Кафедра музикознавства, інструментальної
та хореографічної підготовки
Факультет мистецтв

Тема лабораторного заняття № 24 за програмою та види робіт

Зменшені тризвуки в інтонаційних вправах та слуховому аналізі

Завдання до заняття: Теоретичні відомості про зменшені тризвуки VІІ та ІІ ступенів натуральних та гармонічних ладів, їх обернення та система розв’язання. 2. Інтонаційні вправи:      а) мелодичні розспіви з використанням зменшених тризвуків VІІ та ІІ ступенів в тональностях А-dur та c-moll; б) спів модулюючих секвенцій з використанням зменшених тризвуків VІІ та ІІ ступенів - робота за індивідуальними картками; в) апробація творчих та педагогічних навичок: створення внутрішнім слухом мелодичного та гармонічного зворотів з використанням зменшених тризвуків VІІ та ІІ ступенів в тональностях Еs-dur та fis-moll, розучування кращих з групою студентів. 3. Перевірка домашнього завдання. 4. Гармонічний аналіз на застосування вивчених характерних інтервалів та зменшених тризвуків. 5. Завдання поточного контролю.

Література

за темою «Тритони. Характерні інтервали»:

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 9 с. 108-117, Розділ 26. §109-110 с.259-260.

Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок №9.

Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.3. №2. с. 109-112. Додатки с. 282-287.

Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. с. 15-16.

Ярошенко О.М. Сольфеджіо. Методичні рекомендації. с. 17. Завд.5-6

за темою «Зменшений тризвук»

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 6. Акорди. §25-27.с. 52-57; Розділ 26 §111 с.261-263.

Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок №9.

Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.3. №2. с. 109-112. Додатки с. 282-287.

Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. с. 15-16.

Ярошенко О.М. Сольфеджіо. Методичні рекомендації. с. 17. Завд.7-8

 Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №24 від 11.03.2020 за темою «Зменшений тризвук»

 1. Побудувати і співати зм.53 в тональностях до 4 знаків в ключі включно.

2. Закріплення попередньої теми: побудувати і співати характерні інтервали (за наданим в НМК Сольфеджіо алгоритмом будови) від звуку «es», «cis».

3. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 354, 357 в транспорті (в тональностях, які знаходяться тоном вище і тоном нижче), № 360 з нот, № 361 напам’ять;

група С – № 369 напам’ять і в транспорті (в будь-яку тональність до 5-ти знаків), №№ 370, 371 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 94, 96; група С – № 160.

Тема лабораторного заняття № 24 за програмою та види робіт

від 18.03.2020 (за розкладом о 10-40)

Прохідні та допоміжні неакордові звуки в інтонаційних вправах та сольфеджуванні. Септакорди VII ступеню в інтонаційних вправах

Завдання до заняття: 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Сольфеджування одноголосся із застосуванням прохідних та допоміжних не акордових звуків. 3. Теоретичні відомості про малі та зменшені септакорди VII ступеню в натуральному мажорі та гармонічному мінорі, систему розв’язання безпосередньо в тоніку та через дисонуючу домінанту. 4. Інтонаційні вправи: а) спів м.VII7 та зм.VII7 з розв’язанням безпосередньо в тоніку та через дисонуючу домінанту в тональностях As-dur, f-moll, E-dur, сis-moll та від звуків “а”, “d”, “cis”, “e”, “fis”; б) спів м.VII7 та зм.VII7 від звуків вниз без розв’язання;в) спів мелодичних модулюючих секвенцій зі зміщенням: м.VII7 – І (за в.2 вгору ), зм.VII7 – V65 (за в.2 вниз);г) апробація творчих та педагогічних навичок: створення внутрішнім слухом 1-2-х мелодичних розспівок з використанням малих та зменшених септакордів VІІ ступеню в тональності D-dur, розучування кращих з групою студентів. 5. Музичний диктант - № 454 (зб.: Алексеев Б., Блюм Д. Систематический курс музыкального диктанта). 6. Завдання поточного контролю.

Література

за темою «Увідні септакорди (VII та II ступінь). Їх обернення та розв’язання»:

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 6. Акорди. §28-29.с. 57-59; Розділ 24 §102 с.245-246; Розділ 26 §112 с.263-267.

Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок №9.с. 289-311

Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.3. с. 108-134. Додатки с. 287-292.

Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. Розділ «Акорд». с. 18-20.

Ярошенко О.М. Сольфеджіо. Методичні рекомендації. с. 18. Завд.9-10-11

Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №25 від 18.03.2020 за темою «Септакорд VII ступеня»

1. Побудувати і співати VII7 (тільки основний вид! без обернень) у двох видах як Малий у натуральних видах мажору і мінору і Зменшений – у гармонічних в тональностях до 4 знаків у ключі включно з розв'язанням у тоніку безпосередньо і через D65 .

2. Закріплення попередньої теми: побудувати і співати зм.53 від звуків «e», «a», «cis», «fis». (за наданим в НМК Сольфеджіо алгоритмом будови).

3. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 362, 363 в транспорті (в тональностях, які знаходяться тоном вище і тоном нижче), № 364 напам’ять;

група С – № 371 напам’ять і в транспорті (в будь-яку тональність до 5-ти знаків), №№ 365, 368 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 97, 101; група С – №№ 164, 166.

4. Проаналізувати мелодику музичних прикладів, які вивчені напам’ять, підібрати акорди основних функцій і знайти не акордові звуки (у звітності зазначити такти прикладу з не акордовими звуками).

 Тема лабораторного заняття № 26 за програмою та види робіт

Обернення септакордів VII ступеню в інтонаційних вправах

Завдання до заняття: 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Теоретичні відомості про норми побудови та розв’язання обернень малого та зменшеного септакордів VII ступеню – VII65, VII43, VII2   в тональності та від звуку. 3. Інтонаційні вправи:    а) спів м.VII65, м.VII43, м.VII2 та зм.VII65, зм.VII43, зм.VII2   в мажорних та мінорних тональностях на 4 знаки в ключі включно;     б) спів м.VII65, м.VII43, мVII2 та зм.VII65, зм.VII43, зм.VII2   від білих та чорних клавіш з розв’язанням в мажорних та мінорних тональностях;    в) спів м.VII65, м.VII43, мVII2 та зм.VII65, зм.VII43, зм.VII2 від звуків вниз без розв’язання. 4. Слуховий аналіз:а) лади, інтервали, тризвуки, септакорди V, VII ступенів, їх обернення в роздріб;б) малі та зменшені септакорди VII ступеню та їх обернення в тональності, поза тональністю, з розв’язанням та без розв’язання. 5. Сольфеджування музичних прикладів на застосування малих, зменшених септакордів VII ступеню та їх обернень. 6. Завдання поточного контролю.

Література за темою «Обернення септакордів VII ступеню»:

  • Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 6. Акорди. §28-29.с. 57-59; Розділ 24 §102 с.245-246; Розділ 26 §112 с.263-267.
  • Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок №9.с. 289-311
  • Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.3. с. 108-134. Додатки с. 287-292.
  • Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. Розділ «Акорд». с. 18-20.
  • Ярошенко О.М. Сольфеджіо. Методичні рекомендації. с. 18. Завд.9-10-11
  • https://ru.wikipedia.org/wiki/ Вводный_септаккорд
  • https://music-education.ru/vvodnye-septakkordy/
  • https://www.music-theory.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=245&lang=ru (цікавий інтерактивний сайт, де ви зможете навіть пограти!)

Відео матеріали:

  • (Септакорди. Обернення)
  • (Септакорди. Обернення)

5.     Септаккорды в широком расположении Seventh Chords LIsten and Learn (Тренування музичного слуху)

6.     https://gorstorehov.com/page/kak-ispolzovat-poluumenshennyj-vvodnyj-septakkord-sedmoj-stupeni (використання напівзменшеного септакорду в музиці)

Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №26 від 25.03.2020 за темою «Обернення септакордів VII ступеню»:»

1. Побудувати і співати обернення VII7  ( VII65, VII43, VII)  у двох видах як Малий у натуральних видах мажору і Зменшений – у гармонічних видах мажору і мінору в тональностях до 4 знаків у ключі включно з розв'язанням у тоніку безпосередньо і через дисонуючу D (D7 і обернення)

2. Закріплення попередньої теми: продивитись відео і скласти 5-10 питань про септакорди, які вас зацікавили.

3. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 370, 371, № 366  напам’ять в траспорті (g-moll, d-moll);

група С – № 504 напам’ять, №№ 502, 503 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 103?, 105; група С – №№ 166,167.

 

Тема лабораторного заняття № 27 за програмою та види робіт

Обернення малих та зменшених септакордів VII ступеню в сприйнятті на слух.

Завдання до заняття: 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Інтонаційні вправи:     а) спів м.VII65, м.VII43, мVII2 та зм.VII65, зм.VII43, зм.VII2   від звуку вгору та вниз; б) спів висхідних та низхідних ланцюжків із застосуванням м.VII65, м.VII43, мVII2 та зм.VII65, зм.VII43, зм.VII2   зі зміщенням на м.2, м.3, в.2, в.3. 3. Музичний диктант:          а) ритмічний;      б) письмовий. 4. Слуховий аналіз на визначення малих та зменшених септакордів VII ступеню та їх обернень без розв’язання та з розв’язанням безпосередньо в тоніку та через дисонуючу домінанту. 5. Завдання поточного контролю.

Література за темою «Обернення малих та зменшених септакордів VII ступеню в сприйнятті на слух.

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 6. Акорди. §28-29.с. 57-59; Розділ 24 §102 с.245-246; Розділ 26 §112 с.263-267.

  • Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок №9.с. 289-311
  • Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.3. с. 108-134. Додатки с. 287-292.
  • Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. Розділ «Акорд». с. 18-20.
  • Ярошенко О.М. Сольфеджіо. Методичні рекомендації. с. 18. Завд.9-10-11

Джерела Інтернет

 

Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №27 від 01.04.2020

за темою «Обернення малих та зменшених септакордів VII ступеню в сприйнятті на слух»

1. Від звуків «d», «a» побудувати і співати основний вид МVII7 та його обернення (VII65, VII43, VII2) з розв'язанням у тоніку безпосередньо і через дисонуючу D (D7 і обернення) з визначенням тональності.

2. Уважно прочитати теоретичний матеріал, продивитись прикріплене внизу відео https://music-education.ru/vvodnye-septakkordy та грати септакорди двома руками у будь-якій послідовності (за прикладом А.Шувалова https://www.youtube.com/watch?time_continue=735&v=Wvrw-e1Mc20&feature=emb_logo вправи з 8:20 хвилини). Надіслати відео із грою запропонованих вправ та створеної вами імпровізації.

3.Прослухайте уважно всі види септакордів , потім за посиланням http://andante-music.narod.ru/na3/19.02.13_2.html запишіть одноголосний диктант та гармонічні звороти із послідовності з розділу: «Одноголосный диктант и
гармоническая    последовательность для 1 курса преп.. Котляренко В.А.»
3. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 379, 383 з нот, № 375 напам’ять;

група С – № 501 напам’ять, №№ 506, 508 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 107; група С – №№ 168.

 

Тема лабораторного заняття № 28 за програмою та види робіт: "Розвиток метро-ритму: паузи та тріолі

в інтонаційних вправах та слуховому аналізі"

 Завдання до заняття: 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Інтонаційні вправи:    

а) створення стилізованих мелодичних побудов на задані ритмічні схеми – робота за індивідуальними картками, спів найкращих побудов хором або ансамблем, вивчення напам’ять, транспонування;

б) інтонаційні вправи на групування тривалостей у вокальній та хоровій музиці;

в) створення та оформлення мелодій на заданий віршований текст.

3. Розвиток метро-ритму та музичної пам’яті – усні та ритмічні диктанти з відповідними метро-ритмічними одиницями.

4. Сольфеджування одноголосних - № 59, 64, 74 та двоголосних - № 82, 83,88 музичних прикладів на розвиток метро-ритму із застосуванням пауз та тріолей (зб.: Серебрянный М. Сольфеджио на ритмо-интонационной основе современной эстрадной музыки).

Література за темою:

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Ч. III Розділ 13. §53-55.С. 126-133.

