Факультет географії, туризму та історії
Географія. Туризм. Історія. Соціологія.

Протокол № 20

засідання робочої групи з перегляду освітньої програми «Географія» за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія) першого бакалаврського рівня від 28 серпня 2025 р.                                                       

Присутні:
Олена Лакомова – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання, керівник групи, гарант освітньої програми; Ігор Холошин – кандидат геолого-мінералогічних наук, завідувач кафедри географії та методики її навчання; Олена Ганчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Ірина Варфоломєєва – старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Тетяна Карпенко – доктор філософії з галузі «Науки про Землю», старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Світлана Мантуленко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Сергій Ярков – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання;Дмитро Меліхов – студент ІV курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія).

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

  1. Обговорення підготовки до акредитації освітньої програми «Географія».

СЛУХАЛИ:

  • Олену Лакомову, яка наголосила на необхідності систематизації матеріалів для самооцінювання освітньої програми та їх відповідності стандартам вищої освіти.
  • Ігоря Холошина, який нагадав про необхідність перегляду і затвердження робочих програм навчальних дисциплін у відповідності до освітніх програм та стандартів вищої освіти.
  • Олену Ганчук, яка акцентувала увагу на важливості врахування відгуків випускників і роботодавців при вдосконаленні освітньої програми.
  • Ірину Варфоломєєву, яка запропонувала продовжити впроваджувати сучасні освітні технології (онлайн-курси, інтерактивні методи навчання).
  • Тетяну Карпенко, яка підкреслила необхідність оновлення навчально-методичних матеріалів нормативних та вибіркових дисциплін освітніх програм.
  • Дмитра Меліхова, який зазначив, що студенти підтримують ідею підвищення ролі практичної підготовки та електронних ресурсів у навчальному процесі.

УХВАЛИЛИ:

  1. Завершити підготовку матеріалів для акредитації освітньої програми.
  2. Оновити робочі програми дисциплін з урахуванням сучасних вимог.
  3. Розширити практичну підготовку студентів шляхом проведення спільних заходів із закладами середньої освіти та науковими установами.
  4. Продовжувати впроваджувати інтерактивні методи навчання та цифрові освітні ресурси в освітній процес.

 

Протокол № 19

засідання робочої групи з перегляду освітньої програми «Географія» за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія) першого бакалаврського рівня від 27 березня 2025 р.                                                     

Присутні:
Олена Лакомова – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання, керівник групи, гарант освітньої програми; Ігор Холошин – кандидат геолого-мінералогічних наук, завідувач кафедри географії та методики її навчання; Олена Ганчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Ірина Варфоломєєва – старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Світлана Мантуленко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Сергій Ярков – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Тетяна Карпенко – доктор філософії з галузі «Науки про Землю», старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Арсеній Гогерчак – студент ІV курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія). Дмитро Сопов – доктор філософії з наук про Землю, завідувач кафедри хімії, географії та наук про Землю ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

  1. Обговорення питання щодо доповнення навчальних дисциплін сучасними методиками викладання географії.
  2. Розгляд пропозиції про введення до складу робочої групи студента ІІІ курсу Дмитра Меліхова.

СЛУХАЛИ:

По першому питанню:

  1. Доктора філософії з наук про Землю, завідувача кафедри хімії, географії та наук про Землю ДЗ «Луганський національний університет» Дмитра Сопова, який підкреслив необхідність модернізації педагогічної підготовки студентів через інтеграцію сучасних освітніх технологій. Він поділився досвідом власної кафедри і запропонував включити до програми навчальної дисципліни «Методика навчання географії» теми з використання цифрових ресурсів, інтерактивних платформ, гейміфікації та віртуальних лабораторій.
  2. Доцента кафедри Олени Ганчук, яка наголосила на доцільності впровадження технологій STEM та AR (доповнена реальність) у шкільну географічну освіту. Вона також запропонувала організувати тренінги для студентів.
  3. Завідувача кафедри Ігоря Холошина, який відзначив, що сучасні методики повинні поєднувати цифрові інструменти (GIS-технології, картографічні сервіси) з класичними польовими дослідженнями.
  4. Старшого викладача Ірину Варфоломєєву, яка запропонувала інтегрувати в програму підготовки модуль з проектного та дослідницького навчання, щоб студенти могли відпрацьовувати командну роботу та навички фасилітації.
  5. Студента ІV курсу Арсенія Гогерчака, який звернув увагу на потребу практичних завдань, що імітують реальні шкільні уроки. Він запропонував створити студентську майстерню «Сучасний урок географії», де будуть апробовуватися нові методики.

