16.02.2023 р. на засіданні кафедри англійської філології обговорено питання щодо внесення змін до освітньої програми та навчальних планів підготовки магістра денної та заочної форм здобуття освіти (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Предметна спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) на 2023 рік.
Зоренко І. С. доповіла, що 07.02.2022 р. згідно результатів вебінару “Актуальні питання оцінювання якості освітніх програм галузевих експертних рад”, де представники Національного агентства надали рекомендації щодо оптимізації проведення акредитаційної справи та наказу КДПУ “Про оновлення освітніх програм підготовки магістрів” № 53 від 31 січня 2023 р., було вирішено внести певні зміни в навчальні плани підготовки магістра денної та заочної форм навчання (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Предметна спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) на 2023 рік.
У зв’язку зі змінами в навчальному навантаженні, оновленні освітніх компонентів, змін в контингенті студентів, та переглядом складу робочої групи з розроблення ОПП «Англійська мова, зарубіжна література» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти (розпорядження від 10.02.2023 р. № 16-56 “Про зміни до розпорядження № 16-35 від 01.07.2021 “Про зміни до розпорядження № 16-11 від 12.02.2021 “Про затвердження складу та призначення керівників робочих груп для перегляду освітніх програм, розроблення навчальних планів”) пропонується затвердити такий склад робочої групи з підготовки ОПП:
ПАЛЬЧИКОВА Олександра Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології (керівник групи, гарант освітньої програми);
МЕЩЕРЯКОВА Наталя Павлівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри перекладу та слов’янської філології;
ДИРДА Ірина Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри англійської філології;
КРІПАК Тетяна Петрівна, директор Департаменту освіти і науки Виконкому Криворізької міської ради;
МІНАЄВА Поліна Андріївна, студентка АЗЛм-22, спеціальність 014 Середня освіта (Англійська мова і література).
Пальчикова О. О. вказала на те, що згідно з рекомендацією НАЗЯВО та КДПУ "Про оновлення освітніх програм підготовки магістрів" № 53 від 31 січня 2023 р. стосовно розподілу кредитів на підготовку та захист кваліфікаційних робіт (11 кредитів замість 22), доцільно збільшити навчальне навантаження у межах науково-предметної підготовки та вибіркових освітніх компонентів. Відповідно кількість кредитів для курсу “Сучасна англомовна комунікація” пропонується збільшити з 9 до 10 та подовжити навчання дисципліни на 3 семестри задля забезпечення формування спеціальних компететностей (володіння монологічними і діалогічними уміннями спілкування англійською мовою; здатність дотримуватися сучасних мовних норм з англійської мови).
Дудніков М.О. закцентував на доцільності збільшення кількості кредитів з 4 до 9 з курсу “Зарубіжна література: основні етапи та тенденції розвитку” та пролонгуванні окресленої дисципліни на 3 семестри, що забезпечить формування спеціальних компетентностей (здатність визначати й порівнювати тенденції національних літератур, аналізувати доробок зарубіжних письменників у контексті доби, використовувати знання здобутків зарубіжної літератури для формування культури учнів; здатність глибоко розуміти й інтерпретувати зміст текстів художньої літератури, використовувати різні методи літературознавчого аналізу художнього твору).
Клименко І.М. внесла пропозицію щодо збільшення навчального навантаження у межах дисципліни на вибір професійної підготовки № 1 з 3 кредитів до 4 згідно рекомендацій, що подано у наказі КДПУ “Про оновлення освітніх програм підготовки магістрів” № 53 від 31 січня 2023 р.
Шуміліна І.П. запропонувала перенести практичну підготовку студентів (педагогічна практика) заочної форми навчання з першого семестру на третій у зв’язку з таким розподілом навантаження на денному відділенні. Крім того, досвід проходження виробничої практики в першому семестрі на заочному відділенні засвідчив недостатній рівень теоретичних знань студентів-перехресників з методики навчання іноземної мови.
Малоіван М.В. наголосила на важливості запровадження у межах науково-предметної підготовки дисципліни “Цифрова трансформація навчальних матеріалів з англійської мови”, спрямованої на розвиток навичок використання інформаційних та комунікаційних технологій, генерування нових ідей (креативність) у процесі навчання англійської мови. Під час вивчення вказаної дисципліни студентам пропонується ознайомитися з особливостями розроблення цифрових матеріалів та їх збереження на онлайн-платформах, що є пріоритетним форматом навчання під час пандемії, повномасштабної війни тощо. Крім того, вказана дисципліна суголосна проєкту цифрової трансформації іншомовної освіти згідно з Європейськими Рекомендаціями з мовної освіти, запропонованої у межах програми Erasmus+ (Туреччина), де беруть участь викладачі кафедри англійської філології.
Костенко Н. Д., директорка КЗ «НВК «КСШ І-ІІІ ступенів із поглибленим вивченням іноземних мов – ДНЗ» КМР ДО, запропонувала додати до списку спеціальних компетентностей інклюзивну, оскільки сучасна середня освіта потребує фахівців, здатних психологічно та педагогічно підтримувати осіб з особливими освітніми потребами, забезпечувати сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
Чередник Г. – магістр спеціальності 014 Середня освіта (Англійська мова і література) внесла пропозицію щодо розроблення модуля чи теми, спрямованих на формування інклюзивної компетентності у межах дисциплін психолого-педагогічної та методичної підготовки – “Методика навчання іноземної мови у профільній школі” та “Методика навчання зарубіжної літератури у профільній школі”.
Ухвалено внести пропозиції щодо оновлення змісту та структурування освітньо-професійної програми «Англійська мова, зарубіжна література» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Спеціальність 014 Середня освіта. Предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська)).