Плани роботи наукових гуртків кафедри загальної та вікової психології КДПУ на 2025 – 2026 навчальний рік (затверджені на засіданні кафедри загальної та вікової психології 18.09.2025 року (протокол № 2)
|
Науковий керівник |
Назва наукового гуртка |
Мета і завдання |
|
Макаренко Н. М. кандидат психологічних наук, доцент |
Проблеми розвитку вмінь роботи з науковою інформацією |
Мета: розвиток soft-skills у процесі вивчення курсу психології (комунікативних навичок, критичного мислення, вміння працювати у команді). Напрями роботи: 1) Формування вмінь та навичок самостійного опрацювання наукової літератури 2) Опрацювання комунікативних навичок та навичок критичного мислення (практикум саморозвитку) 3) Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем 4) Написання статей, підготовка доповідей, виступів на конференціях 5) Напрацювання навичок критичного читання, удосконалення майстерності ставити запитання, конструювати аргументовані висловлювання 6) Залучення студентів до неформальної освіти. Передбачувані результати: курсові та кваліфікаційні роботи; участь студентів у конференціях; публікації тез та статей з обраної проблематики |
|
Халік О. О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології
|
Проблеми розвитку особистості в сучасних змінних умовах |
Мета: формування у студентів цілісного уявлення про проблеми розвитку особистості в сучасних умовах змін шляхом залучення до теоретичного аналізу психологічних явищ та емпіричного їх вивчення, розширення професійних компетентностей. Напрями роботи: 1) Вивчення психологічної літератури з обраної теми дослідження, обговорення стану розробки проблеми та її актуальності 2) Проведення емпіричного дослідження та оформлення отриманих результатів 3) Обговорення отриманих результатів 4) Написання курсових і магістерських робіт з обраних тем 5) Написання статей, підготовка доповідей на заняттях, виступів на конференціях. 6) Залучення студентів до неформальної освіти з психологічних дисциплін з метою підвищення необхідних для професійного зростання компетентностей. Передбачувані результати: оформлені списки літератури з обраної теми дослідження; проведені і оформлені відповідним чином емпіричні дослідження; написані курсові роботи та кваліфікаційні магістерського рівня; участь студентів у конференціях; публікації тез та статей з обраної проблематики; отримання сертифікатів з неформальної освіти |
|
Пінська О. Л. кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та вікової психології
|
Психологічні детермінанти розвитку навичок ефективної комунікації у здобувачів закладів вищої освіти в умовах дистанційного навчання
|
Мета: розвиток навичок ефективної комунікації здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем міжособистісного спілкування в умовах дистанційного навчання Напрями роботи: 1) Удосконалення у здобувачів вищої освіти навичок опрацювання літературних джерел, умінь теоретичного обґрунтування проблем організації ефективної комунікації в умовах сьогодення. 2) Розширення та поглиблення компетентностей здобувачів вищої освіти щодо організації ефективної міжособистісної комунікації. 3) Формування вміння та розвиток навичок планування, організації та проведення психодіагностичного дослідження особливостей комунікації суб’єктів освітнього процесу та викладачів. 4) Формування у здобувачів вищої освіти навичок користування психодіагностичним інструментарієм та кількісної і якісної інтерпретації результатів емпіричного дослідження. 5) Поглиблення системного вивчення детермінант ефективної комунікації в умовах воєнного часу і дистанційного навчання Передбачувані результати: науково-дослідницькі роботи (курсові, кваліфікаційні), публікація тез та статей у фахових виданнях та матеріалах конференцій |
|
Токарева Н. М. доктор психологічних наук, професор, професор кафедри загальної та вікової психології |
Актуальні проблеми особистісного розвитку школярів та студентів |
Мета: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку школярів та студентів Напрями роботи: 1) Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок аналітичного огляду літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблем особистісного розвитку у змінних умовах буття. 2) Розвиток навичок обрання валідних психодіагностичних методик, виконання психодіагностичного дослідження особливостей прояву психічних властивостей суб’єктів самоздійснення. 3) Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів дослідницької роботи 4) Розвиток здатностей презентувати результати наукового дослідження у вигляді усної доповіді або у форматі тез та статей Передбачувані результати: участь у всеукраїнських науково-методичних конференціях; наукові публікації (тези, статті); опанування програмних курсів неформальної освіти із отриманням відповідних сертифікатів; курсові роботи кваліфікаційні роботи |
|
Гапочка Я. О. асистент кафедри загальної та вікової психології
|
Психологія розвитку особистісного потенціалу в сучасному освітньому просторі |
Мета: формування дослідницьких компетентностей здобувачів вищої освіти у парадигмі вивчення проблем особистісного розвитку суб'єктів освіти Напрями роботи: 1) Теоретичне вивчення та обґрунтування проблем особистісного розвитку в умовах суспільних і освітніх змін особистісного зростання в умовах сучасних викликів. 2) Проведення психодіагностичних досліджень для виявлення особливостей прояву психічних властивостей суб’єктів освітнього процесу 3) Розвиток здатності до систематизації та аналізу даних, зокрема кількісного і якісного підходів у дослідницькій діяльності. 4) Розвиток мотивації та інтересу до систематичного здійснення наукових досліджень упродовж навчання. 5) Налагодження ефективної командної взаємодії та співпраці між учасниками гуртка. Передбачувані результати: оволодіння методиками ефективного пошуку та відбору релевантних літературних джерел, удосконалення здатності до критичного аналізу та аргументації теоретичних положень у навчально-наукових дослідницьких проєктах (курсові, кваліфікаційні роботи); розширення досвіду роботи з інструментами психодіагностики (тести, опитувальники, проективні методики); розвиток здатності до структурування та візуалізації інформації у вигляді таблиць, графіків і діаграм; участь у семінарах, тренінгах, вебінарах та інших формах неформальної освіти; підвищення рівня командної роботи та колективної підтримки, що сприятиме більш ефективному виконанню наукових проєктів. |
|
Даценко О. А. асистент кафедри загальної та вікової психології
|
Психологія життєтворчої самореалізації особистості
|
Мета: поглиблене вивчення психологічного феномену життєтворчості, ознайомлення із сучасними підходами; дослідження структури життєтворчості особистості, чинників, які впливають на її формування; вивчення механізмів та стратегій ефективної життєтворчості та протидії життєвим кризам; визначення вікових особливостей життєздійснення; психологічний аналіз особистості як суб’єкта життєдіяльності на різних вікових етапах Напрями роботи: 1) Формування (та/або удосконалення) у здобувачів вищої освіти навичок реферування літературних джерел, теоретичного обгрунтування проблеми життєтворчості особистості, структури, чинників та стратегій ефективної життєдіяльності на різних етапах онтогенезу; 2) Формування компетентностей виконання емпіричного дослідження психологічних особливостей життєтворчості на різних етапах онтогенезу; 3) Формування у здобувачів вищої освіти навичок кількісного та якісного аналізу результатів дослідницької роботи; 4) На основі емпіричних даних розробити методичні рекомендації щодо розвитку життєтворчих компетенцій особистості, зокрема у підлітково - юнацькому віці; 5) Визначити перспективні напрями подальших досліджень у сфері життєтворчої самоорганізації особистості та розробити пропозиції щодо застосування отриманих результатів у практичній діяльності. Передбачувані результати: участь у науково-методичних конференціях із публікацією тез доповідей; курсові та кваліфікаційні (бакалаврські) роботи |










