Факультет географії, туризму та історії
Географія. Туризм. Історія. Соціологія.

24 квітня 2024 р. на засіданнї робочої групи було розглянуто проєкт ОПП  «Історія та громадянська освіта» підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти. 

Робоча група:

Вадим ЯШИН (керівник групи, гарант освітньої програми), Наталя ПЕЧЕНІНА (завідувач кафедри історії), Андрій ТАРАСОВ (доцент кафедри історії), Андрій ЛИХАЦЬКИЙ (консультант Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради), Денис ГРЕКОВ (магістрант І курсу навчання, вчитель історії) 

Гарант ОПП Вадим Яшин закцентував увагу на необхідності змінити назву Освітньо-професійної програми відповідно до Наказу МОН №260  від 04.03.2024 р. "Про затвердження Переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями), спеціалізацій предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (із зазначенням мови)), спеціалізацій спеціальностей 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) та 016 Спеціальна освіта, за якими здійснюється розміщення державного (регіонального) замовлення". В Наказі, посилаючиьс на статтю 58 Закону України «Про освіту», частини першої статті 2 та частини першої статті 3 Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630 затверджено Перелік предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). ОПП має бути приведена у відповідність.

Андрій Лихацький зазначив, що освітні компоненти ОПП в цілому співпадають із суспільно-гуманітарним профілем середньої освіти. Профільними закладами вважаються ліцеї. Інтеграція історії і громадянської освіти відбувається за вибором адміністрації закладу. Суттєвих змін в цьому сенсі на наступні роки не очікуємо. Основною формою навчання в старшій школі залишається урок. Інклюзивна освіта вважається на сьогодні важливим напрямком роботи НУШ. Вивчаємо зарубіжний досвід. Чекаємо потужної допомоги від психологів. Освітні втрати є тимчасовою проблемою, яку зараз намагаємося вирішувати можливостями кожного регіону і кожного навчального закладу. Щодо інноваційних методів навчання, то раджу звернути увагу на комунікативні технології, практичні методи навчання, методику само і взаємо - оцінювання учнів. В старшій школі використовуються проекти і мині дослідження. Актуальними залишаються технології критичного мислення, віртуальні екскурсії. Останнім часом користуються можливостями штучного інтелекту, але у розумному балансі. Рекомендую звернути увагу на оволодіння студентами різними освітніми і комунікативними платформами та інформаційними додатками, з якими зараз працюють у форматі онлай навчання українські школи. Щодо змістових ліній історичної освіти, то необхідно звернути увагу на методичні рекомендації, які надає МОН України перед початком кожного навчального року. Там звертають увагу на питання гендерної історії, персоніфіковану історію, історію волонтерського та меценатського рухів.

Також Андрій Віталійович запропонував під час викладання  розглядати феномен українського волонтерства та ролі жінки в історії, роль видатної  особистості в історичному процесі. На нашому регіоні  (як приклад) це Іван Сірко/Петро Калнишевський/ Дмитро Яворницький та Олександр Поль. В сучасній новій українській школі до кожної теми є практичні заняття/роботи для відпрацювання певних умінь, формування компетентностей через активні форми роботи. Практичні вправи та практичні заняття (вивчення та аналіз певних джерел інформації що пропонують автори підручників) змінюються чи доповнюються в класі на міні-дослідження, міні-проєкти, творчі лабораторії, екскурсії. Для нашого міста це може бути екскурсія - Олександр Поль як краєзнавець та батько гірничої промисловості тощо  Для формування компетентностей учнів потрібен компетентний вчитель. Для магістрів важливо саме вміння переформатовуватися і пропонувати різні форми госвітньої діяльності від інформаційних-комунікативних - онлайн вправи, квести, ігри так і робота з джерелами, творчі завдання для дітей, робота в команді(групі), проблемне навчання, проєктна діяльність тощо.

Денис Греков, в цілому відзначаючи відповідність змісту програми відповідає сучасним вимогам та потребам суспільства, порекомендував додати більше інформації про інклюзивну освіту, розглянути можливість запрошення експертів з інклюзивної освіти для виступу перед студентами та ннести інклюзивну освіту до програми виробничої педагогічної практики в закладах освіти.

Робота над ОПП триває

 

26438
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31