У 2025 році було проведено анкетування випускників освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» з метою оцінки якості підготовки фахівців, актуальності навчального змісту, а також виявлення сильних і слабких сторін програми. Усього було розглянуто 10 анкет, заповнених випускниками 2025 року. Серед них 4 особи навчалися за державним замовленням, а 6 - на контрактній формі навчання.
Усі респонденти позитивно оцінили якість отриманої освіти: 8 відповіли однозначно «так», ще 2 – «скоріше так». Щодо професійної реалізації, 8 осіб повідомили, що працюють за фахом, ще одна - у сфері, спорідненій зі спеціальністю, і ще одна - на умовах самозайнятості. Основними каналами пошуку роботи були спеціалізовані веб-портали (4 випадки) та рекомендації друзів чи знайомих (3 випадки). Один із респондентів знайшов роботу під час проходження практики, ще один не працевлаштований.
На думку випускників, диплом про вищу освіту мав суттєве значення для роботодавців: 6 осіб зазначили, що це був один із вирішальних чинників, ще 3 - що диплом мав певне значення, але не був вирішальним. Аналогічно оцінюється і важливість здобутої спеціальності: для більшості (7 осіб) це був ключовий фактор, ще 3 респонденти вважають, що спеціальність відіграла другорядну роль або не мала значення. Усі випускники оцінили актуальність освітньої програми за основними компонентами на високому рівні. Середній бал коливається в межах від 4 до 5 за п’ятибальною шкалою. Особливо високо оцінені практична підготовка, формування комунікативної компетентності, розвиток здатності до самонавчання, а також володіння інформаційно-комунікаційними технологіями. Дещо нижчими, але також високими залишаються оцінки загальнотеоретичної підготовки та розвитку лідерських якостей.
У відповідях щодо найбільш корисних дисциплін найчастіше згадуються практичний курс англійської мови, методика викладання іноземної мови, німецька мова, психологія, педагогіка, а також зарубіжна література. Натомість як найменш потрібні випускники вказували філософію, політологію, основи підприємництва, релігієзнавство, етику та естетику. Деякі зазначили, що найменш корисними були дисципліни першого курсу або вибіркові предмети.
Більшість опитаних вважають отриману кваліфікацію престижною на ринку праці (8 осіб). Щодо повторного вибору закладу вищої освіти, 7 респондентів знову обрали б Криворізький державний педагогічний університет (КДПУ), тоді як 2 - ні, а ще 1 вагається. Подібна ситуація і з оцінкою самої освітньої програми: 8 обрали б її знову, 1 - ні, 1 - вагається.
Складові якості освітнього процесу також отримали високі оцінки. Найкраще оцінено ділову репутацію закладу, зміст програми, використання сучасних методів навчання та матеріально-технічну базу. Дещо нижчі, але позитивні оцінки отримали робота структурних підрозділів і студентського самоврядування.
У розділі відкритих відповідей учасники висловили низку пропозицій щодо покращення програми. Основні з них - це потреба у більшій кількості практичних курсів і завдань, актуалізація змісту відповідно до сучасних викликів (зокрема, пов’язаних з війною, пандемією, зниженням мотивації учнів), а також скорочення або вилучення дисциплін, які не мають безпосереднього відношення до фаху.
Результати опитування свідчать про загальне задоволення випускників якістю освіти та її відповідністю сучасному ринку праці. Програма демонструє сильні сторони у практичному навчанні, формуванні фахових та м’яких навичок.










