Факультет української філології
Українська мова і література

Триває державна атестація здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня на факультеті української філології.

17 червня 2024 року студенти групи УФР-20 склали комплексний екзамен з української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання. Комісія з державної атестації у складі голови – к. філол. н., доц., завідувача кафедри української та зарубіжної літератур Наталі Мельник, постійних членів – першого проректора, к. філол. н., доц. Оксани Остроушко, декана факультету української філології, к. філол. н., доц. Любові Семененко, а також екзаменаторів – завідувача кафедри української мови, д. філол. н., проф. Жанни Колоїз, д. пед. н., проф. Зінаїди Бакум, к. філол. н., доц. Вероніки Городецької, к. філол. н., доц.  Інни Онікієнко, к. філол. н., доц.  Наталі Яременко – відзначила успішність студентів на державному екзамені, набуття ними професійних компетенцій.

2024-06-21_000010.jpg
2024-06-21_00008.jpg

2024-06-21_00001.jpg

 

18 червня 2024 року студенти групи УАФ-20 продемонстрували свою професійну обізнаність з другої спеціальності – англійської мови. Іспит успішно складено, що засвідчили  відгуки членів комісії завідувача кафедри англійської мови та методики навчання, к. філол. н. Ірини Салати, к. філол. н., доц. Олени Гладкої, к. філос. н., доц. Юлії Панасюк.

2024-06-21_009.jpg

2024-06-21_001.jpg

2024-06-21_002.jpg

 

18 червня 2024 року студенти групи УПФ-20 впоралися з іспитовим випробуванням з психології. Попри хвилювання та повітряну тривогу, кожен здобувач освіти продемонстрував якісні знання, власну стресостійкість, уміння відповідати на додаткові питання – усе в дусі доброзичливої академічної комунікації.

2024-06-21_06.jpg

2024-06-21_05.jpg

2024-06-21_04.jpg

 

19 червня 2024 року студенти групи УІФ-20 склали комплексний екзамен з української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання. Здобувачі освіти мали змогу продемонструвати знання, вміння й навички, здобуті протягом 4 років навчання. Члени екзаменаційної комісії висловили сподівання, що отримані знання дадуть можливість усім випускникам факультету української філології першого (бакалаврського) рівня вищої освіти працювати за обраним фахом.

 2024-06-21_9.jpg

2024-06-21_1.jpg

2024-06-21_4.jpg

26865

На факультеті української філології розпочалися екзамени підсумкової атестації здобувачів вищої освіти за рівнем вищої освіти "бакалавр".

IMG-0c614368afb6801372fb33dedf758b45-V.jpg

Першими комплексний екзамен із української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання складали здобувачі заочної форми навчання. 

IMG-edb41e4226cd45d8c512221f3897b352-V.jpg

IMG-4c0c2c679c8d21289fc59d69397d7fbd-V.jpg

Під час повітряної тривоги екзамен продовжували в укритті.

IMG-cefb6965eb0da4137e0e7f2e9f60bdec-V.jpg

Екзамен усі випускники склали на позитивні оцінки. Атмосфера, яку створили голова та члени атестаційної комісії, була хоч і академічною, але доброзичливою. 

IMG-26f80862ed5da8273d88493cccd0ac3d-V.jpg

Вітаємо із першим складеним  екзаменом і бажаємо успіху нашим випускникам.

IMG-0a189b5c9e14f62b0a467744186fbc9e-V.jpg

26716

30 травня 2024 року на факультеті української філології відбулася нарада, присвячена питанням цивільного захисту як функції, спрямованій на захист населення, території, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх  наслідків  і  надання  допомоги  постраждалим у мирний час та в особливий період. В умовах ризиків  сьогодення важливо зберегти життя і здоров'я як своє, так і студентське. Згідно з Наказом №196 від 13.05.2024 «Про організацію та проведення об'єктового тренування з цивільного захисту» основну увагу було приділено положенням «Програми загальної підготовки працівників Криворізького державного педагогічного університету до дій у надзвичайних ситуаціях» та особливостям засвоєння дій, які стосуються цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.

Знімок_екрана_2024-05-30_143752.png

 

26678

Студенти факультету української філології успішно завершили навчання в межах проєкту  "Онлайнові курси з цифрової української філології" в Єнському університеті (Німеччина). Участь у проєкті стала для факультету традиційною, оскільки курси, які пропонуються, є сучасними й зацікавлюють здобувачів освіти.

йена_фото.jpg

У весняному семестрі студенти факультету обрали й завершили курси "Корпусна лінгвістика" та "Основи квантитативної лінгвістики для філологів". За результатами навчання здобувачі отримали сертифікати, якими засвідчено успішні результати навчання.

сертифікати.jpg

Вітаємо студентів факультету й бажаємо їм подальших успіхів у царині філології. 

 

26675

Факультет української філології став співорганізатором студентської науково-практичної  конференції «Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики», яка відбулася 22 травня 2024 р. у ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. С. Дем’янчука » (м. Рівне).

22.05.24_00.png

На конференції було обговорено актуальні проблеми: мова як чинник ідентифікації нації; проблеми і перспективи сучасної лінгвістики; художня література: текст, контекст, інтертекст; література для дітей: проблемно-тематичний та жанрово-стильовий аспекти; актуальні тенденції лінгводидактики; сучасні проблеми методики навчання української та зарубіжної літератури у закладах середньої освіти; актуальні проблеми та перспективи розвитку масмедіа в Україні.

22.05.24_0.jpg

22.05.24_0000.png

З вітальним словом від імені нашого факультету звернулася до учасників кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур Криворізького державного педагогічного університету Світлана Журба.

22.05.24_00000.png

На цьому науковомову заході свої наукові дослідження презентували здобувачі вищої освіти 1 року навчання за другим (магістерським) рівнем факультету української філології КДПУ: Жіночий простір у романі Галини Вдовиченко «Пів’яблука» Дар’я Гричка (науковий керівник: к.філол. н., доц. Л. М. Семененко); Специфіка авторської нарації в художній інклюзивній літературі, Ярослава Примаченко (науковий керівник: д. філол. н., проф. С. І. Ковпік); Технологія проблемного аналізу роману «Місто» В. Підмогильного на уроках літератури, Аліна Новохатько (науковий керівник: к. філол. н., доц. С. С. Журба); Використання елементів компаративного аналізу під час вивчення поеми «Мазепа» Дж. Байрона на уроках зарубіжної літератури, Євгеній Шинкаренко (науковий керівник: к. філол. н., доц. С. С. Журба).

Дякуємо історико-філологічному факультету ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. С. Дем’янчука (м. Рівне) за запрошення долучитися до наукового спілкування!

26611

17 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, додатковою предметною спеціальністю 053 Психологія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яку презентувала к. філол. н., доц. кафедри української та зарубіжної літератур, керівник робочої групи (гарант ОПП) Світлана Степанівна Журба.17.05.24_15.jpg
На зібрані були присутні: доц. Л. М. Семененко (декан факультету української філології), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), С. С. Журба (керівник робочої групи, гарант ОПП), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. Н. А. Березовська-Савчук,, доц. С. А. Бузько, доц. В. А. Городецька, доц. К. А. Качайло, доц. Н. М. Малюга, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. О. А. Чаркіна, доц. О. О. Халік, доц. Н. В. Яременко та інші НПП університету, запрошені гості.

17.05.24_4.jpg

До обговорення проєкту програми долучилися:  Світлана Павлівна Яланська, доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології і соціальної роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка;   Тетяна Михайлівна Радіонова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української філології Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»; Лілія Миколаївна  Овдійчук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач  кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука»;  Антоніна Анатоліївна Воробйова, начальник відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (м.Кривий Ріг); Юлія Вікторівна Табакіна, практичний психолог Криворізького ліцею №24.17.05.24_5.jpg

Керівник робочої групи (гарант ОПП) Світлана Степанівна Журба ознайомила присутніх із загальною інформацією щодо обговорюваного проєкту ОПП, охарактеризувала його, зосередившись на змісті структурних компонентів освітньої моделі, акцентувала на змінах, яких набув проєкт 2024 року порівняно з попередньою програмою (2023 рік).

Доповідачка зазначила, що пропозиції роботодавців, випускників, зацікавлених осіб,  висловлені під час анкетування, надійшли на пошту університету,  внесені в основу проєкту програми.  Це дозволило оновити зміст, структурно-логічну схему ОПП, завдяки чому вона набула збалансованості, відповідно до вимог нормативних документів. Керівник робочої групи наголосила на змінах у структурі освітніх компонентів, уведенні дисциплін психологічного циклу, як-от:  «Психологія особистості», «Експериментальна психологія», «Диференційна психологія», «Психологія кар’єри». Акцентовано на змінах в організації дослідницьких практик здобувачів зокрема в процесі написання курсових робіт як за основою спеціальністю, так і за додатковою. Передбачено їх написання в 7 і 8 семестрах, що засвідчено у відповідних ОК «Курсова робота з української мови (української літератури) та методики її навчання (на вибір)», «Курсова робота з психології». Світлана Степанівна зазначила, що програма враховує індивідуальну освітню траєкторію та студентоцентрованенавчання, побудоване на засадах особистісно-діяльнісного підходу.

17.05.24_38.jpg

17.05.24_8.jpg

17.05.24_9.jpg

17.05.24_11.jpg

17.05.24_12.jpg

17.05.24_13.jpg

17.05.24_14.jpg

Після доповіді керівника робочої групи і гаранта ОПП С. С. Журби присутні висловити свої міркування щодо освітньо-професійної програми.

Світлана Павлівна Яланська, доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології і соціальної роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка схвально оцінила обговорюваний проєкт освітньої програми, вказала на те, вона відповідає вимогам чинного законодавства у сфері вищої освіти, передбачає не лише вивчення дисциплін, необхідних для формування компетентного філолога. Це створює можливості для формування професійних компетентностей здобувачів у галузі психологічної практики, що вирізняє її з-поміж інших споріднених орієнтацією на розширення переліку потенційних посад – професій. Усе це відповідає сучасним запитам українського суспільства та фахівця, здатного до професійної поліфункціональності.

17.05.24_16.jpg

Тетяна Михайлівна Радіонова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української філології Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» висловила думку про те, що проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова i література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, додатковою предметною спеціальністю 053 Психологія, поданий для рецензування, має чітку структуру, витриманий паритет між першої і другою предметними спеціальностями. На її думку, необхідні для розуміння мети й завдань програми, усвідомлення програмних результатів навчання, а також особливостей цієї програми та її реалізації в освітньому процесі компоненти, забезпечені й прописані відповідно до усталених вимог.

17.05.24_18.jpg

Лілія Миколаївна Овдійчук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач  кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука», відзначила актуальність освітньо-професійної програми актуальна, виваженість, збалансованість компонентів, що забезпечує підготовку конкурентоспроможного фахівця з першої і другої спеціальності. Позитивним відзначила кількість кредитів для методик навчання мови та літератур, що сприяє формуванню певних компетентностей, розв’язувати складні завдання й проблеми у фаховій діяльності та / або самовдосконаленні. Враховано, на думку Лілії Миколаївни, у програмі й індивідуально-освітню траєкторію студентів, представлено широкий спектр дисциплін за вибором мовознавчого, літературознавчого та психологічного направлення. Це дало підстави рекомендувати для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету представлену програму.

17.05.24_37.jpg

Антоніна Анатоліївна Воробйова, начальник відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (м. Кривий Ріг), зазначила, що освітньо-професійна програма «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є науковою, методично й практично виваженою, що уможливлює для майбутніх учителів української мови i літератури, зарубіжної літератури здатність вирішувати складні професійні завдання. Програма забезпечує комплексну теоретичну і практичну підготовку як вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, так і практичних психологів. Антоніна Анатоліївна відзначила збалансоване поєднання компонентів з фокусом на навчальній та виробничій практиці, яку проходять здобувачі освіти, зокрема філологічну практику для першої спеціальності та діагностично-психокорекційну для другої спеціальності, що дозволить здобувачам освіти здійснювати аналіз актуальних проблем практичної психології і практики клініко-психологічних втручань в умовах війни, формувати певні компетентності. На думку Антоніни Анатоліївни, програма відповідає основним критеріям якості вищої освіти в Україні і може бути рекомендована для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

