Факультет української філології
Українська мова і література

Результати опитування здобувачів вищої освіти щодо якості викладання навчальних дисциплін.

Предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська))

На виконання розпорядження № 39 від 01 вересня 2025 року «Про проведення опитування здобувачів вищої освіти» з 01 вересня по 30 вересня 2025 року серед здобувачів 2-4 курсів бакалаврського рівня вищої освіти в онлайн-режимі проводилося анонімне опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська  мова  і  література),  додаткова  предметна  спеціальність 014.02 Середня освіта  (Мова і література (англійська))). 

Здобувачі вищої освіти оцінювали навчальні дисципліни та діяльність викладачів за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 – незадовільно, 5 – відмінно).

Проведений моніторинг уможливив аналіз результатів опитування, оцінку якості наданих освітніх послуг, окреслив шляхи удосконалення якості викладання навчальних дисциплін.

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ гр. УАФ-24

(13 відповідей)

Здобувачі мали можливість обирати навчальну дисципліну зі списку (11 навчальних дисциплін).

  • STEM-практики в освіті (Мальченко С. Л.).
  • Актуальні проблеми української історії та культури (Романець Н. Р., Коротаєв О. О.)
  • Історична граматика української мови (Колоїз Ж. В.).
  • Історія зарубіжної літератури (Яременко Н. В.).
  • Історія української літератури (Ковпік С. І.).
  • Педагогіка (Король А. М.).
  • Практичний курс англійської мови (Гарлицька Т. С.).
  • Психологія (загальна, вікова, педагогічна) (Халік О. О.).
  • Сертифікатна програма «Сучасна    англомовна    комунікація» (Гарлицька Т. С.).
  • Сучасна українська літературна мова (Колоїз Ж. В.).
  • Фізична культура у спортивній секції (групі) (Василенко В. В.).

1. 1. На питання «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок» відповіді були такими:

  • 5 балів – 38,5 % респондентів;
  • 4 бали – 15,4 %;
  • 3 бали – 15, 4 %;
  • 2 бали – 30,8 % опитаних.

1. 2. Відповіді на питання «Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами» засвідчили такі результати:

  • 5 балів – 69,2 % респондентів;
  • 4 бали – 7,7 % опитаних;
  • 3 бали – 15,4 %;
  • 1 бал – 7,7 % (1 відповідь).

Щодо відкритості, тактовності, доброзичливості зі студентами, можливості звернутися до викладачів за роз’ясненням чи порадою відповіді розподілено так:

  • - 5 балів – 76,9 %;
  • бали – 7,7 %;
  • 3 бали – 7,7 %;
  • 1 бал – 16,7 %.

1.3. Відповіді на питання «Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро» такі:

  • 5 балів – 69,2 % респондентів;
  • 4 бали – 7,7 %;
  • 3 бали – 15,4 % опитаних;
  • 1 бал – 16,7 %.

2. Оцінка здобувачами вищої освіти складності навчальної дисципліни засвідчила такі результати:

  • оптимально – 15,4 % респондентів;
  • дуже складно – 7,7 %;
  • дуже просто – 15,4 %;
  • нескладно – 53,8 %;
  • складно – 7,7 %.

ОП_УАФ_діаграма_1.jpg

3. Співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання, здобувачі вищої освіти оцінили так:

  • оптимальне, часу вистачає     на     опрацювання     навчального навантаження – 76,9 %;
  • навчального матеріалу замало, можна було б опрацювати більше – 15,4 %;
  • наявне перевантаження, часу на опрацювання навчального матеріалу не вистачає – 7,7 %.

ОП_УАФ_діаграма_2.jpg

4. 76,9 % опитаних засвідчили, що викладач надав інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення курсу; 15,4 % – у процесі вивчення дисципліни, 1 здобувач (7,7 %) інформацію не отримав.

ОП_УАФ_діаграма_3.jpg

5. Коментар до якості викладання сертифікатної програми «Сучасна англомовна комунікація»: «Дуже цікава подача матеріалу, що зробило легшим розуміння матеріалу. Інтерактивні уроки та використання різних платформ. Також важливим було врахування побажань студентів, завдяки чому вибудовувались довірливі стосунки».

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ гр. УАФ-23

(46 відповідей)

Здобувачі мали можливість обирати навчальну дисципліну зі списку (12 навчальних дисциплін).

  • Естетика (Балута Г. А., Оліфер О. Є.).
  • Етика (Балута Г. А., Оліфер О. Є.).
  • Історія зарубіжної літератури (Семененко Л. М.).
  • Історія української літератури (Мельник Н. Г.).
  • Культурологія (Мішалова О. В.).
  • Методика виховної роботи (Король А. М.).
  • Практична граматика: морфологія (Євтушенко Н. І.).
  • Практичний курс англійської мови (Євтушенко Н. І.).
  • Психологія (загальна, вікова,педагогічна) (Халік О. О.).
  • Сертифікатна програма «Приватна    та    професійна    письмова комунікація англійською» (Євтушенко Н. Є.).
  • Сучасна українська літературна мова (Березовська-Савчук Н. А.).
  • Філософія (Балута Г. А., Оліфер О. Є.).

1.1. На питання «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок» відповіді були такими:

  • 5 балів – 95,5 % респондентів;
  • 4 бали – 4,5 % опитаних.

1.2. Відповіді на питання «Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами» засвідчила такі результати:

  • 5 балів – 95,7 % респондентів;
  • 4 бали – 4,3 %.