Калашник М. Уроки елементарної теорії музики. Урок 2.С. 66-84, Урок 7. С.202-217.

Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Розділ 2.2. С. 88-107.

Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Стислий конспект основних тем курсу. Розділ «Музична морфологія». Тема 1, С.102, Тема 5, С. 107-108.

https://www.music-theory.ru/index.php?id=20&Itemid=199&option=com_content&view=article&lang=ru (тріолі, квінтолі тощо)

http://yrok.pp.ua/mistectvo-ta-rozvagi/735-pauza-v-muzic-opis-nazva-osoblivost-napisannya.html (пауза в музиці)

 

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №28 від 08.04.2020 за темою

Розвиток метро-ритму: паузи та тріолі в інтонаційних вправах та слуховому аналізі

1. Проспівати всі види тональностей As-dur, Cis-moll в ритмічній організації за такими схемами та створити мелодію з використанням триолі:

Ритм рисунки

2. Виконати письмово завдання на ритмічну організацію звуків і вільний розподіл тривалостей (за Теорією музики Ю.В.Локарєвої):

639616333639616361

 

 

 

 

639616493639616527

 

 

 

 

3. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 485, 492 з нот, № 480 напам’ять;

група С – № 486 напам’ять, №№ 481, 483 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 108, 109; група С – №№ 169.

 

Тема лабораторного заняття № 29 та види робіт за програмою 

«Збільшені тризвуки в інтонаційних вправах та слуховому аналізі»

 Завдання до заняття: 1. Теоретичні відомості про збільшені тризвуки та їх застосування в гармонічних ладах, обернення збільшених тризвуків та систему розв’язання. 2. Інтонаційні вправи:     а) мелодичні розспіви з використанням збільшених тризвуків в тональностях Аs-dur та cis-moll;   б) спів модулюючих секвенцій з використанням збільшених тризвуків - робота за індивідуальними картками; в) апробація творчих та педагогічних навичок: створення внутрішнім слухом мелодичних зворотів з використанням збільшених тризвуків в тональностях Е-dur та f-moll, розучування кращих з групою студентів. 3. Перевірка домашнього завдання. 4. Гармонічний аналіз на застосування зменшених та збільшених тризвуків. 5. Завдання поточного контролю.

Література за темою:

Смаглій Г.А., Маловик Л.В. Основи теорії музики. Розділ 6. §25-27.С. 51-57. Р.26. § 111. С. 261-263.

https://docs.google.com/presentation/d/1iCJYM1Xpouj9C1k5F81M2er8FR9C9bzw3Y5NuUjdqdE/edit?usp=sharing (презентація до заняття «Збільшений тризвук)

https://uk.wikipedia.org/wiki/ Збільшений_тризвук

https://music-education.ru/razreshenie-trezvuchij/ (розв’язання)

(відео)

(збільшений тризвук для співу)

(слуховка: визначення зменшеного і збільшеного тризвуків)

 

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №29 від 15.04.2020 за темою

«Збільшені тризвуки в інтонаційних вправах та слуховому аналізі»

 1. Побудувати і співати збільшений тризвук в мажорних і мінорних тональностях на 2-4 знаки в ключі.

2. Побудувати і співати збільшений тризвук від звуків «b», «es», «g» з розв’язанням і визначенням тональності.

3.* Зробити енгармонічну заміну збільшеного тризвуку та його обернень від звуку «es» (за потреби змінити на «dis») з розв’язанням і визначенням тональності.

4. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – №№ 385, 387 з нот, № 383 напам’ять; група С – № 506 напам’ять, №№ 505, 508 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – №№ 114; група С – №№ 173.


Тема лабораторного заняття № 30 та види робіт за програмою від 22.-4.2020

«Затримані та передуючі не акордові звуки в інтонаційних вправах та сольфеджуванні.

