|
|
23 жовтня 2025 року у рамках проведення науково-методичного семінару аспірантів «Інтелектуальна майстерня молодого дослідника» кафедри педагогіки, відбулося заслуховування та дискусійне обговорення кваліфікаційних проєктів (дисертаційних досліджень) аспірантів другого року навчання. Ці дослідження є важливим кроком у розвитку сучасної освітньої науки та практики, пропонуючи інноваційні підходи до вирішення актуальних викликів у системі вищої та безперервної освіти України. Представлені проєкти охоплюють ключові аспекти модернізації освіти, підкреслюючи роль технологій, саморозвитку, лідерства та міжкультурної взаємодії у підготовці фахівців нового покоління. |
| У центрі уваги були презентовані такі кваліфікаційні наукові розробки, як-от: 1) Пісковенко Анжела на тему «Формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів вищої освіти з використанням інтерактивних навчальних платформ». Так, у цифрову епоху ІК-компетентність – це основа успіху. Дослідження пропонує теоретично обґрунтовану та практично реалізовану модель її формування, використовуючи інноваційні інтерактивні платформи, що є критично важливим для якості підготовки сучасних фахівців. 2) Глушко В’ячеслав на тему «Розвиток самоосвітньої компетентності менеджерів в системі безперервної освіти». У світі швидких змін здатність до самонавчання є запорукою професійної стійкості. Проєкт сфокусований на формуванні менеджерів-лідерів, здатних до постійного розвитку, що забезпечує конкурентоспроможність українського менеджменту. 3) Крутько Ігор на тему «Тенденції розвитку вищої педагогічної освіти у незалежній Україні (1991 – 2023)». Це комплексний аналіз трансформаційних процесів, що вплинули на педагогічну парадигму. Робота надає критичну оцінку минулого та окреслює перспективи підготовки вчителя майбутнього, що є стратегічно важливим для нації. 4) Сугак Дмитро на тему «Формування лідерських компетентностей студентів у позааудиторній діяльності». Лідерство – це не лише набір якостей, а й навичка, яку можна розвинути. Дослідження підкреслює позанавчальну сферу як ключовий простір для формування активної громадянської позиції та управлінських навичок молоді. 5) Гончарук Сергій на тему «Формування мультикультурної компетентності студентів засобами адаптивних технологій». У глобалізованому світі толерантність та вміння працювати в різноманітному середовищі є обов'язковими. Проєкт пропонує інноваційне використання адаптивних технологій для формування здатності студентів до ефективної міжкультурної взаємодії. |
| Усі представлені проєкти є свідченням глибокої залученості аспірантів до пошуку ефективних освітніх рішень. Як зазначила, завідувач кафедри педагогіки, проф. О. Лаврентьєва, «Ми бачимо у роботах наших аспірантів не просто наукові доробки, а стратегічне бачення розвитку освіти. Вони демонструють високий рівень критичного мислення та інноваційного підходу, які необхідні для якісного прориву в українській науці та освіті». |
| Бажаємо молодим науковцям успіху на шляху втілення наукових задумів в практичну реальність з метою формування сучасної, технологічно просунутої та конкурентоспроможної системи освіти в Україні. |











