Професійне зростання майбутніх вчителів початкової школи
21.02.2019 о 13-40 відбувся майстер-клас для вчителів початкової школи, який відвідали студенти психолого-педагогічного факультету, групи ПНІ-16 (Гречка Анастасія, Ушакова Ольга, Ярошенко Анна, Ошедченко Вікторія, Мудрук Анна, Денисюк Катерина). Квартюк Наталія Михайлівна - вчитель початкових класів і регіональний тренер НУШ, провела ресурсний тренінг «Батьки» у вигляді ранкового кола на базі КЗШ І-ІІІ ступенів № 71.
Тренінг почався з розповіді про планування тематичних тижнів у 1 класі з демонструванням освітнього процесу під час адаптаційного періоду першокласників до школи (показ відео тематичний тиждень «Осінь»). Специфікою оформлення класної кімнати - розфарбовані вікна у трьох місяцях осені. Наталія Михайлівна акцентувала увагу учасників на інтеграції уроків. Також розповіла про «Стіну слів», така стіна повинна бути розміщена так, щоб не відволікати увагу учнів, регулярне оновлення слів сприяє поповненню словникового запасу і закріпленню знань про вивчене. У I семестрі діти ознайомлюються і друкують букви. У II семестрі вивчають написання букв за однаковими елементами і опрацьовують тексти.
Другий тематичний тиждень «Ми дослідники» почався з екскурсії до музею цікавої науки «Знаніум», де діти мали можливість не тільки спостерігати, а й спробувати практично провести дослід. На уроці з теми «Електроприлади» використовувалася хлібопіч, за допомогою якої діти з вчителем готували хліб. Ця тема стала основою для нового тематичного тижня «Вода», тому що при розрізанні гарячого хліба діти помітили пару, яка підштовхнула їх до запитання «Що це?».
Налаштування дітей до роботи відбувається через гру «Дзвіночки» за методикою Світлани Ройс.
Найскладнішим етапом у роботі вчителя є батьківські збори, які зазвичай проводяться у вигляді психологічних ігор, наприклад «Асоціація за картинкою», гра-запитання «Що очікують батьки для дитини від школи?», гра «Малюнок біля дошки». Ми також мали змогу відчути себе у ролі батьків і пограти у ці ігри. Показ психологічних відео та картинок з різними ситуаціями обговорюються у колі, що дають можливість батькам проаналізувати свою поведінку у конфліктах, що виникають з дитиною. Успішність та оцінювання дітей вчитель оговорює індивідуально з батьками.
Ми дуже вдячні Квартюк Наталії Михайлівни за її знання та досвід, якими вона з нами поділилася, за сучасний підхід у роботі, за креативність та велике добре серце! Дякуємо!