18 листопада 2021 року викладачі кафедри географії та методики її навчання к.п.н., доцент Ольга Бондаренко та к.п.н. Олена Ганчук взяли участь в онлайн-вебінарі для вчителів географії ЗЗСО Металургійного району «Упровадження STEM-освіти на уроках географії: переваги та проблеми», який проводився на базі Криворізької гімназії №66. Педагоги мали змогу презентувати власний досвід реалізації STEM-технологій в географічній освіті.
Основна увага доповідачів була зосереджена на порівняльному аналізі зарубіжного та вітчизняного досвіду використання STEM-підходу під час вивчення географії; апробації програмного забезпечення Trendalyzer, розробленого шведським фондом Gapminder, та візуалізації демографічної статистики засобами інтерактивної інфографіки, запропонованої Oxford Martin School (структурного підрозділу Відділу соціальних наук Оксфордського університету).
Зацікавленість на засіданні районного методоб’єднання вчителів географії викликав і досвід демонстрації демографічних явищ та процесів за допомогою онлайн-сервісу угорської компанії MOZAIK education, яка вже майже три десятиліття спеціалізується на виробництві освітнього інтерактивного програмного забезпечення і поправу завоювала світовий освітній ринок та підкорює український. Інтерактивна медіа-бібліотека з цифровими уроками, 3-D сцени, відео, ілюстрації, аудіо, ігри – це те, що сьогодні приваблює вибагливе покоління цифронароджених здобувачів освіти як вищої, так і загальноосвітньої шкіл і може бути реалізовано в межах STEM-підходу, за якого в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент у поєднанні з інноваційними технологіями.
Досвід візуалізації обліково-статистичних даних, втілений під час вивчення географії населення в університетській аудиторії зі здобувачами освіти предметної спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) та досвід, набутий в межах роботи над держбюджетною темою «Теоретико-методичні засади проєктування імерсивного хмаро орієнтованого освітнього середовища університету», виявився корисним як так для досвідчених педагогів-географів, так і вчителів-початківців. Оскільки, «суха статистика», яку не дуже полюбляють студенти та учні, за допомогою Trendalyzer та Our World Data перетворюється на зрозумілу й виразну мову переконливих фактів, що сприяють створенню цілісної демографічної картину світу.
Викладачі кафедри географії та методики її навчання дякують адміністрації Криворізької гімназії № 66 та, зокрема, модератору онлайн-вебінару, вчителю географії Ніні Володимирівні Нечипуренко, за обмін досвідом і сподіваються на подальшу співпрацю.