Розвиток вокально-ансамблевих навичок у сольфеджуванні»

Завдання до заняття: 1. Теоретичні відомості про взаємозв’язок мелодії, метро-ритму і гармонії та форми їх збагачення затриманими та передуючими неакордовими звуками, їх роль та особливості в гармонічній логіці. 2. Інтонаційні вправи на затримані та передуючі неакордові звуки, сольмізація музичних прикладів на означені інтонаційні елементи музичної мови. 3. Розвиток вокально-ансамблевих навичок:    а) сольфеджування одноголосних мелодій по нотам та з текстом, у голос і про себе декількома студентами по черзі;         б) спів двоголосних музичних прикладів хором та дуетом;     в) спів пісень і романсів з акомпанементом;          г) транспонування мелодій, нескладних двоголосних побудов без супроводу і з акомпанементом;   д) здійснення слухового контролю за голосоведінням, визначення та самостійне виправлення помилок в інтонуванні solo, ансамблем, хором. . Перевірка домашнього завдання. 5. Завдання поточного контролю.

Література за темою (Інтернет-джерела):

  • (загальні відомості, гітара, нот приклад)
  • (допоміжні, прохідні, затримання, передування. Віктор Садовський)
  • https://youtu.be/SM0Nfu16FuM (як слухати акордову послідовність)
  • https://www.youtube.com/playlist?list=PLArvJVE7C5yGlGz7jk6YBBlaesQ-cW9pM (використовуємо не акордові звуки в мелодії. Денис Чуфаров)
  • Побережна Г.І., Щериця Т.В. Загальна теорія музики. Додаток 5 С. 283-287.
  • *Дубовский И.И. Учебник гармонии. (Бригадний). Тема 36, 38, 42, 44. с. 247-255, 260-268, 285-302.
  • Ярошенко О.М. Загальна теорія музики. Сольфеджіо : навчально-методичний комплекс. Контрольні роботи. Модуль 2. Двоголосся. С. 95-98 (підготовка до слухового аналізу).
  • https://docs.google.com/document/d/1Ltw0CJQuF2_w0AtvyKAIrjOoLhnrDSTB5W2arS9DCCY/edit?usp=sharing (Всі завдання на період карантину)

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №30 від 22.04.2020 за темою

Затримані та передуючі не акордові звуки в інтонаційних вправах та сольфеджуванні.

Розвиток вокально-ансамблевих навичок у сольфеджуванні

  • Побудувати і співати характерні інтервали в тональності E-dur, As-dur, cis-moll, f-moll з розв’язанням та від звуків des (cis), es (dis), as (gis) з розв’язанням і визначенням тональності.
  • Визначити не акордові звуки у наведених прикладах, зробити позначки: «з» – затримання, «пр» – прохідний, «доп» – допоміжний, «п» – передування:

вдоль по улице неакорднет не тебя неакорд

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Відповісти на тести за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkF3Z0v4fZ2xRnNMVhqjXSBUNLX33mLxlR6YGRjR0gm2baKQ/viewform?usp=sf_link

4*. Створити мелодію з не акордовими звуками на основі гармонічного звороту, наприклад, I – I2 – VI – SII65 – K65 – D76 – I (Dur або moll) за прикладом Дениса Чуфарова).

5. Виконати завдання з питань самостійної роботи:

       Тема 6. Мажорні та мінорні тональності на 4 ключові знаки. Характерні інтервали, зменшені та збільшені тризвуки в мажорі та мінорі.

       Завдання 5. Використання характерних інтервалів в музиці.

  • Теоретичні відомості про характерний «сценарій» розв’язання інтервалів на основі висхідного і низхідного півтону, в тому числі і тритону.
  • Створення 3-5 мотивів секвенції із використанням характерних інтервалів.

     Завдання 6. Особливості натурального мінору в мелодичному русі.

  • Теоретичні відомості про особливості ладового тяжіння ступенів в натуральному мінорі.
  • Сольфеджування 5 музичних прикладів в натуральному мінорі з виділенням місць ладового натурального напруження.

6. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – № 394, 395 з нот, № 385 напам’ять; група С – № 511 напам’ять, № 512, 513 з нот.


