14 грудня 2024 року, у Криворізькому державному педагогічному університеті відбувся публічний захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого курсу освітнього рівня "Магістр" за предметною спеціальністю 014.12 "Середня освіта (Образотворче мистецтво)". Захід проходив на художньо-графічному відділенні факультету мистецтв, а тематика робіт охоплювала образотворче та декоративно-прикладне мистецтво.
Під час захисту здобувачі продемонстрували публіці практичну та теоретичну складову своєї кваліфікаційної роботи, яка охопила різноманітні тематики, жанри та техніки.
На заході були присутні члени екзаменаційної комісії, викладачі кафедри, гості та студенти молодших курсів, які мали змогу ознайомитися з прикладами випускних робіт. Серед гостей також були стейкхолдер ОП "Мистецтво. Образотворче мистетцтво" Д. Фіц зі своїми учнями, які зокрема ознайомились із факультетом мистетцв та навчально-творчими роботами кафедри образотворчого мистетцва. Особливу увагу журі звертало на художній рівень доробків, їх технічну складність, композиційну гармонійність, креативність, а також на відповідність сучасним вимогам освітнього процесу та актуальність для професійної діяльності.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 207
7 грудня 2024 року - початок зимової сесії на художньо-графічному відділенні факультету мистецтв КДПУ.
Першими сесію відкривають здобувачі другого магістерського рівня предметної спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво) з підсумкової комплексної атестації у форматі співбесіди по білетам з питань теорії образотворчої грамоти, методики навчання та презентації уроків з теми індивідуального дослідження.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 207
Волонтерська робота Факультету мистецтв має різні напрямки та представників. Так, днями за свою активну діяльність місто нагородило почесними грамотами доцента Красюк Ірину Олександрівну, а також здобувачів – Прокопенко Єлизавету та Люту Діану (предметна спеціальністо 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво)) – за ініціативність, високій рівень національно-свідомої громадянської позиції, активну участь у волонтерській діяльності, особистий внесок у розвиток молодіжного руху!
Висловлюємо вдячність за вашу працю і прагнення змінювати світ на краще. Бажаємо успіхів у всіх починаннях і нових творчих досягнень!
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 169
24 листопада 2024 року завершився останній етап практичної підготовки здобувачів за ступенем вищої освіти «магістр» предметної спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво), спеціалізації «Декоративне мистецтво». Терміни проведення виробничої педагогічної практики визначаються навчальними планами та графіком навчально – виховного процесу. Практика проходила у третьому семестрі протягом восьми тижнів у закладах освіти з 30 вересня 2024 року по 24 листопада 2024 року.
Педагогічна практика проходила в таких навчальних закладах освіти:
- з 30.09.2024р. по 27.10.2024р. – у закладах загальної середньої освіти міста Кривого Рогу (КГ №16 КМР, КГ №75 КМР, КГ №31 КМР, ПЗ ЗСО «ІТ СТЕП СКУЛ Кривий Ріг»), також у Широківському ліцеї №1 Широківської селищної ради;
- з 28.10.2024р. по 10.11.2024р. – у закладі фахової передвищої освіти Хортицької національної академії, м. Запоріжжя (Педагогічний коледж);
- з 11.11.2024р. по 24.11.2024р. – у КДПУ ( Кафедра образотворчого мистецтва).
Навчальні заклади мають належну матеріально – технічну та методичну базу. До керівництва педагогічної практики були залучені викладачі кафедри ОМ: Р. Пильнік, завідувач кафедри ОМ, кандидат педагогічних наук, доцент; В. Карпова, док. філософії (PhD) з освітніх педагогічних наук. Також, були залучені методисти: В. Іванова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки; Я. Гапочка, асистент кафедри загальної та вікової психології.
Педпрактика проходила у змішаному форматі дистанційно та офлайн у всіх навчальних закладах крім коледжу. На кожному етапі здобувачі виконували практичні завдання з організаційної, навчальної, позакласної, виховної (організаційної), психолого-педагогічної, науково-дослідної робот, набуваючи навички професійної діяльності вчителя ОМ, викладача з фахових дисциплін. Фахівці кожного закладу освіти створювали відповідні умови для максимально результативного проходження практики магістрантами, впродовж практики йшло поточне оцінювання, остаточне - у кінці кожного етапу практики.
За результатами оцінювання практики в закладах освіти всі здобувачі отримали зараховані оцінки крім Бондарець Наталії - здобувачка, яка із неповажних причин не виконала програми практики. Підсумкова оцінка (диференційований залік) з магістерської практики виставлені після перевірки звітної документації керівниками практики, методистами з педагогіки і психології. Всі студенти своєчасно підготували та здали звітну документацію з практики крім Н. Бондарець. Після закінчення практики Н. Бондарець була відрахована з університету.
