Кафедра загальної та вікової психології
Психолого-педагогічний факультет

Команда викладачів кафедри загальної та вікової психології за ініціативи студентської громади розпочала роботу над серією мультиплікаційних профорієнтаційних роликів про Криворізький державний педагогічний університет. І пеший з них вже готовий! 

Куди піти вчитися?

(натисніть, щоб переглянути відео)

 

13691

Привіт, друже!

     Наразі ВСЕ наше життя перемістилося у віртуальний світ Інтернету. І якщо раніше можна було там опрацювати, наприклад,  курсові та наукові роботи, то зараз ти практично «вріс корінням» у MOODLe,  ZOOM, GOOGLE. Там тебе чекають виконані самостійні, контрольні, практичні, волають до перевірки різноманітні звіти, проводяться екзамени, декілька разів на тиждень на екранах ZOOM-класів з’являються зацікавлені, доброзичливі іноді заспані обличчя студентів.

    У такий же незвичайний  формат переросла і профорієнтаційна робота. Включилися у неї  викладачі кафедри загальної та вікової психології. І перше, що ми зробили - узагальнили аргументи з відповідей на питання «Куди піти навчатися у Кривому Розі?».

     Сформулювала і я свій «ЗВІД АРГУМЕНТІВ», побудований на досвіді спілкування зі студентами двох факультетів.

                                                                                                   Мої агрументи

    Дорогий друже! Зрозуміло, що кожен з моїх колег зміг би додати III, IV, V VI, VII  набори аргументів. Але мені здається, що питання «Куди піти вчитися у Кривому Розі» вже не стоїть. Бо відповідь однозначна -  у Криворізький державний педагогічний університет.

                    Н.Макаренко

13643

          Молодіжні ініціативи - це завжди цікаво і захоплююче. Особливо тоді, коли ці ініціативи пропонують молоді лідери нашого міста. Локальна школа успіху (Кривий Ріг, 2020) була організована талановитим учнем Криворізького науково-технічного металургійного ліцею № 16 Ярославом Васильєвим, який як виявилося, серйозно налаштований стати студентом Криворізького державного педагогічного університету! 

                                IMG 20201130 235753 788 1          Screenshot 20201201 004025 Instagram

        Завзятий хлопець із сильною життєвою позицією вирішив об'єнати молодь у напрямку обговорення основних тем пов'язаних з успіхом та методами його досягнення. Проект для проактивної молоді став похідним від іншого великого проекту "Школа успіху" від Klitschko Foundation, яку Ярослав успішно закінчив у поточному навчальному році.

         Викладач кафедри загальної та вікової психології Світлана Дрібас відгукнулася на пропозицію майбутнього абітурієнта виступити на даному заході у яксоті спікера по темі "Емоційне лідерство". Цей напрямок виявився для учасників актуальним і викликав значний інтерес.

             20201129 130927 min         20201022 183629 min         200070100287 393002 min

      На заході було представлено і інші актуальні для XXI століття теми. Зокрема, Владислав Дрібас (бізнес-тренер, директор ЦПО "Генезум") підняв тему раціонального мислення як запоруки успіху, а Євгеній Пантело (тренер в університеті "ПАТ Arcelor Mittal Кривий Ріг") розповів про управління сумнівами. Захід пройшов дуже вдало. Відбулися нові знайомства. Визначені нові змістовні акценти. Цікаво було всім і учасникам, і спікерам.

13447

     Pегіональні (не)конференції у форматі EdCamp вже декілька років є частиною життя українських освітян. 16 листопада 2020 р. афілійований міні-EdCamp було проведено серед ентузіастів Кривого Рогу. Лозунг заходу: "Будуємо спільноту відповідального вчительства". Викладачі Криворізького державного педагогічного університету не могли не долучитися до роботи такого заходу! У якості спікерів буди запрошені викладачі кафедри загальної та вікової психології Наталія Макаренко (кімната "Партнерство") і Світлана Дрібас (кімната "Взаємодія").

