24 квітня 2024 р. на засіданнї робочої групи було розглянуто проєкт ОПП «Історія та громадянська освіта» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Робоча група:
Вадим ЯШИН (керівник групи, гарант освітньої програми), Наталя ПЕЧЕНІНА (завідувач кафедри історії), Андрій ТАРАСОВ (доцент кафедри історії), Андрій ЛИХАЦЬКИЙ (консультант Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради), Денис ГРЕКОВ (магістрант І курсу навчання, вчитель історії)
Гарант ОПП Вадим Яшин закцентував увагу на необхідності змінити назву Освітньо-професійної програми відповідно до Наказу МОН №260 від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями), спеціалізацій предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (із зазначенням мови)), спеціалізацій спеціальностей 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) та 016 Спеціальна освіта, за якими здійснюється розміщення державного (регіонального) замовлення". В Наказі, посилаючиьс на статтю 58 Закону України «Про освіту», частини першої статті 2 та частини першої статті 3 Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630 затверджено Перелік предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). ОПП має бути приведена у відповідність.
Андрій Лихацький зазначив, що освітні компоненти ОПП в цілому співпадають із суспільно-гуманітарним профілем середньої освіти. Профільними закладами вважаються ліцеї. Інтеграція історії і громадянської освіти відбувається за вибором адміністрації закладу. Суттєвих змін в цьому сенсі на наступні роки не очікуємо. Основною формою навчання в старшій школі залишається урок. Інклюзивна освіта вважається на сьогодні важливим напрямком роботи НУШ. Вивчаємо зарубіжний досвід. Чекаємо потужної допомоги від психологів. Освітні втрати є тимчасовою проблемою, яку зараз намагаємося вирішувати можливостями кожного регіону і кожного навчального закладу. Щодо інноваційних методів навчання, то раджу звернути увагу на комунікативні технології, практичні методи навчання, методику само і взаємо - оцінювання учнів. В старшій школі використовуються проекти і мині дослідження. Актуальними залишаються технології критичного мислення, віртуальні екскурсії. Останнім часом користуються можливостями штучного інтелекту, але у розумному балансі. Рекомендую звернути увагу на оволодіння студентами різними освітніми і комунікативними платформами та інформаційними додатками, з якими зараз працюють у форматі онлай навчання українські школи. Щодо змістових ліній історичної освіти, то необхідно звернути увагу на методичні рекомендації, які надає МОН України перед початком кожного навчального року. Там звертають увагу на питання гендерної історії, персоніфіковану історію, історію волонтерського та меценатського рухів.
Також Андрій Віталійович запропонував під час викладання розглядати феномен українського волонтерства та ролі жінки в історії, роль видатної особистості в історичному процесі. На нашому регіоні (як приклад) це Іван Сірко/Петро Калнишевський/ Дмитро Яворницький та Олександр Поль. В сучасній новій українській школі до кожної теми є практичні заняття/роботи для відпрацювання певних умінь, формування компетентностей через активні форми роботи. Практичні вправи та практичні заняття (вивчення та аналіз певних джерел інформації що пропонують автори підручників) змінюються чи доповнюються в класі на міні-дослідження, міні-проєкти, творчі лабораторії, екскурсії. Для нашого міста це може бути екскурсія - Олександр Поль як краєзнавець та батько гірничої промисловості тощо Для формування компетентностей учнів потрібен компетентний вчитель. Для магістрів важливо саме вміння переформатовуватися і пропонувати різні форми госвітньої діяльності від інформаційних-комунікативних - онлайн вправи, квести, ігри так і робота з джерелами, творчі завдання для дітей, робота в команді(групі), проблемне навчання, проєктна діяльність тощо.
Денис Греков, в цілому відзначаючи відповідність змісту програми відповідає сучасним вимогам та потребам суспільства, порекомендував додати більше інформації про інклюзивну освіту, розглянути можливість запрошення експертів з інклюзивної освіти для виступу перед студентами та ннести інклюзивну освіту до програми виробничої педагогічної практики в закладах освіти.
Робота над ОПП триває
- Автор: Факультет географії, туризму та історії
- Перегляди: 534
На виконання рішень Вченої ради університету від 21.12.2023 р. (протокол № 7), від 11.01.2024 р. (протокол № 9), задля удосконалення та подальшого розвитку освітніх програм, з урахуванням рекомендацій та зауважень експертних груп та галузевих експертних рад, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти створено робочу групи з перегляду освітніх програм підготовки магістрів за ОПП "Історія і суспільствознавчі дисципліни".
Проєкт освітньої програми "Історія і суспільствознавчідисципліни" буде розроблено до 01 квітня 2024 р. та оприлюднено для громадського обговорення на офіційному сайті Криворізького державного педагогічного університету.
Склад робочої групи
1. Вадим Яшин (гарант, доцент кафедри історії)
2. Наталя Печеніна (завідувач кафедри історії)
3. Андрій Тарасов (доцент кафедри історії)
4. Денис Греков (магістрант І курсу навчання, вчитель історії)
5. Анастасія Шевченко (магістрантка І курсу навчання)
- Автор: Факультет географії, туризму та історії
- Перегляди: 349
Протягом 2021-2022 років відбувались засідання робочої групи кафедри історії з розробки освітньої програми спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) спеціалізації суспільствознавчі дисципліни ступеня вищої освіти «магістр»
Освітньо-професійна програма «Історія і суспільствознавчі дисципліни» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти розроблена робочою групою у складі:
Вадим ЯШИН, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії (керівник групи, гарант освітньої програми)
Наталя ПЕЧЕНІНА, кандидат історичних наук, завідувач кафедри історії
Дмитро ТИТАРЕНКО, доктор історичних наук, професор кафедри історії
Валентина КОРНІЄНКО, директор комунального закладу «Гурівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Гурівської сільської ради»
Оксана КУШНІР, заступник з науково-методичної роботи Криворізької педагогічної гімназії Криворізької міської ради Дніпропетровської
Владислав КУТЬКОВ, студент 4 курсу факультету географії, туризму та історії КДПУ
Олександр ХОЛОДНЯК, студент 4 курсу факультету географії, туризму та історії КДПУ.
У 2022-2023 н.р. відбулися зміни в складі робочої групи -
введено Андрія ТАРАСОВА, кандидата історичних наук, доцента кафедри історії
Діану НАЗАРЕНКО, студентку 4 курсу факультету географії, туризму та історії КДПУ
Обговорення ОП висвітлено на сайті кафедри
Обговорення ОП висвітлено на сайті кафедри
На зустріч в квітні 2023 р. запрошено професора Поморської академії (Слупськ, Польща) Романа Дрозда, який розкрив унікальну можливість для здобувачів освіти отримати другий диплом, навчаючись у магістратурі провідних університетів Республіки Польща. Навчання у польських університетах відбувається на підставі двосторонніх угод паралельно з навчанням у магістратурі КДПУ. На зустрічі була присутня завідувач навчально-методичного відділу Ольга Бондаренко.
Інформація про врахування пропозицій та зауважень до проєктів освітніх програм 2023 р.
Освітньо-професійна програма «Історія і суспільствознавчі дисципліни» введена в дію з 2023-2024 н.р.
- Автор: Факультет географії, туризму та історії
- Перегляди: 408