Кафедра соціології та масових комунікацій
Факультет географії, туризму та історії

   Стан сучасної журналістики в Україні було обговорено на черговому засіданні науково-методичного семінару кафедри соціології та масових комунікацій. З доповіддю виступила кандидат соціологічних наук, старший викладач Олена Олексіївна Комарова.

25.02 002б

 Вона схарактеризувала основні тенденції розвитку журналістики в Україні, основні проблеми, які їй властиві, окреслила етичні вимоги до діяльності журналістів, звернула особливу увагу на необхідність захисту прав, честі і гідності журналістів.

   Зокрема Олена Олексіївна зазначила, що входження України в світовий інформаційний простір позначається на діяльності української журналістики, яка характеризується такими основними тенденціями її розвитку:

  • розширюється обсяг і поглиблюється зміст інформації в мас-медіа під впливом розвитку сучасних інформаційно-комунікативних технологій;
  • процес глобалізації інформаційних мереж, бурхливий розвиток системи Інтернет, якою вже охоплено понад 2 млрд чоловік, породжує новий тип журналізму, що характеризується потенційними можливостями участі кожного громадянина в творенні масовоі інформації;
  • навальне зростання кількості інформаційних повідомлень може бути охарактеризоване сьогодні як ситуація "інформаційного вибуху", що потребує від журналістики не тільки більш могутньої й технічно досконалої системи передачі інформації, але й перетворення ЗМІ на могутні аналітичні центри, фабрики думки, здатні аналізувати й коментувати численні новинні повідомлення;
  • зростає розуміння державами, соціальними групами та індивідами важливості циркуляції правдивої і вичерпної інформації;
  • все більше виявляється бінарна роль журналістики в культурно-політичному просторі: вона не лише відтворює суспільно-політичну й духовно-культурну ситуацію в світі, але й значною мірою створює її;
  • зростає число міжнародних та транснаціональних учасників процесу руху інформації в світі, а звідси - політичне, соціальне й економічне розмаїття цього феномену, особливо в сфері освіти й культури;
  • зростає інтерес до порівняльних транскультурних досліджень, а також до вивчення громадської думки і образів (іміджів) за матеріалами мас-медіа;
  • розвиваються дискусії про новий міжнародний економічний порядок (НМЕП) та новий міжнародний інформаційний порядок (НМІП);
  • постіндустріальне суспільство інформаційним суспільством.

22.12 001а

   О.О.Комарова також підкреслила, що суттєвою проблемою сучасної української журналістики є недостатня її ефективність, оскільки приналежність телевізійних каналів, редакцій ЗМІ олігархам значно знижує її самостійність і неупередженість.

   У обговоренні питання взяли участь усі науковці кафедри, які у своїх виступах зазначили, що  журналістика передусім вона має бути професійною: з перевіреними фактами, з надійними джерелами інформації, з професійними коментарями, не упереджена, з висвітленням усіх сторін конфлікту.

   Тому у процесі підготовки фахівців спеціальності «Соціологія масової комунікації, журналістики і реклами» медіажурналістів стоїть важливе завдання – сформувати у них об’єктивне бачення суспільних процесів, неупередженість їх аналізу і висвітлення в засобах масової інформації.

14630
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31