     125941632 213803880158003 3452780934290962154 o          126169493 213803740158017 2469193546725561605 o        

       Наталія Макаренко виступила із темою "Побудова мосту у комфортне шкільне життя за допомогою метафоричних асоціативних карт", а Світлана Дрібас (у співавторстві з Людмилою Потомахіною) висвітлила тему "Самовдосконалення особистості шляхом розвитку соціальної мобільності та емоційного інтелекту". Захід вийшов дуже вдалим і судячи з відгуків освітян він був цікавим і корисним!

                 0 02 05 92f7fd263c7cb07fbc8e363e0bb5832c2ef3119d38ddd33ccf6f5e6da15c41da 57835cd4 20201109 042410

13409

     10.09.2020 р. в.о. завідувача кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева (доктор психологічних наук) провела відкриту пару зі студентами факультету географії, туризму та історії з профільної для педгогічного вуза дисципліни "Вікова і педагогічна психологія"на тему: "Закономірності психічного розвитку особистості в онтогенезі".   

  1111   222

   Колеги по кафедрі (Наталія Макаренко, Світлана Дрібас (Прахова), Яна Гапочка) відвідали лекцію з метою перейняти професорський досвід і оцінити нові підходи у роботі зі студентами. Все вдалося! Як наслідок - позитивні емоції, нові знання і дійсно лекційна атмосфера!  

   333  444

12605

     Науковий керівник к. психол. н. Прахова С.А. та всі викладачі кафедри загальної та вікової психології вітають студентку факультету української філології Худан Анастасію зі спецпремією у номінації "Літературний твір", яку вона здобула на ХVIIІ Міжнародному фестивалі-конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах». Організатори фестивалю відмітили студентку Криворізького державного педагогічного університету як креативного, оригінального та дуже талановитого автора.Так тримати! 

                  Анастасія Худан Літератуний Твір        1 min

12233

Фрагменти книги, яка ще буде написана….

         У нашій лексиці відносно недавно з’явилося та широко використовуються слова «компетентність» (володіння знаннями та досвідом, які дозволяють судити про певні речі, виказувати авторитетну думку, поінформованість, обізнаність) та  «компетенція». Ну саме те «коло повноважень, питань, сфера діяльності,   у яких дана особа має відповідний досвід, повноваження; володіє певним набором знань, вмінь, навичок».

 Інтернет-джерела  люб’язно цитують документи МОН України  з переліком таких «компетентних компетенцій».

Серед них: засвоєння навичок використання теоретичних знань на практиці; новаторство (творчість, креативність);обізнаність та здатність виразити себе у культурному середовищі.

Та хто б і сумнівався, що такі компетенції наразі особливо ціняться у всьому світі!

Ми іноді зловживаємо масованим завантаженням студентів теорією. На жаль, теорія часто відіграє роль «Борисполя»:  в одне вухо влітає, в інше – вилітає!

А от як побачити слід, який вона залишає?

Може опинитися на карантині, де студент несподівано повинен самостійно опрацьовувати те, що до цього «жувалося та вкладалося»? А потім ще й продемонструвати, як зрозумів?

І тут починає проявлятися така творчість студентів, про яку неможливо не згадати.

Загальна психологія.Тема «Емоції, почуття». Те, у чому обов’язково потрібно розбиратися кожному з нас.

Студенти АНФ-18 та ОМ-18 не тільки  представляють психологічні теорії емоцій, описують  форми переживання почуттів, але й обов’язково ілюструють написане  прикладами з власного життя, історії,  літератури. Але найцікавіше  завдання: подивитися виставу Є.Гришковця «По ПО» - несподіваний, епатажний мікс розповідей («ужастиков»)  Едгара По у іронічно-гумористичному виконанні двох талановитих акторів та написати: Що таке естетичні почуття (детально)?; Які естетичні почуття спробували поєднати у спектаклі автори? Навести приклади?;Як таке поєднання вплинуло на ваше бачення творів майстра готичних «ужастиков» Едгара По?; Ви вважаєте, що можлива така підміна почуттів «красиве-потворне», «жахливе-кумедне»? Обгрунтуйте, будь ласка; Написати загальне оцінне враження гри акторів, трансформації сюжету.

