Факультет української філології
Українська мова і література

16 вересня 2024 року факультет української філології урочисто прийняв до своїх лав студентів-першокурсників.

2024-09-22_06-50-06-721.jpg

Зустріч відбулася в затишній атмосфері, створеній для здобувачів освіти студентським клубом КДПУ та студентською радою факультету української філології. До студентів звернулися голова студклубу Олена Зайцева, в. о. голови студентської ради університету Єлизавета Рябцева, начальник відділу міжнародної діяльності Ольга Білозір, завідувач відділу обслуговування та зберігання фондів бібліотеки КДПУ Олена Грамм, голова первинної профспілкової організації КДПУ доцент Наталя Хараджян, які ознайомили присутніх з особливостями організації культурно-просвітницької та волонтерської роботи в університеті, роботою бібліотеки, можливостями навчання за міжнародними програмами тощо.

IMG_20240916_145338.jpg

2024-09-22_06-50-23-616.jpg

2024-09-22_06-50-23-671.jpg

IMG_20240916_144558_1.jpg

IMG_20240916_145414_1.jpg

До слова були запрошені й представники факультету: декан факультету української філології, к. філол. н., доцент Любов Семененко, куратори груп першого курсу к. філол. н., доцент кафедри української мови Наталя Шарманова, к. філол. н., доцент кафедри української мови Ганна Асмаковська. У своїх виступах вони привітали студентів груп УФП-24, УАФ-24, УМЛ-24 з новим для них статусом студента, побажали успіхів та наснаги на життєвому й професійному шляху, а також мирного українського неба.

2024-09-22_06-50-23-158.jpg

Викладачі наголосили та тому, що попереду чекає новий незвіданий світ українського слова, вивчення глибин української, англійської мови, психології, осмислення творчості українських і зарубіжних письменників, відкриття нових для себе імен у культурно-мистецькій та науковій царинах.

2024-09-22_06-50-05-888.jpg

2024-09-22_06-50-06-383.jpg

Успіхів вам, першокурсники! Вдалого бакалаврату!

27308

02 вересня 2024 року на факультеті української мови відбулася зустріч зв студентами першого курсу, на яку завітали викладачі кафедри української та зарубіжної літератур, кафедри української мови.

02.09.24_11.png

З привітальним словом до здобувачів звернулася декан факультету української філології, доцент Любов Миколаївна Семененко.

«Сьогодні факультет української філології збагатився новим першим курсом – юними, талановитими, завзятими молодими людьми. Сьогодні для них починається новий, цікавий, насичений етап у житті, відкривається новий шлях навчання, пізнання цього світу через рідну мову та літературу, їх глибину, силу. Ви стоїте на порозі нових викликів, оскільки вирішили пов’язати своє життя з українською філологією, вивчати українське слово і гордо нести його у світ», – підсумувала Любов Миколаївна.

02.09.24_2.png

Про особливості вивчення української мови й української літератури, літературознавства і мовознавства загалом розповіли професор Світлана Іванівна Ковпік, доцент Інна Миколаївна Онікієнко, які з-поміж важливої інформації про організацію навчання також висловили побажання добра, мирного навчання, успіхів під час здобуття знань.

На цьому зібранні студенти І курсу мали змогу познайомитися зі своїми наставниками: доцентом кафедри української мови Наталею Миколаївною Шармановою (групи УАФ-24, УМЛ-24), доцентом кафедри української мови Ганною Глебівною Асмаковською (група УПФ-24).

02.09.24_3.png

Шановні першокурсники!

Бажаємо вам успіхів та мирного українського неба. Нехай не бракне сил і наснаги для відчуття життя у всій його студентській красі. 

27170

Триває державна атестація здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня на факультеті української філології.

17 червня 2024 року студенти групи УФР-20 склали комплексний екзамен з української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання. Комісія з державної атестації у складі голови – к. філол. н., доц., завідувача кафедри української та зарубіжної літератур Наталі Мельник, постійних членів – першого проректора, к. філол. н., доц. Оксани Остроушко, декана факультету української філології, к. філол. н., доц. Любові Семененко, а також екзаменаторів – завідувача кафедри української мови, д. філол. н., проф. Жанни Колоїз, д. пед. н., проф. Зінаїди Бакум, к. філол. н., доц. Вероніки Городецької, к. філол. н., доц.  Інни Онікієнко, к. філол. н., доц.  Наталі Яременко – відзначила успішність студентів на державному екзамені, набуття ними професійних компетенцій.

