Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Психолого-педагогічний факультет

         Відповідно до розпорядження Навчально-методичного відділу №112 від 30 грудня 2024 р. на факультеті географії, туризму та історії з 30 грудня 2024 р. по 15 січня 2025 р. проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках аналізу процесу вивчення вибіркових дисциплін.

          За дорученням кафедри історії результати опитування були проаналізовані доцентом кафедри Вадимом Яшиним та розглянуті на засіданні кафедри (протокол № 9 від 28 січня  2025 р.).

опитування 1

опитування 2

Узагальнені дані щодо опитування:

1. Чи знайомі ви з процедурою обрання навчальних дисциплін?

ТАК -  70%,

НІ     - 30%

2. Як ви ставитеся до вибору навчальних дисциплін?

Цілком задоволений            70%     

Частково задоволений        25%

Не задоволений                    5%

3. Чи влаштовує вас кількість запропонованих дисциплін вільного вибору?

ТАК, влаштовує                  75%

Дисциплін ЗАБАГАТО        15%

Дисциплін ЗАМАЛО           10%    

4. Чи ознайомлювалися ви із силабусами до вибору дисциплін?

ТАК                                                 75%

Тільки з тими, що зацікавили     20%

 НІ                                                    5%

5. Які чинники впливають на ваш вибір дисциплін?

На це питання можна було вибирати декілька відповідей. За рейтингом головні поділилися так:

1. Зв’язок із спеціальністю

2-1. Зв’язок із майбутньою діяльністю

2-2. Практична спрямованість дисципліни

3-1. Викладач,  який пропонує дисципліну

3-2. Дисципліна розширює кругозір.

4. Цікавий змісти дисципліни

6. Обрані дисципліни виявилися:

Цікаві та необхідні                                                    72%

Цікаві, але практично незастосовуваними         22%

Нецікаві і непотрібні                                                 2% 

Мені було байдуже                                                   2%

Інше                                                                             2%

7. Чи обрали б ви ці дисципліни повторно?

Так                                        43%

Деякі не обрав би             50%

Ні, обрав би інші                7%

Щодо пропозицій:

1. Не перевантажувати випускні курси вибірковими  дисциплінами

2. Розширити перелік за рахунок іноземних мов: французька, іспанська, тощо

3. В цілому, більшість все влаштовує.

28950

31 жовтня 2024 р. відбулось засідання РГ ОП «Історія та громадянська освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі стейкхолдерами й роботодавцями.  

У фокусі уваги було питання організації педагогічної практики. Присутні ознайомились із зауваженнями/рекомендаціями, наданими ГЕР та стейголдерами. Обговорили можливі варіанти вдосконалення виробничої педагогічної практики в закладах освіти.

Вчителі-практики поділилися своїми професійними та кар’єрними досягненнями, окреслили можливі ризики та перспективи для випускників даної програми.

Було відмічено позитивний досвід підтримки та взаємодії зі стейкхолдерами гаранта, науково-педагогічних працівників, що викладають на ОП; залученість здобувачів та стейкголдерів до наукових, практико-орієнтованих заходів з метою розвитку їх компетентностей та управління власними знаннями.

MyCollages

28022

24 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського)  та другого (магістерського) рівнів освіти, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти.

Під час зустрічі гарант освітньої програми Вадим Яшин ознайомив присутніх  з особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програми, за якою відбувається навчання на спеціальності "Історія та громадянська освіта" (2024 р.)

гарант оп маг

        На зустрічі студентам було надано детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.

       Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Андрій Тарасов, доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260  від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)".

       Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.

гарант оп маг11

27885

16 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти

гарантОП бак1

           Під час зустрічі Ірина Селищева, гарант освітньої програми, представила присутніх членів робочої групи (викладачів й здобувачів освіти), ознайомила із особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програм, за якими відбувається навчання на спеціальності "Історія" студентів 2021, 2022, 2023 та 2024 років набору.

гарантОП бак2

         Також Ірина Анатоліївна надала студентам детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.

       Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Тетяна Мак,  доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260  від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)". Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.

        Насамкінець, гарант ОП, члени робочої групи запросили студентство активніше долучатись до роботи щодо вдосконалення ОП «Історія та громадянська освіта».

27718

         Відповідно до розпорядження Навчально-методичного відділу на факультеті географії, туризму та історії з 05 по 20 вересня 2024 р. проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу освітніх програм, яке стосується навчання на обраній освітній програмі.

