Кафедра музикознавства, інструментальної
та хореографічної підготовки
Факультет мистецтв

Питання практичних занять та самостійної роботи  необхідно опрацювати письмово та надіслати матеріали на електронну пошту: [email protected]

На період карантину припадають 4 лабораторних заняття – Тема 2.2. «Екзерсис на середині зали»

 Лабораторне заняття № 1

Тема 2.2. «Екзерсис на середині зали»

 Практичні завдання:

1. Описати варіативність, логічність і доцільність застосування сполучних і допоміжних рухів в розділі allegro.

2. Дати визначення поняттю «adagio» та його значення в уроці класичного танцю.

3. Скласти таблицю, що відображає розподіл та класифікацію стрибків

4. Визначити методичні особливості великих і маленьких стрибків.

5. Скласти та зробити запис комбінації Soute (16 тактів).

6. Переглянути відеоурок 1-го класу Академії балету ім. А.Я. Ваганової та дати письмовий відгук від побаченого.

 

Лабораторне заняття № 2

Тема 2.2. «Екзерсис на середині зали»

Практичні завдання:

1. Описати прийоми розвитку художньої виразності, музикальності та артистизму виконавців на уроках класичного танцю.

2. Класифікувати tour lent і fouetté за формами, видами та їх різновидам, характеру. Значення складних поворотів для розділу класичного танцю adagio.

3. Скласти і записати комбінацію Plie на середині зали (32 такти)

4. Скласти і записати комбінацію Rond de jambe par terre на середині зали (24 такти)

5. Скласти і записати комбінацію Battement fondu на середині зали (24 такти)

6. Переглянути відеоурок 2-го класу Академії балету ім. А.Я. Ваганової та дати письмовий відгук побаченому.

Лабораторне заняття № 3

Тема 2.2. «Екзерсис на середині зали»

Практичні завдання:

  • Скласти і зробити запис комбінації Battement frappe на середині зали (32 такти)
  • Скласти і зробити запис комбінації Adagio на середині зали (32 такти)
  • Розписати наступні рухи за такою схемою: назва руху, його характер, для чоловічого або жіночого класу, характер музичного супроводу; показ, правила виконання в поєднанні з музичною розкладкою, можливі поєднання з іншими рухами.

Стрибки:

  • Pas jeti
  • Pas glissade
  • Grand et petit ichappi
  • Pas echappe на IV позицию
  • Pas echappe на II и IV позиции с окончанием на одну ногу
  • Pas assemble с открыванием ноги вперёд и назад
  • Double assemble
  • Pas assemble в позах
  • Pas balance en tournant по У круга
  • 10.Pas echappe battu
  • 11.Сценический sissonne (I и II arabesques)
  • 12. Pas de basque

Лабораторне заняття № 4

Тема 2.2. «Екзерсис на середині зали»

Практичні завдання:

  • Скласти і зробити запис комбінації Grand battemett jete на середині зали (32 такти).
  • Скласти і зробити запис комбінації Adagio на середині зали (48 тактів).
  • Роль професора А. Ваганової в розвитку і становленні школи класичного танцю
  • Вивчити комбінації з наступних відео:

  • Дати письмовий відгук на наступні відео :

Тести для самоконтролю:

1. Яка позиція ніг є найскладнішою і вивчається востаннє?

а) III позиція

б) IV позиція

в) V позиція

2. Скільки позицій рук існує в класичному танці?

а) 2 позиції

б) 3 позиції

в) 4 позиції

3. В якій позиції ніг при виконанні grand plie п'яти від підлоги не відокремлюються?

а) в I позиції

б) у II позиції

в) в V позиції

4. Скільки видів пози arabesque існує в класичному танці?

а) 2 види

б) 4 види

в) 6 видів

5. Скільки форм port de bras існує в класичному танці?

а) 3 форми

б) 5 форм

в) 6 форм

6. Який кут фіксується при виконанні battement tendu jete?

а) кут 250

б) кут 450

в) кут 900

7. Яке поняття вживають для визначення напрямку руху або повороту до опорної ноги?