17.05.24_00.png

Юлія Вікторівна Табакіна, практичний психолог Криворізького ліцею №24 відзначила оптимальний розподіл дисциплін, психолого-педагогічну підготовку, методи, інструментарій, що сприяють комплексній підготовці вчителя-словесника та практичного психолога. Формування в здобувачів компетентностей відбувається шляхом вивчення дисциплін гуманітарного й психологічного напрямів, зокрема вибіркових дисциплін, що дають можливість формувати індивідуальну освітню траєкторію здобувачів. Як психолог-практик, Юлія Вікторівна зазначила, що у програмі збалансовано, витримано паритет між першою і другою спеціальностями, важливим є введення освітніх компонентів «Експериментальна психологія», «Диференційна психологія», що дозволяють здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем практичної психології через опанування нових знань, методичних розробок, що накопичені у світовій психологічній науці; дисципліни «Основи інклюзивної освіти», що є одним із актуальних компонентів у сучасному суспільстві. Юлія Вікторівна вважає, що освітньо-професійну програму «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціальністю 053 Психологія варто рекомендувати для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

17.05.24_23.jpg

Олена Олександрівна Халік, доцент кафедри практичної психології (випускниця програми); Ганна Глебівна Асмаковська, доцент кафедри української мови (випускниця програми) вказали на багатогранність обов’язкових і вибіркових дисциплін, їх модифікацію відповідно до вимог сьогодення, зокрема ОК «Основи інклюзивної освіти», «Психологія кар’єри», що є надзвичайно затребуваними для освітянина та психолога у ХХІ столітті. Випускниці цієї програми вказали на зв'язок між запропонованими освітніми компонентами як основної, так і додаткової спеціальності, зміст дисциплін яких відповідає компетентнісній моделі здобувача. Олена Олександрівна відзначила, що опанування окремих ОК літературознавчого спектру передбачає вивчення психотипу персонажів літературного твору, що неабияк стимулює студентів, які здобувають фах психолога. Ганна Глебівна акцентувала на міжпредметних зв’язках, використанні психоаналізу як літературознавчої методології під час інтерпретації творів української та зарубіжної літератур. На думку випускниць програми, а сьогоднішніх науково-педагогічних працівників університету, ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти може бути рекомендована для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету, оскільки цій програмі під силу підготувати конкурентоспроможного вчителя і конкурентоспроможного практичного психолога.

17.05.24_33.png 17.05.24_34.png

На зустріч запрошені здобувачі освіти Яна Левечко (УПФ-22), Анна Мірошниченко (УПФ-22) факультету української філології, які висловили свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

17.05.24_30.jpg 17.05.24_32.jpg

Слушні побажання та зауваження висловили науково-педагогічні працівники факультету української філології, а саме: О. А. Чаркіна, к. пед. наук, доцент кафедри практичної психології; Л. А. Білоконенко, д. філол. н., проф. кафедри української мови; Н. М. Малюга, к. філол. н., доц., доцента кафедри української мови (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти»); С. І. Ковпік, д. філол. н., проф. кафедри української та зарубіжної літератур (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова спеціалізація – Зарубіжна література другого (магістерського) рівня вищої освіти»);  Л. М. Семененко, декан факультету української філології.

17.05.24_36.jpg

17.05.24_26.jpg

17.05.24_27.jpg
17.05.24_28.jpg

17.05.24_35.png

Представники зацікавлених сторін освітнього процесу наголосили на тому, що проєкт освітньо-професійної програми відповідає основним критеріям якості вищої педагогічної освіти та після внесення змін може бути рекомендований до затвердження Вченою радою університету задля подальшого запровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

Після  обговорення проєкту ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти керівник робочої групи Світлана Степанівна Журба висловила подяку за ретельне прочитання проєкту програми, висловлені пропозиції та зауваження, висловила сподівання на подальшу активну і плідну співпрацю.  

26531

16 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яку презентувала к. філол. н., доц. кафедри української та зарубіжної літератур, керіник робочої групи (гарант ОПП) Наталя Володимирівна Яременко.

15 обговорення ОП УМЛЗ

Присутні на зібранні: доц. Л. М. Семененко (декан факультету української філології), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), Н. В. Яременко (керівник робочої групи, гарант ОПП), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. С. А. Бузько, доц. О. В. Гладка, доц. В. А. Городецька, доц. С. С. Журба, доц. К. А. Качайло, доц. Н. М. Малюга, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. Н. А. Березовська-Савчук, керівник навчально-виробничої практики Л. С. Цоуфал та інші НПП університету, запрошені гості.

Члени робочої групи: Ганна Глебівна Асмаковська, к. філол. н., доцент кафедри української мови; Уляна Ірха, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література»; Наталія Євгенівна Коломієць, к. філол. н., доцент кафедри української та зарубіжної літератур; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., професор кафедри української мови; Вікторія Петрівна Данилюк, в.о.директора гімназії №26 Криворізької міської ради; Ірина Анатоліївна Доброгорська, учитель-методист, керівник обласної творчої майстерні вчителів зарубіжної літератури.

555

 До обговорення проєкту програми долучилися стейкхолдери: Тетяна Петрівна Кріпак, директор департаменту освіти і науки Криворізької міської ради;  Оксана Анатоліївна Бабенко, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради; Оксана Юріївна Кузьма, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету; Ганна Гирлован, в.о. директора Криворізької гімназії №39. На зустріч запрошена Ірина Анатоліївна Доброгорська (член робочої групи), учитель-методист зарубіжної літератури мови Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради; , спеціаліст вищої категорії, учитель-методист (українська мова і література, англійська мова), Криворізька гімназія № 75 Криворізької міської ради, здобувачі освіти Уляна Ірха (УМЛ-21), Олександра Прокопенко (УМЛ-21) факультету української філології, які мали можливість висловити свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

Керівник робочої групи (гарант ОПП) Наталя Володимирівна Яременко ознайомила присутніх із загальною інформацією щодо обговорюваного проєкту ОПП,охарактеризувала його, зосередившись на змісті структурних компонентів освітньої моделі. 

