Початок жовтня традиційно ознаменований широкоформатними освітянськими святами, які давно отримали загальнолюдське визнання й пошану, – День працівників освіти України та Всесвітній день учителя.
ІСТОРИЧНА ДОВІДКА. День учителя – міжнародне професійне свято всіх працівників освітньої царини – був заснований у 1994 році. Він відзначається щорічно в ознаменування річниці підписання Рекомендації ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці щодо становища вчителів (UNESCOPRESSE, vol.4, no.17, p.9).
Ідея святкувати День учителя з’явилася ще в XIX столітті. У різних державах свято присвячували видатним педагогам або історичним подіям у галузі освіти. Свято «День учителя» в жовтні вшановують у таких країнах: в Узбекистані – 1 жовтня; у Пакистані спільно зі Світовим святом; на Шрі-Ланці – 6 жовтня; у Лаосі, Білорусі, Киргизстані, Латвії, Україні відзначається в першу неділю жовтня; Національний день освіти в Польщі святкується 14 жовтня; День учителя в Бразилії – 15 жовтня; у Чилі – 16 жовтня; в Австралії –в останню п’ятницю жовтня. І це далеко не повний перелік. Професійне свято вчителів відзначають в усьому світі і в кожній культурі. Наприклад, це свято вересня в Індії, Сінгапурі, Гонконзі і КНР, в Аргентині, у Гондурасі, у Брунеї, на Тайвані.
В Україні, яка входила до складу СРСР, День учителя почали святкувати за указом президії Верховної Ради СРСР від 29 вересня 1965 року. Постановою президії Верховної Ради СРСР 1980 року «Про святкові і пам’ятні дати» свято було призначено на перший тиждень жовтня.
Від часу проголошення Незалежності України загальнонародне свято задокументовано на найвищому рівні. Урочистості не мають чітко фіксованої дати: згідно з указом президента України Леоніда Кучми від 11 вересня 1994 року День працівників освіти відзначається в першу неділю жовтня.
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВЯТА. Педагоги є активними учасниками освітнього процесу, від плідної роботи яких залежить, аби люди навчилися кооперуватися в соціумі і щоб світ нарешті позбавився від дискримінації. Саме тоді, коли потреба в учителях є особливо гострою, прикрим є той факт, що багато країн відчувають їх нестачу. Подібна ситуація спостерігається нині в багатьох державах – як у розвинутих, так і в бідних. Масовий відтік педагогів викликано низкою факторів, як-от: скорочення бюджету для державної служби, відсутність сприятливих умов для роботи, низький рівень оплати праці, вихід на пенсію літніх працівників, стрес, фізичне й моральне виснаження, булінг у системі освіти тощо.
Громадськість часто виявляє байдужість до кризи, викликаної браком учительських кадрів, і насамперед в початковій ланці. Загалом цьому питанню не приділяється достатньої уваги, помилково вважаючи, що вчителем може бути будь-хто, хто хоч трохи орієнтується в проблемах виховання й навчання, і що завжди можна знайти велику кількість людей, яких можна швидко підготувати до професії вчителя. Керуючи роботою чотирьох установ системи Організації Об’єднаних Націй, які опікуюються багатьма аспектами освіти, фахівці беззаперечно стверджують, що без відповідної кваліфікованої підготовки неможливо просто зайти в клас чи навчальну аудиторію й на високому рівні організувати ефективний освітній процес.
Зауважимо, що не тільки у загальнонародний чи Всесвітній день учителя, а й завжди варто плекати в суспільстві здорову ідеологію та вдосконалювати стратегії національної освіти: під умілим керівництвом досвідчених педагогів-наставників конкурентноспроможне молоде покоління зможе ефективно використовувати нові технології та здобувати нові знання, що стають пріоритетним товаром у сучасному інформаційному суспільстві і рушієм цивілізаційного поступу людства.
НАЦІОНАЛЬНІ ПРІОРИТЕТИ
У 2020 році український День учителя (День працівників освіти / День освітянина) відповідно до традиції припадає на 4 жовтня, а Всесвітній день учителя – на 5 жовтня.
Сьогодні в незалежній Україні (за інформацією веб-порталу органів виконавчої влади) надають освітні послуги майже 860 тисяч педагогів, вихователів, майстрів виробничого навчання, науково-педагогічних працівників й управлінців. Вони навчають і виховують понад мільйон дошкільнят, провадять освітній процес для п’яти мільйонів школярів, викладають майбутню спеціальність у вітчизняних вишах майже трьом мільйонам студентів.
«День учителя – свято, яке залишається з нами назавжди», – інформує урядовий портал.
Немає завдання більш гідного, ніж передавати дітям нові знання, готувати молоде покоління до активної життєвої позиції та плідної праці в ім’я національних ідеалів. Учитель за покликом серця має в серці дар від Бога, щедро дарований небагатьом, – зазирнути в дитячі душі і знайти відгомін у них, навчити юнь світлому, доброму й прекрасному, віднайти талант в інших та розкрити чесноти й ціннісні суспільні пріоритети. Кожний, хто свідомо визначився в учительській професії, і справді має такий великий дар. Тож найкращі вітання до професійних свят усім шановним освітянам! Завжди будьте успішні у своїх вихованцях!
Особливі привітання – для професорсько-викладацького складу Криворізького державного педагогічного університету, що напередодні відзначив свій 90-річний ювілей. У ці святкові, знакові для нашої альма-матері дні щиро бажаємо всім колегам, потужному науково-педагогічному колективу, який плідно готує вчительські кадри для Придніпровського регіону і всієї держави, міцного здоров’я, наснаги, успіхів, натхнення, творчих здобутків, подальшого фахового зростання і процвітання університетської спільноти!
Використано матеріали:
https://www.dilovamova.com/index.php?page=10&holiday=236
https://www.dilovamova.com/index.php?page=10&holiday=238&year=2020
- Автор: Шарманова Sharmanova Наталя Natalia Миколаївна
- Перегляди: 1784
№ п/п |
Прізвище, ім’я, по батькові викладача |
Кафедра |
Дата |
Час |
Вид |
Місце |
Група |
Дисципліна |
Тема заняття |
1. |
ІНШАКОВА Інна Євгенівна |
дошкільної освіти |
06.10.2020 |
09.30 |
лекція |
2а |
ДВП(Х)-20 |
Сучасна українська мова з практикумом |
Слово-як лексична одиниця мови |
2. |
КУЧМА Олександр Іванович |
загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання | 06.10.2020 | 09.30 | лекція | 8 | ТОА-18 | Опір матеріалу | Деформація згину, розрахунок на згин |
3. |
ЩЕРБИНА Володимир Григорович |
декоративно-прикладного мистецтва та дизайну |
06.10.2020 |
09.30 |
лабораторне заняття |
308 |
ГД-20 |
Кольорознавство |
Вступ. Виконання таблиці ахроматичного ряду |
4. |
ВЕЛИКОДНИЙ Денис Олександрович |
загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання | 09.10.2020 | 09.30 | лекція | а/к | ТОАм-16 | Транспортні системи | Сучасний стан сталого розвитку міської транспортної системи |
5. |
КАРПЕНКО Тетяна Анатоліївна |
географії та методики її навчання |
09.10.2020 |
09.30 |
лекція |
418 |
ГОЕ-18 |
Фізична географія материків і океанів |
Кліматичне районування Євразії |
6. |
КРАСЮК Ірина Олександрівна |
образотворчого мистецтва | 12.10.2020 | 12.30 | практичне заняття | 205 | ОМ-17 | Методика викладання образотворчого мистецтва | Поетапність та пропорційні особливості в малюванні портрету |
7. |
ЧУВАСОВА Наталія Олександрівна |
хімії та методики її навчання | 13.10.2020 | 09.30 | лекція | 110 | БП-19 | Біохімія | Шляхи обміну білків і нуклеїнових кислот |
8. |
КОМАРОВА Олена Олексіївна |
соціології та масових комунікацій |
19.10.2020 |
08.00 |
лекція |
315 |
АНФ-17, УАФ-17 |
Бізнез-планування |
Маркетингова стратегія розвитку підприємства |
9. |
ЛУКАШ Василь Іванович |
загальнотехнічних дисциплін та професійного навчання | 22.10.2020 | 11.00 | лабораторне заняття | навчальна майстерня | ТОА-18 | Практикум у навчальних майстернях | Пиляння |
10. |
ОСТАПЧУК Олена Євгенівна |
практичної психології |
27.10.2020 |
09.30 |
семінарське заняття |
304 |
ПП-19 |
Основи наукових досліджень |
Організація наукового дослідження з психології |
11. |
ЛОБАНОВА Алла Степанівна |
соціології та масових комунікацій |
28.10.2020 |
11.30 |
лекція |
301 |
СМК-20 |
Вступ до спеціальності |
Категоріально-поняттєвий апарат соціології |
12. |
ШАРМАНОВА Наталя Миколаївна |
української мови |
28.10.2020 |
12.30 |
лекція |
217 |
УФР-17 |
Комп’ютерні технології в сучасному видавничому процесі |
Програмне забезпечення комп’ютерних видавничих систем |
- Автор: Завідувач навчально-методичного відділу
- Перегляди: 812
- Автор: Кафедра дошкільної освіти
- Перегляди: 2042
Пленер є важливим блоком у програмі безперервної художньої освіти. Студент, який освоює художню програму в навчальному закладі, повинен вміти працювати з натурою, глибоко вивчати природне середовище, передавати природні умови, а також збирати матеріали для майбутніх композиційних творів, усвідомлює красу і цінність життя.
