На виконання розпоряджень № 60, № 61 від 02 вересня 2024 року “Про проведення опитування здобувачів вищої освіти” з 05 вересня по 20 вересня 2024 року задля моніторингу якості освітньої програми і викладання навчальних дисциплін проводилося опитування здобувачів ОП «Українська мова і література, зарубіжна література». Проведений моніторинг дає можливість оцінити якість наданих освітніх послуг, окреслити шляхи удосконалення програми. У моніторингу взяли участь 15 респондентів.
На питання «Чи відповідає навчання на освітній програмі Вашим очікуванням?» 12 респондентів відповіли “Так”, 1 – “скоріше так”.
100% опитуваних здобувачів відповіли, що їх вони цілком задоволені рівнем отримуваних знань та умінь. 85% респондентів планують працювати за здобутою спеціальністю.
Серед найбільш важливих дисциплін освітньої програми більшість здобувачів назвали такі: сучасна українська літературна мова, історія української літератури, історія зарубіжної літератури, методики викладання української мови, української та зарубіжної літератур.
92% опитаних здобувачів задоволені переліком вибіркових дисциплін. Серед дисциплін, які здобувачі хотіли би бачити в переліку вибіркових, названо проєктний менеджмент та самоменеджмент. 86% респондентів цілком і 14% частково задоволені організацією процесу вибору та вивчення вибіркових дисциплін.
80% опитаних здобувачів цілком і 20% частково задоволені рівнем організації навчальних та виробничих практик. 93% респондентів вважають практики корисними для формування професійних компетентностей, навичок для подальшої роботи за спеціальністю, не потребують змін.
На питання: “Як би Ви оцінили співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання?” Відповіді були такі:
На питання “Чи знайомі Ви з процедурами визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти, у неформальній (курси, семінари, вебінари тощо) системі освіти?” 100% респондентів відповіли ствердно.
93% здобувачів засвідчили, що цілком задоволені формами й методами навчання та викладання на освітній програмі, 7% – частково.
73% цілком і 17% респондентів частково погоджуються з твердженням, що викладання в Університеті є студентоцентрованим.
Серед викладачів, які найбільш професійно викладають навчальні дисципліни опитані здобувачі назвали зокрема: Н. А. Березовську-Савчук, Л.А. Білоконну, С.А.Бузько, С.С.Журбу, Ж.В.Колоїз, Н.Є.Коломієць, Н. М. Малюгу, І.М.Онікієнко, Н.В.Яременко.
Усі здобувачі зазначили, що знайомляться на початку семестру з програмами або силабусами дисциплін, які будуть вивчати протягом семестру.
На питання: “Чи знайомі Ви з порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт)?” здобувачі відповіли так:
93% опитаних здобувачів засвідчили, що викладачі надають інформацію щодо змісту, результатів навчання, порядку та критеріїв оцінювання на початку навчання, 7% – у процесі вивчення дисципліни.
На питання щодо залучення студентів до науково-дослідницької роботи? відповіді розподілилися так:
– Так, постійно 6 (40,00 %)
– Час від часу 5 (33,33 %)
– Ні, не залучаються зовсім 1 (6,67 %)
– Важко відповісти 3 (20,00 %).
73% здобувачів цілком володіє інформацією про програми міжнародної академічної мобільності, 27% – частково.
Контрольні заходи вважають цілком прозорими і зрозумілими 73% респондентів, частково – 27%.
На питання: “Чи завжди забезпечується об’єктивність і неупередженість екзаменаторів?” відповіді були такі: так – 73%, скоріше так, ніж ні – 20%, важко відповісти – 7%.
50% опитаних повідомили, що знайомі з процедурою оскарження результатів заліків, екзаменів, 40% зазначили, що знають про неї частково, 10% – не знайомі.
З політикою, стандартами й процедурами дотримання академічної доброчесності в університеті знайомі всі здобувачі.
87% респондентів вважають викладачів, що у них викладають, професіоналами високого рівня. Скоріше так вважають 13% опитаних.
Про те, що стосунки з викладачами загалом мають доброзичливий, конструктивний і довірливий характер зауважують 76 % здобувачів.
На питання “Чи вважаєте Ви доцільним залучати до освітнього процесу професіоналів-практиків, експертів, роботодавців?” опитувані відповіли так:
Більшість здобувачів (73%) зазначили, що цілком задоволені рівнем матеріально-технічного забезпечення навчання на освітній програмі. Частково задовольняє – 20%, 7% не задовольняє.
87% респондентів цілком задоволені рівнем інформаційного та навчально-методичного забезпечення навчання на освітній програмі та рівнем організаційної, інформаційної, соціальної, консультаційної підтримки студентів в університеті.
На питання “Хто Вам надає найкращу підтримку?” відповіді були такі:
80% здобувачів зазначили, що знайомі з діяльністю практичного психолога. На питання щодо процедури врегулювання конфліктних ситуацій (включаючи прояви дискримінації, булінгу, корупції тощо) 90% респондентів відповіли, що поінформовані.
На питання “До кого Ви будете звертатися в разі конфліктної ситуації?” здобувачі відповіли таким чином:
На питання “Чи залучаються студенти, зокрема студентське самоврядування, до перегляду освітньої програми, внесення змін і доповнень до неї?” більшість опитаних дали позитивну відповідь: 53% відповіли “так”, 5% - “час від часу”.
20% здобувачів засвідчили, що подавали пропозиції щодо перегляду освітньої програми, внесення змін і доповнень до неї. На жаль 46% не долучалися до цього процесу або не знали про нього.
92% респондентів вважають освітню програму, за якою навчаються, актуальною, затребуваною, такою, що відповідає запитам ринку праці.
Серед пропозицій щодо покращення підготовки фахівців за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література» висловлених опитуваними виокремимо такі:
- потрібно зробити менше вибіркових дисциплін, щоб студенти більше часу могли приділити набагато важливішим дисциплінам;
- збільшити кількість творчих завдань.