Тема лабораторного заняття № 31

та види робіт за програмою від 29.04.2020

Септакорд II ступеню в інтонаційних вправах

Завдання до заняття: 1. Теоретичні відомості про ладо-функціональну і структурну будову септакордів II ступеню, систему розв’язання безпосередньо в тоніку та через акорди дисонуючої домінанти, форми застосування в тональності та від звуку з розв’язанням та визначенням тональності 2. Інтонаційні вправи:      а) спів II7 в тональностях до 4-х ключових знаків включно без розв’язань та з розв’язаннями;     б) спів II7 від білих та чорних клавіш вгору та вниз без розв’язань та з розв’язанням і визначенням тональностей;  в) спів модулюючих мелодичних секвенцій на основі тонів II7;    г) апробація творчих та педагогічних навичок: створення внутрішнім слухом в тональності В-dur 1-2-х мелодичних зворотів, які б найгостріше виражали акустичні властивості II7, вивчення з групою найкращих створених студентами зворотів з попереднім аналізом нотного тексту, спів з одночасним диригуванням в основній тональності, спів у транспорті та проведення як секвенції. Вправи на розвиток музичного слуху:а) визначення мелодичного положення та розташування тонів по голосах в II7;б) визначення на слух та інтонування заданого тону в окремо взятому II7 в тональності та поза тональністю;в) слуховий аналіз акордів у роздріб. 4. Перевірка домашнього завдання.

Література за темою (Інтернет-джерела):

Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №31 від 29.04.2020 за темою

Септакорд II ступеню в інтонаційних вправах

1. Побудувати і співати септаккорд II ступеня (тільки основний вид !) в мажорних і мінорних тональностях на 2-4 знаки в ключі з розв’язанням безпосередньо в тоніку і через VII65 – D43 в тоніку.

2. Побудувати і співати основний вид септаккорду II ступеня в мажорі *(і мінорі) від звуків c, e, f, g, a з розв’язанням і визначенням тональності.

3. Співати транспонуючу секвенцію за в.2 вгору від C-dur на мотив II7 – D43 в різноспрямованому русі.

6. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – № 396, 399 з нот, № 394 напам’ять;

група С – № 514 напам’ять, № 517, 518 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – № 118; група С – № 177


Тема лабораторного заняття № 32

та види робіт за програмою від 06.05.2020

Обернення септакордів II ступеню – інтонування, сприйняття на слух.

 

Завдання до заняття: 1. Теоретичні відомості про структурну будову обернень септакордів II ступеню, систему розв’язання безпосередньо в тоніку та через акорди дисонуючої домінанти, форми застосування в тональності та від звуку з розв’язанням та визначенням тональності.  

2. Інтонаційні вправи: а) спів обернень II7 в тональностях до 4-х ключових знаків включно без розв’язань та з розв’язаннями;  б) спів обернень II7 від білих та чорних клавіш вгору та вниз без розв’язань та з розв’язанням і визначенням тональностей;   в) спів модулюючих мелодичних секвенцій на основі тонів обернень II7.      г) створення внутрішнім слухом мелодичної лінії на заданий текст акомпанементу на основі тонів II7 та обернень II7. 3. Слуховий аналіз акордів у роздріб як в тісному, так і широкому розташуванні, визначенням та співом основного тону, терції, квінти, септими. 5. Перевірка домашнього завдання. 6. Завдання поточного контролю.

Література за темою (Інтернет-джерела):

Звітність студентів з самостійної роботи

л/з №32 від 06.05.2020 за темою

Обернення септакордів II ступеню – інтонування, сприйняття на слух

1.Тести за темою виконати за посиланням https://forms.gle/4tN3x8pJHb5DMTqJ8

2. Побудувати і співати обернення септаккорду II ступеня (II65, II43, II2) в мажорних і мінорних тональностях на 2-3 знаки в ключі з розв’язанням безпосередньо в тоніку і через VII65 – D43 в тоніку. Алгоритм побудови:

сайт

3. Побудувати і співати обернення септаккорду II ступеня (II65, II43, II2) в мажорі від звуків e, a з розв’язанням і визначенням тональності. Можливий алгоритм будови і співу

сайт2

4. Співати транспонуючу секвенцію за в.2 вгору від C-dur на мотив II7 – D43  в різноспрямованому русі; на мотив         II65 – V2  - I – вниз за м.2  Наприклад:    сайт1

5. Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – № 401, 402 з нот, № 396 напам’ять;

група С – № 520 напам’ять, № 523, 524 з нот.