І тут починається диво….

Ось тільки деякі з уривків (у авторській редакції), які запропонували юні творці:

Творчість студентів

А тема «Уява»?

Так, знайомимося з видами, функціями  уяви, фізіологічними основами, способами створення образів уяви. Але ж потрібно  розвивати власну уяву!

І тут знову перлини студентства у виконанні творчих завдань.

Зокрема, уявіть собі монолог….коронавірусу! Важко? А у Оксенюк Лізи вийшло чудово! Потрібно  розвивати власну уяву!

Привіт, я вірус!

У  Мєхтієвої Аміни заговорив…пензлик.

Розповідь про пензлик

Ось який монолог ноутбуку, написаний ним самим, відтворила  Аліна Лохач.

Монолог ноутбуку

А хіба монолог ХУДГРАФу, почутий Вдовиченко Анастасією, не чіпляє за живе?

Монолог ХУДГРАФу

Але всі думки наших студентів, несподівано зачинених у сурові обмеження карантину, передав Власовій Маріані…наш добрий, дивовижний, улюблений  університет! Почитайте як зворушливо!

Привіт, це я! Впізнаєш мене? Я - Криворізький державний педагогічний університет.

Я вже встиг скучити за тобою. Мені дуже сумно, мої аудиторії порожні, кафедри самотні, а про їдальню я взагалі мовчу! Парти вже вкрилися пилом, а дошки зачекалися свіжої крейди. В бібліотеках дуже тихо, ніхто не користується безкоштовним вай–фаєм, не читає книжки…

Ох, як би я хотів все повернути назад! Тому прошу будь обережний, дотримуйся карантину, щоб не принести цю «заразу» в мої стіни. Я вже не молодий і мені важко буду з цим жити, я не хочу втратити своїх улюблених студентів. Незабаром, я сподіваюсь, карантин завершиться і ми вже зустрінемося на літній сесії!

Чекаю на тебе з нетерпінням!!!

А знаєте, як буде називатися наша книга? «Карантинна творчість студентів».

І вона неодмінно побачить світ!

                                                                                                                                                                                                   Н.Макаренко.

11394

     Виконання індивідуального навчального дослідного завдання з курсу "Педагогічна психологія" передбачає постійну консультативну підтримку студентів спихолого-педагогічного факультету (групи ПНА-18, ПНІ-18). У такій плідній та творчій роботі окрім ресурсів освітніх платформ (Moodle, Google-Klass) стають у нагоді аудіоконференції на базі месенджера Viber. Цей спосіб спілкування зі студентами активно використовує викладач кафедри Гапочка Я.О. 

    За словами Гапочки Я.О. щотижневе групове обговорення вже стало традиційним механізмом планування роботи, вирішення проблемних ситуацій та обміну актуальною інформацією із самостійного освоєння тематичних блоків навчального курсу та виконання індивідуальних завдань. 

                            video viber logo        20181015 130637 min копия

     Мінімальне технічне забезпечення та можливість спілкуватися з кожним учасником є одним із найзручніших допоміжних засобів підтримки дистанційного освітнього процесу під час карантину, особливо коли необхідно вирішувати нестандартні навчальні задачі.

 

11213

Викладачі кафедри загальної та вікової психології  для дистанційної роботи зі студентами активно використовують платформу Zoom.

Перші успіхи вже є!

Дистанційна лекція к. психол. н. Пилипенко К.В. зі студентами групи СП-19 на тему "Мислення".

                  IMG 53811a1918fd939dfb1d54b231071216 V    IMG 05138478f0611ad2894aee424e80667f V

 

                   IMG 44074c05bdb1f78612b5f9e3cf18e973 V      IMG ea9326093f65eb785a4d390c86d48762 V

Дистанційна лекція к. психол. н. Ткаченко О.А. 

                                                           IMG 4c66b936cd52c88d01a5fd463af39eea V

Дистанційна лекція к. психол. н. Пилипенко К.В. зі студентами групи ПНО-18 на тему "Психологія виховання".

