09 січня 2025 року відбулося чергове засідання науково-методичного семінару «Інтелектуальна майстерня молодого дослідника». |
На семінар завітали й здобувачі PhD першого року навчання. Теплими словами привітання та побажань аспіранти другого року навчання звернулися до першокурсників. Шлях науковця доволі непростий, але цікавий та захоплюючий. На певних важливих акцентах навчання в аспірантурі наголосила й в.о. завідувача кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, професор О. Лаврентьєва. Присутня на семінарі доктор педагогічних наук, професор Т. Дороніна, привітала аспірантів й звернула їх увагу на практичні аспекти щодо реалізації головної мети – здобуття ступеня PhD. |
Актуальну наукову доповідь запропонувала аспірантка 2 року навчання, Н. Ахматова на тему: «Освіта у сучасному світі: європейський досвід та українські реалії». До обговорення доповіді долучилися як аспіранти, так і викладачі, присутні на заході. |
Тематика семінару передбачала обговорення питань емоційної стабільності й стресостійкості аспіранта, а також особливостей його наукової організації праці. Зі змістовною доповіддю-презентацією виступила О. Лаврентьєва, в якій окреслила практичні рекомендації для аспірантів. |
На завершення заходу, керівник семінару, кандидат педагогічних наук, доцент І. Макаренко, анонсувала подальші корисні зустрічі й підвела загальні підсумки. У межах семінару було проведено також анкетування аспірантів, що стосувалося, таких питань, як-от: |
Яка з наведених нижче цілей є для Вас найважливішою під час навчання в аспірантурі? |
Наскільки Ви задоволені рівнем підготовки, яку отримуєте в аспірантурі? |
Які навички ви хотіли б розвинути під час навчання в аспірантурі? |
Наскільки, На Вашу думку, Ви володієте техніками тайм-менеджменту? |
Чи вдається Вам дотримуватися складеного плану роботи? |
Загалом, можна відмітити, що аспіранти зфокусовані на досягненні поставлених цілей, для них практично не має розбіжностей між їх очікуваннями щодо навчання в аспірантурі та реальною практикою. Цікавим результатом анкетування стало те, що більшість аспірантів володіє на високому та достатньому рівнях техніками тайм-менеджменту, й, зазвичай, їм вдається дотримуватися складеного плану роботи. Тож, лише залишається побажати успіхів кожному з них та реалізації задуманих цілей! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 76
|
24 жовтня 2024 року в онлайн форматі відбулося засідання науково-методичному семінару «Інтелектуальна майстерня молодого дослідника». Змістовно та актуально розпочався семінар з виступу О. Лаврентьєвої на тему «Академічні стандарти успішної дисертації», в якому окреслено основні вимоги та настанови щодо ефективної праці над науковим дослідженням. Окрім цього, увагу аспірантів було зфокусовано й на можливості академічної мобільності та формування індивідуальної освітньої траєкторії. |
З метою виявлення стану задоволеності інформаційною, методичною і консультаційною підтримкою під час навчання в аспірантурі, молодим дослідникам було запропоновано пройти анкетування, що складалося з 16 питань. Узагальнені результати можна побачити на окремій світлині нижче. |
Питання торкалися проблеми задоволення аспірантами різними аспектами організації освітнього процесу, як-от: «Чи задоволені Ви формами і методами навчання й викладання на освітній програмі?»; «Чи задовольняє Вас рівень організації та зміст виробничих практик?»; «Чи вважаєте Ви контрольні заходи прозорими і зрозумілими?»; «Чи задоволені Ви рівнем матеріально-технічного забезпечення навчання на освітній програмі?» і т.д. |
Окрім цього, протягом семінару, аспіранти 1 року навчання, презентували власні кваліфікаційні проєкти, де змогли унаочнити основні заплановані, як теоретичні так і практичні, кроки у написанні дисертації. Серед доповідачів: - Н. Ахматова з темою: «Розвиток дидактичних засобів навчання під час вивчення природничих наук у закладах освіти (кін.ХХст. – поч. ХХІ ст.)»; - Б. Макарчук «Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації командної роботи у фізичному вихованні та спорті»; - О. Овчаренко «Розвиток системи шкільної освіти в Україні (кін. ХХ – поч. ХХІ ст.): гендерний аспект». |
Під час обговорення кваліфікаційних проєктів аспірантам були надані рекомендаційні зауваження та методичні поради щодо підвищення якості написання дисертації. Окрім цього, присутні на семінарі аспіранти ІІ та ІІІ року навчання, як-от, С. Корнієнко та Л. Кульбач, поділилися власним досвідом у написанні робіт та висловили щирі побажання якнайкращої плідної праці. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 488
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 398
|
Так, аспіранти К. Барабаш (Тема дисертації: «Використання методів адаптивного карате у профілактично-лікувальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами». Науковий керівник: д-р пед. наук, професор Т. Мішеніна); Л. Кульбач (Тема дисертації: «Формування концепції громадянської освіти у вітчизняній педагогічній думці кінця ХХ – початку ХХІ ст.». Науковий керівник: д-р пед. наук, професор, Т. Дороніна); М. Яхнич (Тема дисертації: «Соціальне виховання безпритульних дітей на Дніпропетровщині у 20-30-ті роки ХХ ст.». Науковий керівник: д-р пед. наук, професор, Т. Янченко), висвітлили свої напрацювання за освітньо-науковою програмою, акцентували на повному виконанні освітньої складової, повідомили про апробацію результатів дослідження, публікаційну активність та фактичну підготовку тексту дисертаційної праці. |
Заслухавши змістовні доповіді аспірантів, відмітивши їх здобутки в роботі над дисертаціями, у неформальній освіті науково-педагогічними працівниками кафедри було прийнято одноголосне рішення затвердити звіти аспірантів ІІІ-го року навчання спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, а також рекомендувати їм оптимізувати роботу на кінцевим варіантом дисертацій та підготовки їх до захисту у строки, передбачені законодавством. |
Бажаємо нашим колегам успішного захисту і найскорішого присвоєння наукового ступеня доктора філософії. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 494
18 квітня 2024 року на засіданні кафедри педагогіки відбулася атестація аспірантів кафедри педагогіки першого, другого та третього років навчання. |
Аспіранти кафедри педагогіки першого року навчання: Д. І. Канін (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. М. Мішеніна), Б. Ю. Макарчук (наук. керівник: д-р пед. наук, доцент С. Л. Кучер), другого року навчання: Т. П. Кріпак (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. В. А. Гаманюк) та здобувач освіти поза аспірантурою І. С. Закарлюка (наук. керівник: канд. пед. наук, доцент Н. А. Хараджан), котрі не мали можливості бути присутніми на засіданні кафедри, також були атестовані за поданими результатами виконання індивідуального плану роботи за перше півріччя 2023-2024 н.р., представленими в їх атестаційних листках. |
На засіданні кафедри педагогіки аспіранти першого року навчання: Н. О. Ахматова (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна), О. А. Овчаренко (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна), О. В. Нечіпоренко (наук. керівник: д-р пед. наук, доцент Л. М. Ракітянська); другого року навчання: С. С. Корнієнко (науковий керівник: д-р пед. наук, проф. С. О. Семеріков); третього року навчання: К. В. Барабаш (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. М. Мішеніна), Л. С. Машненко (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна), Л. М. Кульбач (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна), М. В. Яхнич (наук. керівник: д-р пед. наук, проф. Т. В. Янченко) успішно прозвітували про виконання індивідуального плану роботи за перше півріччя 2023-2024 н.р. |
Викладачі кафедри педагогіки (д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна, д-р пед. наук, доцент С. Л. Кучер, канд. пед. наук, доцент В. В. Іванова, канд. пед. наук, доцент О. С. Білоус, канд. пед. наук, ст. викладач І. А. Коваленко, канд. пед. наук, доцент А. М. Король, канд. пед. наук, доцент І. Є. Макаренко, канд. пед. наук, доцент О. Б. Потапенко, канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина) взяли участь у обговоренні та аналізі результатів роботи кожного аспіранта за звітній період і ухвалили рішення атестувати аспірантів кафедри педагогіки першого, другого та третього років навчання. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 747
13 квітня 2024 року відбулося чергове засідання науково-методичного семінару «Інтелектуальна майстерня молодого дослідника». |
У засіданні брали участь: д-р пед. наук, професор Т. О. Дороніна, канд. пед. наук, доцент В. В. Іванова, канд. пед. наук, ст. викладач І. А. Коваленко, канд. пед. наук, доцент А. М. Король, д-р пед. наук, доцент С. Л. Кучер, канд. пед. наук, доцент І. Є. Макаренко, канд. пед. наук, доцент О. Б. Потапенко, канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина та аспіранти кафедри педагогіки І, ІІ, ІІІ та ІV року навчання. |
Відповідно до плану роботи науково-методичного семінару «Інтелектуальна майстерня молодого дослідника» на засіданні виступили аспіранти ІІ року навчання: Т. П. Кріпак з доповіддю про роботу над дисертацією на тему: «Організаційно-адміністративні засади регіонального управління освітою в умовах трансформації освітньої галузі» (науковий керівник: д-р пед. наук, професор В. А. Гаманюк), також С. С. Корнієнко з доповіддю про роботу над дисертацією на тему: «Методика навчання цифрової історії» (науковий керівник: д-р пед. наук, професор С. О. Семеріков).