          За дорученням кафедри історії результати опитування були проаналізовані й представлені доцентом кафедри Вадимом Яшиним та розглянуті на засіданні кафедри (протокол № 3 від 24 вересня  2024 р.).

опитування1

          В опитуванні взяло участь 32 студента ІІ, ІІІ та IV курсів бакалаврату. Достатньо високо студенти оцінили критерії «Навчання на ОП відповідає їх очікуванням», зокрема, 59 % дали відповідь «скоріше так», 41 %  –  «так». Рівнем отримуваних знань та умінь задоволено 97% опитаних. Серед найважливіших дисциплін ОП майже всі опитані визначили історичні, правознавчі та психологічні дисципліни.

         Переліком вибіркових дисциплін задоволено 97 % студентів, та  позитивно оцінено дієвість процедур формування індивідуальної освітньої траєкторії –  97 % опитаних. Рівнем організації та зміст практик задоволено 96 % опитаних, хоча є  рекомендації зменшити кількість звітної документації та ввести завдання на креативність, наприклад, відео-блог на тему «Один день з життя вожатого». З порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт) знайомо 78%, частково – 22 %.

         Серед рекомендацій для покращення освітньої програми запропоновано: продовжувати практику міжнародної співпраці з різними університетами; більшу увагу сконцентрувати на практичних завданнях, на заохоченні творчого підходу до виконання, варіативності завдань;  приділяти увагу курсам з інклюзивної освіти.

опитування2

 

27625

Завершено вивчення курсу «Нацистські злочини в Україні: проблеми дослідження та комеморації», який тривав з 20 лютого 2024 по 2 квітня 2024 року.

Серед спікерів курсу - дослідники Другої світової війни з України, Німеччини та Нідерландів.

Здобувачі освіти прослухали лекції від доктора Карела Беркгофа (Амстердамський університет), професора Тані Пентер (Гайдельберзький університет), доктора Вольфганга Шнайдера (Гайдельберзький університет), доктора Ясмін Зьонер (Гайдельберзький університет), професора Дмитра Титаренка (Криворізький державний педагогічний університет) та канд.істор.наук Тетяни Пастушенко (Інститут історії України НАН України). 

Результати роботи підкріплено сертифікатами

30 .05 сертифікат

30.05 сертифікати

26659

Згідно розпорядження Навчально-методичного відділу №08 від 8 лютого 2024 р. на факультеті з 9 по 29 лютого проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу якості викладання навчальних дисциплін.

1-2 березня 2024 р. Криворізький державний педагогічний університет проводив опитування серед зацікавлених сторін задля вивчення якості наданої освіти випускникам, удосконалення освітніх програм університету, моніторингу ефективності співпраці та налагодження комунікації.

Були проведені опитування наявних і потенційних роботодавців, студентів-випускніиків та вчителів історії.

З аналізом опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на засідання кафедри історії 7 березня виступила завідувач кафедри Наталя Печеніна

В опитуванні, яке проводилося  з  9 по 29 лютого 2024 р. взяли участь 59 осіб.

7.03 опитування 1

Питання анкети:

  1. Оцініть, будь ласка, навчальну дисципліну та діяльність викладача за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 - незадовільно, 5 - відмінно) - В середньому 78-80% опитаних оцінюють діяльність викладачів за критеріями 4 та 5, лише 8-10% поставили 1 або 2 бали
  1. Оцініть складність навчальної дисципліни. 64-78% здобувачів вважають, що складність дисципліни оптимальна, для 18-20% вона взагалі не складна.
  1. Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання. Від 74 до 90 % опитаних вважають обсяг навчального навантаження оптимальним, від 10 до 17% відчувають перенавантаження
  1. Коли викладач надав Вам інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання?Всю потрібну інформацію здобувачі отримують на початку вивчення дисципліни (від 75 до 93 % опитаних), у процесі вивчення – до 20%.
  1. Надайте, будь ласка, свій коментар або побажання щодо змісту та якості викладання цієї навчальної дисципліни.

