У Києві в сквері імені Болбочана на вулиці Січових Стрільців відкрили пам'ятник полковнику Української Народної Республіки Петру Болбочану. Зазначимо, що Петро Болбочан (1883-1919) - український військовий діяч часів Громадянської війни. Петро Болбочан брав участь у походах за звільнення Криму і виступав за незалежність України.
Ескізи скульптури були зроблені ще шість років тому, і тільки зараз пам'ятник вдалося встановити завдяки пожертвам українців з різних куточків світу: Швейцарії, США, Польщі та Росії.
Скульптуру встановили в рамках проекту «Українська історія в камені». Скульпторами проекту стали Михайло Горловий та наш колега, ст. викл. кафедри образотворчого мисецтва Олександр Фурман.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 205
Образотворче мистецтво є однією з найдосконаліших форм діяльності, оскільки в художній палітрі звучать кольори глибоких почуттів, воно є невід'ємною частиною культури кожного народу. Національне професійне свято українських художників відзначається в Україні щорічно у другу неділю жовтня, як самостійне свято День художника з'явився в 1998 році. Цього року свято відбулося 11 жовтня.
Саме цій події присвячена виставка, що відкрилась напередодні, 9 жовтня 2020 р. у виставковій залі художньо-графічного відділення факультету мистецтв. Радість творчості всім присутнім подарували викладачі кафедри образотворчого мистецтва Красюк І.О, Труфкін А.Д., Мішуровський В.В., Зенькович Ю.О., Пильнік Р.О., Юрченко О.С., Большаніна О. В. та Томашевский В.В., студенти 2-4 курсів спеціалізації "Образотворче мистецтво": Мегеря К., Мехтієва А., Мартова І., Лісненко К., Волкова А., Третьякова К., Федоров Т. До експозиції увійшли пейзажі, портрети, натюрморти, сюжетні композиції виконані олією, аквареллю, гуашшю, пастеллю, лінерами, маркерами. Кожна робота - це діалог художника і глядача, в якому оживають полотна, створюючи для глядачів прекрасний світ. Саме такі роботи учасників виставки оспівують вічні цінності. Тим більш цінно, що їх автори живуть і творять поруч з нами.
На художніх виставках факультету мистецтв завжди цікаво побувати будь-якій людині, студенту, глядачеві, любителю образотворчого мистецтва, щоб подивитися не тільки на результати навчання, а й також зануритися в неймовірний творчий світ образотворчого мистецтва в цілому, простежити за творчим зростанням студентів, подивитися на індивідуальний стиль початківців і художників – майстрів своєї справи.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 453
Два дні поспіль, 26-27 вересня 2020 року у парку імені Федора Мершавцева, що у Центрально-міському районі Кривого Рогу, художники різного віку, викладачі та студенти факультету мистецтв КДПУ, викладачі та учні шкіл естетичного виховання писали картини на відкритому просторі. Учасники створювали свої картини в мальовничих куточках парку на обох берегах річок Інгулець і Саксагань.
Конкурс-пленер проходить у Кривому Розі щорічно, проводиться Благодійним Фондом «Громадська ініціатива жителів Кривбасу», за підтримки управління культури виконкому Криворізької міської ради. Цього року участь у мистецькому заході «Парки та сквери міста. Осінь 2020» взяли близько двохсот талантів Криворіжжя, серед яких приймали участь і студенти художньо - графічного відділення факультету мистецтв.
Метою конкурсу-пленеру є популяризація сучасного образотворчого мистецтва в жанрі пейзажного живопису, створення умов для вільного творчого спілкування, підтримка творчої молоді та художників міста. Конкурс-пленер спонукає учнів і студентів пробувати свої сили у творчому змаганні, новачків - зробити перші кроки на шляху до високого мистецтва, досвідчених художників - поділитися своїм умінням і досвідом.
Оскільки конкурси-пленери стали користуватися популярністю не тільки серед юних криворіжців, а й серед визнаних художників міста, учасники змагалися в 5-ти вікових категоріях.
До журі цьогорічного конкурсу увійшли маститі майстри, педагоги й організатори пленеру: Мішуровський Віктор, Зенькович Юлія, Чорномор Федір, Ярошевич Анастасія, Зелений Юрій, Філіна Юлія, Набок Юлія і Ситник Дмитро.
Після підведення підсумків пленеру 37 талановитих хлопців та дівчат у п'яти вікових категоріях отримали свої нагороди. Серед них, у 4 категорії (від 18 до 24 років), призові місця отримали студенти художньо - графічного відділення факультету мистецтв Сємко Геннадій, 6 курс ОМ (ІІ місце) та Федоров Тимур, 4 курс ОМ (ІІІ місце).
Роботи найкращих художників нині прикрашають тематичну експозицію у міському виставковому залі. Виставка робіт триватиме протягом місяця.
Вітаємо наших переможців!