2024-06-21_000010.jpg
2024-06-21_00008.jpg

2024-06-21_00001.jpg

 

18 червня 2024 року студенти групи УАФ-20 продемонстрували свою професійну обізнаність з другої спеціальності – англійської мови. Іспит успішно складено, що засвідчили  відгуки членів комісії завідувача кафедри англійської мови та методики навчання, к. філол. н. Ірини Салати, к. філол. н., доц. Олени Гладкої, к. філос. н., доц. Юлії Панасюк.

2024-06-21_009.jpg

2024-06-21_001.jpg

2024-06-21_002.jpg

 

18 червня 2024 року студенти групи УПФ-20 впоралися з іспитовим випробуванням з психології. Попри хвилювання та повітряну тривогу, кожен здобувач освіти продемонстрував якісні знання, власну стресостійкість, уміння відповідати на додаткові питання – усе в дусі доброзичливої академічної комунікації.

2024-06-21_06.jpg

2024-06-21_05.jpg

2024-06-21_04.jpg

 

19 червня 2024 року студенти групи УІФ-20 склали комплексний екзамен з української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання. Здобувачі освіти мали змогу продемонструвати знання, вміння й навички, здобуті протягом 4 років навчання. Члени екзаменаційної комісії висловили сподівання, що отримані знання дадуть можливість усім випускникам факультету української філології першого (бакалаврського) рівня вищої освіти працювати за обраним фахом.

 2024-06-21_9.jpg

2024-06-21_1.jpg

2024-06-21_4.jpg

26865

На факультеті української філології розпочалися екзамени підсумкової атестації здобувачів вищої освіти за рівнем вищої освіти "бакалавр".

IMG-0c614368afb6801372fb33dedf758b45-V.jpg

Першими комплексний екзамен із української мови та літератури, зарубіжної літератури та методик їх навчання складали здобувачі заочної форми навчання. 

IMG-edb41e4226cd45d8c512221f3897b352-V.jpg

IMG-4c0c2c679c8d21289fc59d69397d7fbd-V.jpg

Під час повітряної тривоги екзамен продовжували в укритті.

IMG-cefb6965eb0da4137e0e7f2e9f60bdec-V.jpg

Екзамен усі випускники склали на позитивні оцінки. Атмосфера, яку створили голова та члени атестаційної комісії, була хоч і академічною, але доброзичливою. 

IMG-26f80862ed5da8273d88493cccd0ac3d-V.jpg

Вітаємо із першим складеним  екзаменом і бажаємо успіху нашим випускникам.

IMG-0a189b5c9e14f62b0a467744186fbc9e-V.jpg

26716

30 травня 2024 року на факультеті української філології відбулася нарада, присвячена питанням цивільного захисту як функції, спрямованій на захист населення, території, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх  наслідків  і  надання  допомоги  постраждалим у мирний час та в особливий період. В умовах ризиків  сьогодення важливо зберегти життя і здоров'я як своє, так і студентське. Згідно з Наказом №196 від 13.05.2024 «Про організацію та проведення об'єктового тренування з цивільного захисту» основну увагу було приділено положенням «Програми загальної підготовки працівників Криворізького державного педагогічного університету до дій у надзвичайних ситуаціях» та особливостям засвоєння дій, які стосуються цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.

Знімок_екрана_2024-05-30_143752.png

 

26678

Студенти факультету української філології успішно завершили навчання в межах проєкту  "Онлайнові курси з цифрової української філології" в Єнському університеті (Німеччина). Участь у проєкті стала для факультету традиційною, оскільки курси, які пропонуються, є сучасними й зацікавлюють здобувачів освіти.

йена_фото.jpg

У весняному семестрі студенти факультету обрали й завершили курси "Корпусна лінгвістика" та "Основи квантитативної лінгвістики для філологів". За результатами навчання здобувачі отримали сертифікати, якими засвідчено успішні результати навчання.

сертифікати.jpg

Вітаємо студентів факультету й бажаємо їм подальших успіхів у царині філології. 

