4 жовтня 2024 року на факультеті відбулася зустріч із випускником ОП "Українська мова і література, зарубіжна література" Владиславом Ковтуненком, який познайомив студентів із власним досвідом роботи, напрацюваннями, труднощами.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 276
Шановна академічна спільното,
стейкхолдери, випускники факультету української філології, здобувачі освіти!
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти розглянуло на своєму засіданні акредитаційні справи:
- № 1913/АС-23 щодо акредитації освітньої програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (ідентифікатор у ЄДЕБО 48590), рівень вищої освіти – Магістр, галузь знань – 01Освіта/Педагогіка, спеціальність – 014 Середня освіта, спеціалізація – 014.01 Українська мова і література, тип – Освітньо-професійна;
- № 1914/АС-23 щодо акредитації освітньої програми – «Українська мова і література, зарубіжна література» (ідентифікатор у ЄДЕБО 48644), рівень вищої освіти – Магістр, галузь знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність – 014 Середня освіта, спеціалізація – 014.01 Українська мова і література, тип – Освітньо-професійна.
Керуючись Положенням про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 11 липня 2019 року № 977, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 8 серпня 2019 року за № 880/33851, Національне агентство вирішило акредитувати названі освітні програми.
Рішення ухвалене на засіданні 21 листопада 2023 р., протокол № 17 (46) (http://surl.li/nxdjc; http://surl.li/nxdkc).
Сертифікат про акредитацію освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (014 Середня освіта, другий (магістерський) рівень) № 6177; строк дії сертифіката про акредитацію освітньої програми – до 01.07.2029.
Сертифікат про акредитацію освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література» (014 Середня освіта, другий (магістерський) рівень) № 6176; строк дії сертифіката про акредитацію освітньої програми – до 01.07.2029.
Акредитовані програми відповідають вимогам 7 рівня Національної рамки кваліфікацій. Визначені в ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» та «Українська мова і література, зарубіжна література» програмні результати навчання корелюють зі сформульованими в Національній рамці кваліфікацій компетентностями для здобувачів другого (освітнього) рівня вищої освіти – «здатність особи вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов». Представлені вимоги до здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти вмотивували формулювання програмних результатів навчання співвідносно з визначенням і структуруванням освітніх компонентів ОПП, спрямованих на оволодіння вміннями виконувати власне дослідження, узагальнювати й оприлюднювати результати діяльності з розробки актуальної проблеми, застосовувати сучасні методики й технології для забезпечення якості дослідження в галузі викладання та навчання української мови й літератури; на формування професійної відповідальності й автономності, необхідних для управління складними й непередбачуваними робочими або освітніми процесами, що потребують нових стратегічних підходів.
Дякуємо нашим випускникам, стейкхолдерам та здобувачам вищої освіти за участь у роботі з акредитації освітніх програм.
Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (014 Середня освіта, другий (магістерський) рівень) – кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Наталія Миколаївна Малюга. |
Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література» (014 Середня освіта, другий (магістерський) рівень) – доктор філологічних наук, професор кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Іванівна Ковпік. |
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 453
Проблема браку вільного часу так чи інакше постає перед кожним із педагогів. Перевірка письмових робіт, підготовка до занять, проведення уроків, активне комуні кування з учнями, їхніми батьками, адміністрацією закладу – ось не повний перелік рутинних обов’язків учителя. Як вибудувати свій внутрішній простір, щоб у житті залишалося місце на особисте життя, сім’ю, захоплення, відпочинок, заняття спортом, хобі?
Саме це питання було в полі зору зустрічі здобувачів другого (магістерського) рівня освіти із випускницею факультету української філології, нині учителькою Криворізького ліцею №24 Яною Зінов’євою (Тимченко).
Серед найважливіших порад, що їх дала своїм колегам Яна, були наступні:
- Слід правильно ставити цілі, які мають бути чіткою фіксацією бажаного результату за певний відрізок часу.
- Рухатися до досягнення цілі треба поетапно (їсти слона шматочками :) )
- Плануючи справи, варто їх розподіляти по рівнях важливості (горить чи може почекати).
- Час від часу зупиняйтеся й аналізуйте процес: хваліть себе за те, що зроблено, концентруйтесь на невирішених задачах.
- Уникайте пожирачів часу!
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 538
У світовому просторі учительська професія належить до найбільш відповідальних. Саме з діяльності представників цього фаху розпочинається складний ланцюг основних взаємопов'язаних процесів, який схематично можна представити як: навчання і виховання дітей і молоді - якісна освіта - науковий і технічний прогрес - розвиток суспільства.
