У 2025 році було зібрано думки представників різних закладів освіти, які мають досвід співпраці з випускниками освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література», серед яких - ліцеї, гімназії та освітній центр (Криворізькі ліцеї №129, №71, ліцей «Міжнародні перспективи», гімназія №58, так і приватний освітній центр «Інтерклас»), що дозволяє охопити різні контексти професійної діяльності випускників.
Більшість респондентів (усі, окрім одного) зазначили, що у їхніх закладах працюють або проходили практику випускники освітньої програми. У двох випадках (КЛ №129 та КЛ №71) було вказано, що випускники потребували додаткового навчання для виконання специфічних завдань.
Усі опитані високо оцінили актуальність програми у світлі сучасних вимог і досліджень: кожен поставив оцінку 5 із 5. Також усі вважають, що підготовка фахівців відповідає потребам ринку праці, а рівень загальної якості підготовки оцінили як високий або достатній.
При оцінюванні окремих компонентів підготовки випускників, найчастіше оцінки варіюються між 4 та 5 балами. Найвищі бали отримали такі аспекти: комунікативна компетентність, володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, знання іноземних мов, уміння логічно мислити та висловлювати думку, здатність навчатися, адаптуватися, працювати в команді, націленість на результат і професійний розвиток.
Щодо зацікавленості у працевлаштуванні випускників - вона є доволі високою: більшість респондентів поставили 4–5 балів, і всі без винятку зазначили, що рекомендували б іншим роботодавцям приймати на роботу фахівців цієї програми.
Серед пріоритетних напрямів покращення якості підготовки респонденти виокремили: збільшення обсягу практичної підготовки студентів, покращення матеріально-технічної бази університету, підвищення кваліфікації викладачів, розширення співпраці з роботодавцями, підвищення вимог до студентів та зміни в змісті програм.
У розділі відкритих пропозицій було зазначено, що: підготовка фахівців здійснюється на належному рівні;
повністю враховано професійні потреби закладів загальної середньої освіти;
важливо посилювати формування умінь навчатися протягом життя;
існує попит на випускників із німецькою мовою як додатковою компетенцією.
Отримані результати свідчать про високий рівень задоволеності роботодавців якістю підготовки випускників освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література». Роботодавці не лише позитивно оцінюють базові професійні навички випускників, але й зацікавлені в подальшому їхньому працевлаштуванні.










