Участь у марафоні Всеукраїнських науково-практичних вебінарів «Компенсація освітніх втрат у закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення»
Протягом жовтня-грудня 2022 року викладачі кафедри початкової освіти – к. філол. н., доц. Онищенко І. В., к. пед. н., доц. Дика Н. Д., к. пед. н., ст. викл. Захарова Г. Б., к. пед. н., ст. викл. Баруліна Ю. О. взяли участь у марафоні Всеукраїнських науково-практичних вебінарів «Компенсація освітніх втрат у закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення», організованого відділом дидактики Інституту педагогіки НАПН України, за підтримки відділу аспірантури і докторантури та відділу міжнародних зв’язків і міжнародної співпраці Інституту педагогіки НАПН України.
Онлайн-стажування передбачало 10 вебінарів для працівників закладів освіти, навчально-методичних центрів, науковців та всіх, кого цікавить питання розвитку освіти в умовах воєнного стану та у повоєнний період. Під час вебінарів розглядалися такі теми: «Дистанційна освіта у початковій школі: візуалізації навчальної інформації та засоби ІКТ», «Використання онлайн дошки Miro для підготовки та проведення інтерактивних занять з іноземної мови», «Природнича освіта в парадигмі збалансованого (сталого) розвитку для нівелювання наслідків воєнного стану та повоєнного відновлення», «Розвиток в учнів початкової школи наскрізного уміння читати з розумінням в умовах війни»; «Долаємо стрес разом: учителі – учні – батьки», «Особливості діяльності дитячих закладів оздоровлення і відпочинку в період воєнного стану», «Реалізація STEM-освіти в умовах сучасної школи», «Екологія в умовах війни. Прямі та відтерміновані наслідки», «Продуктивний підхід в освіті: професійна кар’єра (компетенції & «карта змін»)», «Розвиток навичок свідомого сприйняття дійсності в учнів закладів загальної середньої освіти» та ін.
У рамках марафону учасники вебінарів проаналізували основні проблеми, що виникли з початком війни, обговорили можливі шляхи компенсації освітніх втрат учнів; ознайомилися із сучасними можливостями використання візуалізації навчальної інформації та засобів ІКТ в умовах дистанційної форми організації освітнього процесу в початковій школі, зокрема інтерактивної дошки для спільної роботи, цифрових наочних матеріалів, електронних підручників тощо; дізналися про особливості побудови професійної кар’єри в сфері освіти в умовах непередбачуваності (воєнного стану, пандемії тощо) та ін.
Викладачі кафедри мали можливість опановувати ефективну техніку структуризації та впорядкування власних думок «life-work-planning», пройшли тренінг особистісного зростання, засвоювали технологію ментальних карт у побудові кар’єрної стратегії та ін.
Підводячи підсумки, учасники заходу долучилися до обговорення актуальних питань сучасної освіти та отримали від лекторів та тренерів відповіді на суперечливі питання індивідуалізації навчання в закладах загальної середньої освіти, компенсації освітніх втрат учнів в умовах воєнного стану та у повоєнний період.
За результати онлайн-стажування викладачі кафедри початкової освіти отримали сертифікати за темою «Компенсація освітніх втрат у закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення» (120 навчальних годин, 4 кредити ЄКТС).