Кафедра початкової освіти
Психолого-педагогічний факультет

Тематика курсових робіт з методики вивчення математики

        молодших школярів на 2020-2021 н.р.  

Науковий керівник: Кисільова-Біла В.П.

Загальні питання методики навчання математики

в початкових класах.

  • Формування ключової математичної компетентності молодших школярів
  • Наступність між дошкіллям і початковою освітою у формуванні математичної компетентності.
  • Формування досвіду творчої діяльності учнів у процесі розв’язування задач з трьома взаємопов’язаними величинами.
  • Робота з довідниками та словниками з математики – засіб формування потреби до пошуку нової інформації в молодших школярів.
  • Формування вміння вчитися на уроках математики в 3 (4) класі(клас за вибором студента).
  • Особливості розвитку критичного мислення молодших школярів у процесі вивчення математики (клас за вибором студента)
  • Комбінаторні задачі в початковому курсі математики як засіб розвитку критичного мислення учнів.
  • Відношення в початковому курсі математики як засіб формування логічного складника предметної математичної компетентності учнів.
  • Структурні форми висловлень в початковому курсі математики як засіб формування культури мислення учнів (клас за вибором студента)
  • Операції над множинами як теоретична основа засвоєння арифметичних дій над цілими невід’ємними числами в початковому курсі математики.
  • Формування мотиваційної спрямованості молодшого школяра засобами навчально-творчих задач з математики.
  • Оволодіння основами логіки у процесі вивчення математики в (1,2,3,4) класі (клас за вибором студента).
  • Засвоєння математичного змісту матеріалу у процесі розвивальних ігор на уроках математики в 1-4 класах.
  • Формування досвіду пізнавальної діяльності молодших школярів у процесі включення матеріалу з історії математики (на прикладі вивчення теми чи змістової лінії, які обираються студентами самостійно).
  • Формування досвіду емоційно-ціннісного ставлення учнів у процесі вивчення математики (на прикладі розв’язування сюжетних задач).
  • Дидактичні умови розвитку просторового мислення учнів (1,2,3,4) класу (вибір класу за вибором студента).
  • Навчання першокласників основним прийомам мисленнєвої діяльності на уроках математики (Прийоми порівняння, узагальнення, класифікація – необхідна умова набуття досвіду пізнавальної діяльності).
  • Інтегровані уроки математики – початки інформатики на основі комп’ютерних технологій в початковій школі.
  • Психолого-педагогічні умови формування досвіду способів діяльності учнів на уроках математики в початковій школі.
  • Дидактико-методичні аспекти побудови системи уроків з математики.
  • Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів 2-го класу.
  • Інтерактивне навчання на уроках математики в початковій школі.
  • Врахування типу темпераменту особистості молодшого школяра у процесі роботи над сюжетною задачею.
  • Робота над сюжетною задачею як стимулятор впливу на формування характерологічних рис особистості молодших школяра.
  • Набуття молодшими школярами досвіду пізнавальної діяльності ( або досвіду способу дії) у роботі з графами.
  • Використання графів у змістовій лінії «Робота з даними».

Часткові питання методики навчання математики молодших школярів (за змістовими лінями програми з математики для 1-4 кл.)

 

1. Змістова лінія: «Числа, дії над числами»

  • Наступність у вивченні нумерації і складу чисел в межах 10 в дошкільному навчальному закладі і в першому класі.
  • Оновлення методик вивчення нумерації чисел від 1 до 100 у першому класі (відповідно до змін у програмі).
  • Формування обчислювальних навичок учнів (1, 2, 3,4) класу на основі виокремлення обчислювальних прийомів (клас за вибором студента).
  • Організація обчислювальної діяльності учнів на уроках математики як засіб формування їх обчислювальної компетентності ( на прикладі … класу, клас за вибором студента).
  • Підготовка учнів 2-го класу до вивчення табличних випадків множення і ділення.
  • Методика вивчення ділення з остачею у третьому класі.
  • Вивчення позатабличних випадків множення і ділення у третьому класі.
  • Методика вивчення алгоритмів письмового ділення в 3-4 класах.
  • Методика вивчення ознак подільності чисел в 3-4 класах.
  • Раціональні обчислення і їх роль у формуванні обчислювальної компетентності учні в (1, 2, 3,4) (клас за вибором студента).
  • Засвоєння таблиці множення учнями 2-3 класів у процесі навчальної діяльності.

 

2. Змістова лінія «Величини»

  • Методичні прийоми формування поняття швидкості та середньої швидкості руху на уроках математики в 4 класі.
  • Методика формування уявлень про масу тіл в початковому курсі математики.
  • Вимірювання і обчислення площі фігури в початковому курсі математики.
  • Формування вимірювальних навичок молодших школярів у процесі розв’язування задач з практичним змістом.
  • Формування креслярських умінь і навичок молодших школярів як складова частина геометричної компетентності.
  • Методика формування основних компетенцій у процесі вивчення довжини (площі, часу, місткості, вартості. Величина за вибором студента.)
  • Методика опрацювання основних груп трійок взаємопов’язаних величин: взаємозв’язок та залежність між ними.
  • Методика вивчення периметру многокутників у початковому курсі математики.
  • Формування в молодших школярів поняття про середнє значення величини.

