Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень
Спеціальність: 231 Соціальна робота
Форма навчання: денна/заочна
Викладач:
Питання для підготовки до заліку з навчальної дисципліни
«ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ГУВЕРНЕРА»
1. Виникнення та основні тенденції розвитку гувернерства від найдавніших часів існування людства до епохи середньовіччя.
2. Кваліфікаційна характеристика соціального гувернера.
3. Взаємодія соціального гувернера з батьками. Робота соціального гувернера з підвищення психолого-педагогічної культури батьків.
4. Характеристика гувернерства від Ренесансу до ХVІІІ століття.
5. Права та обов’язки гувернера в сім’ї.
6. Взаємодія соціального гувернера з батьками. Робота соціального гувернера з підвищення психолого-педагогічної культури батьків.
7. Розвиток гувернерства у ХІХ столітті.
8. Мета, принципи та завдання діяльності соціального гувернера.
9. Особливості першої зустрічі гувернера з членами сім’ї.
10. Функціонування гувернерства у ХХ – на початку ХХІ століття.
11. Професіограма соціального гувернера. Професійна етика соціального гувернера.
12. . Поняття про виховання та сутність домашнього виховання.
13. Причини відновлення інституту гувернерства в сучасний Україні.
14. Психолого-педагогічні основи організації роботи гувернера з дітьми різних вікових груп.
15. Виховання різностатевих дітей у сім’ї.
16. Освітньо-виховна діяльність гувернера в контексті «Базового компонента дошкільної освіти в Україн».
17. Характеристика авторських методик раннього розвитку дитини та використання їх у діяльності соціального гувернера (методика Марії Монтесорі, Глена Домана, Сесіль Лупан, Вальдорфська педагогіка, теорія Місару Ібука, методика М. Зайцева).
18. Характеристика особливостей розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку та основні етапи роботи соціального гувернера з ними.
19. Робота соціального гувернера з багатодітними сім’ями.
20. Дошкільне навчання й виховання як основа соціокультурного становлення особистості.
21. Організація загартування дитини у сім’ї.
22. Основні методи виховання гувернером дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
23. Складові і завдання всебічного гармонійного розвитку особистості (моральне виховання, розумове виховання, трудове виховання, фізичне виховання, естетичне виховання, патріотичне виховання).
24. Гігієнічні вимоги до дитячого одягу та взуття.
25. Етапи роботи соціального гувернера із кризовими сім’ями.
26. Особливості організації дозвілля в домашніх умовах. Гувернер як організатор домашніх свят.
27. Робота соціального гувернера з батьками обдарованої дитини.
28. Типи сімей та особливості діяльності у них соціального гувернера.
29. Види соціально-педагогічних послуг, що може надавати соціальний гувернер такій категорії клієнтів.
30. Напрями та зміст роботи соціального гувернера із проблемними сім‘ями.
31. Використання гувернером традицій етнопедагогіки у процесі домашнього виховання.
32. Створення та втілення стратегічних і тактичних підходів щодо налагодження стосунків з членами сім’ї.
33. Допомога школярам у підготовці домашніх завдань.
34. Ігри у житті дитини. Розвиток теорії та практики дитячої гри.
35. Особливості роботи з дітьми з хронічними захворюваннями, під час тривалої хвороби, у реабілітаційний період після перенесеного захворювання.
36. Тренінги, вправи спрямовані на формування культури поведінки, самостійності та обережності.