Деякий час тому ми знову перейшлии на дистанційне навчання. Звичайно, ця форма навчання для нас вже не є новою, проте, будь яке втручання в звичний життєвий розпорядок може дезорганізувати. Потрібен час, щоб впоратися зі стресом і згадати способи, які допоможуть краще адаптуватися до змін звичного режиму.
Як зберегти психологічну рівновагу під час карантину?
1. Продовжуйте жити за звичним графіком. Пам’ятайте, що ви знаходитесь не на канікулах, а в робочому режимі. Дотримання режиму дня допоможе не пропустити виконання важливих справ. Сплануйте ваш день та по можливості дотримуйтеся цього плану. Важливо лягати спати і прокидатися в один і той же час. Також пам’ятайте про необхідність 7-8 часового сну для організму. Дотримуйтеся норм психогігієни задля підтримки власного психічного та фізичного здоров’я: задовольняючи свої основні потреби (в їжі, сні); роблячи перерви та відпочинок; залишаючись на зв’язку з колегами, друзями та членами сім’ї; покладаючись на надійну інформацію, здійснюючи контроль за рівнем власного стресу; розуміючи важливість своєї роботи (Morgenstein, 2020).
Навіть від гардеробу також може залежати ваша продуктивність, тому цьому теж варто приділяти увагу. Підбирайте охайний одяг, навіть якщо виходете на зв'язок в Zoom. Це допоможе налаштуватися на робочу атмосферу та позитивно впливає на самопочуття.
Пам’ятайте про спорт. Коли весь день сидиш вдома це може негативно вплинути на фізичне самопочуття. Тому важливо відволікатися на фізичні активності, особливо на свіжому повітрі (якщо такої можливості немає, провітрюйте кімнату декілька разів на день).
2. Засвойте тайм-менеджмент. Рівень стресу знижується, коли ви розумієте що робити, і скільки для тієї ті іншої справи потрібно витратити часу. Та і встигатимете ви більше. Скористайтесь простою технікою тайм-менеджменту: заведіть щоденник, календар або повісьте маркерну дошку поруч з робочим місцем. Також, дуже корисно складати список на день: записуйте все, що хотіли б зробити. У цій справі головне почати! На кожен вид діяльності розрахуйте приблизну кількість часу. Скільки тривають заняття за розкладом? Скільки часу знадобиться на інші завдання? Скільки на прогулянку та відпочинок?
Внесіть 2-3 справи в календар із зазначенням часових проміжків, які важливо зробити обов’язково. Планувати день можна так: напишіть список найважливіших справ, які хочете встигнути зробити. Виділіть 2-3 найважливіші, які треба зробити сьогодні і внесіть їх в календар (можна використати мобільний додаток для фіксації справ). Інші справи робіть по мірі можливостей. Якщо щось із вашого списку не встигли – нічого страшного, просто перенесіть незавершені справи на початок наступного дня.
3. Відбирайте інформацію, яку ви читаєте, прослуховуєте кожного дня. Для психологічного і фізичного самозбереження дуже важливо вчитися інформацію швидко оцінювати і відбирати, інакше вона сама по собі стає чинником, що породжує і підтримує стрес. Постійний перегляд (прослуховування) опису картин тривожних подій поглиблює рівень тривоги. Залишайтеся в курсі інформації з надійних джерел; виправляйте дезінформованість інших; обмежуйте перегляд ЗМІ лише до обсягу, необхідного для прийняття обґрунтованих рішень; передбачайте і опановуйте власні стресові реакції (Morgenstein, 2020).
4. Важливо відпочивати та розвивати навички відновлення. Обміркуйте якими справами та розвагами можна урізноманітнити своє дистанційне життя. Можна зайнятися звичними улюбленими справами, які приносять задоволення або почати нові. Орієнтуйтеся на позитивні сторони життя. Можна спілкуватися з близькими та друзями, проводити час разом. Різноманітні способи відпочинку, відновлення та емоційної розрядки мають увійти у ваше повсякденне життя.
Пропонуємо ознайомитися та використовувати у своєму повсякденному житті техніки релаксації, стабілізації, відновлення. Наприклад, технологію самостійного швидкого полегшення стресу (Циганенко, 2017), техніки візуалізації, спрямовані на заземлення, техніку «уважна усвідомленість» та ін. Ще однією формою самодопомоги може бути письмовий самотренінг або тренінг-марафон в мережі Інтернет, наприклад, «Психологічний тренінг уміння виходу особистості зі стресового стану» (Калюжна, 2020), де є короткі опитування, спрямовані на самодіагностику, роз’яснення щодо того як виникає стрес, релаксаційні вправи, прийоми подолання стресу.