 ОП_УАФ_діаграма_4.jpg

1.3. Щодо відкритості, тактовності, доброзичливості зі студентами, можливості звернутися до викладача за роз’ясненням чи порадою відповіді розподілено так:

  • 5 балів – 93,5 % опитаних;
  • 4 бали – 4,3 %;
  • 3 бали – 2,2 % респондентів. 

ОП_УАФ_діаграма_5.jpg1.4. Відповіді на питання «Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро» такі:

  • 5 балів – 95,7 % респондентів;
  • 4 бали – 2,2 %;
  • 3 бали – 2,2 %.

2. Оцінка складності навчальної дисципліни засвідчила такі результати:

  • оптимально – 82,6 %;
  • нескладно – 13 %;
  • складно – 4,4 %.
  • ОП_УАФ_діаграма_6.jpg

3. Співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання, здобувачі вищої освіти оцінили так:

  • 95,7 % – оптимальне, часу вистачає на опрацювання навчального навантаження;
  • 4,3 % – наявне перевантаження, часу на опрацювання навчального матеріалу не вистачає.

 ОП_УАФ_діаграма_7.jpg

4. 97,8 % опитаних засвідчили, що викладач надав інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення курсу; 2,2 % – у процесі вивчення дисципліни.

ОП_УАФ_діаграма_8.jpg

5. Коментар щодо змісту та якості викладання сучасної української літературної мови: «Вважаю, що виділеного часу на вивчення дисципліни недостатньо. Можливо, слід збільшити кількість годин».

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ гр. УАФ-22

(11 відповідей)

Здобувачі мали можливість обирати навчальну дисципліну зі списку (19 навчальних дисциплін).

  • Гендерна історія: стать, влада, ідентичність (Панафідін І. О.).
  • Етика та психологія сімейного життя (Пінська О. Л.).
  • Історія зарубіжної літератури (Журба С. С.).
  • Історія педагогіки (Потапенко О. Б.).
  • Історія української літератури (Онікієнко І. М.).
  • Медіапсихологія (Макаренко Н. М.).
  • Методика навчання української мови (Бакум З. П.).
  • Мистецтво виразного слова (Онікієнко І. М.).
  • Невідомий Кривий Ріг (Казаков В. Л.).
  • Основи кібербезпеки (Мерзликін П. В.).
  • Педагогічна майстерність майбутнього вчителя (Білоус О. С.).
  • Практична граматика: синтаксис (Гладка О. В.).
  • Практичний курс англійської мови (Гладка О. В.).
  • Розмовний курс англійської мови в Британії, США, Канаді, Новій Зеландії (Панасюк Ю. В.).
  • Сертифікатна програма «Стратегії   сучасної    усної    комунікації англійською мовою» (Гладка О. В.).
  • Соціальні мережі в професійній діяльності (Хараджян Н. А.).
  • Стильові тенденції українського письменства епохи просвітництва (Онікієнко І. М.).
  • Сучасна українська літературна мова (Бузько С. А.)
  • Фешн-стайлінг і фотографія (Ємельова А. П.).

1.1. На питання «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок» відповіді були такими:

  • 5 балів – 72,7 % респондентів;
  • 4 бали – 18,2 %;
  • 1 бал – 9,1 % (1 здобувач).

ОП_УАФ_діаграма_9.jpg 

1.2. Відповіді на питання «Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами» засвідчили такі результати:

  • 5 балів – 72,7 % респондентів;
  • 4 бали – 18,2 %;
  • 2 бали – 9,1 % (1 здобувач).

1.3. Щодо відкритості, тактовності, доброзичливості зі студентами, можливості звернутися до викладача за роз’ясненням чи порадою відповіді розподілено так:

  • 5 балів – 72,7 % опитаних;
  • 4 бали – 18,2 %;
  • 1 бал – 9,1 % респондентів.

1.4. Відповіді на питання «Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро» такі:

  • 5 балів –72,7 % респондентів;
  • 4 бали – 9,1 % опитаних;
  • 3 бали – 9,1 % опитаних;
  • 1 бал – 9,1 %.

ОП_УАФ_діаграма_10.jpg 

2. Оцінка здобувачами складності навчальної дисципліни засвідчила такі результати:

  • оптимально – 36,4 %;
  • нескладно – 36,4 %;
  • складно – 9,1 %;
  • дуже складно – 9,1 %;
  • важко відповісти – 9,1 %.

ОП_УАФ_діаграма_11.jpg

3. Співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання, здобувачі вищої освіти оцінили так:

  • оптимальне, часу вистачає     на     опрацювання     навчального навантаження – 72,7 %;
  • наявне перевантаження, часу на опрацювання навчального матеріалу не вистачає – 18,2 % респондентів;
  • важко відповісти – 9,1 % респондентів.

ОП_УАФ_діаграма_12.jpg

4. 81,8 % опитаних засвідчили, що викладач надав інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення курсу;

9,1 % – у процесі вивчення дисципліни, інформацію не отримали 9,1 %.

ОП_УАФ_діаграма_13.jpg

5. Коментар щодо якості викладання навчальної дисципліни «Етика та психологія сімейного життя»: «Чудовий викладач, ставиться з розумінням та об’єктивно оцінює».

Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в опитуванні. Аналіз відповідей уможливить окреслення напрямів удосконалення освітнього процесу та покращення якості освіти в університеті.

Результати опитування будуть проаналізовані та обговоренні на засіданні вченої ради факультету української філології.

 

Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література.

Англійська мова»                                                                                                                                                      Наталя Березовська-Савчук

31686
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31