23 вересня 2024 року у змішаному (очно-дистанційному форматі) пройшов круглий стіл «Стратегія розвитку вищої освіти України в умовах надзвичайних ситуацій та криз воєнного стану. Розбудова мережі закладів вищої освіти України». Організаторами круглосо столу були Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти НАНП України та Національний Еразмус+ офіс в Україні. До участі у круглому столі від кафедри долучився Лисоконь Ілля (PhD, ст. викладач, помічник ректора з перспективного розвитку).
Основною метою круглого столу було зрозуміти стратегічні цілі та завдання розвитку вищої освіти в Україні, механізми їх реалізації та критерії оцінювання в умовах надзвичайних ситуацій та криз воєнного стану, а також спланувати інституційний розвиток з урахуванням стратегічних цілей та завдань розвитку вищої освіти в Україні у контексті євроінтеграції. Окрема увага була приділена законодавчим передумовам та основним концептам модернізації мережі закладів вищої освіти в умовах надзвичайних ситуацій та криз воєнного стану у доповіді Михайла Винницького, заступника Міністра освіти і науки України. Під час круглого столу обговорювались питання мережі закладів вищої освіти України, їх стан і перспективи оптимізації, демографічні виклики та розвиток вищої освіти України в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення, стратегічні цілі та завдання розвитку вищої освіти в Україні, механізми їх реалізації та критерії оцінювання в умовах надзвичайних ситуацій і криз воєнного стану.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 227
Протягом 10-17 вересеня 2024 року куратори академічних груп провели перші зустрічі в новому навчальному році зі студентами спеціальності 231 Соціальна робота. Під час зустрічей основними питаннями було дотримання навчальної дисципліни, структура навчального року та дотримання безпекових умов під час освітнього процесу та реагування на сигнал "Повітряна тривога!".
Особлива увага, як завжди, була приділена здобувачам освіти першого курсу (гр.Сп-24). Їх куратор Ія Шимко ознайомила студентів із структурою університету, показала де на сайті розміщено усі нормативні документи закладу освіти, звернула увагу студентів на важливість дотримання правил навчальної дисципліни. Куратори другого (Іванна Размолодчикова), третього (Тамара Василюк) та четвертого (Ілля Лисоконь) курсів акцентували увагу студентства на особливостях організації освітнього процесу в 2024-2025 н.р., обговорили плани заходів на семестр. Також зі студентами 4 року навчання було обговорено структуру навчального року і додатково акцентовано увагу на необзідності обрання наукового керівника для підготовки кваліфікаційної (бакалаврської) роботи.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 193
11 вересня 2024 року Тамара Василюк, в.о. завідувача кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент, гарант ОП «Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю», привітала здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти із початком навчального року. На зустрічі окреслено ряд важливих питань, зокрема обговорено процедуру обрання вибіркових дисциплін циклу загальної та професійної підготовки, ознайомлено студентів із процедурою вибору теми кваліфікаційного (магістерського) дослідження.
Бажаємо успіхів майбутнім магістрам освітніх, педагогічних наук!!!
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 283
Викладачі кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи КДПУ продовжують активно популяризувати соціальну роботу як професійну діяльність, здатну змінити життя людини на краще. Доценти кафедри Тамара Василюк та Іванна Размолодчикова на запрошення Благодійного Фонду «Карітас Кривий Ріг», який діє при Парафіяльному Центрі Парафії Святого Миколая Чудотворця Української греко-католицької церкви (УГКЦ), 11 вересня 2024 року провели навчально-методичний інтенсив на тему «Комунікативні аспекти подолання безбар'єрності під час надання соціальної послуги людям з інвалідністю». Висвітлено питання соціальних стереотипів та бар’єрів (соціальних, економічних, психологічних) щодо осіб з інвалідністю, визначено основні аспекти соціальної роботи з означеною категорією отримувачів послуг. Висловлюємо вдячність БФ «Карітас Кривий Ріг» за їхню небайдужість до людей, прагнення до підвищення професійної майстерності та тверду громадянську позицію.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 272
Кафедра продовжила взаємодію зі стейкхолдерами щодо розробки нової освітньої програми «Соціальна та психологічна робота в громаді» зі спеціальності 231 Соціальна робота. Цього разу до обговорення долучилися представники професійної спільноти міста, зокрема асистенти вчителів, викладачі соціальної педагогіки, керівники гуртків, практичні психологи, соціальні педагоги, соціальні працівники територіальних центрів, фахівці з соціальної роботи тощо.
Від робочої групи брали участь у презентації та обговорені освітньої програми Василюк Т. (к.п.н., доцент, в. о. завідувача кафедри), Лисоконь І. (PhD, старший викладач кафедри, гарант програми) та Бережанський І. (студент групи СП-21).
