Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

21 листопада 2024 року відбулася друга лекція міжнародного проєкту, «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології. Спікером була Олена Лілова – доцентка з Університету «Медітеран» (Подгоріца, Чорногорія). Цю лекцію можна було би назвати майстер-класом із викладання зарубіжної літератури. Чудова взаємодія змісту і форми, ретельно відібраний презентаційний ряд, доречні коментарі і апеляції до слухачів, перевірочний тест наприкінці зустрічі, манера спілкування з аудиторією – всі ці показники свідчать про високий рівень фахової і викладацької підготовки лектора. Магістральною метою зустрічі було ознайомлення з драматичними жанрами англійської літератури доби першої половини XVI ст., тобто доби перших Тюдорів. Центром уваги доповідачки постали найпопулярніші жанрові форми –  педжент, мораліте і інтерлюдія. Спікерка детально схарактеризувала їхні головні риси, наголосила на використанні традицій цих постанов у драматургії наступної, єлизаветинської доби, зупинилась на відомих персоналіях. 

Л2-5.jpg

Л2-2.jpg Л2-4.jpg

На думку багатьох учасників проєкту, успішний результат цієї зустрічі забезпечили декілька компонентів: 1) особлива репрезентація наукового матеріалу: кожне слово лекторки мало вагу, і її доповідь була через це настільки натхненною і переконливою, що змогла занурити всіх присутніх у початок ХVІ ст. і дозволила візуалізувати деякі картини тогочасного англійського життя. За влучним висловом завідувача кафедри англійської філології, доцента І. С. Зоренко, пані Олена «зачаровувала своїм голосом, яким, наче невидимою ниткою, вела нас у давній світ»; 2) не можна не відмітити й міждисциплінарний характер лекції. Як і попередній доповідач Ендрю Хедфілд, Олена Лілова теж розташувала свою розповідь на перетині багатьох різнопланових наукових дисциплін: літературознавства і стилістики, історії Англії і літератури Англії, історії англійської мови і практичної граматики англійської мови; 3) навряд чи залишились непоміченими серед достоту зацікавлених слухачів і лекторові референції до Вільяма Шекспіра у деяких фрагментах розповіді. Цей факт підтверджує думку про те, що мораліте, інтерлюдії і педженти стали продуктивним ідейно-змістовним матеріалом, яким скористалися творці єлизаветинської драми, і особисто Шекспір. Згадки про цього автора у розмові про драму часів ранніх Тюдорів постають на захист твердження сучасного вченого Г. Блума про те, що Шекспір – центр західного літературного канону, оскільки і у його творах знаходять місце художні надбання попередніх періодів, і автори наступних епох вбачають у його шедеврах невичерпне джерело натхнення. 
Відповіді на численні питання викладачів і здобувачів освіти дозволили доповідачці актуалізувати і непроінтерпретовані в самій лекції особливості ранньотюдорівської драми. Обговорення, безсумнівно, дозволило розширити загальні літературознавчі уявлення слухачів і дізнатися про достеменні професійні смаки дослідниці. Спікерка більше розповіла про її розвідки, присвячені єлизаветинській прозі, а також зробила акцент на аспектах, необхідних для майбутніх учителів, зокрема, на алегоріях, що в далекі часи символізували virtue (позитивна риса характеру) і vice (негативна риса), і на їхній реалізації у текстах ранньої тюдорівської драми. Тож лекція, як і давнє мораліте, носила і виховний характер.

Л2-9.jpg Л2-10.jpg

Л2-13.jpg

Слухачі поділилися своїми враженнями про зустріч.

Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка, доцент В. І. Воскобойник надихнулась захоплюючою лекцією і навіть сформулювала слушну пораду: «The lecture devoted to English early Tudor drama was very interesting, informative and well-structured. Olena Lilova with her detailed subtle analysis of the drama genre of early Tudor period inspired many of us to study literature. Many thanks to the lecturer for such amazing material presented professionally. With the students’ interest in the topic inspired by Olena Lilova’s lecture, you are sure to succeed in putting some performances of the Medieval  period on the university stage». Приємно було почути лекторці і схвальний коментар від доцента кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка Н. І. Криницької: «Much gratitude for such an informative and intellectual lecture! It was a great pleasure to listen to a highly cultural person. I am very grateful to Olena and all the organizers!»