Україна стала 41 країною у світі та 17 в Європі, що приєдналася до міжнародної програми Teach For All, яка нині діє в понад 60 країнах світу вже більше як 30 років, а також залучає понад 80 000 випускників з найкращих університетів світу. Партнером Teach For All в Україні стала ГО «Навчай для України». Завдяки цій взаємодії десятки молодих учителів змогли взяти участь у цікавому проєкті.
Випускниця нашого факультету Анастасія Жмуд поділилася враженнями від участі в Літньому Інституті 2023 від «Навчай для України».
Серед найвагомішого: 65 годин тренінгів, з них 45 – онлайн; близько 30 годин групової або індивідуальної підтримки; 16 годин практики з дітьми; для кожного вчителя сесії з психо-соціальної підтримки, соціо-емоційного навчання в часи війни; вивчення педагогіки лідерства та проблематики освіти, методики викладання предметів.
Анастасія із захопленням розповідала про унікальний досвід, отриманий під час участі в проекті; потужне поле підтримки, яке вдається зберегти навіть в умовах щоденної рутини; безліч корисних знань та навичок, що тепер застосовує в учительській практиці.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 523
Криворізький державний педагогічний університет відомий як центр формування талановитих викладачів і професіоналів. Дотримання університетом високих стандартів освіти очевидне не лише в його академічних програмах, а також у справжньому успіху його випускників. Яскравим прикладом такого успіху є авторитет і вплив, який випускники Криворізького державного педагогічного університету мають в Освітньому центрі «Інтерклас», де вони зробили значний внесок у галузі освіти.
Освітній центр «Інтерклас» є приватним позашкільним закладом у Кривому Розі, він пропонує широкий спектр програм: від додаткових занять до підготовки до міжнародних іспитів і курсів іноземних мов. Засновниця й керівниця освітнього центру – Марина Цегельська, кандидат філологічних наук, доцент, має досвід стажувань у вищих навчальних закладах США і Великої Британії, авторка системи навчання «Інтерклас» (проєктивно-рекурсивної технології).
Із 2018 року «Інтерклас» співпрацює з випускниками факультету української філології предметної спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), додаткової предметної спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), які навчалися за освітньо-професійною програмою «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова». Чимало цих випускників (точніше – випускниць) знайшли своє професійне призначення в Освітньому центрі «Інтерклас», працюючи вчителями англійської та української мов.
У 2019 році ціла когорта випускниць факультету української філології прийшла на роботу в «Інтерклас» – Марина Шабанова, Анастасія Чеберяк, Аліна Іваненко, пізніше до них приєдналися Анастасія Селецька та Олена Сіянко. Молоді випускниці факультету української філології Криворізького державного педагогічного університету успішно пройшли стажування, їхні глибокі знання та навички адаптації до змін, набуті під час навчання в закладі вищої освіти, допомогли опанувати нову систему викладання.
Після тренінгової програми випускниці активно брали участь у розробці та вдосконаленні навчальних програм в Освітьому центрі «Інтерклас». Їхня підготовка відкриває перед ними можливості створювати цікаві та ефективні навчальні матеріали та стратегії, які враховують різноманітні потреби учнів.
Понад десять років колектив є активним учасником розробки системи «Інтерклас» – колеги спостерігають, радять, оцінюють розроблені матеріали, вносять корективи. Команду об’єднує не тільки радість творчості, а й задоволення від успіхів учнів. Директор Освітнього центру «Інтерклас» Марина Цегельська високо цінує професійні якості магістрів середньої освіти, які поділяють її погляди на стратегію розвитку приватного позашкільного закладу і втілюють їх у життя.
Із діяльністю Освітнього центру «Інтерклас» можна ознайомитися більш детально за покликаннями:
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 445
2022 рік – ювілейний. Минуло 40 років, як у 1982 році на факультеті відновили підготовку вчителів української мови, літератури, згодом зарубіжної літератури, українознавства, англійської мови. Понад три тисячі вчителів-словесників підготовлено за цей час на факультеті, значна частина вчителів української та англійської мов, української та зарубіжної літератур працюють у закладах освіти різних типів, навчаючи й виховуючи дітей та молодь.
Активом факультету було заплановано урочисте святкування в найкращих традиціях філологів, проте російсько-українська війна внесла драматичні корективи у наші плани.
Попри екстремальні умови життя, факультет продовжує професійні та творчі зв’язки з випускниками-фахівцями з української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, українознавства, редакторської справи, готує нові проєкти щодо розвитку різних напрямків співпраці.
Пропонуємо відеоролик, який готували до 40-річчя відновлення підготовки вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури на факультеті української філології.
Друзі, перегляньте це відео. Згадайте роки навчання, приємні хвилини спілкування. Традиційно запрошуємо до співпраці. Завжди раді зустрічам!
КОРОТКИЙ ЕКСКУРС В ІСТОРІЮ ФАКУЛЬТЕТУ
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 390
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 505
Приєднавшись до основних міжнародних договорів у сфері прав людини, Україна взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. У 2010 році в Україні було затверджено Концепцію розвитку інклюзивної освіти. Серед важливих завдань реалізації інклюзивного підходу – удосконалення системи підготовки педагогічних кадрів, які працюють в умовах інклюзивного навчання.
Попит на освітні послуги, що реалізуються в інклюзивній освіті, збільшується. Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти» втілює сучасний підхід до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей вчителя. Серед інших професійних компетентностей учителя стандарт акцентує й на інклюзивній. Кожен учитель може працювати в інклюзивному класі чи групі або виконувати функції асистента учителя. Розвиток інклюзивної компетентності у педагогів – це вимога часу.
Змінений освітній простір та освітнє середовище актуалізують пошук шляхів формування принципово нової інклюзивної професійно-педагогічної компетентності у складі «soft skills» майбутніх педагогів. Це дає змогу розв’язувати не тільки академічні завдання формування знань, умінь і навичок у дітей з особливими освітніми потребами, але і забезпечує їх соціальний розвиток, адаптацію та інтеграцію в суспільство.
Інклюзивна компетентність педагога виявляється в розумінні філософії інклюзивної освіти, тенденцій її розвитку, цінності для дітей з особливим освітніми потребами. Сучасний учитель повинен бути готовим і вмотивованим на виконання певних дій, на досягнення успіху в організації спільного навчання дітей з неоднаковим розвитком, у створенні сприятливого клімату у класі чи групі, особливо зараз, коли є практика різних форм навчання.
У рамках діяльності Асоціації випускників факультету задля зворотного зв’язку з випускниками 20 лютого 2023 року дистанційно відбулася зустріч із випускницею факультету української філології, практичним психологом Юлією Табакіною, яка виступила з доповіддю «Корекційні заняття з дітьми з особливими освітніми потребами під час офлайн та онлайн навчання».
Наш спікер – психолог вищої категорії, методист. Вона закінчила КДПУ у 2006 році за спеціальністю «Українська мова і література. Практична психологія в закладах освіти». Зараз отримує другу вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта. Логопедія». Юлія Табакіна – спеціаліст з роботи з метафоричними асоціативними картами та пісочної терапії.
Вона переможець обласного конкурсу «Психолог року – 2015», автор корекційної програми «Основи психології: пізнавальні процеси». Ця програма у 2022 році на Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» отримала диплом 1 ступеня.
Працює Юлія Табакіна практичним психологом у Криворізькому ліцеї №24, а також як корекційний педагог співпрацює з благодійною організацією допомоги дітям та людям із синдромом Дауна «Сонячні діти Криворіжжя».
Юлія Табакіна познайомила учасників зустрічі зі своєю авторською програмою і власним досвідом роботи з дітьми з ООП, акцентувала на питаннях підготовки майбутніх вчителів до виконання свої функцій в інклюзивному класі. Розглядалося питання законодавчого підґрунтя роботи асистента вчителя, опрацьовувались проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентом вчителя чи вчителем своїх посадових обов’язків у інклюзивному класі. Особливу зацікавленість викликав аспект емоційно-психологічної взаємодії педагога з дітьми з ООП. В ході фідбеку присутні мали змогу почути вичерпні відповіді на свої запитання.
На зустрічі були присутні здобувачі магістерського рівня ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» (гарант Л. Білоконенко), ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (гарант Н. Малюга), ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Редагування освітніх видань» (гарант С. Ковпік), здобувачі бакалаврського рівня вищої освіти, гаранти ОП (В. Городецька, В. Дмитренко, С. Журба), науково-педагогічні працівники, які забезпечують реалізацію освітньо-професійних програм (кафедра української мови, завідувач Ж. Колоїз; кафедра української та зарубіжної літератур, завідувач Н. Мельник), декан факультету української філології Л. Семененко, інші зацікавлені особи. Модератором виступила проф. кафедри української мови Л. Білоконенко.
Саме такі зустрічі допомагають розширити власні кола інтересів, а обговорювана тема є корисною для майбутньої професійної діяльності студентів.
Ми сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з Юлією Табакіною та щиро вдячні за зустріч.
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 368
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 428
Про зустріч з пані Тетяною Соловйовою можна прочитати за посиланням:
- Автор: Факультет української філології
- Перегляди: 641
Сторінка 1 із 2