Тематика кваліфікаційних робіт на 2022-2023 н.р.
наукового керівника - доцента Гнілуші Н.В.
- Ботанічна характеристика багаторічних декоративних рослин як чинник формування пізнавального інтересу учнів.
- Ботанічна характеристика однорічних декоративних рослин як чинник формування пізнавального інтересу учнів.
- Біологічна характеристика мікроорганізмів вірусної інфекції як засіб попередження захворювань учнів.
- Вегетативне розмноження рослин як чинник формування творчої самостійності учнів в процесі вивчення шкільного предмета «Біологія».
наукового керівника – асистента Перерви В.В.
- Навчальні ігри на уроках біології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.
- Проєктна медіадіяльність як засіб формування пізнавального інтересу на уроках біології.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 115
Орієнтовна тематика курсових робіт з ландшафтної екології
для студентів спеціальності 101 Екологія на 2022-2023 н.р.
- Антропогенне навантаження та стійкість геосистем.
- Ландшафтно-екологічне прогнозування та моніторинг.
- Ландшафтно-екологічний аналіз та оцінка території.
- Стійкість природних геосистем.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 120
Орієнтовна тематика курсових робіт з методики навчання біології
для студентів IV курсу спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)
на 2022-2023 н.р.
- Форми та методи позаурочної роботи з біології.
- Методика формування екологічних знань в процесі вивчення шкільного предмета «Біологія».
- Методика формування екологічної культури учнів в процесі вивчення шкільного предмета «Біологія».
- Форми та методи самостійної роботи учнів при вивченні шкільного предмета «Біологія».
- Організація науково-дослідної роботи з біології учнів 10-11-х класів.
- Вдосконалення форм і методів екологічного виховання учнів в процесі вивчення біології.
- Вивчення біології в школі за допомогою програмованого навчання.
- Використання ігрових моментів на уроках біології.
- Використання краєзнавчого матеріалу при вивченні біології в школі.
- Використання краєзнавчого матеріалу при викладанні біології в __ класі.
- Дидактичні умови використання ігрових технологій в процесі вивчення біології.
- Дидактичні умови розвитку творчої активності учнів __ класу засобами самостійної роботи з біології.
- Екологічне виховання школярів у процесі вивчення біології у __класі.
- Інноваційні технології формування науково-дослідницької діяльності учнів 10-11 класів у процесі навчання біології.
- Інтерактивні методи навчання та їх використання в процесі вивчення біології.
- Методика викладання теми «Клітинна будова рослин» при вивченні біології.
- Методика дослідницької діяльності на уроках біології та в позаурочний час.
- Методика дослідницької роботи учнів на шкільній навчально-дослідній ділянці.
- Методика естетичного виховання учнів в процесі вивчення біології.
- Методика застосування засобів наочності під час вивчення ботаніки.
- Методика організації біологічних екскурсій.
- Методика організації позашкільної роботи з біології.
- Методика організації та проведення заходу «Тиждень біології».
- Методика організацій ботанічних екскурсій.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом при вивченні ботаніки.
- Методика проведення фенологічних спостережень у позаурочній роботі з біології.
- Методика роботи вчителя біології з обдарованими учнями на уроках біології.
- Методика формування екологічних знань в процесі вивчення біології.
- Методика формування екологічних знань в процесі вивчення флори Криворіжжя.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення біології.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення рудеральної флори Криворіжжя.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення сегетальної флори Криворіжжя.
- Методика організації пізнавальної діяльності учнів в процесі вивчення біології.
- Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення біології.
- Організація науково-дослідної роботи з біології учнів старших класів.
- Проектування змісту науково-дослідницької діяльності учнів __ класів у процесі навчання біології та екології.
- Розвиток професійних компетентностей на уроках біології та в позаурочний час.
- Систематизація і узагальнення знань учнів під час вивчення біології в __ класі.
- Факультативи в системі формування науково-дослідницьких компетенцій учнів __класів в процесі вивчення біології та екології.
- Формування наукового світогляду та переконань учнів у процесі вивчення біології.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 96
Орієнтовна тематика курсових робіт з моніторингу довкілля
для студентів ІІІ курсу спеціальності 101 Екологія
2022-2023н.р.
1. Моніторинг стану території підприємства___________________________. (назва)
2. Моніторинг впливу на довкілля підприємства________________________. (назва)
3. Моніторинг стану атмосферного повітря ____________________________.(міста, району)
4. Моніторинг стану ґрунтів__________________. (міста, району)
5. Моніторинг впливу автотранспорту на стан повітряного середовища____________. (міста, району).
6. Моніторинг впливу навколишнього середовища на здоров’я мешканців ___________.(міста, району).
7. Моніторинг надзвичайних екологічних ситуацій (НЕС) та їх наслідків.
