Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень
Ступінь вищої освіти: бакалавр
Галузь знань: 23 Соціальна робота
Спеціальність: 231 Соціальна робота
Форма навчання: денна/заочна
Форма атестації: екзамен
Питання для підготовки до екзамену з навчальної дисципліни
«ОСНОВИ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ТЕРАПІЇ»
1. Соціальна реабілітація як напрям соціально-педагогічної роботи.
2. Структура соціальної реабілітації.
3. Форми організації соціальної реабілітації.
4. Зміст і напрямки роботи інститутів соціальної реабілітації.
5. Характеристика інститутів соціальної реабілітації: державна медико-соціальна експертиза; служби соціального обслуговування; соціальний гуртожиток; соціальний притулок; соціальний готель тощо.
6. Штатний розпис інститутів соціальної реабілітації.
7. Сутність і принципи соціальної реабілітації сімей, що виховують дитину з особливими потребами.
8. Зміст і форми роботи соціальної реабілітації сімей, що виховують дитину з особливими потребами.
9. Моделі надання допомоги сім’ям, що виховують дитину з особливими потребами.
10. Соціальна реабілітація осіб з обмеженнями життєдіяльності засобом ІТ-технологій.
11. Концепція лекотек.
12. Принципи організації програм раннього втручання в США.
13. Моделі організації групової, командної роботи працівників програм раннього втручання.
14. Соціальний портрет дітей сиріт.
15. Методика складання реабілітаційної програми для дітей-сиріт.
16. Основні терміни та поняття соціальної реабілітації осіб-девіантів.
17. Модель комплексної психолого-педагогічної реабілітації дітей-девіантів.
18. Медико-педагогічна реабілітація девіантів.
19. Педагогічні умови ефективної роботи з дисфукнціональними сім’ями.
20. Структура соціальної реабілітації сімей у кризовому становищі.
21. Комплексна програма соціальної реабілітації дисфункціональних сімей.
22. Компоненти соціальної реабілітації людей похилого віку.
23. Напрямки соціальної реабілітації людей похилого віку.
24. Технологічні аспекти реабілітації людей похилого віку.
25. Загальна характеристика та функції соціально-педагогічної роботи в пенітенціарних закладах.
26. Психолого-педагогічні особливості неповнолітніх засуджених.
27. Принципи соціально-педагогічної роботи в пенітенціарних закладах.
28. Етапи соціально-педагогічної роботи з неповнолітніми засудженими.
29. Поняття та види соціальної терапії.
30. Функції соціальної терапії.
31. Методи соціальної терапії.
32. Можливості використання індивідуальної соціальної терапії з різними групами клієнтів.
33. Структура індивідуальної соціальної терапії.
34. Методи індивідуальної соціальної терапії.
35. Поняття «групова динаміка». Склад груп.
36. Структура групової роботи.
37. Технологія роботи з мережею соціальних контактів індивіда.
38. Психологічні особливості проживання кризи і втрати.
39. Феномен посттравматичного стресового розладу.
40. Форми соціальної терапії осіб, які опинилися в кризових ситуаціях.
41. Соціально-психологічні проблеми, що виникають під час екстремальних ситуацій і катастроф.
42. Особливості надання соціальної та психологічної допомоги різним категоріям постраждалих від катастроф.
43. Психологічна та соціальна допомога в ситуації посткатастрофи.
44. Поняття «аутодиструктивна поведінка». Причини аутодиструктивної поведінки.
45. Форми соціальної терапії з клієнтами, що мають різні прояви аутодиструктивної поведінки.
46. Використання логотерапії у соціальній роботі з клієнтами, що мають прояви аутодиструктивної поведінки.
47. Медико-психологічна реабілітація військовослужбовців з посттравматичними стресовими розладами (ПТСР).
48. Методи психологічної реабілітації осіб з ПТСР.
49. Форми соціальної терапії учасників бойових дій.
50. Соціальний театр як форма соціальної реабілітації сімей, які виховують дітей з особливими потребами.