Етюдні роботи, виконані практично за один прийом, привертають свіжістю, чистотою кольору. У них відчувається повітря, світло. Численні рефлекси зелені, сонця, води, неба надають їм різноманітність, колірне багатство. У них присутнє те, що називається французьким словом «пленер» і що в перекладі означає «відкрите повітря». Художники вирішують основне завдання-передати перше враження, перше яскраве переживання натури. Все, що написано художниками, знаходилося зовсім поруч - через дорогу або біля ганку.
Як відомо, практика пленер є частиною основної освітньої програми вищої професійної освіти в системі підготовки бакалаврів або фахівців, що навчаються на художньо-графічних факультетах і факультетах мистецтв.
Пленер є логічним продовженням вивчення таких дисциплін як малюнок, живопис і композиція, в програму входять навчально-творчі завдання: етюди, начерки і замальовки. Обов'язковим є виконання підсумкової композиції за мотивами пленерної практики. На пленері закріплюються, розширюються і поглиблюються теоретичні знання, удосконалюються практичні вміння та навички з образотворчого мистецтва. Також відбувається накопичення художньо-творчого матеріалу для курсових, науково-дослідних і дипломних робіт. В якості об'єктів для вивчення виступають історико-культурні центри міста і країни, індустріальні, промислові та сільські пейзажі. Зміст пленерних завдань, незалежно від тривалості практики, включає певну кількість етюдів, начерків і замальовок.
Пленери для студентів художньо-графічного відділення проводяться щороку. Вони можуть проходити як в межах міста, так і за його межами. Пленер завжди був і залишається джерелом нових вражень. Загальновідомо, що робота на пленері, живопис і малюнок з натури розвивають творчі здібності, сприяють зростанню професійної майстерності, прояву індивідуальності художника. Саме тому багато майстрів образотворчого мистецтва називали пленер вищою школою живопису. Здавалося б, невже складно працювати над етюдом? Адже робиться він досить швидко і не передбачає ретельно опрацьованих деталей, головне тут - вірно передати враження від побаченого. Природа в фарбах авторів - пейзажі нашого регіону, які вже кілька років поспіль притягують і надихають художників на нові образи.
Пленер проводиться суцільним циклом, студенти займалися малюнком і живописом на свіжому повітрі в літній період. Керівниками пленерної практики першого курсу Д і ОМ були к.пед.н. доц. Красюк І.О. і ст. викл. Юрченко О.С., другого курсу - ст. викл. Брижата І.Г. та ст. викл. Щербакова Л.А., третього курсу – ст. викл. Мішуровський В.В. Для звіту з практики «Пленер» необхідними є: етюди, начерки, замальовки, ескізи, композиція і підготовчий матеріал до неї. Роботи минулої практики представлені кожним студентом на кафедральному перегляді. На перегляд були представлені і масляна техніка, і графічні роботи. У своїх роботах студенти здебільшого відобразили спекотне літо, опинялися в старих двориках, на ясних сонячних галявинах, робили начерки тварин, головне, не просто дивитися, а бачити.
- Автор: Кафедра образотворчого мистецтва
- Перегляди: 2080
ТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ
на 2020-2021 н. р.
Керівник: к. філол. н., доц. Онищенко Ірина Володимирівна
- Автор: Кафедра початкової освіти
- Перегляди: 1866
ГРАФІК КОНСУЛЬТАЦІЙ
викладачів кафедри початкової освіти 2020-2021 н. р., І с е м е с т р
- Автор: Кафедра початкової освіти
- Перегляди: 1469
ГРАФІК КОНСУЛЬТАЦІЙ ВИКЛАДАЧІВ
кафедри ботаніки та екології
на І семестр 2020-2021 н.р.
- Автор: Кафедра біології та екології
- Перегляди: 1627
Шановні студенти та викладачі!
За посиланням - розклад фізико-математичного факультету.
Звертаємо Вашу увагу, що цей розклад наразі є актуальним лише для студентів 2-4 курсів та аудиторії дійсні лише на 08.09-09.09.
Дякуємо за терпіння.
З повагою, Ваш Фізмат
- Автор: Фізико-математичний факультет
- Перегляди: 1695
Кафедра інформатики та прикладної математики щиро вітає
доцента кафедри інформатики та прикладної математики -
Моісеєнко Наталю Володимирівну!
Наталя Володимирівна, бажаємо Вам якомога більше приводів для радості, приємних несподіванок та сюрпризів!
Хай мрії збуваються, а плани виконуються!
З любов'ю, кафедра інформатики та прикладної математики.
- Автор: Кафедра інформатики та прикладної математики
- Перегляди: 3996
- Автор: Факультет дошкільної і технологічної освіти
- Перегляди: 2161