116

Доповідачка наголосила, що основу внесених у проєкт коректив  складають результати опитувань здобувачів освіти, випускників, роботодавців, обговорення різних форматів. Завдяки цьому ОПП набула оновленого змісту, структурно-логічна схема набула збалансованості, відповідно до вимог нормативних документів. Керівник робочої групи акцентувала на тому, що у структурі освітніх компонентів відбулися зміни, відкореговано концептуальний зміст і назву ОК «Мультимодальні стратегії мовно-літературньї освіти», «Шкільна літературознавча компарактивістика», уведено курс "Основи масової комунікації"). Зауважено щодо змін у підходах до організації дослідницьких практик здобувачів зокрема в процесі написання курсових робіт як за основою спеціальністю, так і за додатковою. Передбачено їх написання в 7 і 8 семестрах, що засвідчено у відповідних ОК «Курсова робота з української мови (української літератури) та методики її навчання (на вибір)», «Курсова робота із зарубіжної літератури та методики її навчання».

Під час обговорення актуалізовано низку побажань та зауважень від зацікавлених осіб, а саме: Т.П.Кріпак, директор департаменту освіти і науки Криворізької міської ради; Ж. В. Колоїз, завідувача кафедри української мови, д. філол. н., проф.; Н. М. Малюги, к. філол. н., доц., доцента кафедри української мови (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти»); Л. М. Семененко, декана факультету української філології; О.Ю. Кузьми, кандидата філологічних наук, доцента, завідувача кафедри української літератури Ужгородського національного університету, гаранта ОПП «Українська мова і література. Зарубіжна література»; І.А. Доброгорської, учителя зарубіжної літератури Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради (випускниця за ОПП).

118

Після доповіді керівника робочої групи і гаранта ОПП Н.В.Яременко присутні висловлювали свої міркування щодо окремих аспектів освітньо-професійної програми.

Так, Оксана Юріївна Кузьма, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету зазначила, що обговорювана освітньо-професійна програма «Українська мова і література, зарубіжна література» рівня вищої освіти  першого бакалаврського, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією зарубіжна література відображає цілі професійної підготовки, визначає загальні та фахові компетентності, які має здобути бакалавр освіти (українська мова і література), учитель базової школи із заявлених спеціальностей та спеціалізації. Програма розроблена працівниками факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету в процесі науково-методичної колаборації із стейкхолдерами. Презентований проєкт зорієнтований на системне формування загальних і фахових компетентностей, окреслених професійним Стандартом учителя. 

119

У виступі здобувачки Уляни Ірхи наголошено, що обговорювана освітня програма зорієнтована на реалізацію запитів сучасності, де затребувані гнучкі, адаптивні фахівці. Відтак програма, що нині презентується демонструє міждисциплінарний підхід, активне залучення проєктного навчання, розвиток "м'яких" навичок, таких як критичне мислення, комунікація, робота в команді, гнучкість, що дозволяє здобувачам адаптуватися до мінливих потреб ринку праці. Здобувачка зауважила, що проєкт активно обговорювався серед студентства. Найчастіше здобувачі наголошували, що в сучасному освітньому середовищі затребувані посилення міждисциплінарного підходу, тому доречним є поєднання елементів курсів з літературознавства, педагогіки, психології, інформаційних технологій; актуальним є практико-орієнтоване навчання, зокрема введення прикладних курсів; розвиток soft skills, таких як критичне мислення, креативність, командна робота, адаптивність. Ці компетентності важливі для ефективної взаємодії з учнями та колегами в постійно змінюваних умовах. Уважаю, що комплексний підхід, продемонстрований у освітній програмі, забезпечить формування всебічно розвинутих, творчих та технічно обізнаних педагогів, здатних ефективно навчати та виховувати сучасного школяра.

123

Члени робочої групи та викладачі кафедри української мови, української та зарубіжної літератур Своїми поділилися своїми думками з присутніми. Слушні і вагомі зауваження висловили Жанна Василівна Колоїз, д. філол. н., проф., завідувач кафедри української мови; Зінаїда Павлівна Бакум, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Людмила Анатоліївна Білоконенко, д. філол. н., проф., професор кафедри української мови; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Наталя Георгіївна Мельникк. філол. н., доц., завідувач кафедри української за зарубіжної літератур; Наталя Миколаївна Малюга, к. філол. н., доц., доцент кафедри української мови, гта інші науково-педагогічні працівники факультету й університету. Усі, хто брав участь в обговренні освітньо-професійної програми, схвально оцінили запропонований проєкт і підтримали рекомендацію про впровадження представленої ОПП в освітньомупроцесі Криворізького державного педагогічного університету.

Наприкінці обговорення проєкту ОПП «Українська мова і література. Зарубіжна література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти керівник робочої групи Наталя Володимирівна Яременко висловила подяку за ретельне прочитання проєкту програми, висловлені пропозиції та зауваження, висловила сподівання на подальшу активну і плідну співпрацю.  

26514

16 травня 2024 року в КДПУ відбувся міський захід «Наука об’єднує». Кафедра української та зарубіжної літератур взяла участь у роботі локації із зарубіжної літератури. Локацію було сформовано за пропозиції вчителів зарубіжної літератури м. Кривого Рогу. Тема, яка була представлена на зустрічі,  – «Науково-дослідна робота із зарубіжної літератури: легко про складне».

Спікерами заходу стали викладачі кафедри, доценти Наталя Мельник та Наталія Коломієць.

Наталя Мельник запропонувала презентацію, в якій зібрала основні вимоги до написання науково-дослідницьких робіт учнів із зарубіжної літератури, визначила шляхи творчої реалізації наукових пошуків. Спікер акцентувала увагу на необхідності дотримання вимог академічної доброчесності.

IMG_20240517_140312.jpg

Наталія Коломієць провела майстерку «Дизайн постерів», у якій окреслила проблемні питання підготовки науково-дослідницької роботи та здобувача освіти до постерного захисту. Було обговорено питання змісту та естетики постерів, інструментарію для моделювання, умови створення якісного візуалу, вказано на актуальні тренди оформлення постерів.

IMG_20240517_140209.jpg

Вчителі радо долучилися до роботи у групах, працюючи над створенням постерів на запропоновані теми.

IMG-b0cc6a293796aecdfc1afb3ed84a31af-V.jpg

IMG_20240516_123428.jpg

Зустріч відбулася в атмосфері зацікавленості й доброзичливості.

IMG-571b993e1ca518371aa27d4234cdf54f-V.jpg

 

Feedback від учасників майстерки.