Аліна Куценко, АЗЛм-24: «Today we attended the lecture “English Early Tudor Drama” delivered by Associate Professor Olena Lilova from The University “Mediterranean”. The scholar provided profound perspectives on the global impact of English literature and its role in connecting diverse cultural narratives. It was very insightful and great to learn about Tudor Drama. I’ve picked up quite a lot of information about that time period and the way it affected writers and other creators of that time. It was an amazing opportunity for anyone who is passionate about literature and cultural studies».

 Олександра Шпилякова, АЗЛ-21: «The lecture was very fascinating, especially the part about the origins of English drama. I enjoyed learning more about interludes and their role in theater development. The lecturer explained well how social changes influenced dramatic works of that period. After the lecture, I became interested in morality plays and would like to read some examples. Overall, this was very useful information for further research in literature».

Даря Гудзь, АЗЛ-21: «The topic of the lecture was new to me, but everything was presented very clearly. What interested me most was the analysis of texts and their comparison with modern theater. I especially liked the detailed examination of the role of religion in Tudor-era drama. I realized how important it is to consider the context when analyzing literary works. The lecture left a great impression and a desire to learn more about this period».

 Єлизавета Корсікова, АЗЛ-21: «This lecture exceeded my expectations — so much new information! It was particularly interesting to hear about the political influence on theater and drama. The lecturer provided excellent examples that helped me better understand the topic. I was intrigued by the transformation of genres during this period, especially the development of morality plays. Thank you for such a well-structured presentation; it made the material easy to absorb».

Вероніка Степура, АЗЛ-21: «The lecture made a big impression on me with its clarity and interesting examples. It was the first time I learned about early Tudor drama and its connection to social processes. I especially enjoyed the discussion of morality plays as a way to convey ideas through theater. The lecturer explained it so well that I now want to study the topic more deeply. It would also be interesting to learn more about the authors of this period».

Марія Мігуцька, АЗЛ-21: «The topic of the lecture was complex, but the material’s presentation impressed me with its simplicity. The lecturer successfully explained the role of morality plays and interludes in the development of English drama. The examples of works and the analysis of their key ideas were especially memorable. It was fascinating to learn how these genres influenced the formation of modern theater. I am very grateful for such an engaging lecture, which motivates me to conduct further research».

 ІринаДрукарь, АЗЛ-21: «The lecture was a real discovery for me. I learned how early drama reflected the social and religious trends of its time. The most interesting part was hearing about interludes — I knew nothing about them before. Thanks to the clear structure of the material, I was able to grasp the main points easily. The lecture inspired me to learn more about the literature of the Tudor era».

Л2-7.jpg Л2-8.jpg

Доцента кафедри англійської філології І. А. Дирду зацікавила не тільки історія педженту, а й можливість його сценічної постановки у сучасному світі: «Thank you for delivering such an engaging and insightful lecture on early Tudor drama. Your passion and enthusiasm for the subject are truly inspiring, and the way you present the material creates an atmosphere of curiosity and excitement. You have mentioned the functioning of Community Theatre in the 15 century and attempts of modern society to renew the traditions of such theatres. Do you believe that new modern approaches (new technologies, modern problems arisen on the stage) can contribute to flourishing of Comminity Theatre in the 21 century?»

 Доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка теж подякувала пані Олені за цю зустріч: «Today was a special class, a very moving flashback to my youth and postgraduate studies. My dear friend, I am very grateful to you for all you have done for the students of our university, my colleagues, and me. You are my lifelong role model to follow and learn from. We highly appreciate your virtues, help and sincerely hope for future cooperation!» Лекторка з Чорногорії також відзначила зворушливу атмосферу в дистанційній аудиторії і зізналася, що нечасто на своїх гостьових лекціях зустрічала таких підготовлених і доброзичних слухачів. 

Л2-17.jpg Л2-19.jpg

Безмежно дякуємо доцентці Олені Ліловій за прекрасну літературознавчу лекцію, за допомогу в популяризації англійської мови крізь призму англійської літератури!

 Бажаємо пані Олені нових академічних здобутків і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з Університетом «Медітеран»!

Л2-18.jpg

28360
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31