Можна використовувати різноманітті відеопорадники на платформі YouTube щодо того як структурувати свій день задля попередження виникнення негативних емоційних станів в умовах карантину (таких як страх, розчарування, гнів, нудьга, смуток, самотність, тривога та інші), знаходження шляхів і способів перебування в комфортних станах, рекомендації щодо можливостей і форм спілкування з іншими людьми в умовах карантину. Важливо розуміти, що людина може до певної міри контролювати себе, своє оточення, організовувати свій день.
Бережіть своє ментальне здоров'я!
З турботою, психологічна служба КДПУ
- Автор: Лисечко Маргарита Валеріївна
- Перегляди: 2016
Психологічною службою КДПУ проводиться анонімне опитування студентів 1 курсу «Адаптація першокурсників до умов навчання в університеті». Результати опитування будуть використані з метою створення умов для підвищення якості навчання у ЗВО.
Після вступу в університет першокурсники стикаються з необхідністю адаптуватися до нового для них культурно-освітнього середовища. Пропонуємо Вам взяти участь у психодіагностичному дослідженні щодо визначення психологічних особливостей адаптації студентів-першокурсників:
1. Методика «Адаптованість студентів в ЗВО» Т. Дубовицька, А. Крилова – визначення рівня адаптації студентів до групи та навчальної двяльності.
2. Методика "Самооцінка психічних станів" за Г. Айзенком – дозволяє оцінити деякі неадаптивні стани (тривога, фрустрація, агресія) і властивості особистості (тривожність, фрустрованість, агресивність і ригідність).
3. Шкала депресії А. Бека – виявлення негативних емоційних станів, зокрема, депресії та ступеня тяжкості депресивних розладів.
4. Опитувальник копінг-стратегій (WCQ) Р. Лазаруса, С. Фолкмана (в адаптації Т. Крюкової, О. Куфтяк, М. Замишляєвої) – визначення стратегій копінг-поведінки та саморегуляції студентів-першокурсників.
- Автор: Лисечко Маргарита Валеріївна
- Перегляди: 1988
Осінь пора щедра, багата, хлібосольна! Саме в теплі осінні дні викладачами кафедри к. пед. н. доц. І. Красюк, к. пед. н. доц. Р. Пильніком та викл. О. Большаніною був організований виїзний захід до м. Дніпра з метою створення емоційно позитивних та мотиваційних умов для навчання та виховання творчих здібностей студентів художньо-графічного відділення факультету мистецтв спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво). Наші студенти мали можливість відвідати Національний музей, Арт галерею, виставковий зал Спілки художників України, Музей українського живопису.
Теоретичні знання студентів розширені бесідою працівниками музею та викладачами кафедри образотворчого мистецтва та дизайну Дніпровського національного університету ім. О. Гончара. Під час екскурсії експозицією музеїв та галерей наші студенти познайомились із творчістю видатних українських митців та дніпровських художників. Тільки уявіть: нині у фондах Музею українського живопису нараховується близько 2,5 тисяч предметів живопису та графіки, скульптури та предметів емальєрного мистецтва! Георгій Чернявський, Михайло Кокін, Микола Родзін, Анатолій Ткач, Віктор Матюшенко - це одні з найвизначніших художників, які жили та працювали на теренах нашої області. Також була можливість відвідати приватні майстерні художників Дніпра, які працюють як в техніці олійного живопису, так і в енкаустиці.
Особливі емоції студентів викликали роботи сучасного мистецтва у виставковому залі Дніпропетровської організації Національної Спілки Художників України де проходить VIІ Всеукраїнська виставка образотворчого мистецтва «Чарівні барви Дніпра» - таку милозвучну назву носить експозиція. Дніпропетровські майстри пензля не змінюють доброї традиції організовувати творчу зустріч з цінителями мистецтва. Серед творів були представлені роботи як викладачів кафедри образотворчого мистецтва та дизайну, так і випускників спеціальності Образотворче мистецтво Дніпровського національного університету ім. О. Гончара. Студенти мали можливість проаналізувати мистецькі здобутки фахівців кафедри в різних жанрах і техніках, а саме, графічні твори, виконані в різних техніках, акварельний та олійний живопис в жарні натюрморт, портрет, пейзаж, ілюстативні та тематичні напрямки. Широко представлені роботи декоратино-прикладного мистецтва: гобелени, батіки, розпис та вироби з енкаустики та паперу. Для молодих художників подібні виставки неймовірно корисні і необхідні, це місця, де можна навчитися новому, побачити і постаратися зрозуміти інший погляд на світ, ознайомитися з новими техніками і прийомами зображення.
Дуже приємне враження залишило відвідування паркової зони Яхт клубу «Січ» з метою розширення навичок роботи студентів над начерками та замальовками світу тварин в умовах пленеру.
