УЧАСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
У ТРЕНІНГУ НУШ
З 3 по 8 червня 2019 року на базі Криворізької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 130 був проведений «Тренінг для вчителів початкових класів, які будуть працювати в перших класах за Державним стандартом початкової освіти та Концепцією «Нова українська школа» в 2020/2021 та 2021/2022 н.р.».
У Тренінгу взяли участь викладачі кафедри початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету (зав. кафедри, к. пед. н., доцент Павлик Олена Анатоліївна, к. пед. н., доцент Білоконна Ніна Іванівна, к. філол. н., доцент Онищенко Ірина Володимирівна, к. пед. н., доцент Лисевич Олександра Вікторівна, к. пед. н., викладач Захарова Анна Борисівна, к. пед. н., викладач Баруліна Юлія Олександрівна, к. біол. н., старший викладач Лисогор Людмила Петрівна), випускники бакалаврату та магістратури психолого-педагогічного факультету спеціальності Початкова освіта, а також вчителі початкової школи Кривого Рогу, Апостолове, Зеленодольська, Криворізького та Апостолівського районів Дніпропетровської області. Отже, на тренінгу було представлено 3 категорії учасників: викладачі ЗВО, студенти, учителі початкової школи.
Навчання відбувалося під керівництвом районних тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2020/2021 та 2021/2022 н.р. відповідно до Державного стандарту початкової освіти та Концепції «Нова українська школа» – Бабенко Юлії Миколаївни (учитель початкових класів КСЗШ № 130) та Курячей Віри Олександрівни (учитель початкових класів КСЗШ № 9), які пройшли тренінги та майстер-класи з НУШ в Києві, Дніпрі, Кривому Розі, та в 2018-2019 н.р. апробували основні положення й ідеї НУШ у своїх перших класах.
Під час навчання проводилися тренінгові заняття, інтерактивні лекції, практичні заняття (майстер-класи), дискусії (тематичні, подіумні), круглі столи (з обміну досвідом) та ін. Слухачі аналізували нормативно-правові документи, якими регламентуються питання організації освітнього процесу в 1-х класах, відпрацьовували практичне використання різноманітних інноваційних технологій, розглядали особливості впровадження інтегрованого підходу до навчання в 1-х класах та ін.
Учасники Тренінгу мали можливість опанувати новітні практики, методики, форми, методи професійної діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів, отримати знання з основ нейропсихології, поповнити власний досвід креативними ідеями та навичками практичного використання сучасних технологій, пропонованих Новою українською початковою школою, осмислити розглядувані проблеми в практичному аспекті і з точки зору актуальних теоретичних питань реформування освітньої галузі, підвищити методичний та практичний рівні професійної компетентності.
Наприкінці навчання учасники Тренінгу презентували авторські творчі продукти (проекти, навчально-методичні розробки, модельні програми, технологічні портфоліо та ін.). Підводячи підсумки навчання, усі учасники долучилися до обговорення актуальних питань сучасної початкової освіти та отримали від тренерів відповіді на суперечливі питання практики навчання й виховання в 1-х класах в умовах Нової української початкової школи.
«Розвиток, зміни – це завжди сприяє певному внутрішньому росту, пізнанні нового. Під час тренінгу ми аналізували нормативні документи та зміни в сучасній школі, розбирали різні технології та одразу їх практично застосовували. Також найцікавіше, мабуть, для нас всіх було це різні активності, адже рух сприяє кращому запам’ятовуванню. Цей тренінг для нас, майбутніх учителів початкової школи, був корисним, цікавим, цінним і пізнавальним. За цей тиждень ми отримали багато знань і практичних умінь, що потрібні для викладання в 1-х класах. Висловлюємо щиру подяку тренерам НУШ Бабенко Юлії Миколаївні та Курячей Вірі Олександрівні за нові знання, досвід, творчі ідеї та вдале поєднання науково-теоретичної і практичної частин тренінгу», – ділиться враженнями студентка психолого-педагогічного факультету спеціальності Початкова освіта Довга Ганна.