 

26675

Факультет української філології став співорганізатором студентської науково-практичної  конференції «Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики», яка відбулася 22 травня 2024 р. у ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. С. Дем’янчука » (м. Рівне).

22.05.24_00.png

На конференції було обговорено актуальні проблеми: мова як чинник ідентифікації нації; проблеми і перспективи сучасної лінгвістики; художня література: текст, контекст, інтертекст; література для дітей: проблемно-тематичний та жанрово-стильовий аспекти; актуальні тенденції лінгводидактики; сучасні проблеми методики навчання української та зарубіжної літератури у закладах середньої освіти; актуальні проблеми та перспективи розвитку масмедіа в Україні.

22.05.24_0.jpg

22.05.24_0000.png

З вітальним словом від імені нашого факультету звернулася до учасників кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур Криворізького державного педагогічного університету Світлана Журба.

22.05.24_00000.png

На цьому науковомову заході свої наукові дослідження презентували здобувачі вищої освіти 1 року навчання за другим (магістерським) рівнем факультету української філології КДПУ: Жіночий простір у романі Галини Вдовиченко «Пів’яблука» Дар’я Гричка (науковий керівник: к.філол. н., доц. Л. М. Семененко); Специфіка авторської нарації в художній інклюзивній літературі, Ярослава Примаченко (науковий керівник: д. філол. н., проф. С. І. Ковпік); Технологія проблемного аналізу роману «Місто» В. Підмогильного на уроках літератури, Аліна Новохатько (науковий керівник: к. філол. н., доц. С. С. Журба); Використання елементів компаративного аналізу під час вивчення поеми «Мазепа» Дж. Байрона на уроках зарубіжної літератури, Євгеній Шинкаренко (науковий керівник: к. філол. н., доц. С. С. Журба).

Дякуємо історико-філологічному факультету ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. С. Дем’янчука (м. Рівне) за запрошення долучитися до наукового спілкування!

26611

17 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, додатковою предметною спеціальністю 053 Психологія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яку презентувала к. філол. н., доц. кафедри української та зарубіжної літератур, керівник робочої групи (гарант ОПП) Світлана Степанівна Журба.17.05.24_15.jpg
На зібранні були присутні: доц. Л. М. Семененко (декан факультету української філології), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), С. С. Журба (керівник робочої групи, гарант ОПП), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. Н. А. Березовська-Савчук,, доц. С. А. Бузько, доц. В. А. Городецька, доц. К. А. Качайло, доц. Н. М. Малюга, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. О. А. Чаркіна, доц. О. О. Халік, доц. Н. В. Яременко та інші НПП університету, запрошені гості.

17.05.24_4.jpg

До обговорення проєкту програми долучилися:  Світлана Павлівна Яланська, доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології і соціальної роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка;   Тетяна Михайлівна Радіонова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української філології Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»; Лілія Миколаївна  Овдійчук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач  кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука»;  Антоніна Анатоліївна Воробйова, начальник відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (м.Кривий Ріг); Юлія Вікторівна Табакіна, практичний психолог Криворізького ліцею №24.17.05.24_5.jpg

Керівник робочої групи (гарант ОПП) Світлана Степанівна Журба ознайомила присутніх із загальною інформацією щодо обговорюваного проєкту ОПП, охарактеризувала його, зосередившись на змісті структурних компонентів освітньої моделі, акцентувала на змінах, яких набув проєкт 2024 року порівняно з попередньою програмою (2023 рік).

Доповідачка зазначила, що пропозиції роботодавців, випускників, зацікавлених осіб,  висловлені під час анкетування, надійшли на пошту університету,  внесені в основу проєкту програми.  Це дозволило оновити зміст, структурно-логічну схему ОПП, завдяки чому вона набула збалансованості, відповідно до вимог нормативних документів. Керівник робочої групи наголосила на змінах у структурі освітніх компонентів, уведенні дисциплін психологічного циклу, як-от:  «Психологія особистості», «Експериментальна психологія», «Диференційна психологія», «Психологія кар’єри». Акцентовано на змінах в організації дослідницьких практик здобувачів зокрема в процесі написання курсових робіт як за основою спеціальністю, так і за додатковою. Передбачено їх написання в 7 і 8 семестрах, що засвідчено у відповідних ОК «Курсова робота з української мови (української літератури) та методики її навчання (на вибір)», «Курсова робота з психології». Світлана Степанівна зазначила, що програма враховує індивідуальну освітню траєкторію та студентоцентрованенавчання, побудоване на засадах особистісно-діяльнісного підходу.

