31 жовтня 2024 р. відбулось засідання РГ ОП «Історія та громадянська освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі стейкхолдерами й роботодавцями.
У фокусі уваги було питання організації педагогічної практики. Присутні ознайомились із зауваженнями/рекомендаціями, наданими ГЕР та стейголдерами. Обговорили можливі варіанти вдосконалення виробничої педагогічної практики в закладах освіти.
Вчителі-практики поділилися своїми професійними та кар’єрними досягненнями, окреслили можливі ризики та перспективи для випускників даної програми.
Було відмічено позитивний досвід підтримки та взаємодії зі стейкхолдерами гаранта, науково-педагогічних працівників, що викладають на ОП; залученість здобувачів та стейкголдерів до наукових, практико-орієнтованих заходів з метою розвитку їх компетентностей та управління власними знаннями.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 73
24 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти.
Під час зустрічі гарант освітньої програми Вадим Яшин ознайомив присутніх з особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програми, за якою відбувається навчання на спеціальності "Історія та громадянська освіта" (2024 р.)
На зустрічі студентам було надано детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.
Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Андрій Тарасов, доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260 від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)".
Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 186
16 жовтня 2024 р. була проведена зустріч гаранта і робочої групи ОП «Історія та громадянська освіта» зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня, спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм здобуття освіти
Під час зустрічі Ірина Селищева, гарант освітньої програми, представила присутніх членів робочої групи (викладачів й здобувачів освіти), ознайомила із особливостями організації освітнього процесу, з метою, змістом програм, за якими відбувається навчання на спеціальності "Історія" студентів 2021, 2022, 2023 та 2024 років набору.
Також Ірина Анатоліївна надала студентам детальну інформацію щодо компетентностей і програмних результатів навчання, які забезпечуються відповідними освітніми компонентами.
Участь в обговоренні важливих питань брали Наталя Печеніна, завідувач кафедри історії, Тетяна Мак, доцент кафедри історії, зокрема, акцентувалась увага на зміні назви ОП відповідно до Наказу МОН №260 від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)". Студенти були ознайомлені з переліком ОК - нормативних та вибіркових, з формами проведення підсумкової атестації, що планується в поточному навчальному році.
Насамкінець, гарант ОП, члени робочої групи запросили студентство активніше долучатись до роботи щодо вдосконалення ОП «Історія та громадянська освіта».
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 254
Відповідно до розпорядження Навчально-методичного відділу на факультеті географії, туризму та історії з 05 по 20 вересня 2024 р. проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу освітніх програм, яке стосується навчання на обраній освітній програмі.
За дорученням кафедри історії результати опитування були проаналізовані й представлені доцентом кафедри Вадимом Яшиним та розглянуті на засіданні кафедри (протокол № 3 від 24 вересня 2024 р.).
В опитуванні взяло участь 32 студента ІІ, ІІІ та IV курсів бакалаврату. Достатньо високо студенти оцінили критерії «Навчання на ОП відповідає їх очікуванням», зокрема, 59 % дали відповідь «скоріше так», 41 % – «так». Рівнем отримуваних знань та умінь задоволено 97% опитаних. Серед найважливіших дисциплін ОП майже всі опитані визначили історичні, правознавчі та психологічні дисципліни.
Переліком вибіркових дисциплін задоволено 97 % студентів, та позитивно оцінено дієвість процедур формування індивідуальної освітньої траєкторії – 97 % опитаних. Рівнем організації та зміст практик задоволено 96 % опитаних, хоча є рекомендації зменшити кількість звітної документації та ввести завдання на креативність, наприклад, відео-блог на тему «Один день з життя вожатого». З порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт) знайомо 78%, частково – 22 %.
Серед рекомендацій для покращення освітньої програми запропоновано: продовжувати практику міжнародної співпраці з різними університетами; більшу увагу сконцентрувати на практичних завданнях, на заохоченні творчого підходу до виконання, варіативності завдань; приділяти увагу курсам з інклюзивної освіти.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 187
3 жовтня 2024 кафедрою історії було проведено семінар для здобувачів освіти першого та четвертого курсів бакалаврату на тему "Академічна доброчесність як абсолютна умова якісної освіти".
Презентаційний тематичний виступ на семінарі було підготовлено доцентом, канд. істор. наук Вадимом Яшиним. Організаційна частина - завідувач кафедри, доцент, канд. істор. наук Наталя Печеніна.
Здобувачам вищої освіти було роз'яснено сутність академічної доброчесності, принципи її законодавчого регулювання, практичні аспекти дотримання в рамках держави, роз'яснено основні аспекти системи забезпечення академічної доброчесності в КДПУ.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 209
Завершено вивчення курсу «Нацистські злочини в Україні: проблеми дослідження та комеморації», який тривав з 20 лютого 2024 по 2 квітня 2024 року.