 

3. Змістова лінія «Математичні вирази, рівності, нерівності»

  • Методичні основи вивчення математичних виразів у початковому курсі математики.
  • Алгебраїчний складник предметної математичної компетентності молодшого школяра та шляхи його формування.
  • Наступність у вивченні рівняння з однією змінною в початкових та 5-6 класах.
  • Формування уявлень про змінну в початковому курсі математики.
  • Елементи буквеної символіки як засіб узагальнення математичних знань молодших школярів.
  • Основні види рівнянь з однією змінною у початковому курсі математики та способи їх розв’язання.
  • Основні способи розв’язання нерівностей з однією змінною, які доступні молодшим школярам.
  • Методика ознайомлення молодших школярів з числовими виразами: називання, читання і обчислення значень числових виразів.
  • Осмислення функціональної залежності між величинами молодшими школярами.

 

4. Змістова лінія «Сюжетні задачі і дослідження»

 

  • Добір методичних прийомів у процесі навчання учнів розв’язувати :

– прості задачі на додавання і віднімання;

– прості задачі на множення і ділення;

– складені задачі у 2 класі;

– складені задачі у 3-4 класі (Вибір задач за вибором студента).

  • Система формування загального вміння розв’язувати складені задачі в 2(3, 4) класі (Вибір класу за студентом).
  • Методика роботи над задачами на спільну роботу, в яких продуктивність спільної праці знаходять дією віднімання.
  • Моделювання описаної в задачі ситуації за допомогою відрізків, графів, таблиць.
  • Різні види аналізу сюжетних задач та їх значення у формуванні в учнів загального вміння розв’язувати задачі.
  • Основні задачі на побудову в початковому курсі математики.
  • Основні способи розв’язування задач на знаходження 4-го пропорційного у початковому курсі математики.
  • Практико-орієнтовані задачі та їх значення у формуванні математичної компетентності учнів.
  • Методичні прийоми у навчанні учнів розв’язувати задачі на знаходження частини (дробу) числа і числа за відомою його частиною (дробом).
  • Навчання учнів 3-го класу складанню і розв'язанню обернених задач.
  • Дослідження як провідний метод формування вміння розв’язувати задачі певного виду( вибір виду задач за студентом):

– задачі на рух тіл

– задачі на спільну роботу

– задачі на подвійне зведення до одиниці

– задачі на пропорційне ділення

– задачі на знаходження невідомого за двома різницями

13. Методика навчання першокласників розв’язанню простих задач.

14. Компетентнісно-зорієнтовані завдання як засіб формування ключових компетентностей першокласників.

15. Методика навчання першокласників складанню короткого запису простих задач.

16. Підготовча робота з ознайомлення учнів з поняттям «обернена задача» та їх розв’язуванням.

17. Методичні основи навчання учнів розв’язувати задачі на час в початковому курсі математики.

18. Різні способи розв’язування сюжетних задач як засіб підвищення якості навчальних досягнень молодших школярів.

 

5. Змістова лінія : «Просторові відношення, геометричні фігури»

  • Формування уявлень учнів про геометричні фігури у просторі: куб, куля, циліндр, піраміда, прямокутник, паралелепіпед, конус.
  • Розвиток просторових відношень в учнів 1-го класу.
  • Методика роботи над засвоєнням геометричних уявлень в учнів початкових класів.
  • Навчання учнів розв’язувати задачі на конструювання геометричних фігур.
  • Методика роботи над засвоєнням поняття многокутника та його елементів у 3–4 класах.
  • Вивчення основних властивостей куба на основі виготовлення його розгортки.
  • Пропедевтика доведень у початковому курсі математики.
  • Методика проведення практичних робіт з учнями під час вивчення геометричного матеріалу.
  • Формування геометричного складника предметної математичної компетентності в учнів початкової школи.

 

 

6. Змістова лінія: «Робота з даними»

  • Роль змістової лінії «Робота з даними» у формуванні інформаційно-графічної компетентності молодших школярів.
  • Використання графів для моделювання відношень між елементами заданої множини.
  • Методика ознайомлення учнів 1-го класу з табличним способом подання інформації.
  • Використання таблиць для моделювання залежностей між двома величинами при постійній третій.
  • Навчання молодших школярів побудові і читанню графів.
  • Оволодіння учнями різними способами подання інформації та роботі з нею.
  • «Дерево можливих варіантів» – різновид графу для розв’язування комбінаторних задач в початковій школі.

 

12678
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31