12 вересня 2023 року доцентом кафедри туризму і економіки Іриною Остапчук апробовані практичні заняття зі студентами 1 курсу у нетрадиційному форматі. Ареною практичного заняття стали не ZOOM, не аудиторія, а натуральна природа. Заняття з екології та екологічного туризму, рекреалогії та рекреаційних комплексів для студентів академічноїгрупи ТУР-23 проведено на маршрутах міських екологічних екскурсій.
Такі позааудиторні "живі" зустрічі викладача зі студентами, студентів з природою та туристичними маршрутами дозволяють сформувати знання з екології та рекреалогії на практичному рівні. Книжки туристичній освіті не допоможуть, а лише наближення до реального сектору туризму дозволить студентам опановувати справжні практичні компетентності організатора туризму.
Подібний формат заняття дозволяє ознайомлювати з особливостями екскурсійної справи, давати потужний практичний матеріал для подальшої аудиторної роботи. Уявлення про взаємозв'язок всіх процесів, що відбуваються в біосфері стає чітким і прикладним, а знання особливостей облаштування рекреаційних комплексів і ролі рекреації в житті людини набуває конкретного характеру.
В умовах військового стану і дистанційної освіти студенти мали можливість познайомитися один з одним, що значно сприяє психологічному відновленню та комунікабельності.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 768
Викладання дисципліни «Маркетинг та реклама» підійшло до свого фіналу. Курс прослухали 47 студентів 3 курсу майже всіх факультетів педагогічного університету, а саме спеціальностей: Бхск-19, БП-19, БХ-19, ФК-19-1, ХХК-19, ГОЕ-19, ІП-19, І-19, ІНМ-19, МІ-19, ФМ-19, СМК-19, ПНП-19, ПНІ-19, СП-19, ПСО-19, ПЛП-19, УПФ-19, УФР-19, УАФ-19, НАФ-19, ПНА-19.
Це вибіркова дисципліна загальноуніверситетської категорії, яка читалася у 5-му семестрі 2021/2022 навчального року уперше. Розробник навчального курсу та викладач дисципліни "Маркетинг та реклама" - Олена Коровіна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та економіки КДПУ.
Студенти отримали розуміння щодо ролі маркетингу в сучасній економіці та ознайомилися з інструментами маркетингових комунікацій, зокрема видами реклами, які доцільно використати для досягнення бажаних результатів. Якщо раніше маркетинг розглядали як один з видів управлінської діяльності, як проміжну ланку в організації для підтримання збуту, то в умовах сьогодення маркетинг становиться самостійною структурою на ринку в ланцюжку «попит, пропозиція та збут», а, також, й самостійним видом бізнесу. Розуміння підходів формування попиту та пропозиції і успішна реалізація товарів та послуг на ринку формують базу для ефективного розвитку економіки країни.
Метою вивчення дисципліни є отримання теоретичних знань та практичних навичок щодо ведення маркетингової діяльності підприємництва та використання інструментів маркетингу для успішного просування на ринку; розробки реклами та формування бюджету в маркетинговій діяльності, зокрема, також в інтернет-маркетингу.
У результаті опанування навчальної дисципліни проаналізовано концепції маркетингу та комплекс маркетингу, що дозволяє зрозуміти як формується попит і пропозиція, на що звертається увага при створенні продукту або послуги, які складові задіяти, щоб впливати на споживацьку поведінку. Розглянуто підходи та засоби проведення аналізу маркетингового середовища та види маркетингу при формуванні моделі поведінки індивідуального споживача і механізму споживацького сприйняття потреби. Проаналізовано види інструментів маркетингових комунікацій зі споживачами для отримання бажаного результату, зокрема вивчалися підходи та рекомендації створення реклами та формування бюджету. Розглянуто особливості використання інтернет-маркетингу.
Незважаючи на те, що наявна кількість годин вивчення курсу «Маркетинг та реклама» не дають повністю охопити всю інформацію стосовно використання маркетингу та інтернет-маркетингу в просуванні підприємництва на ринку, а дистанційне навчання обмежило формування практичних навичок використання інструментів маркетингу, здобувачі, в цілому показали великий інтерес та зацікавленість до цього курсу. Це підтверджується присутністю студентів різних спеціальностей на всіх лекційних та практичних заняттях в обсязі 80-90%.
Також наведено результати анкетування щодо якості подачі матеріалу за курсом. На питання «оцініть ставлення до дисципліни «Маркетинг та реклама» за критерієм «Очікування та реальність» респонденти відповіли, що: 1) дізналась (-вся) багато нового матеріалу, повністю задоволена (ий) отриманою інформацією; 2) потрібний курс, хотілось би ще більше узнати інформації про маркетинг та інтернет-маркетинг; 3) отримала (в) необхідні знання, мені достатньо.
Негативних відгуків немає.
За оцінкою «цікавість та корисність матеріалу» респонденти відповіли: 1) цікава і корисна, хотілося б ще отримати більше знань і практичних навичок; 2) дуже цікава, отримала задоволення.
Студенти також поділилися своїми враженнями, зауваженнями та пропозиціями:
- Дуже задоволена курсом, отримала багато нових знань, хотілося б більше часів на вивчення предмету;
- Дуже актуальна інформація. Сподобався виклад матеріалу, все чітко і зрозуміло;
- Мені сподобалася дисципліна особливо практичні завдання. Дуже вдячна викладачу за гарну та змістовну інформацію. Я би хотіла продовжити вивчення, прикро, що на курс відведено мало часу;
- Все сподобалось! Я дізналася багато нового, на лекціях та практичних заняттях немає коли сумувати, вже з першого заняття стало зрозуміло, що викладач є висококваліфікованим фахівцем та небайдужою людиною до студентів;
- Дуже цікавий та змістовний модуль, отримано багато нових знань, хотілось би більш детальніше дізнатись про всі підводні течії цієї дисцепліни, так як зараз для деяких професій це актуальна і різноманітна тема. Де є забагато питань, адже ми переходимо в час новітніх технологій онлайн режиму де є місце рекламі, і не просто рекламі а та яка повинна працювати! ;
- Дякую! За дуже цікавий та пізнавальний курс, я отримала багато корисної інформації, навчилася створювати різні рекламні концепції, вирішувати маркетингові завдання,отримала велике задоволення від кожного заняття.
На питання «Порекомендували б іншим студентам вивчення курсу «Маркетинг та реклама»?, респонденти відповіли: 1) Так!; 2) Я би порекомендував працювати різним курсам в університеті, працювати з цією дисципліною, не тільки на 3 курсі, а й на 2-ому; 3) Так, тому що для більшості професій це актуально, навіть викладачу тепер треба вміти зарекомендувати себе в онлайн режимі, а значить подати якісну рекламу!; 4) Так я б порекомендувала цей курс, адже зараз це дуже актуальний напрямок. Маркетинг можна зустріти у всіх сферах життя. Заходячи в магазин ми стаємо під приціл маркетологів, тому через брак знань ми можемо навіть зробити покупку, яку не планували, тому я вважаю варто вивчати маркетинг для розширення кругозору або навіть для того, щоб застосовувати в майбутній професії.
Дуже приємно, що молодь серйозно підходить до планування свого майбутнього і розуміє, що отримання нових знань, особливо у сфері маркетингу нададуть їм у житті конкурентну перевагу і можливість відкривати власну справу або бути конкурентоспроможними в будь-якій сфері життя.
Результатом вивчення дисципліни є розробка маркетингового плану власної справи, що дозволяє орієнтуватися у конкурентному зовнішньому середовищі, правильно оцінювати свої можливості, та використовувати маркетингові інструменти просування бізнесу цільовій аудиторії або споживачам. Нижче наведено приклади презентацій студентів щодо відкриття власної справи з використанням власного логотипу:
Олена Коровіна, к.е.н., доцент.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1098
У 5-му семестрі студенти всіх спеціальностей та факультетів проходили навчання за однією з дисциплін, яку вільно вибирали ще навесні попереднього 2020/2021 навчального року. Від кафедри туризму та економіки на вибір студентам були запропоновані 3 різнопланові дисципліни, однією з яких був курс "Активний Туризм". На цю дисципліну записалися студенти факультетів географії, туризму та історії, української філології, дошкільної та технологічної освіти.
Метою даного курсу було формування у здобувачів знань і вмінь щодо активних видів туризму, а саме: туристичні ресурси світу та України з пішохідного, гірського, велосипедного та водного туризму; різновиди туристичного спорядження; особливості організації та проведення туристичних походів, вибір маршруту; формування меню та кошторису походу; організація безпеки в поході. Курс був покликаний залучити якомога більшу кількість студентів до активного відпочинку на природі.
У результаті опанування навчальної дисципліни ми проаналізували пропозиції туристичних походів з різних видів туризму у турклубах України. Ознайомились із найпопулярнішими регіонами світу для організації походів з різних видів туризму (світові та транс’європейські пішохідні стежки, проект «Сім вершин», найекстремальніші скельні ділянки світу, найкращі місця для лижного туризму тощо). Розглянули різновиди та практичне застосування спеціального туристичного спорядження, що використовується в поході. Ознайомились із тактикою та технікою подолання природних перешкод під час подорожі; змістом та методикою роботи з туристичними картами; способами орієнтування на місцевості.
Отримали навички формування «нитки маршруту»; складання меню та кошторису походу; користування спеціальним туристичним спорядженням.
На жаль дистанційне навчання частково обмежило формування практичних навичок у слухачів курсу, але, не зважаючи на вимушені незручності, здобувачі залишились цілком задоволені дисципліною.
Нижче наведено результати анкетування щодо якості подачі матеріалу за курсом:
На питання «Оцініть своє ставлення до дисципліни за принципом "Очікування та реальність" – 100% відповіли, що дізнались багато нового та цікавого матеріалу. Окремі слухачі очікували отримати більше практичних навичок, які б знадобились у поході, а для декого дисципліна виявилась загалом цікавою, але чогось не вистачало…
Оцінка цікавості та корисності курсу за 10-ти бальною шкалою продемонструвала бажання більшості здобувачів піти все ж таки у похід найближчим часом. Що і було основною метою курсу – залучити студентство до активних подорожей.
Слід також зазначити, що викладення матеріалу було доповнено фото, реальними прикладами та ситуаціями з походів викладачів кафедри, що підтверджує їх багатий практичний досвід та експертність у галузі активного туризму.
Також студенти поділились своїми враженнями, зауваженнями та пропозиціями щодо дисципліни «Активний туризм»:
⁕ ⁕ ⁕
Зауважень у мене немає, теми всі були розкриті. Все, чого очікувала, дізналась, навіть більше. Курс був цікавим, найбільш мені сподобалось, що викладач приводила приклади з власноих походів.
⁕ ⁕ ⁕
Оскільки ця дисципліна є додатковою і дуже пов'язана з основними дисциплінами, я отримала багато корисних знань, які доповнюють основні знання з подібних дисциплін. Курс був цікавий, добре поданий. На жаль, лише один семестр ((
⁕ ⁕ ⁕
Курс цілком мені сподобався, дуже цікава дисципліна. Також сподобався викладач, і те, як викладач говорить про свій власний досвід. Також цікаво слухати різні розповіді з походів. Я обожнюю такі дисципліни які дуже тісно пов'язані з туризмом, а активний туризм є таким. Тому, наступного літа, я дуже хочу у Карпати, щоб вийти на Говерлу, хоч це і не велика гора, але буде моя перша. Тому дисципліною та викладачем я дуже задоволена)
⁕ ⁕ ⁕
У результаті вивчення навчальної дисципліни, для мене залишилися не розкритими такі цілі даної дисципліни (що ми повинні вміти): - в’язати туристичні вузли; - працювати та читати спеціальні туристичні карти; - користуватися різними способами орієнтування на місцевості, орієнтуватися за заданою картою. Можливо, це пов'язано з карантином, а якби ми вчилися очно, то все вищеперераховане ми б вміли робити. Але, не зважаючи на все, я хочу сказати Вам ДЯКУЮ! Все було дуже цікаво)
⁕ ⁕ ⁕
Дуже цікаво було слухати історії з походів, про власний досвід в подорожах.
⁕ ⁕ ⁕
Мені дуже сподобався цей курс. Він був інформативним та зрозумілим. Викладач все дуже чітко пояснює. Я вважаю, що ті навички які здобувала протягом семестру стануть у нагоді в походах.
⁕ ⁕ ⁕
Все було класно.
⁕ ⁕ ⁕
Курс очень интересный, преподаватель справилась на 1000 из 100, также понравились практические задание они не слишком тяжёлые и понятные. В целом очень рекомендую этот курс и этого преподавателя.
⁕ ⁕ ⁕
Дуже приємний викладач та цікава дисципліна.
⁕ ⁕ ⁕
Дуже сподобалася ця дисципліна, можна б було ввести цю дисципліну на весь навчальний рік.
⁕ ⁕ ⁕
Трохи схожа дисципліна з дисципліною «спортивний туризм», можливо було б добре поєднати 2 предмета в один, а так, зауважень нема.
⁕ ⁕ ⁕
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1451
Екстрім-центр: відкриття туристичного сезону.
На базі Екстрім-центру КДПУ з початком весни відновилися згідно розкладу заняття студентів зі спортивного туризму.
Особливе значення це має для формування компетентностей з техніки спортивного туризму для студентів спеціальності 014 "Фізична культура".
Провідним фахівцем з спортивно-туристичної підготовки виступає старший викладач кафедри туризму та економіки та інструктор зі спортивного туризму Олександр Матіщук.
На базі Екстрим-центру відбувається відпрацювання таких технічних прийомів, як підйом по вертикальних перилах за допомогою одного затискача - жумара і спуск по вертикальних перилах за допомогою спускового пристрою "вісімка". Також, одночасно з виконанням технічних прийомів, відпрацьовували техніку страховки. Один студент відпрацьовує технічні прийоми, а інший, під інструкторським наглядом викладача, забезпечує страховку, потім студенти міняються ролями, щоби кожен студент в достатній мірі могли відпрацювати, як технічні прийоми підйому і спуск по вертикальних перилах, так і методику забезпечення страховки.
На фото - заняття студентської групи ФК-19-1.