Серед спікерів курсу - дослідники Другої світової війни з України, Німеччини та Нідерландів.
Здобувачі освіти прослухали лекції від доктора Карела Беркгофа (Амстердамський університет), професора Тані Пентер (Гайдельберзький університет), доктора Вольфганга Шнайдера (Гайдельберзький університет), доктора Ясмін Зьонер (Гайдельберзький університет), професора Дмитра Титаренка (Криворізький державний педагогічний університет) та канд.істор.наук Тетяни Пастушенко (Інститут історії України НАН України).
Результати роботи підкріплено сертифікатами
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 440
Вже другий рік викладачі кафедри історії беруть участь в міських заходах «Наука об'єднує», що присвячені Дню науки в Україні. Метою проведення таких заходів є ознайомлення освітян з дослідницькими лабораторіями, досягненнями української та світової науки, можливостями співпраці з науковцями закладів вищої освіти щодо підготовки науково-дослідницьких робіт учнями 7-9 класів.
16 травня 2024 р. можливості наукової співпраці презентували викладачі кафедри.
Вадим Яшин - Використання електронних можливостей Національного архівного фонду в шкільній історичній освіті
Лілія Задорожна - Використання методу історичних аналогій в умовах дослідницького навчання старшокласників
Оксана Поліщук - Практичні завдання на уроках правознавства: приклади та розв'язання.
Фідбек від Дениса Войтовича:
Криворізький педагогічний продовжує чудову традицію зустрічей науковців та вчителів на передодні Дня науки. Майстер-класи від викладачів історії були сповнені цікавинок і практичних кейсів. Вдячний за інсайди з інтеграції наукових досліджень у шкільну буденність Яшину В.О., фахові методичні поради Задорожній Л.В. і за правові родзинки Поліщук О.С.
Повертаюсь у свій заклад з ідеями та посмішкою ❤️
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 470
26.04.2024 р. викладачі кафедри історії провели традиційний "Історичний вайб" для 11-класників Покровського ліцею КМР.
Про навчання на спеціальності "Історія", архівно-музейну, археологічну навчальні та виробничу практики, про можливості міжнародної академічної мобільності студентів - в презентації завідувачки кафедри Наталі Печеніної.
Ігор Панафідін акцентував увагу на широких можливостях, що надає спеціальність "Історія" для подальшого кар'єрного та особистого зростання. Окрім педагогічного фаху, історики можуть працювати консультантами політичних діячів, політичних партій та інших організацій, що потребують стратегічного аналізу минулих подій для прийняття сучасних політичних рішень. Історики можуть працювати в громадських організаціях та благодійних фондах, які сприяють збереженню культурної спадщини та історичних пам'яток, їхні знання про історію можуть бути використані для розуміння та вирішення проблем в різних сферах діяльності.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 454
12.04.2024 р. викладачі кафедри історії провели традиційний "Історичний вайб" для 11-класників Тернівського ліцею КМР.
Про навчання на спеціальності "Історія", архівно-музейну, археологічну навчальні та виробничу практики - в презентації завідувачки кафедри Наталі Печеніної.
Заступник декана факультету Ірина Селищева розповіла про можливості міжнародної академічної мобільності студентів, акцентувавши увагу на актуальності вивчення іноземних мов.
Намагалися розгадати історичні загадки, дослідити артефакти ХІХ ст., порівняти паспорти кінця ХІХ та кінця ХХ ст. (до речі, виявили й спільніі риси).
Приємно було зустріти вчителя історії та правознавства Тернівського ліцею - випускника історичного 2012.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 358
Згідно розпорядження Навчально-методичного відділу №08 від 8 лютого 2024 р. на факультеті з 9 по 29 лютого проводилось опитування здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Опитування проводилось в рамках моніторингу якості викладання навчальних дисциплін.
1-2 березня 2024 р. Криворізький державний педагогічний університет проводив опитування серед зацікавлених сторін задля вивчення якості наданої освіти випускникам, удосконалення освітніх програм університету, моніторингу ефективності співпраці та налагодження комунікації.
Були проведені опитування наявних і потенційних роботодавців, студентів-випускніиків та вчителів історії.
З аналізом опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на засідання кафедри історії 7 березня виступила завідувач кафедри Наталя Печеніна
В опитуванні, яке проводилося з 9 по 29 лютого 2024 р. взяли участь 59 осіб.
Питання анкети:
- Оцініть, будь ласка, навчальну дисципліну та діяльність викладача за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 - незадовільно, 5 - відмінно) - В середньому 78-80% опитаних оцінюють діяльність викладачів за критеріями 4 та 5, лише 8-10% поставили 1 або 2 бали
- Оцініть складність навчальної дисципліни. 64-78% здобувачів вважають, що складність дисципліни оптимальна, для 18-20% вона взагалі не складна.
- Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання. Від 74 до 90 % опитаних вважають обсяг навчального навантаження оптимальним, від 10 до 17% відчувають перенавантаження
- Коли викладач надав Вам інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання?Всю потрібну інформацію здобувачі отримують на початку вивчення дисципліни (від 75 до 93 % опитаних), у процесі вивчення – до 20%.
- Надайте, будь ласка, свій коментар або побажання щодо змісту та якості викладання цієї навчальної дисципліни.
В цілому здобувачами позитивно оцінено зміст та якість викладання дисципліни, серед негативних моментів називають онлайн навчання, недостатність літератури, бажано - західноєвропейської, американської тощо (головне - провідної), котра була б перекладена українською мовою; катастрофічна нестача сучасної літератури, особливо тієї, котра буде містити елементи концепції НУШ
Серед пропозицій, які висловлювали здобувачі – мати можливість переслухати лекції в записі проводити лекції із викладачами партнерських університетів (разом із викладачем дисципліни), наприклад, про історію Болгарії чи інших Балканських країн, що поглибило б наукові погляди та міждисциплінарні зв'язки
Поглибити співпрацю із закордонними університетами, оскільки є теми, які б виклалися краще з точки зору громадянина іншої держави, наприклад, як працює уряд в США чи Франції, наукових знань вистачає, але потрібні й інші погляди тих, хто там мешкає, а тим паче викладає теми висвітлювані на курсі.
Можливо, залучати фахівців до обговорення тем дисципліни, знову ж таки чи з-за кордону чи державних ЗВО (КНУ ім. Т. Г. Шевченка, ЛНУ ім. І. Франка тощо).
Грунтовний аналіз проведених 1-3 березня опитувань презентував доцент Вадим Яшин.
ОПИТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ.
В опитуванні взяли участь 120 осіб (на 07/03/2024), що закінчили навчання з 2002 по 2023 рік, тобто, усіх випусків. Майже 40% учасників опитування мають більше 20 років педагогічного стажу.
55% опитаних працюють за фахом, ще 14% у спорідненій галузі.
Із опитаних 30% знайшли місце роботи через знайомих, 13% за допомогою веб-сервісів, 13% за допомогою університету і 7% працюють там, де проходили практику.
Здобутий фах був важливий у 80% випадків.
Більшість (85%) оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни як важливу або дуже важливу.
Щодо оцінки предметів, то
- абсолютна більшість високо оцінюють викладання фахових історичних дисциплін
- більшість опитаних вважає змістове наповнення психолого-педагогічних дисциплін таким, що потребує суттєвої модернізації
- абсолютна більшість опитаних вважає кількість годин та обсяг матеріалу, відведених на практичне оволодіння методикою навчання та методику, суттєво недостатніми та такими, що потребують більшої адаптації до сучасних вимог та стану технологічних умов (цифровізація та ін.).
В цілому, 85% опитуваних, якби їм знов довелося обирати, знову б точно обрали або скоріше б обрали ОП «Історія та суспільствознавчі дисципліни» і саме в КДПУ.
ОПИТУВАННЯ РОБОТОДАВЦІВ.
В опитуванні взяли участь 23 особи роботодавця.
У 82% закладів працюють випускники ОП.
Більшість роботодавців визначили рівень освіти випускників ОП достатнім і лише 21% зазначили, що потрібно було додаткове навчання фахівців.
82% опитаних визначають ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни» як актуальну в сьогоднішніх умовах.
Від 80% до 90% опитаних оцінюють навички випускників ОП на 4 та 5 за 5-бальною шкалою.
Утім, рівень знання іноземних мов 17% вважають низьким або недостатнім.
Майже 77% роботодавців рекомендують суттєво покращити матеріально-технічну базу університету.
Майже 80% роботодавців вважають необхідним збільшення обсягу практичної підготовки студентів.
ОПИТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ
В опитування взяли участь 78 осіб.
Більшість позитивно оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни».
Майже 70% вважають за необхідне осучаснити змістову складову та збільшити кількість годин на вивчення методичної та психолого-педагогічної складової підготовки вчителя-історика.
Висловлені рекомендації та побажання будуть використані для вдосконалення освітньої програми "іСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ ДИСЦИПЛІНИ".
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 384