На засіданні семінару молодих дослідників гарант освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки», д-р пед. наук, професор Т. О. Дороніна надала слушні поради та рекомендації аспірантам щодо подальшої роботи над науковим дослідженням. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 646
|
22 лютого 2024 року на засіданні кафедри педагогіки відбулася атестація аспірантів кафедри педагогіки ІV року навчання. Аспіранти кафедри педагогіки: Л. І. Артеменко (науковий керівник: доктор пед. наук, проф. З. П. Бакум), О. В. Большаніна (науковий керівник: доктор пед. наук, проф. В. А. Гаманюк), Р. Ю. Калугін (науковий керівник: доктор пед. наук., проф. І. В. Лов’янова) успішно прозвітували про результати роботи над дисертацією за чотири роки навчання в аспірантурі. |
|
|
Викладачі кафедри педагогіки (д-р пед. наук, проф. Т. О. Дороніна, д-р пед. наук, доцент С. Л. Кучер, канд. пед. наук, доцент В. В. Іванова, канд. пед. наук, доцент О. С. Білоус, канд. пед. наук, ст. викладач І. А. Коваленко, канд. пед. наук, доцент А. М. Король, канд. пед. наук, доцент І. Є. Макаренко, канд. пед. наук, доцент О. Б. Потапенко, канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина) взяли участь у обговоренні та аналізі результатів роботи кожного аспіранта за звітній період і ухвалили рішення атестувати Л. І. Артеменко, О. В. Большаніну, Р. Ю. Калугіна, враховуючи результати доповіді-звіту кожного здобувача освіти та висновок наукового керівника про виконання освітньо-наукової програми, про відповідність результатів наукової роботи здобувачів освіти вимогам освітньо-наукової програми і про готовність до публічної презентації результатів дисертації на засіданні кафедри. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 453
26 та 30 січня 2024 року відбулися чергові засідання семінару молодих дослідників. Випускники аспірантури Л. І. Артеменко, О. В. Большаніна, Р. Ю. Калугін розповіли, що завершили роботу над дисертаціями і представили результати своїх досліджень. |
Присутні на засіданні семінару молодих дослідників викладачі кафедри педагогіки та аспіранти кафедри педагогіки мали змогу поставити запитання випускникам аспірантури, дати слушні поради та рекомендації, допомогли розібратися в окремих суперечливих моментах, які викликали у здобувачів невпевненість та утруднення, застерігли від типових помилок та прагнули надати допомогу кожному молодому досліднику на останньому етапі оформлення і представлення роботи до презентації та подальшого успішного захисту. |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 607
|
15 листопада 2023 року у дистанційному форматі було проведено засідання кафедри педагогіки, на якому відбулась публічна презентація наукових результатів дисертації здобувачки ступені доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Т. І. Ховрякової. Голова засідання: С. Л. Кучер, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки. Тема дисертації: «Розвиток ідеї підготовки учнівства до сімейного життя на шпальтах журналу «Сім’я і школа» (70-80-ті рр. ХХ ст.): гендерний підхід». Науковий керівник: Т. О. Дороніна, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки. |
Здобувачка ступені доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Т. І. Ховрякова презентувала результати наукового дослідження, розкрила актуальність і важливість підготовки української учнівської молоді до сімейного життя в контексті гендерного підходу, дала ґрунтовні, повні відповіді на поставлені запитання. Експерти дисертаційного дослідження Т. М. Мішеніна, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри української мови; Потапенко О. Б., кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки надали схвальні відгуки, відзначили високий рівень проведеного Т. І. Ховряковою дослідження, його актуальність, новизну, практичну значущість і рекомендували для подання до захисту в разову спеціалізовану вчену раду. |
Під час загального обговорення присутні викладачі кафедри педагогіки одноголосним голосуванням рекомендували дисертацію Т. І. Ховрякової для подання до захисту в разову спеціалізовану вчену раду. Щиро вітаємо здобувачку ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Т. І. Ховрякову, наукового керівника Т. О. Дороніну та бажаємо подальших творчих успіхів! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 528
20 жовтня 2023 року у дистанційному форматі було проведено засідання кафедри педагогіки, на якому відбулася публічна презентація наукових результатів дисертації здобувача ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки О. О. Поляковської. Голова засідання: Т. М. Мішеніна, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри української мови. |
Тема дисертації: «Розвиток системи підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя (60-ті рр. ХХ ст. – початок ХХІ ст.». Науковий керівник: Т. О. Дороніна – докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки. Здобувачка ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки О. О. Поляковська презентувала результати наукового дослідження, дала грунтовні, повні відповіді на поставлені запитання і переконала всіх присутніх у гарній обізнаності з проблеми дослідження. |
|
Експерти дисертаційного дослідження: З. П. Бакум, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри української мови; І. А. Дирда, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської філології надали схвальні відгуки, відзначили високий рівень проведеного О. О. Поляковською дослідження, його актуальність, новизну, практичну значущість і рекомендували для подання до захисту в разову спеціалізовану вчену раду. Під час загального обговорення присутні сім членів кафедри одноголосним голосуванням рекомендували дисертацію О. О. Поляковської для подання до захисту в разову спеціалізовану вчену раду. Щиро вітаємо здобувача ступеня доктора філософії зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки О. О. Поляковську, наукового керівника Т. О. Дороніну та бажаємо подальших творчих успіхів! |
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 770