26511

15 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) та ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), спеціалізація – Зарубіжна література.15.05.24_2.jpg

Професорсько-викладацький склад засідання: декан факультету української філології, доц. Л. М. Семененко (голова вченої ради факультету), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), доц. І. А. Салата (завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання), проф. С. І. Ковпік (керівник робочої групи ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література»), доц. Н. М. Малюга (керівник робочої групи ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»), доц. Г. Г. Асмаковська, проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, доц. Н. А. Березовська-Савчук, доц. С. А. Бузько, доц. Л. П. Гапоненко, доц. Т. С. Гарлицька, доц. О. В. Гладка, доц. В. А. Городецька, доц. С. С. Журба, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. Н. В. Яременко.

До обговорення програми долучилися стейкхолдери: Андрейчикова Тетяна Володимирівна, директор Нікопольської гімназії № 4 Нікопольської міської ради; Бабенко Тетяна Павлівна, кандидат педагогічних наук, директор комунального закладу «Криворізький фаховий медичний коледж» Дніпропетровської обласної ради»; Кузьма Оксана Юріївна, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету; Лисенко Раїса Степанівна, директор Криворізького ліцею № 35 «Імпульс»; Тиховська Оксана Михайлівна, доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури Ужгородського національного університету; Цегельська Марина Валеріївна (член робочої групи), директор приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас», кандидат філологічних наук, доцент; Юрчук Олена Олександрівна, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Запрошені на зустріч учителі закладів загальної середньої освіти: Пугач Анна Дмитрівна (член робочої групи), вчитель англійської мови Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради; Сербул Алла Миколаївна, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист (українська мова і література, англійська мова), Криворізька гімназія № 75 Криворізької міської ради.

Присутні здобувачі освіти Наталія Гришальова (УАФ-21), Марина Губарева (УАФ-м-23), Тетяна Зубенко (УМЛЗ-м-23), Анастасія Міценко (УАФ-м-23), Олена Ляшенко (УМЛ-м-23), Ярослава Примаченко (УАФ‑м‑23), Марина Усачова (УМЛ‑20) факультету української філології, які мали можливість висловити свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

На цій зустрічі заслухали доповідь керівника робочої групи ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» Наталії Малюги, яка виклала загальну інформацію із профілю представленого на обговорення проєкту, дала йому ґрунтовну характеристику, детально зупинившись на особливостях програми, приділила увагу питанню якісних змін у програмі, розповіла про усунення висловлених під час попередньої акредитації зауважень, прокоментувала придатність випускників до працевлаштування, умотивувала вибір компонентів освітньої програми. Доповідачка зауважила на тому, що пропонована освітньо-професійна програма є збалансованою, розроблена з урахуванням вимог проєкту Стандарту вищої освіти та запитів потенційних роботодавців, спирається на моніторинг, проведений серед студентів факультету української філології, які здобувають освіту за предметною спеціальністю 014.01, додатковою предметною спеціальністю 014.02. Наталія Миколаївна наголосила, що результати анонімного опитувнаня мали надзвичайну вагу під час роботи над програмою, а сам підхід до укладання освітніх компонентів з урахуванням думки здобувачів освіти є виправданим.

15.05.24_4.jpg15.05.24_8.jpg15.05.24_12.jpg15.05.24_13.jpg

Презентацію ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» представила керівник робочої групи Світлана Ковпік, яка звернула увагу на зміну кваліфікації «магістр середньої освіти (українська мова і література), вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури», акцентувала увагу на формулюванні змісту мети ОПП, обґрунтувала причини зменшення кількості ОК у проєкті освітньо-професійної програми, а також пояснила сутність структурно-логічної схеми.  Світлана Іванівна підтвердила важливість анкетування здобувачів вищої освіти, випускників, роботодавців для розробки ОПП, це стосується насамперед визначення рівня задоволеності освітніми компонентами освітніх програм, їхньої відповідності напрямку майбутньої професійної діяльності, рівня запропонованої практичної підготовки, можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії тощо.

15.05.24_15.jpg15.05.24_19.jpg15.05.24_22.jpg15.05.24_25.jpg

Після доповіді присутні мали змогу поставити запитання.

Т. Андрейчикова: Чи залучені професіонали практики до освітнього процесу за магістерськими програмами?

Світлана Ковпік розповіла про досвід залучення Оксани Олександрівни Горб (учителя-методиста Криворізької гімназії № 108, голови професійної спілки вчителів української мови та літератури Довгинцівського району м. Кривого Рогу) до викладання окремих тем ОК Сучасні тенденції розвитку методики навчання української мови та ОК Сучасні тенденції методики навчання літератури. Наталя Малюга доповнила про участь директора приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас» Марини Валеріївни Цегельської в забезпечені ОК Основи міжкультурної комунікації (лекції).

О. Кузьма: Яка процедура обрання тем магістерських досліджень?

Керівники робочих груп з підготовки проєктів представлених програм сформулювали чітку відповідь: Пройшовши процедуру акредитації 2022 року, науково-педагогічні працівники дослухалися до тих зауважень, які виносили члени експертної комісії, зокрема й щодо потреби формулювання тем методичного спрямування, урахували їх. Наші здобувачі освіти виконують дослідження, проблематика яких відповідає спеціальності 014.01. Перелік тем для вибору розміщено на сторінках обох випускових кафедр, магістранти мають змогу обрати напрям дослідження (мовознавство, літературознавство), керівника за своїми науковими інтересами, тему, за потреби скорегувати її на етапі погодження.