7.03 опитування 2

7.03 опитування 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В цілому здобувачами позитивно оцінено зміст та якість викладання дисципліни, серед негативних моментів називають онлайн навчання, недостатність літератури, бажано - західноєвропейської, американської тощо (головне - провідної), котра була б перекладена українською мовою; катастрофічна нестача сучасної літератури, особливо тієї, котра буде містити елементи концепції НУШ

Серед пропозицій, які висловлювали здобувачі – мати  можливість переслухати лекції в записі проводити лекції із викладачами партнерських університетів (разом із викладачем дисципліни), наприклад, про історію Болгарії чи інших Балканських країн, що поглибило б наукові погляди та міждисциплінарні зв'язки

Поглибити співпрацю із закордонними університетами, оскільки є теми, які б виклалися краще з точки зору громадянина іншої держави, наприклад, як працює уряд в США чи Франції, наукових знань вистачає, але потрібні й інші погляди тих, хто там мешкає, а тим паче викладає теми висвітлювані на курсі.

Можливо, залучати фахівців до обговорення тем дисципліни, знову ж таки чи з-за кордону чи державних ЗВО (КНУ ім. Т. Г. Шевченка, ЛНУ ім. І. Франка тощо).

 Грунтовний аналіз проведених 1-3 березня опитувань презентував доцент Вадим Яшин.

7.03 анкетування2

Знімок екрана 2024 03 07 163737

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ.

В опитуванні взяли участь 120 осіб (на 07/03/2024), що закінчили навчання з 2002 по 2023 рік, тобто, усіх випусків. Майже 40% учасників опитування мають більше 20 років педагогічного стажу.

55% опитаних працюють за фахом, ще 14% у спорідненій галузі.

Із опитаних 30% знайшли місце роботи через знайомих, 13% за допомогою веб-сервісів, 13% за допомогою університету і 7% працюють там, де проходили практику.

Здобутий фах був важливий у 80% випадків.

Більшість (85%) оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни як важливу або дуже важливу.

Щодо оцінки предметів, то

- абсолютна більшість високо оцінюють викладання фахових історичних дисциплін

- більшість опитаних вважає змістове наповнення психолого-педагогічних дисциплін таким, що потребує суттєвої модернізації

- абсолютна більшість опитаних вважає кількість годин та обсяг матеріалу, відведених на практичне оволодіння методикою навчання та методику, суттєво недостатніми та такими, що потребують більшої адаптації до сучасних вимог та стану технологічних умов (цифровізація та ін.).

В цілому, 85% опитуваних, якби їм знов довелося обирати, знову б точно обрали або скоріше б обрали ОП «Історія та суспільствознавчі дисципліни» і саме в КДПУ.

опитування

7.03 ОПИТУВАННЯ

ОПИТУВАННЯ 07.03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИТУВАННЯ РОБОТОДАВЦІВ.

В опитуванні взяли участь 23 особи роботодавця.

У 82% закладів працюють випускники ОП.

Більшість роботодавців визначили рівень освіти випускників ОП достатнім і лише 21% зазначили, що потрібно було додаткове навчання фахівців.

82% опитаних визначають ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни» як актуальну в сьогоднішніх умовах.

Від 80% до 90% опитаних оцінюють навички випускників ОП на 4 та 5 за 5-бальною шкалою.

Утім, рівень знання іноземних мов 17% вважають низьким або недостатнім.

Майже 77% роботодавців рекомендують суттєво покращити матеріально-технічну базу університету.

Майже 80% роботодавців вважають необхідним збільшення обсягу практичної підготовки студентів.

опитування

ОПИТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ

В опитування взяли участь 78 осіб.

Більшість позитивно оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни».

Майже 70% вважають за необхідне осучаснити змістову складову та збільшити кількість годин на вивчення методичної та психолого-педагогічної складової підготовки вчителя-історика.

опитування

Висловлені рекомендації та побажання будуть використані для вдосконалення освітньої програми "іСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ ДИСЦИПЛІНИ".

25343

Чергове засідання робочої групи та стейкголдерів щодо питань удосконалення освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни» за спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія) відбулось 4 березня 2024 р.

На засіданні були присутні: викладачі кафедри історії (гарант ОП Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна,  доцент Лілія Задорожна, доцент Тетяна Мак, ст.викладач Ігор Панафідін), викладач кафедри педагогіки доцент Олег Потапенко; стейкголдери (Оксана Кушнір, заступник директора з науково-методичної роботи Криворізького ліцею №24), вчителі історії (Денис Войтович, Криворізька загальноосвітня гімназія № 120, Віталій Зуй, Криворізький природничо-науковий ліцей),Михайло Сазонов, працівник відділу онлайн школи «Школа програмування та робототехніки Robocode», Аліна Дика, магістрантка спеціальності "Історія", Станіслав Черниш, студент гр. ІП-21, Ростислав Горбунов, студент гр. ІП-20.

