23 травня 2025 року кафедрою початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету спільно із КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж «ДОР» було організовано і проведено ІV Всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію «Освіта ХХІ століття: аксіологічний вимір». Науковий захід приурочено до 95-річного ювілею Криворізького державного педагогічного університету та 100-річного ювілею КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР». Актуальність теми конференції обумовлена необхідністю посилення ціннісно-орієнтованого вектору освітнього процесу в контексті імплементації глобальних цілей сталого розвитку, проголошених ООН.
Із вітальним словом до учасників конференції звернулися: в. о. директора КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», к. пед. н. Крамаренко Л. І.; декан психолого-педагогічного факультету Криворізького державного педагогічного університету, к. пед. н., доцент Василюк Т. Г.; завідувач кафедри початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету, к. пед. н., доцент Павлик О. А.; декан факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, д. пед. н., професор Стрілець С. І.; доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Васютіна Т. М.; завідувач кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету, к. пед. н., доцент Суржук Т. Б.; проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Запоріжжя), к. і. н., доцент Полякова Л. І. Вони підкреслили значущість проведення цього наукового заходу та побажали здобувачам освіти натхнення, успішних презентацій і змістовних дискусій.
В.о. директора КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», к. пед. н. Крамаренко Л. І. наголосила на ефективній науковій співпраці між Коледжем і кафедрою початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету та зазначила, що щорічне проведення цієї конференції є свідченням розвитку української науки та результатом новаторських пошуків і відкриттів. Любов Іванівна побажала учасникам наукового заходу плідних дискусій, наснаги і нових творчих досягнень.
Декан психолого-педагогічного факультету КДПУ, к. пед. н., доцент Василюк Т. Г. у своєму зверненні привітала учасників наукового заходу та побажала успішної роботи, змістовних доповідей, жвавих дискусій, цікавих ідей та нових наукових здобутків! Тамара Григорівна зауважила, що ця конференція дасть поштовх до подальших наукових досліджень, нових відкриттів та сприятиме обміну досвідом, новими напрацюваннями, творчими досягненнями, корисними і цінними практиками з актуальних питань освіти.
Завідувач кафедри початкової освіти КДПУ, к. пед. н., доцент Павлик О. А. зауважила, що конференція четвертий рік поспіль об’єднує молодих науковців України для обговорення аксіологічних векторів розвитку сучасної освіти. Олена Анатоліївна відзначила актуальність тем досліджень, заявлених на пленарне засідання, та подякувала молодим дослідникам за їх унесок у розбудову вітчизняної освіти. Керівник кафедри побажала учасникам цікавих, змістовних, ґрунтовних доповідей, плідних та конструктивних дискусій, натхнення, енергії, наукових досягнень і нових ідей для подальших наукових розвідок.
У роботі конференції взяли участь 155 учасників, зокрема 91 здобувач освіти та 64 педагогічних і науково-педагогічних працівники, які представляли заклади освіти з різних регіонів України, зокрема: Криворізький державний педагогічний університет, КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара, Рівненський державний гуманітарний університет, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (м. Запоріжжя), Комунальний заклад вищої освіти «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія» Полтавської обласної ради, КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж», КЗ «Білгород-Дністровський педагогічний фаховий коледж», Криворізька гімназія № 102 Криворізької міської ради.
На пленарному засіданні із доповідями виступили:
1. Давидова Софія Сергіївна, КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», тема доповіді «Особливості використання цифрових онлайн-платформ та їх вплив на психічний розвиток особистості молодшого школяра в умовах дистанційного навчання» (керівник: к. психол. н., викладач Семенча Л. Г.).
2. Баруліна Вікторія Андріївна, Криворізький державний педагогічний університет, тема доповіді «Креативне навчання математики засобами хореографії у початковій школі» (керівник: проректор з науково-педагогічної роботи, к. пед. н., доцент Баруліна Ю. О.).
3. Ребрій Олександр Вікторович, КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж», тема доповіді «Школа як простір розвитку гідної та відповідальної особистості у XXI столітті» (керівник: викладач Бронзель Л. А.).
4. Бондар Катерина Юріївна, Криворізький державний педагогічний університет, тема доповіді «Цифрові технології як інструмент формування критичного мислення в учнів початкової школи» (керівник: к. пед. н., доцент Лисевич О. В.).
5. Десікевич Владислав В’ячеславович, Бондаренко Дарʼя Ігорівна, Український державний університет імені Михайла Драгоманова, тема доповіді «Особливості використання додатків та платформ на основі штучного інтелекту в процесі навчання здобувачів вищої освіти» (керівник: викладач Борисьонок М. О.).
6. Федорчук Вікторія Василівна, КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», тема доповіді «Формування в учнів початкових класів уміння читати з розумінням на матеріалі урбаністичних медіатекстів» (керівник: к. пед. н., доцент Костолович Т. В.).
7. Коваленко Єлизавета Костянтинівна, КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», тема доповіді «Особливості формування навичок читання в молодших школярів під час дистанційного та змішаного навчання» (керівник: викладач Михайлик О. В.).
Під час роботи конференції учасники порушили низку актуальних проблем, зокрема питання оптимального поєднання новітніх технологій із класичними гносеологічними підходами в сучасній системі освіти, питання цифрової гігієни як важливого чинника в освітньому середовищі. Обговорювалися також проблеми формування гуманного й толерантного ставлення до соціального й природного середовища, виховання почуття гідності, взаємоповаги й відповідальності в контексті сучасних цивілізаційних викликів і перспектив.
Молоді дослідники представили результати власних наукових пошуків, методичні напрацювання, запропонували інноваційні освітні інструменти, методи й технології навчання та виховання. Виступи вирізнялися актуальністю, глибиною змісту та високим рівнем підготовки. Усі доповіді супроводжувалися мультимедійними презентаціями.
За результатами роботи ІV Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Освіта ХХІ століття: аксіологічний вимір» учасники отримали електронні сертифікати (12 год.), програму конференції та збірник матеріалів конференції :
https://drive.google.com/drive/folders/1UFcgZEDaNWsN2NETGoeF1foSaSYbW4-f
Висловлюємо подяку Збройним силам України за мужність, незламність і самовідданість, за можливість у складних умовах воєнного часу працювати, навчатися, творити, займатися науковими дослідженнями та будувати майбутнє нашої держави!
Дякуємо учасникам конференції за участь у науковому заході! Бажаємо молодим науковцям і надалі проявляти інтерес до наукових досліджень, бути активними, творчими і робити внесок у розвиток вітчизняної системи освіти!