15.05.24_29.jpg

Усі стейкхолдери у своїх виступах під час обговорення зазначили, що в проєктах представлених на обговорення освітньо-професійних програм «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» та «Українська мова і література, зарубіжна література» другого (магістерського) рівня вищої освіти (галузь знань 01 Освіта / Педагогіка; спеціальність 014 Середня освіта) враховано сучасні підходи до підготовки компетентного конкурентоспроможного вчителя, здатного вирішувати складні завдання і проблеми в галузі освітньої діяльності, інтегруватися у вітчизняний та світовий освітній простір.15.05.24_31.jpg

Зокрема, Олена Юрчук (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур і методик їх навчання Житомирського державного університету імені Івана Франка) відзначила, що якість змістового складника освітньо-професійних програм не викликає сумніву, оскільки в них містяться дисципліни, що забезпечують філологічну, мовну, психолого-педагогічну й методичну підготовку майбутнього вчителя української мови і літератури, англійської мови та зарубіжної літератури. Увесь перелік компонентів освітніх програм (навчальні дисципліни, виробнича педагогічна практика в закладах освіти, кваліфікаційна робота, комплексний кваліфікаційний іспит) логічний і послідовний. Програмні результати навчання скеровано на те, аби здобувачі освіти виявляли вміння застосовувати знання з психології, педагогіки, фундаментальних і прикладних наук (відповідно до предметної спеціальності) у практичних ситуаціях здійснення освітньої діяльності, поглиблювали знання з предметної галузі. Формулювання мети і ПРН ураховує предметне поєднання спеціальностей крізь призму вимог, що передбачають формування нового покоління фахівців у галузі освіти. Стейкхолдер, однак, зауважила про доцільність оптимізувати кількість СК та ПРН представлених на обговорення проєктів ОПП через об’єднання окремих СК та ПРН.15.05.24_28.jpg15.05.24_41.jpg

Оксана Кузьма (завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету) та Оксана Тиховська (професор кафедри української літератури Ужгородського національного університету, гарант ОПП), спираючись на власний досвід акредитації ОПП, у своїх виступах висловили думку, що обговорювані освітньо-професійні програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» та «Українська мова і література, зарубіжна література», за якими здійснюватиметься підготовка здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти в Криворізькому державному педагогічному університеті, орієнтовані на набуття представлених загальних та спеціальних компетентностей, а також на досягнення заявлених програмних результатів навчання, які відповідають запитам щодо професійної підготовки магістра середньої освіти, вчителя української мови і літератури, англійської мови та зарубіжної літератури, а відтак можуть бути рекомендовані до впровадження в освітній процес КДПУ.

Слово взяли присутні здобувачі освіти Олена Ляшенко, Ярослава Примаченко, Марина Губарева, які схвально відгукнулися про зміни в програмі, зокрема що стосуються збільшення кредитів на виконання магістерського дослідження, відповідно, зменшення ОК науково-предметної підготовки (з 8 до 6), а також обмеження застосування форми підсумкового контролю навчальних досягнень екзамен (не більше трьох на семестр). Студенти були одностайними у визнанні роботи з підготовки проєктів ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» та ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» продуктивною, а нових програм – студентоцентрованими.

15.05.24_30.jpg 15.05.24_33.jpg 15.05.24_40.jpg

Попри загалом схвальну оцінку проєктів ОПП, були висловлені міркування і пропозиції.15.05.24_38.jpg15.05.24_32.jpg

Тетяна Бабенко (директор Криворізького фахового медичного коледжу) указала на потребу змінити в ОП зміст предметної галузі, зокрема додати методики навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, аби зорієнтувати її на предметну область 014 Середня освіта; Алла Сербул (учитель-методист Криворізької гімназії №75) запропонувала скоригувати особливості ОП з урахуванням націоформувального спрямування, оскільки саме такою її бачать зацікавлені сторони освітнього процесу в КДПУ; Раїса Лисенко (директор Криворізького ліцею «Імпульс» № 35) звернула увагу на потребу розширення кола закладів середньої освіти для проходження виробничої педагогічної практики; Ірина Салата (завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання) наголосила на необхідності конкретизувати у структурно-логічній схемі назву комплексного атестаційного іспиту – з англійської мови та зарубіжної літератури з методиками навчання; Наталя Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур) наголосила на необхідності конкретизувати у переліку компонентів ОП та, відповідно, навчальному плані назву комплексного атестаційного іспиту – із зарубіжної літератури.

15.05.24_36.jpg15.05.24_46.jpg

Жанна Колоїз (завідувач кафедри української мови) наголосила, що ОПП підготовки магістрів відповідають нормативним вимогам, проєкти передбачають логічно виважену послідовність вивчення дисциплін, обсяг і вміст компонентів, відповідність програмних результатів навчання запитам стейкхолдерів, мають прикладну орієнтацію і є основою формування інтегральної, загальної і фахових компетенцій; акцентувала на студентоцентрованості освітнього процесу, гнучкості підходу науково-педагогічних працівників до перегляду ОПП, відповідності акедемічної і професійної кваліфікації НПП тим ОК, які вони викладають. Останнє стосується й вибіркових компонентів. Жанна Василівна також обґрунтувала оновлення реєстру вибіркових дисциплін, що сприятиме формуванню персонального шляху реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти.

У виступах представників усіх зацікавлених сторін освітнього процесу прозвучало, що проєкти ОПП відповідають основним критеріям якості вищої педагогічної освіти та після внесення змін за результатами обговорення можуть бути рекомендовані до затвердження Вченою радою університету задля подальшого запровадження в освітньому процесі КДПУ.

14.05.24_33.jpg

До всіх присутніх звернулася декан факультету української філології Любов Семененко (голова вченої ради), яка умотивувала перегляд змісту нормативних ОК у контексті європейського спрямування та тенденції входження України в Європейський освітній простір, а також подякувала членам робочих груп, стейкхолдерам, усім, хто долучився до розширеного засідання вченої ради факультету української філології.

Після ґрунтовного обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» та ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» керівники робочих груп висловили всім присутнім подяку за уважне, ретельне прочитання програм, бажання поділитися своїми думками; запевнили, що ініціюють обговорення внесених пропозицій на засіданнях робочих груп, зважено обміркують і візьмуть до уваги.

26484

14 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яку презентувала к. філол. н., доц. кафедри української мови, керіник робочої групи (гарант ОПП) Наталя Анатоліївна Березовська-Савчук.

14.05.24_2.jpg

Склад зборів: доц. Л. М. Семененко (декан факультету української філології), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), доц. І. А. Салата (завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання), Н. А. Березовська-Савчук (керівник робочої групи, гарант ОПП), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. С. А. Бузько, доц. О. В. Гладка, доц. В. А. Городецька, доц. С. С. Журба, доц. К. А. Качайло, доц. Н. М. Малюга, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. Н. В. Яременко, керівник навчально-виробничої практики Л. С. Цоуфал та інші НПП університету, запрошені гості.