     IMG 9b868c171ef57239b5d41ea34282050a V   IMG a1cd12205831b4ec16a5ca4ec0d546a8 V

11146

Помилки в назві немає!

Жарти відсутні! Хайп також.

Просто несподівано ми всі опинились в ситуації, яку прийнято називати форс-мажорною.

І саме ця ситуація стала серйозним іспитом як для викладача вишу (ой, як не зруйнувати хід начального процесу), так і для студентів (а чи зможуть вони застосувати на практиці  сформовані компетенції)?

Навчальний процес трансформувався, перетік у ZOOM, GOOGLE-CLASS, MOODLE та народив багато креативних ідей.

Зокрема, спілкування зі своїми студентами у мене  переросло у обмін зворушливими листами з питаннями, літературою  щодо тем для теоретичного опрацювання,  завдань для практичних робіт.

У чому  зворушливість наших листів?

Для мене - у потребі підтримати студентів, активізувати їх науково-практичний потенціал,  самостійність. До речі, запропоновані самостійні завдання мінімізують просте списування, а потребують більш глибинного опрацювання.

Для студентів – у підвищеній відповідальності, старанності  та креативності.

email cover letter sample and tips

Зокрема, студенти факультету іноземних мов діють за принципом:

Tell me and I forget

Teach me and I remember

Involve me and I learn

Кожен свій лист починають зі звіту, що зроблено за цей тиждень. Приблизно, так:

Привіт, це я  - Ф. Вікторія.

За цей час я прочитала з рекомендованого «Память. Пронзительные откровения о том, как мы запоминаем и почему забываем» Элизабет Лофтус, «Мозг и душа. Новые открытия о влиянии мозга на характер, чувства, эмоции» Дэниэл Дж. Амен (ще читаю). 

За цей час подивився близько 15 відео з платформи TED.com, проходжу курс з філософії на Prometheus.org.

За цей час я ознайомилася з темами «Уява», «Емоції. Почуття».

Після опрацювання тем «Пізнавальні процеси», студенти отримали завдання створити психологічний портрет сучасного підлітка (за яким встигли поспостерігати на практиці)   з описом-оцінкою його сприйняття, мислення, уваги, уяви, пам’яті. 

Надіслані психологічні портрети приємно вражають. Ось тільки деякі фрагменти.

Богдан Б.

Володимир К.

Поліна М.

Щодо майбутніх журналістів-соціологів, які почали знайомитися з новим курсом «Медіапсихологія», то їх «карантинна активність» спрямована на знайомство з психологічними основами функціонування медіа, основами медіаосвіти,  створення власного медіа продукту (статті, сценарію, відео, питань для інтерв’ю, фічерів, аналізу соцмереж тощо).

Студенти СМК не втрачають оптимізму. Це видно з жартівливої замітки Аліни Д.

Як я пережила карантин

IMG 1586024266494 V min min 1

Мудрі магістри трохи засмучені. Такі потрібні, корисні, цікаві теми як «Спілкування», «Конфлікт», «Психологічний вплив», «Лідерство та керівництво» важливо не тільки знайти у літературі, а й опрацювати у реаліях життя.

Але вони не втрачають оптимізму та знають, ми неодмінно це зробимо. 

Такого не буває, щоб не прийшла весна.

Такого не буває, щоб ми разом не здолали біду.

Багато студентів, так як і Світлана Ізвєкова шукають "плюси" у карантині (виїхати на берег річки та побути наодинці) та мінуси (настільки звикаєш до маски, що забуваєш її зняти навіть коли вчиш психологію)

                                                                Мінус               Плюс

А студенти-художники не тільки знайомляться з темами загальної психології, виконують практичні завдання та подорожують по освітнім платформам.

Вони ще створюють колажі, малюнки, готуються до вернісажу «Я і карантин». Його ми неодмінно відвідаємо всі разом!

collage 3

У розмові одна зі студенток довірливо  сказала мені: «Ви не уявляєте як нам вже хочеться в університет вчитися».

Я щиро відповіла їй: «А ви не уявляєте, як ми за вами скучили!»

                                                                                                                                                                                                   Макаренко Н.М.

11103
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша