На період карантину припадають 4 лабораторних заняття, тема яких 4.2. Екзерсис на середині зали.
Питання практичних занять та самостійної роботи необхідно опрацювати письмово та надіслати матеріали на електронну пошту: [email protected]
Лабораторне заняття № 1
Тема 4.2. Екзерсис на середині зали
Практичні завдання:
1. Дати визначення поняттям «epaulement croisee et effacee» та їх значення в уроці класичного танцю.
2. Визначити методичні особливості великих і маленьких стрибків.
3. Скласти та зробити запис комбінації «Plies» на середині зали (32 такти).
4. Переглянути відеоурок 2-го класу Академії балету ім. А. Я. Ваганової та дати письмовий відгук.
Лабораторне заняття № 2
Тема 4.2. Екзерсис на середині зали
Практичні завдання:
1. Скласти таблицю, що відображає класифікацію елементів класичного екзерсису.
2. Описати методику виконання поз класичного танцю
3. Класифікувати tour lent і fouetté за формами, видами та їх різновидам, характеру. Значення складних поворотів для розділу класичного танцю adagio.
4. Скласти і записати комбінацію Rond de jambe par terre на середині зали (32 такти).
5. Скласти і записати комбінацію Battement fondu на середині зали (32 такти).
Лабораторне заняття № 3
Тема 4.2. Екзерсис на середині зал
Практичні завдання:
1. Розділ Allegro. Місце в уроці, значення, основні правила виконання прийому стрибка.
2. Методика виконання I, II, III, IV видів Port de bras.
3. Розписати наступні рухи за такою схемою: назва руху, характер музичного супроводу; методика виконання стрибка, можливі поєднання з іншими рухами.
Стрибки:
- Pas jetе
- Pas glissade
- Grand et petit еchappе
- Pas echappe на IV позицію
- Pas echappe на II и IV позиции із закінченням она одну ногу
Лабораторне заняття № 4
Тема 4.2. Екзерсис на середині зали
Практичні завдання:
1. Скласти і зробити запис комбінації Grand battemett jete на середині зали (32 такти).
2. Скласти і зробити запис комбінації Adagio на середині зали (48 тактів).
3. Роль професора А. Ваганової в розвитку і становленні школи класичного танцю
4. Переглянути відео за посиланням та дати письмовий відгук:
Тести д
Для самоконтролю
1. Скільки переносів ноги можна виконати в battement tendu pour batteries:
А) 2, 4;
Б) 6, 8;
В) обидві відповіді вірні.
2. При виконанні battement tendu en tournant обидві ноги здійснюють поворот:
А) одночасно;
Б) по черзі, спочатку опорна нога, потім робоча;
В) спочатку робоча нога, потім опорна.
3. Pas dégagé en tournant en dehors et en dedans можна виконати:
А) через I і V позиції;
Б) через II і IV позиції;
В) даний рух в повороті не виконується.
4. При виконанні pas brisé вперед або назад ноги перед ударом розкриваються:
А) по II позиції;
Б) по IV позиції;
В) обидві відповіді вірні.
5. В якій позиції ніг при виконанні grand plie п'яти від підлоги не відокремлюються?
А) в I позиції
Б) у II позиції
В) в V позиції
6. Скільки видів пози arabesque існує в класичному танці?
А) 2 види
Б) 4 види
В) 6 видів
7. Яке поняття вживають для визначення напрямку руху або повороту до опорної ноги?
А) en dehors
Б) en dedans
В) en tournant
8. Pas échappé ускладнене заноскою виконується:
А) з подвійною заноскою - з V і II позицій рівноцінно двома ногами, безпосередньо сама заноска виконується завжди en face;
Б) з однієї заноскою з II позиції (pas échappé battu);
В) правильної відповіді немає.
9. Grand battement jeté passé на 90 можна виконати:
А) з усіх напрямків на всій стопі і з підйомом на півпальці, на півпальцах;
Б) тільки в двох напрямках: вперед і назад на всій стопі;
В) з положення ноги в сторону на всій стопі і з підйомом нанапівпальці, на півпальцах.