8. Моніторинг радіаційного забруднення території міста.
9. Особливості та функціонування системи громадського моніторингу довкілля міста Кривий Ріг.
10. Моніторинг стану поверхневих вод ________________________________. (міста, району).
11. Моніторинг стану природоохоронних територій на прикладі___________. (назва об’єкту)
12. Санітарно-гігієнічний моніторинг – як засіб управління здоров’ям населення.
13. Біомоніторинг стану довкілля з використанням методів ліхеноіндикації.
14. Біомоніторинг стану довкілля з використанням рослинних індикаторів.
15. Моніторинг потенційно небезпечних об’єктів.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 156
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ БАКАЛАВРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 101 ЕКОЛОГІЯ (2021-2022 н. р.)
Орієнтовна тематика
кваліфікаційних робіт бакалаврів
за спеціальністю 101 екологія (2021-2022 н. р.)
- Рівень забруднення автотранспортом атмосферного повітря м. Кривий Ріг.
- Особливості таксономічного складу деревно-чагарникових рослин урбанофлори Кривого Рогу.
- Культурфітоценози мікрорайону «Східний» та заходи їх оптимізації.
- Фітоіндикація стану атмосферного повітря м. Кривий Ріг.
- Біоіндикація якості поверхневих вод м. Кривий Ріг.
- Ботаніко-екологічні основи ландшафтного проєктування кам’яних композицій.
- Фітоіндикація антропогенного навантаження м. Кривий Ріг за Diplotaxis muralis (L.) DC.
- Особливості стану деревно-чагарникових насаджень житлової зони 44 кварталу м. Кривий Ріг.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 140
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ МАГІСТРІВ
КАФЕДРИ БОТАНІКИ ТА ЕКОЛОГІЇ
КРИВОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
(2021-2022 н. р.)
- Біоіндикація стану едафотопів міста Кривий Ріг.
- Біорізноманіття флори напівприродних екосистем природоохоронних територій Кривбасу.
- Ботанічна характеристика однорічних декоративних рослин як чинник формування пізнавальної діяльності учнів.
- Варіабельність морфометричних показників виду Acer negundo L. на фоні техногенного навантаження.
- Біоіндикація стану атмосферного повітря міста Кривий Ріг.
- Визначення стану едафотопів міста Кривий Ріг методами індикації.
- Дендрометричні характеристики лісових культурфітоценозів Криворіжжя.
- Дидактичні умови формування інтегрованих знань при вивченні загальної біології.
- Екологічна обумовленість сучасного стану садово-паркового культурфітоценозу.
- Екологічний склад та життєвий стан деревно-чагарникових угруповань території ПАТ ЦГЗК.
- Еколого-біогеохімічні особливості листового опаду деревно-чагарникових видів садово-паркового культурфітоценозу.
- Еколого-ботанічна характеристика листків як засіб формування екологічних знань учнів.
- Еколого-ботанічні особливості деревно-чагарникових видів садово-паркового культурфітоценозу.
- Еколого-таксономічний склад культурфітоценозів ПАТ «ПівдГЗК».
- Еколого-таксономічні спектри рослинних угруповань напівприродних екосистем Криворіжжя.
- Еколого-таксономічні спектри рослинних угруповань техногенних екосистем.
- Життєвість деревостану лісового культурфітоценозу.
- Інвазійні види флори техногенних екотопів: специфіка занесення, наслідки та перспективи управління.
- Культивування декоративних рослин на пришкільній ділянці як чинник формування екологічної культури учнів.
- Культивування дикоростучих рослин на пришкільній ділянці як чинник формування екологічної культури учнів.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом при вивченні ботаніки.
- Морфологічна характеристика листків як засіб формування біологічних знань учнів.
- Навчальні ігри на уроках біології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.
- Об’єкти живої природи як засіб формування екологічної культури та свідомості учнів старших класів під час навчально-польових практик.
- Організація і методика проведення узагальнюючих уроків під час вивчення розділу «Ботаніка».
- Організованість та організація рослинних угруповань техногенних екотопів.
- Порівняльна технотолерантність деревно-чагарникових видів промислових підприємств Кривбасу (на прикладі ПАТ «ПівдГЗК»).
- Порівняльні екоморфічні спектри флори Дніпропетровської області.
- Проєктна медіадіяльність як засіб формування пізнавального інтересу на уроках біології.
- Різноманіття таксонів та життєвих форм флори техногенних екотопів Кривбасу.
- Robinia pseudoacacia як біоіндикатор стану забруднення навколишнього середовища.
- Стійкість деревних видів до забруднення навколишнього середовища.
- Структурна організація деревостану лісового культурфітоценозу.
- Сукцесійні явища та процеси техноекотопів Кривбасу як об’єкт дослідницької роботи під час польових практик з ботаніки.