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 308
Пленер є важливим блоком у програмі безперервної художньої освіти. Студент, який освоює художню програму в навчальному закладі, повинен вміти працювати з натурою, глибоко вивчати природне середовище, передавати природні умови, а також збирати матеріали для майбутніх композиційних творів, усвідомлює красу і цінність життя.
Етюдні роботи, виконані практично за один прийом, привертають свіжістю, чистотою кольору. У них відчувається повітря, світло. Численні рефлекси зелені, сонця, води, неба надають їм різноманітність, колірне багатство. У них присутнє те, що називається французьким словом «пленер» і що в перекладі означає «відкрите повітря». Художники вирішують основне завдання-передати перше враження, перше яскраве переживання натури. Все, що написано художниками, знаходилося зовсім поруч - через дорогу або біля ганку.
Як відомо, практика пленер є частиною основної освітньої програми вищої професійної освіти в системі підготовки бакалаврів або фахівців, що навчаються на художньо-графічних факультетах і факультетах мистецтв.
Пленер є логічним продовженням вивчення таких дисциплін як малюнок, живопис і композиція, в програму входять навчально-творчі завдання: етюди, начерки і замальовки. Обов'язковим є виконання підсумкової композиції за мотивами пленерної практики. На пленері закріплюються, розширюються і поглиблюються теоретичні знання, удосконалюються практичні вміння та навички з образотворчого мистецтва. Також відбувається накопичення художньо-творчого матеріалу для курсових, науково-дослідних і дипломних робіт. В якості об'єктів для вивчення виступають історико-культурні центри міста і країни, індустріальні, промислові та сільські пейзажі. Зміст пленерних завдань, незалежно від тривалості практики, включає певну кількість етюдів, начерків і замальовок.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 259
23 вересня 2020 року студенти групи ОМ-19 з куратором к.пед.н. доц. Р. О. Пильніком відвідали виставку акварелей Григорія Синиці, що відкрилася у музеї-квартирі митця. Мистецтвознавець А.Ярошевич провела цікаву екскурсію, ознайомила майбутніх художників-педагогів з життєвим і творчим шляхом видатного майстра. Студенти побачили різноманітні декоративно-живописні техніки, розширили професійний кругозір, поспілкувалися з шанувальниками творчості талановитого співвітчизника.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 221
10 -11 вересня 2020 року за традицією, викладачі художньо-графічного відділення факультету мистецтв - завідувач кафедри образоторчого мистецтва к.пед.н. доц. Красюк І.О., ст. викл. Юрченко, ст. викл. Зенькович провели зустріч з учнями 4 музичної школи. 75 учнів 2,3,4,7,8 класів була на екскурсії в музеї та галереї мистецтв під керівництвом Інни Адольфівни, методиста вищої категорії та Олени Васильєвої випускниці нашого відділення.
Також діти відвідали навчальні аудиторії, та ознайомилися з експозицією випускних робіт. Критерій робіт, які зазвичай потрапляють в метфонд художнього навчального закладу - демонстрація особливостей і традицій школи, а також професійної майстерності студентів відділення.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 154
Понад десяти років Зенькович Юлія Олександрівна (заступник декана з виховної роботи) є куратором щорічної виставки «Натхнення. Творчі пошуки». 2020 рік не став винятком. 31 серпня 2020 року в Галереї факультету мистецтв відбулося урочисте відкриття першої виставки в новому навчальному році, учасниками якої стали вихованці Юлії Олександрівни. Вперше кафедра образотворчого мистецтва глядачеві презентує виставку он-лайн, яку присвячує визначній для нас даті - дев’яносторіччя з дня заснування університету.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 325
Критерії фаховості й творчі якості митця відзначаються органічним зв’язком власної художньої діяльності з творчими місцевими й національними традиціями. Вагомим внеском у формування криворізької школи українського живопису і поважного художньо-освітнього осередку регіону став мистецький шлях й викладацька діяльність Олега Юрійовича Щербакова (1985 – 2020) - друга і колеги, педагога і художника, графіка і живописця. Його професійне життя було безпосередньо пов’язане з криворізьким худграфом, де він навчався у 1980 – 1985 роках і де плідно працював протягом десятиліть. На студентській лаві він освоював теорію і практику спеціальності під керівництвом визнаних педагогів – В. Непомнящого, В. Авраменко, С. Головатого, І. Удріс, що визначило рівень майстерності обдарованого студента і напрямок майбутніх творчих і викладацьких пошуків.
Здібний педагог і яскравий практикуючий художник, він всі сили віддавав справі виховання багатьох поколінь вчителів образотворчого мистецтва, що затверджували себе як фахівці, як в регіоні, так і далеко за межами нашої країни. Індикатором професійної освітньо-мистецької практики творчої людини є «плоди» - власні роботи як художника, так і навчально-творчі роботи учнів Олега Юрійовича, що сукупно з творами майстра - педагога ілюструють ті, чи інші художньо-освітні позиції. Об’єднуючи зовсім різні, на перший погляд, напрямки, сюжети і техніки, графічні начерки, гумористичні замальовки, академічні портрети, колористичні ескізи, картини-пейзажі, художник робив це з великим смаком, творячи цілісні, тонко - емоційні образи як в графіці, так і у живопису. Його твори наповнені світлом, яскравим кольором. Вони приваблюють м’яким оптимізмом, осявають теплом і мають позитивне емоційне забарвлення. Надихаючись мистецькими творами таких метрів образотворчості як І. Айвазовський, М. Волошин, А. Куінджі та багатьох інших, Олег Юрійович з роками все яскравіше виявив любов до зображення Чорного моря, кримського ландшафту, кримських містечок як провідну лінію своєї творчості. Живопис став сенсом творчого життя Олега Щербакова.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 956
19-20 червня відбувся другий тур підсумкової атестації - захист кваліфікаційних робіт (проектів) студентів ступеня першого вищого (бакалаврського) спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво) спеціалізації Декоративне мистецтво. Студенти 4 курсу вперше представили кваліфікаційні роботи, які відрізнялися різноманітними техніками та тематикою. Зазвичай, при живому спілкуванні, захист - це шквал емоцій, енергія юності, вдячність випускників і турбота викладачів. Всім хто небайдужий до мистецтва, педагогіки, треба неодмінно, хоча б один раз на рік, відвідати такого роду захід. Але, цього року, життя вносить свої корективи – захист був публічний, проте, відбувався в умовах карантинних обмежень, та це не завадило появі низки цікавих художніх творів наших випускників.
У теоретичній частині кваліфікаційних робіт студенти продемонстрували знання теорії та історії вітчизняного та зарубіжного мистецтва, техніки та технології образотворчих матеріалів, розуміння основ композиції.
Представлена практична частина кваліфікаційних робіт відображає різноманітні професійні компетенції студентів щодо вирішення композиційних, пластичних та колористичних завдань, сформованих у процесі навчання на художньо- графічному відділенні.
Напрями кваліфікаційних робіт носять історико-мистецтвознавчий характер, проведені дослідження є актуальними - для сучасного мистецтва і методики викладання образотворчого мистецтва і нададуть неоціненну допомогу майбутнім вчителям у подальшій роботі. Були представлені пленерні пейзажі та портрети, станкові та декоративні натюрморти, батик, розпис по склу та інши мистецькі твори з власним авторським стилем і манерою виконання.
Головою Державної атестаційної комісії виступив Бабенко Леонід Вікторович – проф. кафедри образотворчого мистецтва та дизайну Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
Державна підсумкова атестація проходила в обстановці доброзичливості і взаєморозуміння, неупередженого, принципового ставлення з боку голови і членів комісії, що дозволило об'єктивно оцінити ступінь професійної підготовленості студентів, якість знань і умінь, сформованих компетенцій. Всякий раз, висловлюючи свою думку про ту чи іншу роботу, викладачі особливо дбайливо ставилися до студентів, враховуючи складні карантинні умови під час виконання кваліфікаційних практично-творчих робіт. Випускники переважно отримали оцінки «добре» і «відмінно».
Всім випускникам дякуємо за цікаві, професійно орієнтовані та виконані на високому рівні творчі роботи.Наукові працівники кафедри образотворчого мистецтва мають велику надію і сподіваються на те, що більшість випускників спеціальності Образотворче мистецтво будуть продовжувати навчання в магістратурі. Повна друга вища освіта - магістерська має широкі можливості професійного зростання та творчого впровадження, як в галузі освіти, так і на мистецькій ниві.
Дорогі випускники художньо-графічного відділення! Вітаємо всіх з успішним захистом випускних кваліфікаційних робіт! Ми вами пишаємося!
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 507
Міжнародний День музеїв відзначають 18 травня у всьому світі. Музеї вищих навчальних закладів грають найважливішу роль у процесі забезпечення навчально-дослідницької діяльності, сприяють формуванню студентської самосвідомості, національної ідентичності. В Україні перші збори такого типу, існування яких документально доведено, були створені в Києво-Могилянській академії наприкінці XVIII ст. Як структурний підрозділ навчального закладу, музей на рівні з бібліотекою, лабораторіями, інформаційними центрами, комп'ютерними класами, покликаний, в першу чергу, забезпечувати навчальний процес.
Відкритість сучасної педагогічної системи дозволяє використовувати в освітньому музейному процесі нетрадиційні форми і методи навчання,вивчення окремих дисциплін в рамках як додаткової, так і базової освіти. Сьогодні університетські музеї, враховуючи специфіку програм, розробляють нові курси і форми навчання. Ними проведено полегшення інформативності експозиції, збільшена привабливість зорового сприйняття, всім бажаючим надається можливість брати участь в обговоренні експозіцій, проведенні конференцій та веденні екскурсій.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 234