а) en dehors

б) en dedans

в) en tournant

8. Який кут фіксується при виконанні rond de jambe en l'air?

а) кут 250

б) кут 450

в) кут 900

9. Як називається здатність танцівника під час стрибка затримуватися в

повітрі, зберігати позу?

а) aplomb

б) ballon

в) елевація

10. Яке положення є вихідним і завершальним для всіх вправ

на середині класу?

а) epaulement croisee

б) epaulement efface

в) en face

11. Через яку позицію виповнюється battement tendu jete з balance?

а) I позицію

б) II позицію

в) V позицію

12. У який момент випрямляється опорна нога при виконанні preparation до rond

de jambe par terre?

а) при виконання battement tendu

б) при виконанні demi rond до II позиції

в) при виконання demi rond з II позиції в IV позицію

13. У яке становище необхідно зробити перший удар при виконанні battement

double frappe вперед?

а) умовне cou de pied спереду

б) cou de pied попереду в) cou de pied ззаду

14. Як називається різновид grand battement jete, коли рух виповнюється

кілька разів в одному напрямку з опусканням

ноги на носок?

а) grand battement jete balancoire

б) grand battement jete pointe

в) «м'який» grand battement jete

15. Які пози припускають схрещеними, закрите положення корпусу і ніг?

а) пози ecartee

б) пози efface

в) пози croisee

16. В яку позу здійсняться перехід в temps lie par terre назад?

а) croisee вперед

б) efface назад

в) croisee назад

17. В якому становищі перебувають руки при виконанні кроків на півпальцах в pas

de bourree?

а) у підготовчому положенні

б) у I позиції

в) у II позиції

18. Який arabesque відповідає наступному опису: «відкрите» положення

ніг, «закрите» становище рук, голова і погляд на глядача

а) II arabesque

б) III arabesque

в) IV arabesque

19. Як називається частина уроку, що складається з різних видів developpe,

повільних поворотів на одній нозі, переходів з пози в позу та ін.

танцювальних елементів?

а) adagio

б) allegro

в) port de bras

20. В якій фазі змінюються ноги при виконанні стрибка changement de pieds?

а) в момент зльоту

б) в момент зависання

в) в момент опущення

Рекомендована література

1.      Аркина Н. Е. Языком танца. Москва : Знание, 1975.

2.      Березова Г. О. Хореографічна робота з дошкільнятами. 2 вид. Київ : Муз. Україна, 1989.

3.      Ваганова А. Я. Основы классического танца: учебное пособие / Ленинград-Москва : Искусство, 1963.

4.      Загвязинский В.А. Педагогическое творчество учителя. Москва : Просвещение, 1987.

5.      Захаров Р. В. Сочинение танца: страницы педагогического опыта. Москва : Искусство, 1983.

6.      Иванов С. А. Танцы, игры, для красивого движения. Москва, 2000.

7.      Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя: учеб. пособие. Москва : Академия, 2004.

8.      Колногузенко Б. М. Методика роботи з дитячим хореографічним колективом. Хореографічна робота з дітьми: навч. посібник. Харків : ХДАК, 2005.

9.      Компан Ш. Танцовальный словарь, содержащий в себе историю, правила и основания танцовального искусства с критическими размышлениями и любопытными анекдотами, относящимися к древним и новым / Пер. с франц. Москва : Университетская типография В. Окорокова, 1790.

10.    Новерр Ж. Ж. Письма о танце / Пер. с фр. под ред. А. А. Гвоздева. 2-е изд., испр. Санкт-Петербург : Издательство «Лань», «Издательство Планета музыки», 2007.

11.    Пасютинская В. М. Волшебный мир танца. Москва, 1995.

12.    Програма з хореографічного навчання дітей у підготовчих групах загальноосвітніх шкіл, шкіл мистецтв і позашкільних закладів України / Укладач А. П. Тараканова. Київ, 1993.

13.    Тараканова А. П. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії (1 – 4 кл.) і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень) загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів. Вінниця: Нова книга, 2010.

 

10696
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31