10. У якому напрямку виконується поворот в temps lié на 90 ° (з повільним поворотом) tour lent у великих позах:
А) temps lié вперед - в позі attitude поворот en dedans, в позіà la seconde en dedans, temps lié назад - в позі croisée поворот en dehors, в позі à la seconde en dehors;
Б) temps lié вперед - в позі attitude поворот en dehors, в позі à la seconde en dedans, temps lié назад - в позі croisée поворот en dedans, в позі à la seconde en dehors;
В) обидві відповіді вірні.
11. Виберіть правильний опис вивчення grand rond de jambe jeté en dehors:
А) з I позиції виводимо ногу вперед в attitude, випрямляючи її в коліні між становищем вперед і в сторону, піднімаємо на висоту не нижче 90 ° і продовжуємо рух по колу до вищої точки écartée тому, закінчуємо носком в підлогу або в I позицію;
Б) з I позиції виводимо ногу вперед в attitude, випрямляючи її в коліні в положення вперед на висоту не нижче 90 ° продовжуємо рух по колу до вищої точки в бік, закінчуємо носком в підлогу або в I позицію;
В) правильної відповіді немає.
12. Скільки форм port de bras існує в класичному танці?
А) 3 форми
Б) 5 форм
В) 6 форм
13. Grand рas jeté passé виконується:
А) з кидком ноги з V в сторону;
Б) з кидком ноги в вперед, назад або в бік (другий кидок прийомом développé або з passé по I позиції);
В) правильної відповіді немає.
14. Який кут фіксується при виконанні battement tendu jete?
а) кут 250
Б) кут 450
В) кут 900
15. У який момент здійснюється поворот при виконанні battement fondu на 45en tournant en dehors et en dedans з підйомом на напівпальці:
А) в момент переходу опорної ноги з півупальцах на demi-plié, інша нога на sur le cou-de-pied;
Б) під час розкриття робочої ноги і одночасного переходу опорної ноги на півпальці;
В) обидві відповіді вірні.
Рекомендована література
1. Аркина Н. Е. Языком танца. Москва : Знание, 1975.
2. Березова Г. О. Хореографічна робота з дошкільнятами. 2 вид. Київ : Муз. Україна, 1989.
3. Ваганова А. Я. Основы классического танца: учебное пособие / Ленинград-Москва : Искусство, 1963.
4. Загвязинский В.А. Педагогическое творчество учителя. Москва : Просвещение, 1987.
5. Захаров Р. В. Сочинение танца: страницы педагогического опыта. Москва : Искусство, 1983.
6. Иванов С. А. Танцы, игры, для красивого движения. Москва, 2000.
7. Исаев И. Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя: учеб. пособие. Москва : Академия, 2004.
8. Колногузенко Б. М. Методика роботи з дитячим хореографічним колективом. Хореографічна робота з дітьми: навч. посібник. Харків : ХДАК, 2005.
9. Компан Ш. Танцовальный словарь, содержащий в себе историю, правила и основания танцовального искусства с критическими размышлениями и любопытными анекдотами, относящимися к древним и новым / Пер. с франц. Москва : Университетская типография В. Окорокова, 1790.
10. Новерр Ж. Ж. Письма о танце / Пер. с фр. под ред. А. А. Гвоздева. 2-е изд., испр. Санкт-Петербург : Издательство «Лань», «Издательство Планета музыки», 2007.
11. Пасютинская В. М. Волшебный мир танца. Москва, 1995.
12. Програма з хореографічного навчання дітей у підготовчих групах загальноосвітніх шкіл, шкіл мистецтв і позашкільних закладів України. / Укладач А. П. Тараканова. Київ, 1993.
13. Тараканова А. П. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії (1 – 4 кл.) і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень) загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів. Вінниця: Нова книга, 2010.