Підсумки практики були проведенні у формі звітної конференції 03.12.2024 року, на якій звітувались старости груп, практиканти, які проходили практику у ЗСО індивідуально. Заслухали старосту КГ №16 Волощенко Карину, старосту КГ №75 Павліченко Дар'ю, які підготували змістовний звіт з презентацією. Студенти, які проходили практику за індивідуальним направленням у ЗСО Мордовець Олена, Кушнерук Вікторія, Мегеря Ксенія, теж підготували цікавий та змістовний звіт з практики з презентацією. Стосовно проходження практики в коледжі та на кафедрі ОМ, звітувалась староста Павліченко Дар'я.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 176
28 листопада 2024 року о 16:00 відбулася гостьова онлайн-зустріч із Удріс-Бородавко Наталією Сергіївною, завідувачкою кафедри графічного дизайну і реклами, кандидаткою соціологічних наук Київського національного університету культури і мистецтв.
Під час зустрічі пані Наталія поділилася своїм професійним досвідом і представила доповідь, яка була наповнена цінною інформацією та практичними порадами. Особливу увагу було приділено фаховій варіативності й аналізу сучасного стану українського дизайну, його тенденціям та викликам. Окрім цього пані Наталія, покликаючись на власний досвід, розповіла, як можна реалізувати здобуті знання та навички на факультеті мистецтв КДПУ у подальшій професійний діяльності здобувача.
Зустріч мала жвавий інтерес та стала важливим елементом подальшого обміну думками між здобувачами та викладачами.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 227
26.11.2024 р. відбувся допуск до захисту кваліфікаційних робіт, що є одним із завершальних кроків навчання в магістратурі. На цьому етапі здобувачі презентували свою текстову та практичну частину (художні твори) дослідження й отримали допуск до подальшого захисту.
Запрошуємо бажаючих відвідати відкритий захист магістрів 14.12. 2024 р. на художньо-графічному відділенні факультету мистецтв.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 283
Сьогодні ми відзначаємо особливу дату – 45-річчя нашого улюбленого художньо-графічного відділення! Це свято мистецтва, творчості та натхнення, яке об’єднує всіх студентів, викладачів та випускників.
До такої важливої події було організовано виставку «45 кРоків». Ця експозиція є досить різноманітною, оскільки на ній представлені роботи, що відображають багаторічний шлях нашого відділення, його історію та внесок у культуру рідного міста та країни.
Дякуємо всім, хто був і залишається частиною цієї творчої родини.
Вітаємо з ювілеєм і бажаємо ще більше яскравих ідей, нових звершень та успіхів!
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 250
11.11.2024 року відбулася настановча конференція з виробничої педагогічної практики магістрів художньо-графічного відділення факультету Мистецтв у закладах вищої освіти. Здобувачі були ознайомлені з основною метою практики, задачами, програмними завданнями. В системі підготовки магістрів вагома роль належить педагогічній асистентській практиці у ЗВО.
Основними умовами її ефективності є теоретична й методична обгрунтованість, навчально-виховний характер, комплексний підхід до її змісту і організації. Асистентська практика магістра є важливим засобом професійної підготовки майбутнього викладача. Організована в єдності з навчальною та позанавчальною діяльністю здобувачів, вона формує суспільну активність майбутніх педагогів, розвиває інтерес до вивчення дисциплін фахового циклу, педагогічні здібності та навички самостійної методичної та науково-дослідницької діяльності.
Педагогічна практика в вищих навчальних закладах спрямована на формування у здобувачів комплексу умінь і навичок, необхідних викладачеві закладів вищої освіти. Відвідування лекцій, семінарських, практичних, лабораторних, індивідуальних занять досвідчених викладачів випускових кафедр, безпосереднє спілкування з провідними фахівцями в якості асистента, знайомство з методикою викладання фахових дисциплін сприяє становленню викладача вищої школи, спонукає до власної науково-методичної діяльності.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 275
З 28.10.2024р. по 10.11.2024р. проходила виробнича педагогічна практика у закладах передвищої фахової освіти здобувачів художньо-графічного відділення факультету Мистецтв. Практика відбулася на базі педагогічного фахового коледжу Хортицької національної академіЇ. Завідувач навчально-виробничої практики ЛАПІНА А. О., голова циклової комісії викладачів освітньої галузі «Мистецтво», «Технології» ЄФІМОВА Т. Л. організували проведення практики та забезпечили необхідні умови для успішного проведення практики і здійснювали загальне керівництво нею. Було проведено зі здобувачами освіти-практикантами настановну нараду щодо виконання програми практики, інструктаж з охорони праці з урахуванням безпекової ситуації в умовах воєнного стану, ознайомлення здобувачів, які проходять практику, з безпечними методами праці під час організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання,
призначені керівниками виробничої практики з боку педагогічного фахового коледжу ЄФІМОВА Т. Л., МЕДИНСЬКА О. Ю., ТКАЧУК Т. О. і закріпленні за ними практиканти.
Означена педагогічна практика продовжує цикл практичної підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, який здійснюється відповідно до вимог систематичності, послідовності та безперервності, що забезпечує вдосконалення і розвиток практичних знань та професійно значущих умінь здобувачів. Предметом педагогічної практики є організація освітнього процесу в закладах фахової передвищої освіти в умовах дистанційного та змішаного навчання; розвиток педагогічної майстерності викладача.
