16.02.2023 р. на засіданні кафедри англійської філології проведено обговорення підготовки освітньо-професійної програми «Англійська мова, зарубіжна література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта, предметною спеціальністю 014.02 Мова і література (англійська). Виступили представники від кафедри, студентства та стейкхолдери.
Титаренко А. А., к. філол. н., старший викладач кафедри англійської філології запропонувала замінити дисципліну «Міжнародне тестування» на дисципліну «Порівняльна типологія англійської та української мов», оскільки курс окреслює вагомість типологічних досліджень для методики навчання іноземних мов.
Пальчикова О. О., к. пед. н., доцент кафедри англійської філології наголосила на необхідності переформулювання загальної компетентності згідно з проєктом Стандарту вищої освіти України спеціальності 014 Середня освіта. Відповідно, було змінено загальну компетентність № 6 на «Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук, аналіз та обробку інформації з різних джерел, ефективно використовувати цифрові ресурси та технології в освітньому процесі». Вказані зміни зумовлені розвитком інформатизації суспільства, що, своєю чергою, породжує потребу формування цифрової грамотності суб'єктів навчання, позаяк завдяки активному та систематичному використанню цифрових технологій відбувається інтенсифікація ефективності освітнього процесу на всіх його рівнях.
Малоіван М. В., к. пед. н., доцент кафедри англійської філології запропонувала змінити формулювання загальної компетентності згідно з проєктом Стандарту вищої освіти України спеціальності 014 Середня освіта. Відповідно, компетентність № 8 було сформульовано так: «Здатність до міжособистісної взаємодії та роботи у команді у сфері професійної діяльності, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня». Зміна назви компетентності зумовлена необхідністю акцентування на розвитку навичок team-building, а саме на об’єднанні інтелектуальних та вольових зусиль команди задля розкриття потенціалу кожного, вирішення навчально-виховних завдань.
Мироненко Т. П., завідувачка кафедри англійської мови і літератури Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського внесла пропозицію змінити формулювання спеціальних компетентностей згідно з проєктом Стандарту вищої освіти України спеціальності 014 Середня освіта, а саме подати спеціальну компетентність № 13 у такому формулюванні: «Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовищ». Зміна назви СК зумовлена усвідомленням однієї з ключових демократичних ідей світу, а саме що всі діти — цінні й активні члени суспільства, саме тому, освітня політика повинна відображати інклюзію у всіх стратегіях та траєкторіях організації освітнього процесу.
Агапоненко М. О., голова циклової комісії іноземної філології ВСП «Автотранспортний фаховий коледж Криворізького національного університету» запропонувала змінити формулювання змісту спеціальної компетентності № 9 на «Здатність дотримуватися сучасних норм іноземної мови в усній та писемній професійній і міжособистісній комунікації з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі» у зв'язку тим, що мова є найважливішим інструментом економічного, політичного, соціального та культурного розвитку. Відтак виникла гостра потреба її опанування на високому рівні, що сприятиме достатній мобільності, гнучкому професійному мисленню, готовності до дослідницької та інноваційної діяльності, розуміння культур.
Ухвалено: врахувати пропозиції та зауваження щодо оновлення змісту та структурування освітньо-професійної програми «Англійська мова, зарубіжна література» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Спеціальність 014 Середня освіта. Предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська)).