По другому питанню:

  1. Гаранта освітньої програми Олену Лакомову, яка внесла пропозицію включити до складу робочої групи Дмитра Меліхова - студента ІІІ курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) замість Арсенія Гогерчака, який завершує навчання.
  2. Старшого викладача Тетяну Карпенко, яка підтримала цю пропозицію, зазначивши, що зміна складу робочої групи дозволить активніше залучати студентів до обговорення питань удосконалення освітньої програми.
  3. Студента Арсенія Гогерчака, який висловив думку, що участь Дмитра Меліхова у роботі групи зробить дискусії більш різносторонніми та сприятиме відображенню студентських потреб у навчанні.

УХВАЛИЛИ:

  1. Доповнити навчальні курси методичної підготовки сучасними освітніми технологіями:
    • цифрові інструменти (GIS, інтерактивні карти, віртуальні лабораторії);
    • STEM-підхід та AR (доповнена реальність);
    • гейміфікація та інтерактивні методи урокотворення;
    • проєктне та дослідницьке навчання.
  2. Організувати студентську майстерню «Сучасний урок географії» для апробації нових методик викладання.
  3. До складу робочої групи з перегляду освітньої програми включити студента ІІІ курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) Дмитра Меліхова.

Протокол № 18

засідання робочої групи з перегляду освітньої програми «Географія» за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія) першого бакалаврського рівня від 23 січня 2025 р.                                                       

Присутні:
Олена Лакомова – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання, керівник групи, гарант освітньої програми; Ігор Холошин – кандидат геолого-мінералогічних наук, завідувач кафедри географії та методики її навчання; Олена Ганчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Ірина Варфоломєєва – старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Світлана Мантуленко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Сергій Ярков – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Тетяна Карпенко – доктор філософії з галузі «Науки про Землю», старший викладач кафедри географії та методики її навчання;Арсеній Гогерчак – студент ІV курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія); Наталя Маслова - кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та геоекології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

  1. Обговорення питання щодо інтеграції міждисциплінарних підходів у підготовку студентів за освітньою програмою «Географія» спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) першого бакалаврського рівня.
  2. Визначення напрямів поєднання географії з науками про Землю, урбаністикою та природокористуванням.

СЛУХАЛИ:

  1. Гаранта освітньої програми, доцента кафедри географії та методики її навчання Олену Лакомову, яка зазначила, що сучасна географічна освіта потребує міждисциплінарного підходу. Вона наголосила на необхідності інтеграції знань з географії, геології, екології, урбаністики та землекористування для формування комплексного бачення просторових процесів.
  2. Доцента кафедри географії та геоекології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Вінниченка Наталю Маслову, яка звернула увагу на потребу введення у програму навчального модуля з урбаністики та просторового планування. Вона запропонувала інтегрувати такі теми, як «Урбанізація та сталий розвиток міст», «Соціальна географія та планування територій».
  3. Старшого викладача Ірину Варфоломєєву, яка підкреслила значення вивчення землекористування у контексті сталого розвитку. Було запропоновано додати до курсу «Економічна та соціальна географія України» блок, присвячений проблемам управління земельними ресурсами та агроландшафтами.
  4. Старшого викладача Тетяну Карпенко, яка запропонувала розглянути можливість створення вибіркової дисципліни «Міждисциплінарні підходи в географії», що охоплюватиме основи урбаністики, геоінформатики, екології та просторової економіки.
  5. Студента ІV курсу Арсенія Гогерчака, який відзначив, що студенти зацікавлені у практичних міждисциплінарних проєктах: моніторинг стану міського середовища, аналіз якості ґрунтів, дослідження рекреаційних ресурсів території. Він запропонував впровадити практику колективних дослідницьких проєктів, що поєднують географію та інші науки.

УХВАЛИЛИ:

  1. Інтегрувати міждисциплінарні підходи у навчальний процес за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія).
  2. Включити у робочі програми навчальних дисциплін соціально-економічного спрямування модуль «Основи урбаністики та просторового планування».
  3. Розширити курс «Економічна та соціальна географія України» питаннями природокористування.
  4. Розглянути можливість розробки вибіркової дисципліни «Міждисциплінарні підходи в географії».
  5. Організувати практичні міждисциплінарні проєкти студентів із залученням даних ГІС та екологічного моніторингу.