За програмою завдань педагогічної практики магістрантів відбувалось: знайомство з базою практики, з адміністрацією закладу фахової передвищої освіти; ознайомлення з матеріалами сайту закладу освіти для з’ясування: історії, традицій, основних завдань і напрямів роботи, режиму роботи та матеріальної бази, кадрового складу педагогічного колективу і контингенту здобувачів освіти; особливостей організації освітнього процесу; напрямів і форм поза аудиторної роботи (наявність органів самоврядування, осередків юнацьких громадських організацій, гуртків, секцій, творчих колективів); роботи методичного об’єднання кураторів і організації виховної роботи (напрями роботи, структура, нормативна документація тощо) в закладі фахової передвищої освіти; складання індивідуального плану роботи здобувача-практиканта; детальне вивчення програм, планів та підручників по предметах за фахом, вимогами до ведення групових журналів, електронних журналів тощо; відвідування й аналіз занять викладачів-предметників, позакласних заходів; проведення соціометричного дослідження за одним з критеріїв на вибір(формальним чи неформальним); підготовка та проведення залікових практичних занять з фахових дисциплін (2 заняття); підготовка методичної розробки виховної (кураторської) години та проведення залікового виховного заходу для академічної групи; підготовка дидактичного матеріалу з предмета; записи у щоденнику практики; опис результатів соціометричного дослідження за визначеною схемою; подання документації на перевірку методисту з психології; оформлення звітної документації, аналіз власної діяльності на засіданні циклової комісії, де здобувач звітує про результати виконання індивідуального плану і де виставляється оцінка педагогічної діяльності здобувача колективом закладу освіти (адміністрацією закладу, викладачем за фахом, куратором групи), підготовка звіту з виробничої педагогічної практики у закладі ФПО.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 285
30 вересня 2024 року на кафедрі образотворчого мистецтва художньо-графічного відділення факультету Мистецтв відбулася настановча конференція з виробничої педагогічної практики для здобувачів вищої освіти ступеня магістра предметної спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотвоче мистецтво), спеціалізації «Декоративне мистецтво». Виробнича педагогічна практика магістрантів здійснюється протягом 3-го семестру і проходить 8 тижнів, з яких: 4 тижні – у закладах загальної середньої освіти, 2 тижні – у закладах фахової передвищої освіти, 2 тижні – у закладах вищої освіти (випускова кафедра Університету). Відповідно до виробничої ситуації окремі складові практики можуть здійснюватися у дистанційному режимі.
На зборах прозвучала актуальна для здобувачів освіти інформація про терміни, особливості організації практики в закладах освіти (ст. викл. Брижата І.- керівник практики на художньо-графічному відділенні), інструкції для її успішного проходження від викладачів-методистів з фаху, психології та педагогіки (доц. Пильнік Р., докт. філософії Карпова В., доц. Щербина С., доц. Іванова В., асист. Гапочка Я.).
Варто звернути увагу, що метою виробничої педагогічної практики магістрів є формування умінь та набуття навичок застосовування теоретичних знань, отриманих під час вивчення фахових і психолого-педагогічних дисциплін у практичній діяльності; усвідомлення професійної значущості фахових знань та виховання потреби постійного розвитку професійних компетенцій; забезпечення практичної підготовки магістрантів до професійної науково-педагогічної діяльності в закладах загальної середньої, фахової передвищої та вищої освіти.
Особливістю виробничої практики магістрів у закладах освіти є те, що вона має три складові і проходить у три етапи. Першим є опанування практичної підготовки у закладах загальної середньої освіти, другим – у закладах фахової передвищої освіти, третім ‒ у закладах вищої освіти. Базами для проведення практик здобувачів університету є заклади загальної середньої освіти (школи, ліцеї, гімназії), заклади профільної фахової передвищої освіти (коледжі, художньо-педагогічні училища, які випускають молодшого бакалавра), заклади вищої освіти (ЗВО де базою практики виступає випускова кафедра, на якій виконується кваліфікаційна робота магістра). Базами практики магістрів на 2024-2025 н.р. в ЗСО є КГ №16 КМР, КГ №75 КМР, КГ №31 КМР, Широківський ліцей №1 Широківської селищної ради, ПЗ ЗСО «ІТ СТЕП СКУЛ Кривий Ріг». Базами практики магістрів на 2024-2025 н.р. в ФПО є Хортицька національна академія, м. Запоріжжя (Педагогічний коледж). Базами практики магістрів на 2024-2025 н.р. в ЗВО є КДПУ ( Кафедра образотворчого мистецтва).
До керівництва практикою здобувачів залучаються досвідчені викладачі кафедр Університету. За магістрантом закріплюються також методисти з педагогіки та психології, які надають необхідну консультативну допомогу щодо організації виховної роботи зі студентським колективом та виконання завдання з психології. Керівник практики і методисти здійснюють безпосередній контроль за проходженням практики.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 261