Члени робочої групи: Ганна Глебівна Асмаковська, к. філол. н., доцент кафедри української мови; Олена Валентинівна Гладка, к. пед. н., доцент кафедри англійської мови з методикою викладання; Дарія Олександрівна Горіна, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»; Наталія Євгенівна Коломієць, к. філол. н., доцент кафедри української та зарубіжної літератур; Інна Анатоліївна Меленко, учитель української мови та літератури Криворізької гімназії № 73 Криворізької міської ради; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., професор кафедри української мови; Надія Іванівна Шапарєва, в. о. директора Криворізького ліцею «Кредо» Криворізької міської ради.

14.05.24_3.jpg

До обговорення програми долучилися стейкхолдери: Наталя Павлівна Ізотова, д. філол. н., проф., завідувач кафедри англійської філології і філософії мови Київського національного лінгвістичного університету; Тетяна Володимирівна Мелкумова, к. філол. н., в. о. директора Криворізького ліцею академічного спрямування «Міжнародні перспективи» Криворізької міської ради; Любов Василівна Микитишина, консультант Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради; Тетяна Юріївна Осипова, д. пед. н., проф., професор кафедри педагогіки Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»; Марина Валеріївна Цегельська, канд. філол. н., доц., директор приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас».

14.05.24_5.jpg

На цій зустрічі заслухали доповідь керівника робочої групи (гаранта ОПП) Наталі Анатоліївни Березовської-Савчук, яка презентувала загальну інформацію обговорюваного проєкту ОПП, дала йому ґрунтовну характеристику, детально зупинившись на особливостях проєкту програми. Наталя Анатоліївна чимало уваги приділила загальним і спеціальним компетентностям, програмним результатам навчання, умотивувала ті зміни, яких набув проєкт 2024 року порівняно з попереньою програмою (2023 рік).

14.05.24_8.jpg

Доповідачка зазначила, що робоча група опрацювала результати моніторингів здобувачів освіти, випускників, роботодавців, врахувала зауваження рецензентів, що дало змогу надати ОПП змістове навантаження, створити структурно-логічну схему збалансовано, відповідно до вимог нормативних документів. Керівник робочої групи акцентувала на тому, що у структурі освітніх компонентів відбулися зміни, уведено нові дисципліни (наприклад, курс «Теоретична граматика англійської мови», «Лінгвокраїнознавство»). Окремого коментування заслуговує підхід до написання курсових робіт як за основою спеціальністю, так і за додатковою, тому передбачено написання курсових робіт у 7 і 8 семестрах, що засвідчено у відповідних ОК «Курсова робота з української мови (української літератури) та методики її навчання (на вибір)», «Курсова робота з англійської мови (зарубіжної літератури) та методики її навчання (на вибір)».

14.05.24_11.jpg 14.05.24_12.jpg
14.05.24_13.jpg 14.05.24_14.jpg
14.05.24_16.jpg 14.05.24_18.jpg

Пропозиції надійшли від зацікавлених осіб, а саме: Ж. В. Колоїз, завідувача кафедри української мови, д. філол. н., проф.; Н. М. Малюги, к. філол. н., доц., доцента кафедри української мови (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти»); Н. П. Ізотової, завідувача кафедри англійської філології і філософії мови Київського національного лінгвістичного університету, д. філол. н., проф.; М. В. Цегельської, директора приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас»; Т. В. Мелкумової, к. філол. н., в. о. директора Криворізького ліцею академічного спрямування «Міжнародні перспективи» Криворізької міської ради; Л. М. Семененко, декана факультету української філології; Ю. С. Кравченко-Білої, учителя української мови і літератури Криворізької гімназії № 60 Криворізької міської ради (випускниця за ОПП); Л. В. Микитишиної, консультанта Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради.

Наталя Березовська-Савчук зазначила, що урахування тих зауважень і пропозицій, які опрацювали голова та члени робочої групи, є основою для оптимізації ОПП, її покращення задля реалізації мети ОПП, яка полягає в підготовці конкурентоспроможного вчителя української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови через формування професійних компетентностей, необхідних для виконання визначених законодавством вимог до обов’язкових результатів навчання та виховання здобувачів загальної середньої освіти.

Після доповіді керівника робочої групи і гаранта ОПП Н. А. Березовської-Савчук присутні мали змогу поставити запитання, висловити свої міркування щодо тих чи тих аспектів освітньо-професійної програми.14.05.24_27.jpg

Наталя Павлівна Ізотова, д. філол. н., проф., завідувач кафедри англійської філології і філософії мови Київського національного лінгвістичного університету схвально оцінила обговорюваний проєкт ОПП, зокрема звернула особливу увагу на те, що здобувачі першого (бакалаврського) рівня освіти після завершення навчання за цією ОПП, мають змогу продемонструвати сформовану іншомовну компетентність на piвнi C 1, що відповідає загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти. Позитивним відзначила й те, що в програмі прописані очікувані результати навчання, які передбачають здатність до аналізу, систематизації та інтерпретації текстів англійською мовою, зважаючи на сучасні лінгвістичні теорії та новітні підходи до викладання іноземної мови в українських закладах освіти. У своєму виступі Наталя Павлівна наголосила, що запропонована освітньо-професійна програма є потужною, науково, методично й практично виваженою, відповідає вимогам чинного законодавства України у сфері вищої освіти, методичним рекомендаціям MOН, що уможливлює для майбутніх учителів української мови i літератури, зарубіжної літератури, англійської мови здатність вирішувати складні професійні завдання, інтегруватися у світовий та європейський освітній простір, задовольняти потреби суспільства в комунікації рідною та іноземною мовами.14.05.24_37.jpg

Тетяна Володимирівна Мелкумова, к. філол. н., в. о. директора Криворізького ліцею академічного спрямування «Міжнародні перспективи» Криворізької міської ради висловила думку, що представлена ОПП відповідає вимогам чинного законодавства у сфері вищої освіти, а також рекомендація МОН України щодо наявності всіх необхідних структурно-логічних і змістових компонентів. Програма дозволяє сформувати у здобувачів освіти загальні та спеціальні компетентності, необхідні для подальшої професійної діяльності й побудови освітньо-професійної траєкторії. Окремого схвалення, на думку Тетяни Володимирівни, заслуговує увиразнення регіонального контексту, а також орієнтація на реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та студентоцентрованого навчання на засадах особистісно-діяльнісного підходу. Тетяна Мелкумова вважає, що варто рекомендувати освітньо-професійну програму «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Англійська мова» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова i зарубіжна література (англійська)) для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.14.05.24_31.jpg