Ч. 2. – Двоголосся. Група АВ – № 119; група С – № 180.


Тема лабораторного заняття № 33 та види робіт за програмою від 13.05.2020

Розвиток метро-ритму: ускладнені різновиди синкоп, обернений та подвійний пунктирний ритм

Завдання до заняття: 1. Інтонаційні вправи з ускладненими формами метро-ритму: ) за метро-ритмічними схемами, що містять внутрішньотактові та міжтактові, міждольові та внутрішньодольові синкопи, обернений (ломбардський) та подвійний пунктирний ритм;   б) за інтонаційно-мелодичними зворотами, яким необхідно надати певного метро-ритму, застосовуючи внутрішньотактові та міжтактові, міждольові та внутрішньодольові синкопи, обернений (ломбардський) та подвійний пунктирний ритм;           в) створення стилізованих мелодичних побудов на заданий метро-ритм – робота за індивідуальними картками, спів найкращих побудов хором або ансамблем, вивчення їх напам’ять в основній тональності та в транспорті. 2. Сольмізація музичних прикладів на означені метро-ритмічні елементи музичної мови. 3. Музичний диктант: а) усні та ритмічні диктанти з відповідними метро-ритмічними одиницями;       б) одноголосний мелодичний диктант з подальшим добором гармонічного супроводу на II7 та обернення II7;    в) фрагменти три- та чотириголосних диктантів з записом одного голосу, визначенням та співом мелодії, альтового, тенорового або басового голосу.4. Перевірка домашнього завдання.5. Завдання поточного контролю.

 Література за темою (Інтернет-джерела):

 

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №33 від 13.05.2020 за темою

Розвиток метро-ритму: ускладнені різновиди синкоп, обернений та подвійний пунктирний ритм

  • Виконати (письмово) завдання на визначення видів синкоп в музичних прикладах з посібника Г.Смаглій. Основи теорії музики. С.148-149 .
  • Побудувати і співати обернення септаккорду II ступеня (II65, II43, II2) в мажорних і мінорних тональностях на 4 знаки в ключі з розв’язанням безпосередньо в тоніку і через VII65 – D43 в тоніку.
  • Побудувати і співати обернення септаккорду II ступеня (II65, II43, II2) в мажорі від звуку «f» з розв’язанням і визначенням тональності.
  • Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио.

Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – № 467, 468 з нот, № 469 напам’ять;

група С – № 603 напам’ять, № 601, 602 з нот.


Тема лабораторного заняття № 34 та види робіт за програмою від 20.05.2020

Септакорди VII та II ступеню в гармонічних послідовностях та сприйнятті на слух

Завдання до заняття: 1. Інтонаційні вправи:         а) спів гармонічних зворотів з використанням септакордів VII та II ступенів – робота за індивідуальними картками;         б) спів гармонічних послідовностей з використанням септакордів VII та II ступенів – вертикалей, мелодичної лінії, альтового, тенорового або басового голосу кожним студентом, ансамблем студентів, разом:

I - V65 - I - IІ43 - I64 - IІ65 - VІІ43 - І6 - V43 - І - зм.VII2 - K64 - V7 - I   (B, fis);

I - V6 - I - IV6 - V - I6 - IV - II65 - II43 - K64 - V - VІІ7 - V65 - I - ІІ2 - І (B, e);     

V2 -I6 - II7 -VII65 - I6 - II65 - VII43 -V2 - V65 - I -VII43 - II43 - K64 -V7 - I (A, d).

в) створення гармонічних зворотів або послідовностей з використанням септакордів VII та II ступенів в тональностях на 4 ключові знаки. 2. Слуховий аналіз:     

а) I - IV64 - I - V - I64 - V - V65 - I - I6 - VII65 - V43 - I - II2 - I   (c);        

в) V6 - V65 - I - II65 - V2 - I6 - VII65 - V43 - I - IV6 - II43 - V7 - I   (F);

г) I6 - VII65 - V43 - I - I2 -VI - VII2 - I64 - IV - II65 - К64 - V7 - I   (D) – визначення вертикалей, мелодичної лінії, альтового, тенорового або басового голосу.4. Перевірка домашнього завдання.5. Завдання поточного контролю.

Література за темою (Інтернет-джерела): л/з № 31-32

 

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №34 від 20.05.2020 за темою

Септакорди VII та II ступеню в гармонічних послідовностях та сприйнятті на слух

Алгоритм-приклад:

II VII вгармон послід

  • Визначити септакорди VII та II ступенів, їх обернення в музичних прикладах (надані в презентації)
  • Сольфеджувати музичні приклади зі збірки Б.Калмикова_Г.Фрідкіна. Сольфеджио. Ч.1. – Одноголосся. Група АВ – № 470, 473 з нот, № 476 напам’ять; група С – № 607 напам’ять, № 610, 611 з нот.

Тема лабораторного заняття № 35 та види робіт за програмою від 27.05.2020

Творчі вправи на розвиток мелодичного та гармонічного слуху, музичної пам’яті

Завдання до заняття: 1. Розвиток творчої уяви:   а) створення мелодії, що має вміщувати тони септакордів VII, II ступенів та їх обернень;     б) створення гармонічних послідовностей на основі септакордів VII, II ступенів та їх обернень;         в) спів найкращих ансамблем, вивчення їх напам’ять в основній тональності та в транспорті.2. Розвиток музичного слуху:  а) на основі мелодики народної пісні, творів світової та вітчизняної класики, сучасної музики вміти визначати характер музичного твору, єдність тексту і музики (для вокальної музики), лад, розмір, регістр та варіативність можливої повторності музичного матеріалу, окреслювати після ладо-тональної настройки окремі звороти мелодії, характерні інтервали, акорди, гармонічні звороти, кількість голосів та спосіб викладення музичного матеріалу, аналізувати зміст і форму творів, жанр, кульмінацію, тональний план та ін. елементи музичної мови;   б) записати або заграти окремо взяті звороти мелодії, яскраві, на погляд студентів, інтервали, акорди, фрагменти гармонічних зворотів.3. Розвиток музичної пам’яті:а) інтонування після 1-2-х прослуховувань послідовностей ступенів ладу, 5-6 інтервалів, включаючи характерні, різних голосів у чотириголосній гармонічній послідовності, вертикалей гармонічних кадансів та зворотів.4. Перевірка домашнього завдання.5. Завдання поточного контролю.

Література за темою (Інтернет-джерела):

Серебрянный М. Сольфеджио на ритмо-интонационной основе современной эстрадной музики. URL https://primanota.ru/m-serebryanyi/solfedzhio-na-ritmointonacionnoi-osnove-sovremennoi-estradnoi-muzyki-sheets.htm

Локарєва Ю.В..Теорія музики. Питання методики. Додатки С. 29-34, с. 38-53

URL https://www.cuspu.edu.ua/images/art/doc/

Звітність студентів з самостійної роботи л/з №35 від 27.05.2020 за темою

Творчі вправи на розвиток мелодичного та гармонічного слуху, музичної пам’яті

1. Зі збірки Серебрянный М. Сольфеджио на ритмо-интонационной основе современной эстрадной музики. Другою частина «Інтонаційні вправи і творчі завдання» побудувати послідовність 19, 20 і створити на основі схеми, вибраного метро ритму вокаліз.

2. Відповісти на тести з навчально-методичного комплексу Локарєвої Ю.В..Теорія музики. Питання методики. С. 138 (Тест 1-70)

3. До Модульного контролю 2 «Одноголосся і двоголосся» підготувати музичні приклади (з листа і напам’ять), вивчені в 2 семестрі.

4. Записати мелодію укр.н.п. «Ніч яка місячна» у виконанні Квітки Цисик. https://youtu.be/x7IIILkWCfQ


Рекомендовані джерела Інтернет, музичні сайти

Зазначена література в електронному варіанті відправлена на пошту старости для поширення в соціальній мережі у групі.

Письмові завдання відправляються викладачу на електронну пошту із зазначенням помилок і рекомендаціями у зворотньому зв’язку.

Звітність з інтонаційних вправ і сольфеджування музичних прикладів рекомендовано відправити голосовою поштою через соціальні мережі.

10632
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша