Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Психолого-педагогічний факультет

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень 

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки

Спеціальність: 053 Психологія

Форма навчання: денна/заочна

Форма атестації: екзамен

Питання для підготовки до екзаменуз навчальної дисципліни
«ПЕДАГОГІКА»

1. Педагогіка як наука і навчальна дисципліна.
2. Предмет і завдання її, функції, етапи розвитку.
3. Основні категорії педагогіки.
4. Зв'язок педагогіки з іншими науками.
5. Методологічні основи педагогіки.
6. Система педагогічних наук.
7. Методи науково-педагогічних досліджень.
8. Етапи педагогічного дослідження.
9. Види наукових досліджень у педагогіці.
10. Поняття особистості. Ознаки, що характеризують особистість.
11. Розвиток особистості.
12. Закономірності та рушійні сили розвитку особистості.
13. Соціалізація і становлення особистості.
14. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості.
15. Суть педагогічного процесу.
16. Рушійні сили педагогічного процесу.
17. Педагогічний процес як система.
18. Цілісність педагогічного процесу.
19. Закономірності педагогічного процесу.
20. Організація педагогічного процесу.
21. Поняття змісту освіти.
22. Характеристика навчальних планів, програм та підручників.
23. Рівні освіти у сучасній Україні. Дошкільна освіта.
24. Рівні освіти у сучасній Україні. Початкова освіта.
25. Рівні освіти у сучасній Україні. Повна загальна середня освіта.
26. Рівні освіти у сучасній Україні. Професійно-технічна освіта.
27. Рівні освіти у сучасній Україні. Повна вища освіта.
28. Роль і місце вчителя у формуванні особистості школяра.
29. Поняття дидактики.
30. Процес навчання.
31. Функції процесу навчання.
32. Структура діяльності вчителя в навчальному процесі, основні види, специфіка.
33. Педагогічні вміння вчителя-вихователя (сегустивні, прикладні, вміння в галузі педагогічної техніки).
34. Функції вчителя (організаторська, оберігаючи, інформуюча).
35. Педагогічні вміння вчителя-вихователя (дидактичні, перцептивні, пізнавальні).
36. Функції вчителя (виховна, навчальна).
37. Поняття методів навчання та їх класифікація.
38. Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності; методи стимулювання навчальної діяльності; методи контролю і самоконтролю у навчанні.
39. Вибір методів навчання.
40. Поняття про форми організації навчання.
41. Урок як основна форма організації навчання.
42. Позаурочні форми навчання.
43. Засоби навчання.
44. Використання комп'ютерної техніки у навчанні.
45. Виховання в цілісному педагогічному процесі. Суть процесу виховання.
46. Процес виховання як система.
47. Етапи процесу виховання.
48. Самовиховання: суть, умови, етапи, прийоми. Закони і закономірності становлення особистості.
49. Роль виховання у розвитку людини і формуванні її особистості.
50. Поняття про зміст виховання.
51. Основні напрями виховання: розумове, моральне, фізичне, трудове, громадянське, екологічне, статеве, правове, естетичне.
52. Поняття методу та прийому виховання.
53. Характеристика основних груп методів виховання.
54. Виховання особистості в колективі.
55. Поняття колективу: суть, ознаки, функції, структура. Шляхи згуртування колективу.
56. Органи учнівського самоврядування.
57. Виховний вплив колективу.
58. Завдання і функції класного керівника.
59. Планування роботи класного керівника.
60. Родинне виховання особистості.
61. Завдання, зміст і методика виховання дітей в сім'ї.
62. Шляхи підвищення педагогічних знань батьків.
63. Види й методи роботи з батьками учнів.
64. Національна своєрідність виховання.
65. Сутність педагогічної технології і діяльність вчителя.
66. Сутність поняття «педагогічна технологія».
67. Основні підходи до визначення «педагогічних технологій», генезис їх розвитку.
68. Освітні, педагогічні та навчальні технології, їх взаємозалежність та взаємозв'язок.
69. Структура педагогічної технології, її основні аспекти та умови побудови.
70. Технологія конструювання педагогічного процесу.
71. Технологія здійснення педагогічного процесу.
72. Технологія діагностики педагогічного процесу.
73. Сутність і загальні принципи управління педагогічними системами.
74. Сутність поняття «педагогічна система».
75. Принципи управління освітою.
76. Взаємодія соціальних інститутів в управлінні педагогічною системою.
77. Поняття про управління, менеджмент, внутришкільне управління, педагогічний менеджмент.
78. Структура управління освітою в Україні.
79. Значення методичної роботи для підвищення рівня професійної підготовки вчителя.
80. Підвищення кваліфікації і атестація педагогічних працівників.
81. Історія освіти і педагогічної думки як галузь наукового знання.
82. Виховання і педагогічна думка в епоху Відродження.
83. Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки і практики у 17-19 століттях.
84. Реформаторська педагогіка зарубіжних країн у кінці 19-20 ст.
85. Освіта і педагогічна думка в Україні (від Київської Русі до початку 20 століття).
86. Сучасні тенденції розвитку освіти в світі.

14024
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31