17.05.24_38.jpg

17.05.24_8.jpg

17.05.24_9.jpg

17.05.24_11.jpg

17.05.24_12.jpg

17.05.24_13.jpg

17.05.24_14.jpg

Після доповіді керівника робочої групи і гаранта ОПП С. С. Журби присутні висловити свої міркування щодо освітньо-професійної програми.

Світлана Павлівна Яланська, доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології і соціальної роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка схвально оцінила обговорюваний проєкт освітньої програми, вказала на те, вона відповідає вимогам чинного законодавства у сфері вищої освіти, передбачає не лише вивчення дисциплін, необхідних для формування компетентного філолога. Це створює можливості для формування професійних компетентностей здобувачів у галузі психологічної практики, що вирізняє її з-поміж інших споріднених орієнтацією на розширення переліку потенційних посад – професій. Усе це відповідає сучасним запитам українського суспільства та фахівця, здатного до професійної поліфункціональності.

17.05.24_16.jpg

Тетяна Михайлівна Радіонова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української філології Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» висловила думку про те, що проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова i література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, додатковою предметною спеціальністю 053 Психологія, поданий для рецензування, має чітку структуру, витриманий паритет між першої і другою предметними спеціальностями. На її думку, необхідні для розуміння мети й завдань програми, усвідомлення програмних результатів навчання, а також особливостей цієї програми та її реалізації в освітньому процесі компоненти, забезпечені й прописані відповідно до усталених вимог.

17.05.24_18.jpg

Лілія Миколаївна Овдійчук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач  кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука», відзначила актуальність освітньо-професійної програми актуальна, виваженість, збалансованість компонентів, що забезпечує підготовку конкурентоспроможного фахівця з першої і другої спеціальності. Позитивним відзначила кількість кредитів для методик навчання мови та літератур, що сприяє формуванню певних компетентностей, розв’язувати складні завдання й проблеми у фаховій діяльності та / або самовдосконаленні. Враховано, на думку Лілії Миколаївни, у програмі й індивідуально-освітню траєкторію студентів, представлено широкий спектр дисциплін за вибором мовознавчого, літературознавчого та психологічного направлення. Це дало підстави рекомендувати для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету представлену програму.

17.05.24_37.jpg

Антоніна Анатоліївна Воробйова, начальник відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (м. Кривий Ріг), зазначила, що освітньо-професійна програма «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є науковою, методично й практично виваженою, що уможливлює для майбутніх учителів української мови i літератури, зарубіжної літератури здатність вирішувати складні професійні завдання. Програма забезпечує комплексну теоретичну і практичну підготовку як вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, так і практичних психологів. Антоніна Анатоліївна відзначила збалансоване поєднання компонентів з фокусом на навчальній та виробничій практиці, яку проходять здобувачі освіти, зокрема філологічну практику для першої спеціальності та діагностично-психокорекційну для другої спеціальності, що дозволить здобувачам освіти здійснювати аналіз актуальних проблем практичної психології і практики клініко-психологічних втручань в умовах війни, формувати певні компетентності. На думку Антоніни Анатоліївни, програма відповідає основним критеріям якості вищої освіти в Україні і може бути рекомендована для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

17.05.24_00.png

Юлія Вікторівна Табакіна, практичний психолог Криворізького ліцею №24 відзначила оптимальний розподіл дисциплін, психолого-педагогічну підготовку, методи, інструментарій, що сприяють комплексній підготовці вчителя-словесника та практичного психолога. Формування в здобувачів компетентностей відбувається шляхом вивчення дисциплін гуманітарного й психологічного напрямів, зокрема вибіркових дисциплін, що дають можливість формувати індивідуальну освітню траєкторію здобувачів. Як психолог-практик, Юлія Вікторівна зазначила, що у програмі збалансовано, витримано паритет між першою і другою спеціальностями, важливим є введення освітніх компонентів «Експериментальна психологія», «Диференційна психологія», що дозволяють здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем практичної психології через опанування нових знань, методичних розробок, що накопичені у світовій психологічній науці; дисципліни «Основи інклюзивної освіти», що є одним із актуальних компонентів у сучасному суспільстві. Юлія Вікторівна вважає, що освітньо-професійну програму «Українська мoвa i література, зарубіжна лiтература. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова i література) з додатковою спеціальністю 053 Психологія варто рекомендувати для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

17.05.24_23.jpg

Олена Олександрівна Халік, доцент кафедри практичної психології (випускниця програми); Ганна Глебівна Асмаковська, доцент кафедри української мови (випускниця програми) вказали на багатогранність обов’язкових і вибіркових дисциплін, їх модифікацію відповідно до вимог сьогодення, зокрема ОК «Основи інклюзивної освіти», «Психологія кар’єри», що є надзвичайно затребуваними для освітянина та психолога у ХХІ столітті. Випускниці цієї програми вказали на зв'язок між запропонованими освітніми компонентами як основної, так і додаткової спеціальності, зміст дисциплін яких відповідає компетентнісній моделі здобувача. Олена Олександрівна відзначила, що опанування окремих ОК літературознавчого спектру передбачає вивчення психотипу персонажів літературного твору, що неабияк стимулює студентів, які здобувають фах психолога. Ганна Глебівна акцентувала на міжпредметних зв’язках, використанні психоаналізу як літературознавчої методології під час інтерпретації творів української та зарубіжної літератур. На думку випускниць програми, а сьогоднішніх науково-педагогічних працівників університету, ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти може бути рекомендована для впровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету, оскільки цій програмі під силу підготувати конкурентоспроможного вчителя і конкурентоспроможного практичного психолога.

17.05.24_33.png 17.05.24_34.png

На зустріч запрошені здобувачі освіти Яна Левечко (УПФ-22), Анна Мірошниченко (УПФ-22) факультету української філології, які висловили свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

17.05.24_30.jpg 17.05.24_32.jpg

Слушні побажання та зауваження висловили науково-педагогічні працівники факультету української філології, а саме: О. А. Чаркіна, к. пед. наук, доцент кафедри практичної психології; Л. А. Білоконенко, д. філол. н., проф. кафедри української мови; Н. М. Малюга, к. філол. н., доц., доцента кафедри української мови (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти»); С. І. Ковпік, д. філол. н., проф. кафедри української та зарубіжної літератур (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова спеціалізація – Зарубіжна література другого (магістерського) рівня вищої освіти»);  Л. М. Семененко, декан факультету української філології.

17.05.24_36.jpg

17.05.24_26.jpg

17.05.24_27.jpg
17.05.24_28.jpg

17.05.24_35.png

Представники зацікавлених сторін освітнього процесу наголосили на тому, що проєкт освітньо-професійної програми відповідає основним критеріям якості вищої педагогічної освіти та після внесення змін може бути рекомендований до затвердження Вченою радою університету задля подальшого запровадження в освітній процес Криворізького державного педагогічного університету.

Після  обговорення проєкту ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти керівник робочої групи Світлана Степанівна Журба висловила подяку за ретельне прочитання проєкту програми, висловлені пропозиції та зауваження, висловила сподівання на подальшу активну і плідну співпрацю.  

26531

16 травня 2024 року на факультеті української філології відбулося обговорення ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією Зарубіжна література, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яку презентувала к. філол. н., доц. кафедри української та зарубіжної літератур, керіник робочої групи (гарант ОПП) Наталя Володимирівна Яременко.

15 обговорення ОП УМЛЗ

Присутні на зібранні: доц. Л. М. Семененко (декан факультету української філології), проф. Ж. В. Колоїз (завідувач кафедри української мови), доц. Н. Г. Мельник (завідувач кафедри української та зарубіжної літератур), Н. В. Яременко (керівник робочої групи, гарант ОПП), проф. З. П. Бакум, проф. Л. А. Білоконенко, проф. С. І. Ковпік, проф. Т. М. Мішеніна, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. С. А. Бузько, доц. О. В. Гладка, доц. В. А. Городецька, доц. С. С. Журба, доц. К. А. Качайло, доц. Н. М. Малюга, доц. Н. Є. Коломієць, доц. І. М. Онікієнко, доц. Н. М. Шарманова, доц. Н. А. Березовська-Савчук, керівник навчально-виробничої практики Л. С. Цоуфал та інші НПП університету, запрошені гості.

