Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Шановні аспіранти!

Щиро дякуємо за ваші відгуки, зауваження та пропозиції, висловлені під час опитування щодо якості освітньо-наукових програм у лютому 2024 року. Ваша думка є надзвичайно важливою для нас, адже вона дозволяє критично оцінити нашу роботу та визначити напрями подальшого вдосконалення освітнього процесу в аспірантурі.

Детально проаналізувавши ваші відповіді, ми розробили план заходів з урахування найбільш актуальних і конструктивних пропозицій. Дозвольте надати роз'яснення щодо реалізації ключових рекомендацій.

1. Щодо пропозиції зменшити кількість навчальних дисциплін, залишивши лише ті, що безпосередньо сприяють розвитку наукових компетентностей. Ми погоджуємось, що освітня складова має бути максимально підпорядкована завданням підготовки дослідника. Тому загальний обсяг освітніх компонентів ОНП скорочено з 646 до 548 годин. Водночас, ми переконані, що всі дисципліни навчального плану є важливими для формування універсальних навичок науковця та викладача, тому суттєвих змін у змісті ОНП не передбачається.

2. Стосовно збільшення обсягу практичних занять для аспірантів заочної форми навчання. Ми розуміємо важливість практичної підготовки, особливо в умовах обмеженого аудиторного навантаження. Тому кількість практичних годин дещо збільшено - з 152 до 160. При цьому співвідношення лекційних і практичних занять залишається оптимальним для ефективного опанування матеріалу.

3. Щодо пропозиції збільшити кількість годин з дисципліни "Методологія та організація наукового дослідження" за рахунок інших курсів. Ми цілком підтримуємо прагнення здобувачів отримати ґрунтовні знання з методології. Тому, хоча перерозподіл годин виявився неможливим з огляду на вимоги стандарту, ми включили цю дисципліну до переліку обов'язкових компонентів ОНП, підкресливши її значущість для дослідницької діяльності.

4. Чи є цей допис належною реакцією на прохання аспірантів? Безумовно, ми розглядаємо всі ваші запити та пропозиції з належною увагою. Цей допис покликаний проінформувати вас про вже реалізовані та заплановані кроки з удосконалення освітнього процесу. Ми завжди відкриті до конструктивного діалогу та готові оперативно реагувати на ваші запити в межах наших можливостей.

5. Про обговорення змісту дисертацій на більш ранніх етапах підготовки, ніж передзахист. Ми повністю погоджуємось з важливістю постійного наукового дискурсу щодо тем і напрямів ваших досліджень. Тому плануємо запровадити практику проведення науково-методологічних семінарів за участю аспірантів і викладачів кафедр, на яких можна буде представляти проміжні результати та отримувати фахові поради і рекомендації.

6. Стосовно формату звітування аспірантів на кафедрах. Дійсно, звіти мають бути не лише формальною процедурою, але й можливістю для змістовного обговорення ходу дослідницької роботи. Ваша слушна пропозиція щодо проведення тематичних круглих столів буде врахована при плануванні науково-організаційних заходів кафедр.

7. Про розміщення актуальної інформації щодо вартості навчання та реквізитів. Ми обов'язково розмістимо ці дані в спеціальному розділі сайту "Вступнику" (https://kdpu.edu.ua/aspirantura/maibutnomu-aspirantu/taryfy.html), щоб забезпечити їх максимальну доступність для потенційних і діючих аспірантів. Щодо порядку отримання пільгового доступу до освітніх ресурсів, МОН вже підготувало відповідну інформацію за посиланням: https://mooc4ua.online/

8. Щодо можливості складання іспитів онлайн для аспірантів з інших регіонів. В умовах воєнного стану ми готові надавати таку можливість з міркувань безпеки, проте остаточне рішення щодо формату іспитів залежатиме від безпекової ситуації та нормативних вимог.

9. Стосовно побажання щодо концентрованого графіку навчання та змішаного формату занять. Ми усвідомлюємо, що аспіранти мають різні стилі навчання та можливості щодо розподілу часу. Тому для заочної форми ми вже застосовуємо концентрований розклад сесій. На денній формі такий підхід не завжди можливий з огляду на індивідуальні особливості та зайнятість здобувачів. Щодо змішаного навчання, ми поступово рухаємось в цьому напрямі, запроваджуючи відеозаписи лекцій та онлайн-компоненти в системі Moodle. Проте повноцінна реалізація цієї моделі вимагає значних фінансових інвестицій у матеріальну базу, що наразі є проблематичним з огляду на скорочення бюджету університету. Ми докладемо всіх зусиль для пошуку можливостей реалізації цієї прогресивної ідеї.

10. Щодо побажання зменшити кількість звітів для аспірантів заочної форми. На нашу думку, поточна практика подання двох звітів на рік як для денної, так і для заочної форми є оптимальною та не обтяжливою. Вона дозволяє забезпечити належний моніторинг прогресу здобувачів та вчасно надавати необхідну підтримку. Тому ми не вбачаємо необхідності змінювати усталену процедуру звітування.

Насамкінець, хочемо ще раз подякувати всім аспірантам, які долучились до опитування та висловили свої думки, зауваження та пропозиції. Ми високо цінуємо вашу небайдужість та прагнення вдосконалювати якість освітнього процесу. Запевняємо, що ваші відгуки не залишаться без уваги та будуть враховані в подальшій розбудові освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії.

Бажаємо вам натхнення, наснаги та плідної науково-дослідницької роботи! Завжди раді співпраці та відкриті до ваших ідей.

З повагою,
С. О. Семеріков

28792

Задля моніторингу якості освітньо-наукових програм, для перевірки їх збалансованості та ефективності з 28 лютого по 01 березня 2024 року проведено опитування здобувачів ступеня доктора філософії всіх років навчання та випускників (за можливості) освітньо-наукової програми "Професійна освіта (Комп'ютерні технології)". Здобувачам було запропоновано оцінити наведені критерії за п'ятибальною шкалою, від 1 до 5 (1 — дуже погано, 2 — погано, 3 — задовільно, 4 — добре, 5 — дуже добре), за необхідності дати розгорнуту відповідь. Загальні результати можна знайти за посиланням https://kdpu.edu.ua/aspirantura/monitorynh-iakosti-onp/25780-aspirantura-monitorynh-yakosti-pidhotovky-zdobuvachiv-stupenya-doktora-filosofiyi-v-universyteti.html, а тут наведемо аналіз результатів опитування, виконаний за допомогою великої мовної моделі Claude 3 Opus.

Загальна інформація:

В опитуванні взяли участь 12 здобувачів цієї ОНП, що становить досить репрезентативну вибірку. Для порівняння, за іншими ОНП було від 1 до 3 респондентів.

Кількісний аналіз оцінок:

1. Абсолютна більшість параметрів ОНП оцінені на найвищому рівні 5 балів всіма або майже всіма респондентами. Це стосується таких ключових аспектів як:

- Доступність і повнота інформації про ОНП на сайті
- Кадрове забезпечення ОНП
- Діяльність гаранта ОНП і завідувача кафедри
- Забезпечення прав і обов'язків учасників освітнього процесу
- Доступність необхідних документів (ОНП, навчальний план, розклад, силабуси тощо)
- Доступ до навчання за неупередженим конкурсом
- Врахування особливостей ОНП в програмі вступного іспиту
- Необхідність співбесід з гарантом ОНП і науковим керівником при вступі
- Необхідність дослідницької пропозиції при вступі
- Рівень організації вступних іспитів
- Безпечність освітнього середовища
- Соціальна підтримка здобувачів
- Врегулювання конфліктних ситуацій
- Діяльність наукової бібліотеки
- Дотримання принципу здобувачецентризму в університеті та на ОНП
- Взаєморозуміння між адміністрацією, викладачами і здобувачами
- Взаємовідносини з науковим керівником
- Взаємодія з викладачами і іншими здобувачами
- Програмні результати навчання і освітні компоненти ОНП
- Логіка і послідовність вивчення дисциплін
- Освітня, інформаційна і консультативна підтримка
- Графік освітнього процесу, розклад занять
- Якість організації освітнього процесу
- Співвідношення аудиторної і самостійної роботи
- Форми контролю
- Дієвість процедури вибору дисциплін
- Якість викладання нормативних, спеціальних і вибіркових дисциплін
- Обізнаність про визнання результатів навчання в інших закладах
- Доцільність залучення професіоналів-практиків
- Задоволеність навчанням за ОНП
- Врахування наукових уподобань при затвердженні теми
- Відповідність роботи напряму досліджень керівника
- Обізнаність з науковими здобутками викладачів кафедри
- Можливості для проведення і апробації досліджень
- Можливості для обговорення проміжних результатів
- Входження до міжнародної спільноти
- Обізнаність з політикою академічної доброчесності
- Зацікавленість університету, ОНП і наукового керівника в якісній підготовці і захисті здобувачів

2. Лише декілька параметрів отримали оцінки 4 і нижче від окремих респондентів:

- 1 респондент поставив оцінку 1 за рівень взаєморозуміння з гарантом ОНП, але більшість оцінили цей параметр на 5
- 1 респондент оцінив на 3 послідовність вивчення дисциплін
- 1 респондент оцінив на 2 термін проведення практики (більшість не проходили практику)
- 1 респондент оцінив на 3 обізнаність з науковими доробками викладачів за напрямом дослідження (решта оцінили на 5)
- 1 респондент оцінив на 4 рівень забезпеченості ОНП для проведення апробацій (решта оцінили на 5)

Якісний аналіз відгуків:

Найбільш важливі для підготовки дисципліни:

- Методологія та організація наукового дослідження (2 респонденти)
- Академічне письмо та риторика (2)
- Іноземна мова (2)
- Менеджмент педагогічної та наукової діяльності
- Основи наукових досліджень
- Комп'ютерні технології навчання, управління та підтримки досліджень
- Трансформація освіти в сучасному суспільстві

Досвід залучення до перегляду ОНП:

- 2 респонденти мали досвід обговорення ОНП і внесення змін
- 7 не мали такого досвіду або не відповіли на питання

Рекомендації з покращення ОНП:

- Збільшити кількість годин з "Методології наукового дослідження"
- Зробити "Методологію наукового дослідження" обов'язковим курсом
- Зменшити кількість існуючих предметів, які не стосуються наукової роботи
- Збільшити кількість практичних робіт для заочників
- Перенести практику на 5 семестр
- Можливість складання іспитів онлайн для здобувачів з інших областей
- Обговорювати змістове наповнення дисертацій аспірантів раніше, ніж на передзахисті
- Проводити круглі столи для обговорення змісту дисертацій
- Менше звітів для заочників

Співпадіння очікувань і реальності:

- 7 респондентів зазначили повне або майже повне (90%+) співпадіння
- 1 - на рівні 80%
- 4 не відповіли на питання

Пошук інформації на сайті:

- 10 респондентів повідомили, що знайшли на сайті всю необхідну інформацію
- 1 рекомендував додати інформацію про вартість навчання і реквізити, алгоритми отримання пільгового доступу до курсів

Пропозиції щодо анкети:

- Додати більше запитань про нормативні дисципліни
- Зробити поле для відгуку опціональним

Загальні відгуки:

- Аспірантура - чудово проведений час, але хотілось би менше звітів для заочників
- Можливість зробити навчання більш концентрованим (місяць інтенсивно замість 1 разу на тиждень)
- Реалізувати змішане навчання - лекції онлайн, семінари офлайн

Висновки:

  1. Здобувачі ОНП "015 Професійна освіта (Цифрові технології)" загалом демонструють дуже високий рівень задоволеності якістю програми за всіма ключовими параметрами - від вступної кампанії до організації освітнього процесу, підтримки наукової роботи і академічної доброчесності.
  2. Середня оцінка переважної більшості параметрів - 5 балів. Незначні відхилення в бік 4 балів мають поодинокий характер. Це свідчить про системну роботу з забезпечення якості ОНП.
  3. Очікування здобувачів переважно повністю співпадають з реальністю, інформаційне забезпечення на сайті є достатнім.
  4. Висловлені рекомендації стосуються в основному вдосконалення окремих освітніх компонентів (збільшення практичної підготовки, статусу курсу з методології досліджень). Організаційні зауваження включають пропозиції перенесення практики, зменшення звітності для заочників, можливості складання іспитів онлайн, проведення навчання у змішаному форматі.
  5. Рівень задоволеності здобувачів ОНП "015 Професійна освіта (Цифрові технології)" є дуже високим на фоні інших програм. При цьому, висловлені рекомендації заслуговують на увагу і можуть бути враховані для подальшого удосконалення цієї успішної і затребуваної освітньо-наукової програми.
28790

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (далі – Національне агентство) розглянуло на своєму засіданні акредитаційну справу No 1838/АС-21 щодо акредитації освітньої програми:

 

Криворізький державний педагогічний університет

освітня програма «Професійна освіта (Комп'ютерні технології)» (ідентифікатор у ЄДЕБО 47773),

рівень вищої освіти – Доктор філософії, галузь знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність – 015

Професійна освіта, спеціалізація – відсутня, тип – Освітньо-наукова.

Рівень B – – Критерії 2, 4, 5, 6, 8, 9 

Рівень A – – Критерії 1, 3, 7, 10

 Національне агентство рекомендує закладу вищої освіти:

- взяти до уваги рекомендації щодо усунення недоліків та подальшого удосконалення освітньої програми, викладені у звіті експертної групи та експертному висновку ГЕР.

- систематично ураховувати рекомендації стосовно запровадження внутрішньої системи забезпечення якості та рішення щодо гуманітарної складової освітнього процесу і дотримання мовного законодавства, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства.

Керуючись Положенням про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 11 липня 2019 року No 977, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 8 серпня 2019 року за No 880/33851, Національне агентство

 

ВИРІШИЛО:

Акредитувати освітню програму

Рішення ухвалене на засіданні 01 березня 2022 р., протокол No 3 (8)

Посилання на рішення Національного агенства.

18864

9 лютого 2022 року відбулось обговорення освітніх програм "Професійна освіта (Компютерні технології)" для здобувачів третього (освітньо-наукового рівня), "Інформатика. Програмування" для здобувачів першого (бакалаврського рівня), "Інформатика. Програмування", "Інформатика. Англійська мова" другого (магістерського) членів робочих груп та Кузьмінської Олени Геронтіївни. На зустрічі було проаналізовано ефективність і якість поточних освітніх програм, здійснено уточнення проєктів освітніх програм на наступний навчальний рік, прийнято рішення про розширення переліку вибіркових дисциплін для ОП "Професійна освіта (Компютерні технології)".

20220209 144031

20220209 144101

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18444

Шановні  аспіранти, викладачі та інші стейкхолдери, просимо долучитись до опитувань щодо освітньо-наукової програми "Професійна освіта (Комп'ютерні технології)"

Опитування для аспірантів

Опитування для викладачів

Опитування для роботодавців

17076

29 січня 2020 року відбувся семінар викладачів кафедри  інформатики та прикладної математики на тему "Порядок та критерії акредитації освітніх програм".

1 

Доповідач - Іванова Галина Ігорівна  детально розглянула всі складові кожного критерію, акцентувала увагу на особливостях підготовки до акредитації, оформлення відповідної документації з метою отримання найвищих оцінок. 

10007

30 січня 2020 року на базі кафедри інформатики та прикладної математики КДПУ відбулося засідання секції викладачів закладів професійної/професійно-технічної освіти Кривого Рогу. 

IMG 0b86691c826400437cebf3ca29695569 V

На засіданні виступили к. пед. н., доценти, доценти кафедри Шокалюк Світлана Вікторівна, Мінтій Ірина Сергіївна та старший викладач кафедри Юрко Олександр Володимирович.

9998

11 жовтня завершились курси підвищення кваліфікації для вчителів інформатики, що проходили на базі Криворізького державного педагогічного університету.

Теми, що були розглянуті з учителями:

Сучасне програмно-методичне забезпечення навчання інформатики;

Елементи теорії та практики навчання основам робототехніки та мікроелектроніки;

Методичні аспекти навчання початків програмування;

Теорія і практика комбінованого навчання інформатики;

Теорія та практика організації навчально-дослідницької діяльності учнів з програмування;

Методика навчання інформатики за програмою вибіркового модуля «Веб-технології» навчальної програми «Інформатика 10-11» (рівень стандарту) та ін.

Та головною новацією для вчителів стало підсумкове оцінювання у формі тестування!

Результат - 100% успішність!

вчител

На додачу слід зазначити, що у вихідному опитуванні усі вчителі визначили доцільність заміни написання та захисту кваліфікаційних завдань тестуванням у СУЕНК Moodle.

Отож, вітаємо вчителів!

І продовжуємо вдосконалюватись!

Матеріал підготувала доцент кафедри інформатики та прикладної математики Мінтій Ірина Сергіївна.

8874

15 березня 2019 року відбулись останні заняття та підведення підсумків курсів підвищення кваліфікації вчителів інформатики, які за пілотним проектом замість написання кваліфікаційної роботи проходили тестування в системі управління електронними навчальними курсами КДПУ. Питання тесту містили матеріал щодо змісту складових предметної, психологічної, загальнопедагогічної компетентностей вчителя  та  нововведень у сучасний освітній процес.

кпк1

7187

12 березня відбулося засідання спільного навчально-методичного семінару викладачів кафедри інформатики та прикладної математики і вчителів інформатики міста Кривого Рогу, присвячене аналізу дидактичного та програмного забезпечення шкільного курсу інформатики і викладанню інформатики у Новій українській школі.

7151
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31