51. Особливості організації тренінгових занять як форми соціальної реабілітації.
52. Форми і методи роботи з батьками дітей з особливими потребами.
53. Розкрити зміст і форми соціального виховання дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
54. Охарактеризувати методику проведення профорієнтації з вихованцями інтернатних закладів.
55. Форми і методи соціальної реабілітації девіантів.
56. Класифікація неблагополучних сімей.
57. Розкрити методику складання паспортизації сім’ї (сімейний паспорт, карта сім’ї).
58. Охарактеризувати особливості індивідуальних та групових форм реабілітації дисфункціональних сімей.
59. Розкрити види та методику проведення сімейного консультування.
60. Охарактеризувати методику організації та етапи проведення соціально-педагогічного супроводу сім’ї.
61. Розкрити методику соціального інспектування сім’ї.
62. Форми соціально-педагогічної роботи з сім’єю.
63. Соціально-психологічні особливості осіб похилого віку. Моделі старіння.
64. Технології реабілітації осіб похилого віку.
65. Роль соціуму в процесі соціальної реабілітації осіб похилого віку.
66. Принципи побудови системи навчально-виховних установ для неповнолітніх правопорушників: спеціальні загальноосвітні і корекційні установи для неповнолітніх правопорушників;спеціальні професійні училища як установи соціальної реабілітації неповнолітніх правопорушників;завдання та функції виховних колоній.
67. Роль громадських організацій у ресоціалізації злочинної поведінки неповнолітніх.
68. Методи роботи соціального педагога в центрах тимчасової ізоляції для неповнолітніх правопорушників.
69. Процес ведення випадку: моделі ведення випадку, типова структура й принципи.
70. Розробка плану втручання.
71. Реалізація плану втручання й оцінювання його результатів.
72. Охарактеризувати форми моніторингу, які можна застосовувати для відстеження виконання плану втручання.
73. Запропонуйте форму ведення щоденника для моніторингу виконання плану втручання.
74. Розкрити основні види групової терапії: групи розвитку та особистісного росту; групи зустрічей; групи вирішення міжособистісних проблем.
75. Розкрити основні вимоги до створення груп взаємодопомоги.
76. Сімейна терапія клієнтів (підходи, методи).
77. Технологія організації батьківських корекційних груп.
78. Особливості соціальної терапії дітей і підлітків (вимоги до організації, структура групових занять, форми й методи роботи в групі).
79. Загальна характеристика поняття «соціальна критична ситуація».
80. Методика соціально-психологічної допомоги дітям і підліткам у кризових ситуаціях.
81. Методика розв’язання конфліктних ситуацій (алгоритм керування конфліктною ситуацією; модель розв’язання конфлікту; складання корти конфлікту).
82. Розкрийте поняття «дебрифінг», процедуру дебрифінгу.
83. Логотерапія як основний метод терапії жертв катастроф (методика проведення).
84. Розкрити суть самодопомоги постраждалих від катастроф.
85. Яку допомогу, перш за все, потрібно надати у зоні стихійного лиха (повінь, землетрус) людям із особливими потребами:незрячим;інвалідам з обмеженнями руху;людям із психічними порушеннями;людям із розумовою відсталістю.
86. Етапи соціально-психологічної допомоги клієнтам із проявами суїцидальної поведінки.
87. Правила консультування осіб, що намагалися вчинити суїцид.
88. Сімейна терапія клієнтів з алкоголізмом і наркоманією.
89. Групова психотерапія з підлітками з адиктивною поведінкою.
90. Охарактеризуйте психотехніки, що використовують у роботі з підлітками, які мають аутодеструктивну поведінку. Подайте приклад однієї психотехніки.
91. Ознаки соціальної дезадаптації учасників бойових дій.
92. Розкрити поняття «посттравматичний стресовий розлад», його характеристики.
93. Етапи соціально-психологічної реабілітації та терапії учасників бойових дій.
94. Методи рекреаційної терапії.