з дисципліни "Методологія та організація наукового дослідження" за рахунок інших курсів. Ми цілком підтримуємо прагнення здобувачів отримати ґрунтовні знання з методології. Тому, хоча перерозподіл годин виявився неможливим з огляду на вимоги стандарту, ми включили цю дисципліну до переліку обов'язкових компонентів ОНП, підкресливши її значущість для дослідницької діяльності.

4. Чи є цей допис належною реакцією на прохання аспірантів? Безумовно, ми розглядаємо всі ваші запити та пропозиції з належною увагою. Цей допис покликаний проінформувати вас про вже реалізовані та заплановані кроки з удосконалення освітнього процесу. Ми завжди відкриті до конструктивного діалогу та готові оперативно реагувати на ваші запити в межах наших можливостей.

5. Про обговорення змісту дисертацій на більш ранніх етапах підготовки, ніж передзахист. Ми повністю погоджуємось з важливістю постійного наукового дискурсу щодо тем і напрямів ваших досліджень. Тому плануємо запровадити практику проведення науково-методологічних семінарів за участю аспірантів і викладачів кафедр, на яких можна буде представляти проміжні результати та отримувати фахові поради і рекомендації.

6. Стосовно формату звітування аспірантів на кафедрах. Дійсно, звіти мають бути не лише формальною процедурою, але й можливістю для змістовного обговорення ходу дослідницької роботи. Ваша слушна пропозиція щодо проведення тематичних круглих столів буде врахована при плануванні науково-організаційних заходів кафедр.

7. Про розміщення актуальної інформації щодо вартості навчання та реквізитів. Ми обов'язково розмістимо ці дані в спеціальному розділі сайту "Вступнику" (https://kdpu.edu.ua/aspirantura/maibutnomu-aspirantu/taryfy.html), щоб забезпечити їх максимальну доступність для потенційних і діючих аспірантів. Щодо порядку отримання пільгового доступу до освітніх ресурсів, МОН вже підготувало відповідну інформацію за посиланням: https://mooc4ua.online/

8. Щодо можливості складання іспитів онлайн для аспірантів з інших регіонів. В умовах воєнного стану ми готові надавати таку можливість з міркувань безпеки, проте остаточне рішення щодо формату іспитів залежатиме від безпекової ситуації та нормативних вимог.

9. Стосовно побажання щодо концентрованого графіку навчання та змішаного формату занять. Ми усвідомлюємо, що аспіранти мають різні стилі навчання та можливості щодо розподілу часу. Тому для заочної форми ми вже застосовуємо концентрований розклад сесій. На денній формі такий підхід не завжди можливий з огляду на індивідуальні особливості та зайнятість здобувачів. Щодо змішаного навчання, ми поступово рухаємось в цьому напрямі, запроваджуючи відеозаписи лекцій та онлайн-компоненти в системі Moodle. Проте повноцінна реалізація цієї моделі вимагає значних фінансових інвестицій у матеріальну базу, що наразі є проблематичним з огляду на скорочення бюджету університету. Ми докладемо всіх зусиль для пошуку можливостей реалізації цієї прогресивної ідеї.

10. Щодо побажання зменшити кількість звітів для аспірантів заочної форми. На нашу думку, поточна практика подання двох звітів на рік як для денної, так і для заочної форми є оптимальною та не обтяжливою. Вона дозволяє забезпечити належний моніторинг прогресу здобувачів та вчасно надавати необхідну підтримку. Тому ми не вбачаємо необхідності змінювати усталену процедуру звітування.

Насамкінець, хочемо ще раз подякувати всім аспірантам, які долучились до опитування та висловили свої думки, зауваження та пропозиції. Ми високо цінуємо вашу небайдужість та прагнення вдосконалювати якість освітнього процесу. Запевняємо, що ваші відгуки не залишаться без уваги та будуть враховані в подальшій розбудові освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії.

Бажаємо вам натхнення, наснаги та плідної науково-дослідницької роботи! Завжди раді співпраці та відкриті до ваших ідей.

З повагою,
С. О. Семеріков

28792
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31