Протокол № 17

засідання робочої групи з перегляду освітньої програми «Географія» за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія) першого бакалаврського рівня від 26 вересня 2024 р.                                                       

Присутні:
Олена Лакомова – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання, керівник групи, гарант освітньої програми; Ігор Холошин – кандидат геолого-мінералогічних наук, завідувач кафедри географії та методики її навчання; Олена Ганчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Ірина Варфоломєєва – старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Тетяна Карпенко – доктор філософії з галузі «Науки про Землю», старший викладач кафедри географії та методики її навчання; Світлана Мантуленко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Сергій Ярков – кандидат географічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання; Арсеній Гогерчак – студент IV курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія).Наталя Слободенюк – вчитель вищої категорії Криворізької гімназії № 91.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

  1. Обговорення заходів щодо покращення підготовки здобувачів освіти у сфері інклюзивної освіти.
  2. Виконання рішення вченої ради університету від 30.08.2024 р. (протокол № 1) «Про внесення змін до освітніх програм та навчальних планів».

СЛУХАЛИ:

По першому питанню:

  1. Гаранта освітньої програми, доцента кафедри географії та методики її навчання Олену Лакомову, яка наголосила на актуальності підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Було зазначено, що відповідно до сучасних вимог школа повинна забезпечувати рівні можливості для всіх учнів, у тому числі з особливими освітніми потребами.
  2. Вчителя вищої категорії гімназії № 91 м. Кривого Рогу Наталю Слободенюк, яка розповіла про власний досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами і наголосила на посиленні підготовки студентів спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) у сфері інклюзивної освіти. Вона звернула увагу на потребу посилення психологічної підготовки здобувачів освіти і запропонувала доповнити дисципліни психологічного спрямування темами, пов’язаними з особливостями розвитку дітей з різними порушеннями (слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку).
  3. Доцента кафедри географії та методики її навчання Олена Ганчук, яка запропонувала розглянути можливість внесення до програми дисципліни «Методика навчання географії» окремі модулі, присвячені організації інклюзивного навчання, диференціації завдань та адаптації методів викладання.
  4. Старшого викладача Ірину Варфоломєєву, яка запропонувала розробити спецкурс «Основи інклюзивної освіти» як вибіркову дисципліну для поглибленого ознайомлення студентів з методиками підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
  5. Студента ІV курсу Арсенія Гогерчака, який наголосив на потребі практичної підготовки студентів до роботи в інклюзивних класах. Він запропонував організувати тренінги, практикуми та стажування на базі шкіл, де діють інклюзивні класи.
  6. Старшого викладача Тетяну Карпенко, яка звернула увагу на необхідність міждисциплінарного підходу, інтеграції інклюзивної проблематики не лише у педагогічні й психологічні курси, а й у методичну підготовку майбутніх учителів.

По другому питанню:

  1. Гаранта освітньої програми, доцента кафедри географії та методики її навчання Олену Лакомову, яка поінформувала про зміни, що внесені до освітніх програм та навчальних планів рішенням Вченої ради університету від 30.08.2024 р. (протокол № 1).

УХВАЛИЛИ:

По першому питанню:

  1. Рекомендувати ввести зміни до навчальних планів та робочих програм психолого-педагогічної підготовки студентів, передбачивши додаткові теми з інклюзивної освіти.
  2. Рекомендувати доповнити дисципліну «Методика навчання географії» модулями, присвяченими роботі в умовах інклюзивного навчання.
  3. Організувати практичні тренінги та стажування студентів у закладах освіти, де діють інклюзивні класи.
  4. Передбачити міждисциплінарну інтеграцію інклюзивної тематики в навчальних курсах.
  5. Кафедрі географії та методики її навчання підготувати оновлені робочі програми дисциплін та надати їх на розгляд.

По другому питанню:

  1. Ввести зміни до освітньої програми першого (бакалаврського) рівня для студентів 2023 року набору, а саме: доповнити перелік загальних компетентностей таким «Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності»; доповнити перелік (програмних) результатів навчання таким «Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх у професійній діяльності».

 

31521
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31