Долучилися зі своїми пропозиціями та зауваженнями: Бабова Н. (соціальний педагог Криворізького обласного ліцею «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради); Білько О. (методист відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Дніпропетровського обласного центру соціальних служб); Більницька А. (фахівець з соціальної роботи проєкту «Надання основних послуг у сфері охорони здоров’я, захисту та освіти постраждалому населенню в Харківській, Донецькій, Дніпропетровській та Запорізькій областях»); Васюк Л. (соціальний педагог Криворізького державного педагогічного університету); Гончар Л. (вчитель-дефектолог Комунального закладу дошкільної освіти комбінованого типу №210 Криворізької міської ради); Манухіна Н. (практичний психолог Криворізької гімназії №4 Криворізької міської ради); Неумивайченко О. (керівник гуртка Комунального позашкільного закладу освіти «ЦНТТУМ Металургійного району» Криворізької міської ради); Ратієва О. (завідуюча Центру менеджменту та якості освіти Державного університету економіки і технологій); Яцун Є. (соціальний педагог Криворізького ліцею «Кредо» Криворізької міської ради) та інші. Під час обгорнення фахівці-практики виказали наступні пропозиції:
- методист відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Дніпропетровського обласного центру соціальних служб Білько О. загалом підтримала ініціативу щодо впровадження нової освітньої програми і підкреслила, що не дивлячись на різні галузі та напрями перевага залишилась саме за соціальної роботою, яка нині в Дніпропетровській області дуже специфічна;
- Бабова Н., як випускниця кафедри та соціальний педагог запропонувала посилити освітній компонент «Соціальна, психологічна та педагогічна робота в громаді», а саме збільшити кількість годин на цю дисципліну (не менше 210 годин), оскільки вона є суголосною з назвою програми і є фундаментальною;
- на необхідності внесення до переліку нормативних освітніх компонентів дисципліни «Соціологія» виступила Ратієва О., яка зазначила, що в сучасних умовах роботи над важливим є посилення соціологічного аспекту і вивчення студентами аналітики, формування нових соціальних інститутів;
- Манухіна Н. запропонувала деталізувати назву освітнього компоненту «Психологія», щоб здобувачі освіти під час ознайомлення з ОПП мали можливість зрозуміти одразу специфіку дисципліни;
- соціальний педагог університету Васюк Л. підтримала ініціативу кафедри щодо впровадження нового освітнього компоненту «Організаційно-правові засади гуманітарної політики України», оскільки в сучасних умовах соціальний педагог або фахівець з соціальної роботи має володіти базовими знаннями про особливості соціально-правового захисту та супроводу клієнтів, організаційні аспекти функціонування держави та права;
- Неумивайченко О. підтримала доцільність запропонованої дисципліни «Теорія і практика колективно-творчого виховання» адже нині є потреба у кваліфікованих кадрах в позашкільній освіти, які володіють не лише класичними педагогічними методами, а й соціально-педагогічними технологіями, оскільки заклади позашкільної освіти стають своєрідними платформами соціалізації та виховання через гурткову роботу;
- схвальний відгук щодо впровадження дисципліни «Дидактика здорового способу життя» висловила Яцун Є., вона зазначила, що в сучасних умовах саме соціальний педагог або фахівець з соціальної роботи володіє універсальними технологіями, які можна застосовувати в питаннях оздоровлення, сексуальної просвіти та формування здорового способу життя.
Загалом фахівці-практики схвально відгукувалися про розроблену освітню програму, а висловлені зауваження та пропозиції будуть розглянуті на засіданні кафедри.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 175
Викладачі кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Криворізького педагогічного завжди долучаються до різноманітних наукових, навчальних та громадських проєктів. Участь у міжнародних та всеукраїнських конференціях, тренінгах, семінарах та інших заходах стає запорукою високого професійного рівня та подальшого наукового розвитку.
21-22 серпня 2024 року центром методичної підтримки ГО «Дніпровська ліга соціальних працівників», який реалізує проєкт Дитячого фонду ООН (UNICEF) в Україні «Соціальні ініціативи для сімей з дітьми на рівні громад у Дніпропетровській області» (координаторка Олеся Білько) було організовано інклюзивний захід – навчання асистентів дитини. Як тренерок на івент було запрошено в. о. зав. кафедри, канд. пед. наук, доц. Тамара Василюк та канд. пед. наук, доц. Іванна Размолодчикову.
Детальніше у матеріалах прес-центру
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 269
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 258
Літо - пора відпочинку, але не для всіх! У межах волонтерської діяльності майбутні соціальні педагоги, студентки групи СП-23 Владислава Головацька та Ангеліна Синицька 09.08.2024 р. провели для дітей майстер-клас по виготовленню українського віночка на тему "Традиції й краса сплетені воєдино". В умовах війни для криворізької малечі, серед якої багато ВПО, це надзвичайно потрібні заходи і наше студентство, як завжди, на високому рівні забезпечує організацію та проведення майстер-класів. Окрема подяка керівнику-наставнику, волонтеру, доценту кафедри Іванні Размолодчиковій.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 300
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 351
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 407