В умовах карантину як викладачі, так і студенти притримувалися масочного режиму під час відвідування мистецьких центрів. Викладачи мали сертифікати вакцінації.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 2238
Професор кафедри соціології та масових комунікацій Алла Лобанова взяла участь у Крос-Форумі "Європу єднає здорове майбутнє" в межах програми Президента України "ЗДОРОВА Україна", який проходив 4-7 жовтня 2021 року у Харківському національному педагогічному університеті імені Григорія Сковороди.
- Автор: Кафедра соціології та масових комунікацій
- Перегляди: 1718
ТЕМИ КУРСОВИХ РОБІТ З МЕТОДИКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА
на 2021-2022н.р.
(для студентів денного та заочного відділення)
Кравцова А.О.
- Автор: Кафедра початкової освіти
- Перегляди: 2033
ТЕМИ КУРСОВИХ РОБІТ
З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
на 2021-2022 н. р.
Керівник: к. пед. н., доц. Павлик Олена Анатоліївна
- Автор: Кафедра початкової освіти
- Перегляди: 2494
ТЕМИ КУРСОВИХ РОБІТ
З ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ»
на 2021-2022 н. р.
Керівник: к. пед. н., ст. викладач Баруліна Юлія Олександрівна
- Автор: Кафедра початкової освіти
- Перегляди: 2308
Вітаємо з 75-річним ювілеєм доктора педагогических наук, професора
Коновала Олександра Андрійовича, завідувача кафедри фізики та
методики її навчання у 2003-2020 рр.
Щиро бажаємо міцного здоров'я, гарного настрою та
благополуччя в колі родини та друзів!
- Автор: Кафедра фізики та методики її навчання
- Перегляди: 2089
Список робочих програм та силабусів
кафедри дошкільної освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень ступінь вищої освіти: бакалавр |
|||
Основи дефектології |
СО-18 |
||
Основи олігофренопедагогіки | СО-18 СО-19 |
||
Педагогіка інклюзивної освіти |
СО-18 |
||
Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» |
СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Основи наукових досліджень | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Спеціальна педагогіка | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Історія спеціальної педагогіки | СО-18 СО-19 |
||
Література для дітей дошкільного віку | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Логопедія |
СО-18 СО-19 |
||
Логоритміка | СО-18 СО-19 |
||
Спеціальна методика розвитку мовлення дітей дошкільного віку | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Спеціальна методика початкового навчання мови | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Робота з сім'єю дітей з особл. осв. потребами | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Теорія і методика виховання дітей з ООП | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Методи відбору у спеціальні заклади дітей з ТПМ | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Спеціальна методика акаптивного фізичного виховання з ООП | СО-18 СО-19 |
||
Спеціальна методика навчання інтегрований курс "Я досліджую світ" | СО-18 СО-19 |
||
Спеціальна методика формування єлементарних математичних уявлень | СО-18 СО-19 |
||
Спеціальна методикаматематики з основами математики | СО-18 СО-19 |
||
Спеціальна методика образотворчого мистецтва | СО-18 СО-19 |
Робоча програма | Силабус |
Логопедичний масаж |
Робоча програма | Силабус | |
Практикум із логопедії |
Робоча програма | Силабус | |
Логопедія з практикумом | Силабус | ||
Корекційна психопедагогіка |
Робоча програма | Силабус | |
Спеціальна педагогіка |
|||
Трудове навчання з методиками у спеціальних закладах |
Робоча програма | Силабус | |
Основи теорії і практики логодидактики |
Робоча програма | Силабус | |
Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення |
Робоча програма | Силабус | |
Спеціальна дошкільна педагогіка |
Робоча програма | Силабус | |
Підготовка до школи дітей з ТПМ |
Робоча програма | Силабус | |
Спеціальна методика трудового навчання |
Робоча програма | Силабус |
- Автор: Кафедра дошкільної освіти
- Перегляди: 3074
На факультеті географії, туризму та історії відбулась урочиста подія.
Посвята студентів в першокурсники в академічній групі ГОЕ-21 (куратор Лакомова Олена Йосипівна).
Долучились до цього і студенти ГОЕ-20 (куратор Карпенко Тетяна Анатоліївна).
В умовах пандемії було прийнято рішення провести захід на відкритому повітрі, а точніше – на березі річки та затопленого кар’єра на житловому масиві «Весела дача». В рамках заходу студенти змагались за звання ерудиту з географії, показували свої співочі і танцювальні таланти.
Приймали участь в географічному квесті, який для першокурсників підготували студенти 2 курсу.
Оцінювали конкурси куратори груп та викладач кафедри соціології та масових комунікацій Черноус Людмила Сергіївна.
- Автор: Кафедра географії та методики її навчання
- Перегляди: 2473