Україно-швейцарський проект «Розвиток громядянських компетентностей в Україні – DOCCU»
у Криворізькому державному педагогічному університеті
Активно продовжується реалізація україно-швейцарського проекту «Розвиток громядянських компетентностей в Україні – DOCCU» у Криворізькому державному педагогічному університеті. Учасниками проекту, завідувачем кафедри початкової освіти О.А. Павлик, доцентами Н.І. Білоконною, О.В. Лисевич, Л.П. Лисогор, 16 травня 2018 року було проведено семінар-тренінг з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини для викладачів кафедри на тему «Міцний колектив – запорука професійного успіху», під час якого колектив кафедри було ознайомлено із сутністю проекту, його базовими принципами і поняттями через систему тренінгових вправ: «Букет квітів», «Усі різні, усі рівні», «Автомобілі», «Права, обов’язки та правила на кафедрі», «Портфель прав», «Стіна тиші» тощо.
На сьогодні досягнення успіху в будь-якій справі залежить від міцної команди всередині робочого колективу. Активна позиція колективу викладацького складу закладу вищої освіти повинна грунтуватися на таких засадах, як формування командного духу, налагодження ефективної взаємодії між членами колективу, взаєморозуміння та взаємоповага тощо.
Як відомо, викладач та студент сучасного закладу вищої освіти рівноправні суб´єкти педагогічного процесу, що взаємодіють на основі демократичних стандартів поведінки. Роль викладача в освітньому процесі – формування громадянської компетентності студентів як майбутніх учителів Нової української початкової школи на засадах демократичного стилю поведінки у професійній сфері та особистому житті, а також активної життєвої позиції.
Під час виконання вправ формувалися ключові поняття з ОДГ/ОПЛ:
- ідентичність;
- рівність;
- різноманітність;
- плюралізм;
- правила та закони;
- довіра;
- відповідальність;
- права та свободи.
На закінчення виконали рефлексивну вправу «Долоньки», що дозволило переосмислити роль вчителя Нової української школи і дійти висновку про необхідність цілеспрямованої побудови демократичних стосунків у колективі.