І курс.
І враження.
І зустріч.
Парадокс….
Університет святкує 95 років свого народження, але залишається молодим та енергійним.
А все завдяки студентам, які кожного вересня додають йому сил, натхнення.
І курс факультету іноземних мов - це завжди друзі та прихильники кафедри загальної та вікової психології.
Навіть палітра практичних занять з ними прикрашена допитливістю, креативністю, сміливістю виказувань у дебатах, «відкритому мікрофоні», несподіваних питаннях, спарингах.
Нещодавно шановна освітня американська спільнота (Національна асоціація освіти разом з Microsoft, Dell, Apple) виокремила 4 основні навички ХХІ століття, потрібні для кожної сучасної молодої людини, тому вирішили саме з І курсом їх перевірити-розвинути.
Вийшло цікаво.
Так, студенти КРЕАТИВНІ, можуть знаходити незвичайні способи використання звичайних речей, уявляти себе у несподіваних ролях, надавати оригінальну ємну характеристику собі.
У них досить високий рівень розвитку КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ, яке дозволяє аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, порівнювати.
Вони - КОМУНІКАБЕЛЬНІ, щирі, відкриті, а ще й навчилися правильно передавати інформацію, толерантно відмовляти, знаходити позитив навіть у сумних речах.
Вони вміють ПРАЦЮВАТИ У КОМАНДІ, відчувати «плече друга», розуміючи один одного без слів у виконанні сумісного завдання.
Утім, вони трошки сугестивні, що дає нам можливість їх переконати: ви на початку студентства, але з таким натхненням, відкритістю до нового досвіду, навичками ХХІ століття цей відрізок життя буде успішним!
Н.Макаренко.


- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 609
Викладачі кафедри загальної та вікової психології взяли участь у міжнародній конференції «Метафора в кризовому консультуванні», що відбулася 25–26 вересня за участю провідних експертів із України, Великої Британії та США.
Під час заходу обговорювалися актуальні питання психологічної допомоги в умовах кризи, серед яких:
- використання метафори як інструменту професійної взаємодії психолога з клієнтом;
- доказовість і ефективність метафоричних підходів у консультуванні;
- ресурсно орієнтована робота з травмою;
- підтримка стійкості клієнтів через образи, символи та історії.
Отриманий досвід плануємо інтегрувати у науково-дослідну діяльність та навчальний процес підготовки майбутніх вчителів та психологів, адже опанування метафоричних технік суттєво розширює можливості фахівців як у консультуванні, так і в освітній практиці.





- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 519
Кафедра загальної та вікової психології 9 вересня 2025 року активно розпочала новий навчальний рік і виступила співорганізатором Всеукраїнського форуму з міжнародною участю «Сенс як ресурс у воєнний час: логотерапевтичний погляд». Захід було спрямовано на узагальнення сучасних підходів у логотерапії, їх адаптацію до воєнних і післявоєнних умов України, а також на поширення ефективних практичних інструментів підтримки життєвого сенсу та психічної стійкості українців.
Форум став платформою для професійної взаємодії й обміну досвідом між науковцями, практичними психологами та студентами, що сприяло розвитку логотерапевтичної спільноти в Україні.
Докторка психологічних наук, професорка, завідувачка кафедри Наталя Миколаївна Токарева мала можливість представити учасникам форуму доповідь на тему «Метакогнітивні предиктори стабілізації сенсових орієнтирів населення прифронтових територій». Доцентка кафедри Олена Олександрівна Халік представила актуальну в сучасних реаліях тему «Сенси, що об'єднують: особливості стосунків у сім'ях захисників у воєнних реаліях».
За результатами форуму опубліковані тези, де представлені наукові розвідки асистентки кафедри Оксани Анатоліївни Даценко на тему «Сенс життя як психологічний ресурс в реаліях війни», а також наших магістрів-психологів - Дмитра Ільчука «Толерантність до невизначеності як сенсоутворювальний ресурс ментального здоров’я юнацтва», Ольги Комарчук на тему «Відновлення сенсів життєдіяльності цивільного населення деокупованих територій».
З програмою та матеріалами форуму можна ознайомитися за посиланням.






- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 522
За ініціативи кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету 17 квітня 2025 року було проведено засідання дискусійного клубу "Особливості підготовки та реалізації ОПП Психологія (бакалаврського та магістерського рівнів) в умовах воєнного стану та процесів євроінтеграції". До обговорення проблемних питань долучилися викладачі кафедри загальної та вікової психології, кафедри психології та суспільствознавчих дисциплін ім. академіка УАН о.І.Луцького, стейкхолдери (начальник відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради Жанна Сабадаш, директор Криворізького ліцею n 77 Вікторія Дегтяренко) та небайдужі студенти психолого-педагогического факультету. В.о. завідувача кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева окреслила пріоритетні напрями фахової підготовки психологів відповідно до професійних стандартів. Доцент Олена Халік висвітлила результати моніторингу структури освітніх компонентів програм підготовки психологів у ЗВО України та у зарубіжних університетах. Дискусія була цікавою і продуктивною.


- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 678
Протягом листопада-грудня 2024 у здобувачів-магістрів ОП "Психологія" денної та заочної форми навчання у рамках договору про співпрацю кафедри вікової та педагогічної психології та кафедри психології НУ "Запорізька політехніка" була можливість отримати такі необхідні професійні знання з курсу "Основи клінічної психології".
В кінці кожної зустрічі від учасників лунало багато уточнюючих запитань, оскільки теми, які піднімалися в межах курсу неформальної освіти, були надзвичайно актуальними.
Чекаємо на сертифікати.



- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 915
В межах співпраці кафедри загальної та вікової психології з кафедрою психології факультету соціальних наук Національного університету «Запорізька політехніка» 29 листопада 2024 року здобувачі-бакалаври та магістри-психологи мали можливість прийняти участь в гостьовій онлайн-лекції на тему «Психологія спортсменів і робота спортивного психолога».
Запрошений лектор — Володимир Машир — спортивний психолог, майстер спорту з академічного веслування, фахівець у галузі спортивної психології та реабілітації, автор програм саморозвитку для спортсменів; автор патентів.
Під час лекції Володимир Машир детально висвітлив психологічні аспекти роботи зі спортсменами, зокрема акцентував увагу на мотивації та збереженні концентрації. Він описав основні напрями діяльності спортивного психолога, психодіагностичну роботу, консультування та психологічний супровід, а також продемонстрував свою авторську методику, що включає техніки для підтримання концентрації, релаксації та «колесо балансу спортсмена». Окрім теоретичного блоку, лектор провів із присутніми декілька вправ на концентрацію, пояснив, як долати передстартове хвилювання, і надав вичерпні відповіді на запитання слухачів.


- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 871
Співпраця між кафедрою загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету та кафедрою психології Національного університету «Запорізька політехніка» принесла перші вагомі здобутки для розвитку неформальної освіти наших студентів. Завдяки цьому партнерству здобувачі денної та заочної форми навчання психологічно-педагогічного факультету психологи-магістри та психологи-бакалаври старших курсів, і викладачі кафедри мали можливість пройти курс «Основи когнітивно-поведінкової терапії», що був проведений провідними фахівцями Ізраїльської коаліції травми.
Цей курс став значним кроком у професійному зростанні студентів та дозволив їм: розширити уявлення про сучасні психотерапевтичні підходи, поглибити знання в галузі когнітивно-поведінкової терапії, а також заклав міцну основу для подальшої наукової та практичної діяльності майбутніх фахівців.




- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1036
Модне слово «стейкхолдер» стрімко увірвалося у наше життя.
Зацікавлена особа, небайдужа до професійної якості фахівців, яких готує наш заклад вищої освіти.
Якість фахівця характеризується:
- потребою вчитися протягом всього життя з метою формування необхідних компетенцій;
- здатністю використовувати теоретичні знання на практиці;
- прагненням бути креативним;
- бажанням бути результативно-плідним у своїй діяльності.
Саме стейкхолдери, з якими співпрацюють кафедри загальної та вікової психології, практичної психології, виказали побажання встановлення більш тісного зв’язку зі школами, зокрема, у проведенні просвітницької роботи щодо запобігання впливу пропаганди, споживання неякісного контенту з соцмереж, вміння працювати з інформацією.
Вони закликали до боротьби з таким злом як «брейнротінг» («загнивання мозку») у результаті споживання неякісної медіа продукції.
Найбільш впевненими, сміливими, креативними борцями стали магістри-психологи (група ППм-24), які прослухали курс медіапсихології та створили просвітницький медіапродукт. Саме його плануємо передати освітнім закладам для роботи з підлітками.
- Данченко Даніела запропонувала презентацію «Вплив Інстаграм та ТІК-ТОК на психічне здоров’я молоді».
- Демченко Юрій - створив яскравий плакат.
- З Лілією Берестень відправляємося у захоплююче дослідження медіапродуктів
- Жугіна Марія запрошує у «Медіасупермаркет».
- Кулік Данило розробив інформаційний буклет.
- Тищенко Дмитро попереджає «Як не стати жертвою фейків».
- Пономаренко Роман у своєму медіапродукті вчить правилам медіа гігієни.
- Ковш Лідія написала пам’ятку для дітей «Як протистояти негативному впливу соцмереж».
- Арсен Жильцов вчить «Як відрізняти фейк від правди»
Сподіваємося, що наші компетенції (втілені у яскраві, цікаві, інформаційні проекти) будуть потрібні та корисні для здобувачів освіти сучасних освітніх закладів.
Наталя Макаренко
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 929
Медіапсихологія (новий курс у магістрів - практичних психологів).

Практичне заняття «Методи медіапсихології» (основне знаряддя їх професійної діяльності).
Місце проведення - затишна кав’ярня (саме у кав’ярнях зароджувалася медіапсихологія у XVII столітті).
Викладач - Макаренко Наталя Миколаївна, к.психол.н., доцент
Домашнє завдання - вибрати метод медіапсихології, провести дослідження, розказати про результати.
Перебіг подій - науково-обгрунтовані, цікаві, захоплюючі розповіді Юрія, Марії, Арсена, Романа, Данієли, Лілії, Дмитра та Лідії про результати контент-аналізу лексики популярних фільмів, назв сайтів, клікбейтів; інтерв’ю щодо емоційного стану у часи пандемії, спостереження за здобувачами освіти з особливими освітніми потребами, медіаметрії, експериментів сучасних вітчизняних психологів-практиків.
Супровід - сучасні гаджети, бліц-інтерв’ю, психологічна експрес-допомога, безпрограшна лотерея.
Враження - розумні, розкуті, доброзичливі, зацікавлені майбутні практичні психологи.
Підсумок. Репліка барісти: «Ой, як цікаво у вас! Слухала, не могла відірватися. Багато цінного дізналася, перекажу синові! Дякую!»
Н.Макаренко.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 997
Когут Олександра Олександрівна, професор кафедри загальної та вікової психології, доктор психологічних наук бере активну участь у психологічній реабілітації українців, які постраждали від війни. У травні Олександра Олександрівна працювала з ГО Ваад "Відновлення під час війни", зокрема учасниками програми були військовослужбовці. Реабілітаційні програми під керівництвом Когут Олександри Олександрівни також пройшли потерпілі сім’ї ВПО та дружини, які втратили чоловіків на війні.

Успіх реабілітаційних проектів визначається ретельно підібраними методами та психотерапевтичними практиками. Динаміку змін науковці фіксують за допомогою емпіричних показників ПТСР, тривожно-депресивного розладу, рівня психологічного благополуччя та ускладненого горювання. Криворізький державний педагогічний університет цим самим робить свій внесок у відновлення України.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1017










