21 лютого 2024 р.. за ініціативи викладачів кафедри географії та методики її навчання на факультеті географії, туризму та історії відбулася гостьова лекція директорки КЛ №129 Неллі Погрібної «Нові реалії освіти: актуальні проблеми вчителя та учня»
Враженнями від лекції поділилися студенти-історики (гр.ІП-21).
Анна Жук:
Сьогоднішня гостьова лекція Погрібної Неллі Сергіївни була захоплюючою та інформативною, що відкрила перед нами проблеми нинішнього стану системи освіти. Зазначено, що процес навчання має бути складним, але не виснажливим, що вимагає пошуку ефективних методів навчання та підходів до кожного учня і вчителя.
Однією з ключових ідей було твердження, що оцінки не повинні ставати покаранням, а мають слугувати інструментом розвитку та мотивації. Сучасна школа, хоч і інформаційно перевантажена, однак залишається відкритою до нових ідей та пошуку кращих підходів у навчанні. Дитиноцентризм та важливість взаємодії між досвідченими та молодими вчителями визначились як ключові принципи покращення якості освіти. Школа, за словами лекторки, є тим місцем, де діти не лише отримують знання, але і проживають своє життя, розвиваючись як особистості.
Однак не можна проігнорувати неймовірні освітні втрати за останні роки, що вимагає негайного уваги та вирішення проблем, таких як організаційні, кадрові та змістовні. Консультування, як варіант вирішення цих проблем, виокремлюється як ефективний інструмент, спрямований на підтримку вчителів та учнів у протистоянні викликам нинішнього освітнього середовища.
Станислав Черниш:
Загалом, лекція була доволі цікавою. Автор звернув увагу на чимало аспектів, які постали в сучасній українській освіті перед вчителем та учнем, завдання. Враховуючи нюанси дистанційної освіти, авторка наводить статистику (думки учнів), де більшість учнів бажає повернутися до офлайн форми навчання, необхідна соціалізація, комунікація для учнів та вчителів. Фактично, всю тему можна було скоригувати до програми НУШ, деякі аспекти були окреслені не до вимог НУШ, що певною мірою здивувало, не було мови про проблеми гендерної рівності в освіті, інклюзії, безбар’єрності в освіті, доступності освіти, частково було сказано про співпрацю. Зовсім по іншому розкрита дефініція інновацій, скоріше за все, уявлення щодо цього напряму у поколінь – різне. Звучало питання про штучний інтелект, авторка зазначила необхідність використання штучного інтелекту вчителем та учнями, однак, опісля запитання, що скажімо так повернуло в колію, правильна думка була окреслена авторкою, що необхідно разом з учнями в співпраці довести, що використання ШІ є небезпечним. Необхідно окреслити те, що використання ШІ сприяє втраті індивідуальності думок учня тощо.
Олег Козолуп:
Сьогодні мені випала можливість бути присутнім на гостьовій лекції педагога Погрібної Неллі Сергіївни. Було пізнавально і корисно почути про "внутрішню кухню" навчального процесу та шкільної організації, особливо коли мовлення йшло від директора школи, якою Нелля Сергіївна і є. Доповідь велася доволі енергійно, навіть трохи емоційно, через що не виникало навіть маленького бажання відволікатися. Цікаво було слухати й те, що доповідь підкреслювалася реальними прикладами внутрішньо-шкільних ситуацій, як наприклад спілкування з батьками, опитування учнів, чи оцінка дій вчителів.
Не досить приємно, але необхідно було довідатися про недоліки та негаразди, які властиві навчальним закладам у цей час: кадрові, недофінансування, інформаційне перевантаження, надмірна кількість вимог до школи, концентрація уваги на неосвітніх проблемах. Разом з цим я почув достатньо інформації і про позитивні риси, як от осучаснення навчальних технологій. Мені добре запам'ятався момент про нове ставлення до оцінок, які не мають на мети покарати школяра, а працюють за принципом формувального оцінювання, яке завжди роз'яснює суть та привід такого контролю. Цікаво і те, що представників закордонного досвіду вражає об'єм роботи, який виконують шкільні колективи для розвитку і підтримання навчальних закладів.
Таким чином, лекція-зустріч була доволі продуктивною, інформативною та пізнавальною, до того ж, особисто для себе не в перший раз відзначаю дуже позитивний момент у тому, що модерний і тверезий погляд на навчальний процес у школі мають не лише молоді вчителі-практики, а й надзвичайно досвідчені педагоги, які не зважаючи на свій вік та стаж продовжують йти в ногу з часом, не дивлячись на те, що цей час летить і змінюється дуже швидко, як казала сама Нелля Сергіївна.
Максим Войпан:
Під час прослуховування лекції склалось неоднозначне враження, адже деякі теоретичні аспекти мені здались дещо недоцільними під час викладання історії. Зазначалось, що освітній процес має бути важким, але що станеться, якщо «ускладнити» кожну дисципліну? На мою думку, навчальний процес у школі має ставати дедалі легшим та доступнішим кожному, адже якщо це не буде приємний та пізнавальний процес, учень не буде концентруватись на ньому та відсіє його, як непотрібний. Позитивним моментом стало відзначення неефективності стандартизації та тестування. В контексті уроків історії це дуже важливий аспект, адже перш за все історія полягає у розумінні сутності процесів, а не у заучуванні дат та імен, тому це дуже позитивна тенденція. Можна також погодитись з тим, що світній процес має постійно доповнюватись новим викладацьким колективом молодих вчителів, котрі без особливих зусиль зможуть використовувати ІКТ, задля кращої подачі інформації та вдосконалення освітнього процесу. Однак, на мою думку, неприйнятним є використання ШІ у інформаційно-пошукових та аналітичних цілях, адже на даному етапі «розвитку» він надає лише некоректні дані, у більшості випадків, і вимагає широкої бази інформації, щоб аналізувати отриману інформацію.
Ігор Красуля:
У ході виступу було висвітлено ряд важливих тем, таких як штучний інтелект у сучасній освіті, ознаки педагогічної спроможності, нова педагогічна культура, інновації управлінської діяльності та зміни в освітньому середовищі. Особливу увагу було приділено сучасному освітньому процесу та відповідності йому вимогам сьогодення. Також було зазначено особливості фінської освіти, яка славиться своєю успішністю та інноваційним підходом до навчання. В цілому, лекція була дуже пізнавальною та актуальною, допомагаючи краще зрозуміти виклики, які стоять перед освітнім процесом у сучасному світі.
Айджюн Бондар:
Маючи багаторічний досвід у викладанні Нелля Сергіївна поділилася з цим досвідом із майбутніми вчителями. Лекція була присвячена актуальним проблемам вчителя та учня, в ході виступу були озвучені різні проблемні питання, які були пов’язані з організаційною, кадровою, інноваційною, технологічною сферами, що є пріоритетними у галузі освіти. Загалом лекція містила досить пізнавальну, цікаву і важливу інформацію.