4 жовтня 2024 року, напередодні Дня працівників освіти, завідувач кафедри практичної психології, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Анатоліївна Чаркіна на запрошення факультету іноземних мов провела лекцію-вебінар на тему: «Психологічний портрет сучасного вчителя: компетентнісний та салютогенний підходи». Основну частину віртуальної аудиторії склали бакалаври і магістри спеціальності «Англійська мова, зарубіжна література» кількістю понад 70 осіб. З огляду на реалії сьогодення, актуальність означеної теми для здобувачів освіти є беззаперечною, кожен - і нинішній, і майбутній вчитель – повинен бути не тільки педагогічно компетентним, але й психологічно спроможним до викладання в складних умовах тривалої війни та поствоєнного відновленя країни, коли рівень і професійного стресу, і персональної відповідальності є понаднормовим - виходить за межі "вікна толерантності".
У своїй доповіді О. А. Чаркіна, як досвідчений практик, сфокусувалась на найбільш актуальних питаннях освітянської сфери: конструюванні психологічного портрету сучасного вчителя за результатами опитування не тільки кінцевих споживачів освітніх послуг - учнів та батьків, а й самих педагогів та інших фахівців соціономічної галузі, та аналізі пануючих у суспільній свідомості наративів, згідно з якими до основних компетенцій сучасного вчителя слід віднести високий емоційний інтелект, турботу про здоров’я та емоційний стан дітей, відкритість до спілкування, вміння знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, мотивувати до навчання, розкривати особистісний потенціал школярів, а також забезпечувати комфортне, безбар'єрне та безпечне освітнє середовище.
У застосуванні салютогенного підходу до педагогічної діяльності головною метою, як зазначила О. А. Чаркіна, є виховання в учнів резильєнтності, а одним із ключових завдань - намагання «перетворити стрес з ворога на союзника». За відгуками, лекція-вебінар справила приємне враження на аудиторію. Високий професіоналізм, заспокійлива манера спілкування, гарна англійська мова, постійний діалог із слухачами, фінальна групова рефлексія, і, звісно, дієві практичні рекомендації стимулювали появу запитань і жваве обговорення.
Детальніше - тут: Постреліз.
Матеріали презентації - тут: Презентація.