Лекційне заняття №7. Опрацювати тему: «Художній образ – загальна категорія пізнання життя через мистецтво. Методика показу художнього образу в навчальному процесі школи»
Основні питання:
1. Художній образ – форма мислення в мистецтві.
2. Специфічні особливості художнього образу.
3. Роль особистості художника у відтворенні художніх образів.
4. Цілісність сприйняття художнього образу – необхідна умова педагогічного процесу.
Рекомендована література:
1. Ванслов В. В. Что такое искусство? : монографія. Москва : Просвещение, 1975. С. 245–320.
2. Виппер Б. Р. Введение в историческое изучение искусства. 3-е изд. Москва : Изд-во В. Шевчук, 2010. 68 с.
3. Маймин Е. А. Искусство мыслит образами : книга для учащ. старш. классов. Москва : Просвещение, 1977. С. 39–76.
4. Основи художньої культури. Ч. 1. Теорія та історія світової художньої культури : навч. посібник для студ. гуманітар. фак-тів вищ. навч. закл. / за ред. В. О. Лозового. Харків : Основа, 1997. С. 136–157.
Теми практичних завдань необхідно опрацювати письмово та надіслати відповіді на електронну пошту ([email protected]).
Практичне заняття №6. Тема: «Світ мистецтва: система видів мистецтва та засоби художнього засвоєння світу».
Основні питання:
1. Розкрийте історичний аспект виникнення різних видів мистецтва.
2. Назвіть ознаки, за якими утворюється видове різноманіття мистецтв.
3. Схарактеризуйте сучасну класифікацію мистецтв (В. Ванслов).
4. Надайте характеристику одному з видів мистецтва та назвіть засоби художньої виразності (архітектура, скульптура, живопис, графіка, декоративно-ужиткове мистецтво, література, музика, хореографія, театр, кінематограф, телебачення).
Рекомендована література:
1. Комаровська О. Художній образ твору як прояв обдарованості митця. Мистецтво та освіта, 2009. №4. С. 2–6.
2. Маймин Е. А. Искусство мыслит образами : книга для учащ. старш. классов. Москва : Просвещение, 1977. 144 с.
3. Основи художньої культури. Ч. 1. Теорія та історія світової художньої культури : навч. посібник для студ. гуманітар. фак-тів вищ. навч. закл. / за ред. В. О. Лозового. Харків : Основа, 1997. С. 122–127.
4. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури : підручник. Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. С. 65–120.
Практичне заняття №7. Тема: «Художній образ – загальна категорія пізнання життя через мистецтво. Методика показу художнього образу в навчальному процесі школи».
Основні питання:
1. Художній образ в літературі. Розкрити методику показу літературного образу у контексті уроку художньої культури.
2. Художній образ в архітектурі та скульптурі. Провести фрагмент уроку художньої культури з використанням образів архітектури та скульптури.
3. Художні образи живопису, графіки, декоративно-ужиткового мистецтва та дизайну. Розкрити методику демонстрації зазначених образів у контексті уроку художньої культури.
4. Художній образ у музиці. Провести фрагмент уроку художньої культури з використанням музичних образів.
5. Художній образ у хореографічному мистецтві. Розкрити методику демонстрації хореографічних образів у контексті уроку художньої культури.
6. Художній образ в синтетичних видах мистецтва (театр, кіно, телебачення). Розкрити методику демонстрації зазначених образів у контексті уроку художньої культури.
(Тему уроку в 9, 10 або 11 класі студент обирає самостійно, спираючись на шкільну програму «Художня культура. 9–11 класи» Л. М. Масол, Н. Є. Миропольської)
Рекомендована література:
1. Маймин Е. А. Искусство мыслит образами : книга для учащ. старш. классов. Москва : Просвещение, 1977. С. 39–76.
2. Основи художньої культури. Ч. 1. Теорія та історія світової художньої культури : навч. посібник для студ. гуманітар. фак-тів вищ. навч. закл. / за ред. В. О. Лозового. Харків : Основа, 1997. С. 136–157.
3. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний цикл. 5–11 класи : навч. – практ. видання / відп. за випуск О. В. Корнілова. Київ : Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. С. 184–230.
4. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури : підручник. Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. С. 74–120.