Члени робочої групи: Ганна Глебівна Асмаковська, к. філол. н., доцент кафедри української мови; Уляна Ірха, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література»; Наталія Євгенівна Коломієць, к. філол. н., доцент кафедри української та зарубіжної літератур; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., професор кафедри української мови; Вікторія Петрівна Данилюк, в.о.директора гімназії №26 Криворізької міської ради; Ірина Анатоліївна Доброгорська, учитель-методист, керівник обласної творчої майстерні вчителів зарубіжної літератури.

555

 До обговорення проєкту програми долучилися стейкхолдери: Тетяна Петрівна Кріпак, директор департаменту освіти і науки Криворізької міської ради;  Оксана Анатоліївна Бабенко, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради; Оксана Юріївна Кузьма, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету; Ганна Гирлован, в.о. директора Криворізької гімназії №39. На зустріч запрошена Ірина Анатоліївна Доброгорська (член робочої групи), учитель-методист зарубіжної літератури мови Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради; , спеціаліст вищої категорії, учитель-методист (українська мова і література, англійська мова), Криворізька гімназія № 75 Криворізької міської ради, здобувачі освіти Уляна Ірха (УМЛ-21), Олександра Прокопенко (УМЛ-21) факультету української філології, які мали можливість висловити свої міркування щодо змісту і структури освітньої програми.

Керівник робочої групи (гарант ОПП) Наталя Володимирівна Яременко ознайомила присутніх із загальною інформацією щодо обговорюваного проєкту ОПП,охарактеризувала його, зосередившись на змісті структурних компонентів освітньої моделі. 

116

Доповідачка наголосила, що основу внесених у проєкт коректив  складають результати опитувань здобувачів освіти, випускників, роботодавців, обговорення різних форматів. Завдяки цьому ОПП набула оновленого змісту, структурно-логічна схема набула збалансованості, відповідно до вимог нормативних документів. Керівник робочої групи акцентувала на тому, що у структурі освітніх компонентів відбулися зміни, відкореговано концептуальний зміст і назву ОК «Шкільна літературознавча компарактивістика», уведено курс "Основи масової комунікації"). Зауважено щодо змін у підходах до організації дослідницьких практик здобувачів зокрема в процесі написання курсових робіт як за основою спеціальністю, так і за додатковою. Передбачено їх написання в 7 і 8 семестрах, що засвідчено у відповідних ОК «Курсова робота з української мови (української літератури) та методики її навчання (на вибір)», «Курсова робота із зарубіжної літератури та методики її навчання».

Під час обговорення актуалізовано низку побажань та зауважень від зацікавлених осіб, а саме: Т.П.Кріпак, директор департаменту освіти і науки Криворізької міської ради; Ж. В. Колоїз, завідувача кафедри української мови, д. філол. н., проф.; Н. М. Малюги, к. філол. н., доц., доцента кафедри української мови (гарант ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» за спеціальністю 014 Середня освіта (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова предметна спеціальність 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) другого (магістерського) рівня вищої освіти»); Л. М. Семененко, декана факультету української філології; О.Ю. Кузьми, кандидата філологічних наук, доцента, завідувача кафедри української літератури Ужгородського національного університету, гаранта ОПП «Українська мова і література. Зарубіжна література»; І.А. Доброгорської, учителя зарубіжної літератури Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради (випускниця за ОПП).

118

Після доповіді керівника робочої групи і гаранта ОПП Н.В.Яременко присутні висловлювали свої міркування щодо окремих аспектів освітньо-професійної програми.

Так, Оксана Юріївна Кузьма, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури Ужгородського національного університету зазначила, що обговорювана освітньо-професійна програма «Українська мова і література, зарубіжна література» рівня вищої освіти  першого бакалаврського, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою спеціалізацією зарубіжна література відображає цілі професійної підготовки, визначає загальні та фахові компетентності, які має здобути бакалавр освіти (українська мова і література), учитель базової школи із заявлених спеціальностей та спеціалізації. Програма розроблена працівниками факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету в процесі науково-методичної колаборації із стейкхолдерами. Презентований проєкт зорієнтований на системне формування загальних і фахових компетентностей, окреслених професійним Стандартом учителя. 

119

У виступі здобувачки Уляни Ірхи наголошено, що обговорювана освітня програма зорієнтована на реалізацію запитів сучасності, де затребувані гнучкі, адаптивні фахівці. Відтак програма, що нині презентується демонструє міждисциплінарний підхід, активне залучення проєктного навчання, розвиток "м'яких" навичок, таких як критичне мислення, комунікація, робота в команді, гнучкість, що дозволяє здобувачам адаптуватися до мінливих потреб ринку праці. Здобувачка зауважила, що проєкт активно обговорювався серед студентства. Найчастіше здобувачі наголошували, що в сучасному освітньому середовищі затребувані посилення міждисциплінарного підходу, тому доречним є поєднання елементів курсів з літературознавства, педагогіки, психології, інформаційних технологій; актуальним є практико-орієнтоване навчання, зокрема введення прикладних курсів; розвиток soft skills, таких як критичне мислення, креативність, командна робота, адаптивність. Ці компетентності важливі для ефективної взаємодії з учнями та колегами в постійно змінюваних умовах. Уважаю, що комплексний підхід, продемонстрований у освітній програмі, забезпечить формування всебічно розвинутих, творчих та технічно обізнаних педагогів, здатних ефективно навчати та виховувати сучасного школяра.

123

Члени робочої групи та викладачі кафедри української мови, української та зарубіжної літератур Своїми поділилися своїми думками з присутніми. Слушні і вагомі зауваження висловили Жанна Василівна Колоїз, д. філол. н., проф., завідувач кафедри української мови; Зінаїда Павлівна Бакум, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Людмила Анатоліївна Білоконенко, д. філол. н., проф., професор кафедри української мови; Тетяна Михайлівна Мішеніна, д. пед. н., проф., професор кафедри української мови; Наталя Георгіївна Мельникк. філол. н., доц., завідувач кафедри української за зарубіжної літератур; Наталя Миколаївна Малюга, к. філол. н., доц., доцент кафедри української мови, гта інші науково-педагогічні працівники факультету й університету. Усі, хто брав участь в обговренні освітньо-професійної програми, схвально оцінили запропонований проєкт і підтримали рекомендацію про впровадження представленої ОПП в освітньомупроцесі Криворізького державного педагогічного університету.

Наприкінці обговорення проєкту ОПП «Українська мова і література. Зарубіжна література» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти керівник робочої групи Наталя Володимирівна Яременко висловила подяку за ретельне прочитання проєкту програми, висловлені пропозиції та зауваження, висловила сподівання на подальшу активну і плідну співпрацю.  

26514

16 травня 2024 року в КДПУ відбувся міський захід «Наука об’єднує». Кафедра української та зарубіжної літератур взяла участь у роботі локації із зарубіжної літератури. Локацію було сформовано за пропозиції вчителів зарубіжної літератури м. Кривого Рогу. Тема, яка була представлена на зустрічі,  – «Науково-дослідна робота із зарубіжної літератури: легко про складне».

Спікерами заходу стали викладачі кафедри, доценти Наталя Мельник та Наталія Коломієць.

Наталя Мельник запропонувала презентацію, в якій зібрала основні вимоги до написання науково-дослідницьких робіт учнів із зарубіжної літератури, визначила шляхи творчої реалізації наукових пошуків. Спікер акцентувала увагу на необхідності дотримання вимог академічної доброчесності.

IMG_20240517_140312.jpg

Наталія Коломієць провела майстерку «Дизайн постерів», у якій окреслила проблемні питання підготовки науково-дослідницької роботи та здобувача освіти до постерного захисту. Було обговорено питання змісту та естетики постерів, інструментарію для моделювання, умови створення якісного візуалу, вказано на актуальні тренди оформлення постерів.

IMG_20240517_140209.jpg

Вчителі радо долучилися до роботи у групах, працюючи над створенням постерів на запропоновані теми.

IMG-b0cc6a293796aecdfc1afb3ed84a31af-V.jpg

IMG_20240516_123428.jpg

Зустріч відбулася в атмосфері зацікавленості й доброзичливості.

IMG-571b993e1ca518371aa27d4234cdf54f-V.jpg

 

Feedback від учасників майстерки.

26511
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Жовтень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31