- Утилітарна цінність різноманіття флори порушених земель Криворіжжя.
- Фонд таксонів та життєвих форм покритонасінних рослин піонерної стадії заростання техногенних екотопів відвалів.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 320
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ
з методики навчання біології для студентів ІV курсу спеціальності
014 Середня освіта (Біологія) (2021-2022 н. р.)
- Вдосконалення форм і методів екологічного виховання учнів в процесі вивчення біології.
- Вивчення біології в школі за допомогою програмованого навчання.
- Використання ігрових моментів на уроках біології.
- Використання краєзнавчого матеріалу при вивченні біології в школі.
- Використання краєзнавчого матеріалу при викладанні біології в 6 класі.
- Дидактичні умови використання ігрових технологій в процесі вивчення біології.
- Дидактичні умови розвитку творчої активності учнів 6-го класу засобами самостійної роботи з біології.
- Дослідницька робота учнів на шкільній навчально-дослідній ділянці.
- Екологічне виховання школярів у процесі вивчення біології у 6-му класі.
- Екологічне виховання школярів у процесі вивчення біології в 11-му класі.
- Інноваційні технології формування науково-дослідницької діяльності учнів 10-11 класів у процесі навчання біології.
- Інтерактивні методи навчання та їх використання в процесі вивчення біології.
- Методика викладання теми «Клітинна будова рослин» при вивченні біології.
- Методика дослідницької діяльності на уроках біології та в позаурочний час.
- Методика дослідницької роботи учнів на шкільній навчально-дослідній ділянці.
- Методика естетичного виховання учнів в процесі вивчення біології.
- Методика застосування засобів наочності під час вивчення ботаніки.
- Методика організації біологічних екскурсій.
- Методика організації екологічних екскурсій.
- Методика організації позашкільної роботи з біології.
- Методика організації та проведення заходу «Тиждень біології».
- Методика організацій ботанічних екскурсій.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом при вивченні ботаніки.
- Методика проведення фенологічних спостережень у позаурочній роботі з біології.
- Методика роботи вчителя біології з обдарованими учнями на уроках біології.
- Методика формування екологічних знань в процесі вивчення біології.
- Методика формування екологічних знань в процесі вивчення флори Криворіжжя.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення біології.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення рудеральної флори Криворіжжя.
- Методика формування пізнавального інтересу учнів в процесі вивчення сегетальної флори Криворіжжя.
- Методика організації пізнавальної діяльності учнів в процесі вивчення біології.
- Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення біології.
- Організація науково-дослідної роботи з біології учнів старших класів.
- Організація самостійної роботи учнів 10-11 класів з предмету «Біологія і екологія».
- Організація та зміст позакласної роботи з біології.
- Проектування змісту науково-дослідницької діяльності учнів 10-11 класів у процесі навчання біології та екології.
- Розвиток професійних компетентностей на уроках біології та в позаурочний час.
- Систематизація і узагальнення знань учнів під час вивчення біології в 6 класі.
- Факультативи в системі формування науково-дослідницьких компетенцій учнів 10-11 класів в процесі вивчення біології та екології.
- Форми і методи позакласної екологічної діяльності учнів.
- Форми та методи позашкільної роботи з біології.
- Форми та методи самостійної роботи учнів при вивчені біології.
- Формування наукового світогляду та переконань учнів у процесі вивчення біології.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 433
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ
з ландшафтної екології
для студентів ІІ курсу спеціальності 101 Екологія
на 2021-2022 н.р.
- Аналіз сучасного стану поверхневих вод України.
- Антропогенні ландшафти Криворіжжя.
- Вміст гумусу в ґрунтах садово-паркового культурфітоценозу.
- Геоекологічна характеристика ландшафтів помірного поясу.
- Деградація та фрагментація ландшафтів як загрози для біорізноманіття.
- Закономірності трансформації речовин та енергії в межах агрогеосистеми.
- Кислотність ґрунтів лісового культурфітоценозу.
- Культурні ландшафти Криворіжжя: властивості та структура.
- Ландшафтна організація промислових об’єктів.
- Моделювання функціонування агроландшафтних комплексів.
- Оптимізація техногенних ландшафтів.
- Організація сітьової ландшафтно-територіальної структури Кривого Рогу.
- Особливості формування водної мережі Криворіжжя.
- Оцінка впливу антропогенного навантаження на геосистему Кривого Рогу.
- Оцінка ступеню антропізації (синантропізації) геосистеми Кривого Рогу.
- Природно-ресурсний потенціал Кривого Рогу: мінеральні ресурси.
- Природно-ресурсний потенціал Кривого Рогу: рослинні ресурси.
- Промислові ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
- Просторово-часова організація агроландшафтів.
- Селітебні ландшафти Кривого Рогу: історія формування, структура, екологічні проблеми.
- Соціально-економічні функції геосистеми Кривого Рогу.
- Стан та розвиток штучних водойм Криворіжжя.
- Стійкість геосистем до антропогенних навантажень.
- Структура антропогенних ландшафтів геосистеми Кривого Рогу.
- Сучасний стан поверхневих вод Криворіжжя.
- Таксономія лісових антропогенних ландшафтів.
- Таксономія рекреаційних ландшафтів.
- Техногенез і техногенна трансформація ландшафтів.
- Типологія та характеристика міських ландшафтів.
- Характеристика агроландшафтів Криворіжжя.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 349
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ
з біології для студентів І курсу
спеціальності 101 Екологія
2021-2022 н.р.
- Абіологічні тенденції в організації життя сучасної людини.
- Анатомо-морфологічні особливості водних рослини України.
- Аранеофауна Дніпропетровської області.
- Біологічне значення пігментів у рослин та тварин.
- Будова листків і стебел гетерофільних рослин.
- Будова та функції кореневих систем.
- Видовий склад трав’янистих рослин міського озеленення.
- Вівіпарія в рослинному світі.
- Вітаміни та їх біологічна роль.
- Вразливі тварини Дніпропетровської області у Червоній книзі України.
- Ген - функціональна одиниця спадковості.
- Гідробіонти водних екосистем Криворіжжя.
- Дощовий черв’як - біоіндикатор екологічного стану урбоземів.
- Життєві форми рослинних організмів.
- Екологічні групи павуків Дніпропетровщини.
- Екологічні особливості рослин альпінарію.
- Екологічні стратегії рослин / тварин.
- Екологія та розмірно-вікова структура ….. (наприклад, озерних жаб Pelophylax ridibundus Pallas).
- Життєві форми і онтоморфогенез сукулентних рослин.
- Карантинні бур’яни: поширення, шкодо чинність та засоби боротьби.
- Класифікація способів поширення плодів та насіння.
- Комахоїдні рослини України: видовий склад, специфіка анатомо-морфологічної будови.
- Лікарські рослини, що містять вітамінні та інші групи корисних речовин.
- Модифікаційна мінливість організмів на прикладі…..
- Морфогенез плодів Magnoliophyta.
- Морфологія та екологія плодів.
- Організація та розвиток заповідної справи на Криворіжжі.
- Органографія квітки як генеративного органу рослин.
- Особливості біології ……. України (наприклад, дикої свині Правобережної України).
- Особливості ритмів сезонної вегетації рослин.
- Особливості та біологічне значення меристем.
- Особливості та біологічне значення механічної тканини рослин.
- Особливості та біологічне значення покривної тканини рослин.
- Отруйні рослини України: видовий склад, особливості анатомо-морфологічної будови.
- Павуки урбанізованих територій.
- Парк/сад як об’єкт озеленення та культурфітоценоз.
- Рідкісні та зникаючі види рослин Криворіжжя, Дніпропетровщини, України.
- Рідкісні та зникаючі види тварин Криворіжжя, Дніпропетровщини, України.
- Роль рослиноїдних риб в екосистемі Дніпровських водосховищ.
- Рослинність засолених ґрунтів України, її розвиток, використання та оптимізація.
- Сегетальні та рудеральні рослини флори Криворіжжя.
- Секреторні структури рослин.
- Синантропна флора зони житлової забудови м. Кривий Ріг.
- Спадкові хвороби людини.
- Структура та морфогенез чагарників.
- Структура та функціонування провідної тканини.
- Структурні особливості підземних органів рослин.
- Структурно-функціональні особливості прояву гетерофілії у вищих водних і суходільних рослин.
- Ферменти як біологічні каталізатори процесів метаболізму.
- Форми росту та габітус у формуванні біоморф.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 327
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ
з моніторингу довкілля
для студентів ІІІ курсу спеціальності 101 Екологія
на 2021-2022 н.р.
- Державний моніторинг навколишнього середовища України.
- Регіональний екологічний моніторинг.
- Регіональні особливості моніторингу атмосферного повітря.
- Моніторинг впливу навколишнього середовища на здоров’я людей.
- Моніторинг потенційно небезпечних об’єктів.
- Моніторинг промислових об’єктів – невід’ємна складова попередження надзвичайних ситуацій техногенного характеру.
- Моніторинг стану рослин, занесених до ЧКУ на території Криворіжжя.
- Моніторинг ЧЕС та їх наслідків.
- Моніторинг урбанофлори Криворіжжя.
- Санітарно – гігієнічний моніторинг – як засіб управління здоров’я населення.
- Автор: Кафедра ботаніки та екології
- Перегляди: 349
Сторінка 1 із 2