426323696 3670744209849433 8411090458701403857 n

Основні питання, що розглянуті на зустрічі:

1. Про зміни у складі робочої групи ОПП "Історія і суспільствознавчі дисципліни".
2. Про опитування студентів – істориків, випускників – істориків, роботодавців.
3. Про програми з педагогічної виробничої практики, за якими буде здійснюватися підготовка фахівців ступеня бакалавр на спеціальності 014 Середня освіта «Історія».

Основні доповідачі - заступник декана факультету географії, туризму та історії канд. пед.  наук, ст. викладач Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна, доцент кафедри педагогіки Олег Потапенко.

429969981 831777578711478 6935414200212906628 n

До складу робочої групи були включені студенти бакалаврату спеціальності Історія Станіслав Черниш, студент гр. ІП-21 та Ростислав Горбунов, студент гр. ІП-20. Вже з першого засідання, де студенти взяли участь, вони долучились до активного обговорення.


Основним питанням стало обговорення пропозицій та рекомендацій до розроблених нових програм з педагогічної виробничої практики, за якими буде здійснюватися підготовка фахівців ступеня бакалавр на спеціальності 014 Середня освіта «Історія».
Доцент Олег Потапенко докладно продемонстрував зміни, що були внесені в програм педагогічних практик кафедрою педагогіки, відповів на питання учасників наради, стейкголдерів. В результаті продуктивної дискусії були виокремлені питання, що є актуальними на даному етапі освітнього процесу під час проходження педагогічних практик студентами спеціальності, зокрема, про якісне виконання завдань в умовах дистанційного навчання, про інклюзивну освіту, про формування індивідуальної програми розвитку учня.

 

25249

На виконання розпорядження навчально-методичного відділу № 8 від 8 лютого 2024 р. про Проведення опитування здобувачів вищої освіти 13 лютого була проведена онлайн-зустріч зі студентами 1-4 курсів спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). 

Проведення моніторингу якості викладання навчальних дисциплін відбувається в рамках підготовки до акредитації спеціальності.

збори опитування

Анкети розміщено у системі управління електронними навчальними курсами університету на платформі МООDLЕ  та згруповано за назвами спеціальностей.

Декан факультету Олександр Матіщук звернув увагу присутніх на терміни проведення анонімного опитування.

Результати опитування будуть проаналізовані на засіданні вченої ради факультету. 

24689

31 січня  2024 р. відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів щодо питань удосконалення освітньої програми «Історія і суспільствознавчі дисципліни» за спеціальністю 014.03 Середня освіта (Історія).
На засіданні були присутні: викладачі кафедри історії (гарант ОП  Ірина Селищева, завідувач кафедри історії, доцент Наталя Печеніна,  доцент Лілія Задорожна, доцент Тетяна Мак, ст.викладач Ігор Панафідін), стейкголдери (Альона Волик, директор Криворізької гімназії №32, Оксана Кушнір, заступник директора з науково-методичної роботи Криворізького ліцею №24), вчителі історії (Денис Войтович, Криворізька загальноосвітня гімназія № 120, Віталій Зуй, Криворізький природничо-науковий ліцей),Михайло Сазонов, працівник відділу онлайн школи «Школа програмування та робототехніки Robocode», Аліна Дика, магістрантка спеціальності "Історія".

.Стейкхолд.31.01

Серед основних питань, що розглянуто на зустрічі:

  1. Про Програму педагогічної практики (відповідно до Положення про практичну підготовку здобувачів освіти в КДПУ - нова редакція).

Під час обговорення Ірина Селищева звернула увагу на можливість виконання альтернативного завдання, а саме проведення студентом університету індивідуальних та групових консультацій або додаткових занять здобувачів освіти з історії та суспільствознавчих дисциплін, спрямованих на допомогу у подоланні навчальних втрат, відповідно до потреб бази практики.

Стейкхолд.31.01 222

  1. Про Перелік вибіркових дисциплін на 2024-2025 н.р. 
  1. Про можливості дуальної освіти.

стейкхолд.31.01 223

 

24507
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31