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 1014
14 листопада 2017 року на території внутрішнього двору головного корпусу Криворізького державного педагогічного університету відбулося відкриття «Екстрим-центру». Новий осередок активного дозвілля на базі нашого університету розпочав свою роботу під гаслом «Активне життя – запорука успішного майбуття».
В цей же день відбулись перші змагання зі спортивного туризму. Участь у змаганнях взяли команди від факультетів університету, які змагалися у виконанні різноманітних спортивних вправ і туристичних завдань. Серед етапів змагань були випробування і на силу, і на витривалість, і на кмітливість; студенти навіть пройшли крізь «болото» за допомогою жердин та по купинах, а також транспортували «постраждалих» і долали різноманітні переправи.
Проект «Екстрим-центру», автором якого є завідувач кафедри туризму та економіки Володимир Казаков, став переможцем відкритого конкурсу Групи Метінвест «Місто – нашими руками». Ідея створення сучасного Екстрим-центру для молоді виникла в нього ще у 2015 році. Вартість гранту становила – 127 тисяч гривень.
Спорудження Екстрим-центру дозволило підвищити якість підготовки студентів у КДПУ як майбутніх фахівців в галузі спортивного туризму. На базі екстрим-центру ведеться підготовка студентів трьох спеціальностей: 242 Туризм, 014 Середня освіта (Географія) і найбільш активно заняття проводяться зі студентами спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) з додатковою спеціалізацією «Спортивний туризм».
Екстрим-центр сконструйовано, як полігон для навчання та відпрацювання найпоширеніших етапів, що застосовуються на змаганнях зі спортивного туризму та зустрічаються у спортивних походах, а саме «навісна переправа через річку або яр», «крутопохила переправа через річку», «підйом або спуск по схилу», «переправа через річку по колоді» та ін., загалом можна прокласти дистанцію, яка міститиме 9 етапів. Більшість етапів сконструйовано так, щоб їхні параметри підпадали під спортивні норми дистанції першого класу змагань спортивного пішохідного туризму, вид дистанції – смуга перешкод. Студенти старших курсів залучаються в якості суддів на певні етапи дистанції смуги перешкод.
Під час занять студенти навчаються і відпрацьовують вміння долати різноманітні перешкоди, які являються аналогом природніх перешкод, що можуть зустрічатися під час спортивних походів. Основні вміння які відпрацьовуються: правильно і безпечно організовувати горизонтальні перила і їх подолання, підйом і спуск по схилу, підйом і спуск по вертикальних перилах та ін. Під час виконання навчальних дій студенти також вчаться правильному безпечному алгоритму подолання різних перешкод, організовувати командну страховку та різні варіанти самостраховки, вчаться працювати зі спеціалізованим туристичним спорядженням: індивідуальними страхувальними системами, карабінами, страхувально-спусковими пристроями, затискачами та ін..
Окрім занять, вже традиційними стали змагання зі спортивного туризму серед шкіл Довгинцівського і Металургійного районів. Так як в цих районах відсутні спеціалізовані позашкільні заклади туристичного спрямування, КДПУ взяв на себе роль організатора районних дитячих змагань зі спортивного туризму у вказаних районах міста. Під час проведення змагань з школами, студенти допомагають організовувати такі змагання, що дає їм можливість більш краще закріпити знання правил проведення змагань зі спортивного туризму та відчути себе справжнім суддею на змаганнях.
Посилання на заходи, які пройшли на базі екстрим-центру:
- відео з відкриття на місцевому ТРК "1 Міський":
https://kdpu.edu.ua/press-centre/novyny/zahalnouniversytetski-novyny/1776-novyy-sotsialnyy-proekt-kryvorizkoho-pedahohichnoho-vid-ideyi-do-realizatsiyi.html
https://kdpu.edu.ua/press-centre/novyny/novyny-fakultetiv/3062-ekstrym-tsentr-zaproshuye-do-aktyvnoho-vidpochynku.html
https://kdpu.edu.ua/press-centre/novyny/novyny-sportu/4562-pershi-zmahannya-zi-sportyvnoho-turyzmu-kryvorizkyy-pedahohichnyy-vitaye-peremozhtsiv.html
https://kdpu.edu.ua/spetsialnist-heohrafiia-i-turyzm/pro-spetsialnist/novyny/7438-yuni-turysty-v-kdpu.html
https://kdpu.edu.ua/spetsialnist-heohrafiia-i-turyzm/pro-spetsialnist/novyny/7606-den-turyzmu-v-metalurhiinomu-raioni.html
https://kdpu.edu.ua/press-centre/novyny/novyny-fakultetiv/7964-maybutni-znavtsi-turystychnoyi-spravy-u-kdpu-tryvayut-zalikovi-tyzhni.html
- Автор: Кафедра туризму та економіки
- Перегляди: 965