Любов Василівна Микитишина, консультант Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради висловилася зважаючи на профіль власних професійних зацікавлень, звернувши увагу на практичну спрямованість запропонованої ОПП. Любов Василівна наголосила, що суспільно-історичні зміни, яких зазнала українська держава останнім часом, передбачають модифікацію підходу до підготовки педагогічних кадрів, орієнтованих як на вітчизняний, так і європейський освітній простір. У такому разі підготовка конкурентоспроможного вчителя української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови за освітньо-професійною програмою (ОПП) «Українська мова i література, зарубіжна література. Англійська мова» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою предметною спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова i зарубіжна література (англійська)) покликана задовольнити подібні суспільні запити.

Любов Микитишина схвально відгукнулася про структуру й зміст ОПП, які  засвідчують розуміння розробниками актуальних проблем сучасної мовно-літературної царини, оскільки програмою передбачено вивчення основних понять мовознавства й літературознавства, мовних явищ, художніх текстів різних стилів і жанрів, необхідних для формування компетентної особистості, здатної вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію. ОПП, на думку Любові Василівни, відповідає основним критеріям якості вищої освіти в Україні і може бути рекомендована для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.14.05.24_30.jpg

Тетяна Юріївна Осипова, д. пед. н., проф., професор кафедри педагогіки Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» дала позитивні відгуки про проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова i література, зарубіжна література. Англійська мова» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою предметною спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова i зарубіжна література (англійська)). Тетяна Юріївна зазначила, що поданий для рецензування освітній документ має чітку структуру, усі компоненти, необхідні для розуміння мети й завдань програми, усвідомлення програмних результатів навчання, а також особливостей цієї програми, поетапності її реалізації в освітньому процесі, забезпечені й прописані відповідно до усталених вимог. На її думку, позитивної оцінки заслуговує мета ОПП, на якій окремо зупинялася гарант ОПП у своїй презентації. Тетяна Осипова вважає, що акцент на професійній підготовці фахівця з опертям на сформованості в нього відповідних базових компетентностей суголосний Державному стандарту базової середньої освіти, Професійному стандарту за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти», іншим документам МОН, а тому не суперечить змістові та завданням сучасної української школи, зокрема й НУШ. Схвальною визначено тенденцію до осучаснення ОПП, намагання керівника та членів робочої групи збалансувати основні та вибіркові ОК, актуалізуючи в них новітні тенденції розвитку мовно-літературної царини, звертаючи увагу на суспільні запити й потреби здобувачів вищої освіти в реалізації особистої освітньої траєкторії.

Свій виступ Тетяна Юріївна завершила думкою про те, що обговорювана ОПП може бути рекомендована до впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.14.05.24_35.jpg

Марина Валеріївна Цегельська, к. філол. н., доц., директор приватного позашкільного закладу «Освітній центр «Інтерклас» зазначила, що освітньо-наукова програма (ОПП) «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Англійська мова» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова i зарубіжна література (англійська)) репрезентує мету професійної підготовки вчителя-словесника, окреслює загальні та спеціальні компетентності, які мають бути сформовані у студентів бакалаврату. Така програма дійсно необхідна для впровадження в Криворізькому державному педагогічному університеті. Структура програми передбачає ґрунтовне вивчення й української, й англійської мови. Загалом заслуговує на позитивну оцінку все, що представлено в ОПП: перелік освітніх компонентів, структурно-логічна схема, перелік компетентностей, якими має оволодіти випускник, а також власне нормативний зміст підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти, оприявлений у термінах програмних результатів навчання. Розробники програми передбачили й описали форми атестації здобувачів, подали вимоги щодо наявності системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, скомпонували матрицю відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої-професійної програми, матрицю відповідності програмних результатів навчання компонентам освітньої програми. Заслуговує на увагу розподіл навчальних дисциплін, комплексна психолого-педагогічна підготовка майбутнього вчителя української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови. Це дало підстави Марині Валеріївні повністю схвалити обговорювану ОПП та рекомендувати її до впровадження в освітній процес.

Слово взяли присутні здобувачі освіти Дарія Горіна, Ірина Криворучко, які схвально відгукнулися про зміни у програмі, апелючи до корегування складу  освітніх компентів, їх збільшення й урізноманітнення (наприклад, ОК «Основи інклюзивної освіти», ОК «Теоретична граматика англійської мови») та практичній складовій навчання. Думки та побажання студентів є цінними для розробників програми, їх враховано відповідно до моніторінгів і під час засідань робочої групи.

14.05.24_24.jpg

Своїми думками з присутніми поділилися члени робочої групи та викладачі кафедри української мови, української та світової літератур, англійської мови з методикою навчання: Жанна Василівна Колоїз, д. філол. н., проф., завідувач кафедри української мови; Зінаїда Павлівна Бакум, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Людмила Анатоліївна Білоконенко, д. філол. н., проф., професор кафедри української мови; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Ірина Анатоліївна Салата, к. філол. н., доц. завідувач кафедри англійської мови з методикою викладання; Наталя Георгіївна Мельник, к. філол. н., доц., завідувач кафедри української за зарубіжної літератур; Наталя Миколаївна Малюга, к. філол. н., доц., доцент кафедри української мови, гарант ОПП «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Англійська мова» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова i зарубіжна література (англійська)) та інші науково-педагогічні працівники факультету й університету. Усі, хто брав участь в обговренні освітньо-професійної програми, схвально оцінили запропонований проєкт і підтримали рекомендацію про впровадження представленої ОПП в освітньомупроцесі Криворізького державного педагогічного університету.

Після ґрунтовного обговорення проєкту ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти керівник робочої групи Наталя Анатоліївна Березовська-Савчук подякувала за уважне й ретельне прочитання проєкту програми, висловлені думки й пропозиції, зауваження. Науково-педагогічний склад факультету української філології вдячний усім присутнім за обговорення та висловлює сподівання на подальшу співпрацю.

26482
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31