Пленер є важливим блоком у програмі безперервної художньої освіти. Студент, який освоює художню програму в навчальному закладі, повинен вміти працювати з натурою, глибоко вивчати природне середовище, передавати природні умови, а також збирати матеріали для майбутніх композиційних творів, усвідомлює красу і цінність життя.
Етюдні роботи, виконані практично за один прийом, привертають свіжістю, чистотою кольору. У них відчувається повітря, світло. Численні рефлекси зелені, сонця, води, неба надають їм різноманітність, колірне багатство. У них присутнє те, що називається французьким словом «пленер» і що в перекладі означає «відкрите повітря». Художники вирішують основне завдання-передати перше враження, перше яскраве переживання натури. Все, що написано художниками, знаходилося зовсім поруч - через дорогу або біля ганку.
Як відомо, практика пленер є частиною основної освітньої програми вищої професійної освіти в системі підготовки бакалаврів або фахівців, що навчаються на художньо-графічних факультетах і факультетах мистецтв.
Пленер є логічним продовженням вивчення таких дисциплін як малюнок, живопис і композиція, в програму входять навчально-творчі завдання: етюди, начерки і замальовки. Обов'язковим є виконання підсумкової композиції за мотивами пленерної практики. На пленері закріплюються, розширюються і поглиблюються теоретичні знання, удосконалюються практичні вміння та навички з образотворчого мистецтва. Також відбувається накопичення художньо-творчого матеріалу для курсових, науково-дослідних і дипломних робіт. В якості об'єктів для вивчення виступають історико-культурні центри міста і країни, індустріальні, промислові та сільські пейзажі. Зміст пленерних завдань, незалежно від тривалості практики, включає певну кількість етюдів, начерків і замальовок.
Пленери для студентів художньо-графічного відділення проводяться щороку. Вони можуть проходити як в межах міста, так і за його межами. Пленер завжди був і залишається джерелом нових вражень. Загальновідомо, що робота на пленері, живопис і малюнок з натури розвивають творчі здібності, сприяють зростанню професійної майстерності, прояву індивідуальності художника. Саме тому багато майстрів образотворчого мистецтва називали пленер вищою школою живопису. Здавалося б, невже складно працювати над етюдом? Адже робиться він досить швидко і не передбачає ретельно опрацьованих деталей, головне тут - вірно передати враження від побаченого. Природа в фарбах авторів - пейзажі нашого регіону, які вже кілька років поспіль притягують і надихають художників на нові образи.
Пленер проводиться суцільним циклом, студенти займаються малюнком і живописом на свіжому повітрі в літній період. Безпосередньо з групою займається провідний педагог. Керівниками пленерної практики першого курсу Д і ОМ були к.пед.н. доц. Красюк І.О. і ст. викл. Юрченко О.С., другого курсу - ст. викл. Брижата І.Г. та ст. викл. Щербакова Л.А., третього курсу – ст. викл. Мішуровський В.В. Для звіту з практики «Пленер» необхідними є: етюди, начерки, замальовки, ескізи, композиція і підготовчий матеріал до неї. Роботи минулої практики представлені кожним студентом на кафедральному перегляді. На перегляд були представлені і масляна техніка, і графічні роботи. У своїх роботах студенти здебільшого відобразили спекотне літо, опинялися в старих двориках, на ясних сонячних галявинах, робили начерки тварин, головне, вчилися не просто дивитися, а бачити.