Факультет української філології
Українська мова і література
Результати опитування здобувачів щодо якості викладання навчальних дисциплін за освітньо-професійними програмами «Українська мова і література, зарубіжна література»

На підставі розпорядження № 39 від 01 вересня 2025 року «Про проведення опитування здобувачів вищої освіти» у період з 01 по 30 вересня 2025 року серед студентів 2–4 курсів бакалаврату в онлайн-форматі було організовано анонімне опитування щодо якості викладання навчальних дисциплін на освітній програмі «Українська мова і література, зарубіжна література» (предметна спеціальність 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), спеціалізація Зарубіжна література). Результати моніторингу дали змогу проаналізувати відповіді здобувачів, оцінити рівень освітніх послуг, а також визначити напрями вдосконалення освітнього процесу та підвищення якості освіти в університеті.

Здобувачі 2 курсу (група УМЛ-24) мали можливість обирати навчальну дисципліну зі списку навчальних дисциплін:

– актуальні проблеми української історії та культури (Романець Н. Р., Коротаєв О. О.) – 15%;

– Іноземна мова (Салата І. А.) – 7,7%;

– історична граматика української мови (Колоїз Ж. В.) – 7,7%;

– історія зарубіжної літератури (Яременко Н. В.) – 7,7%;

– історія української літератури (Ковпік С. І.) – 7,7%;

– педагогіка (Король А. М.) – 7,7%;

– практикум із правопису (Малюга Н.М.) – 7,7%;

– психологія (загальна, вікова, педагогічна) (Халік О. О.) – 7,7%;

 – STEM-практики в освіті (Мальченко С. Л.) – 7,7%;

– сучасна українська літературна мова (Колоїз Ж. В.) – 15,4%;

– фізична культура у спортивній секції (групі) (Василенко В. В.) – 7,7%.

 Анкета містила 5 питань. Здобувачі вищої освіти оцінювали навчальні дисципліни та діяльність викладачів за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 – незадовільно, 5 – відмінно).

1. Вибір дисципліни.

1.1. Дисципліна потрібна для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок.

1.2. Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами.

1.3. Викладач відкритий, тактовний, доброзичливий зі студентами, у мене завжди була можливість звернутися до викладача за роз’ясненням чи порадою.

1.4. Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро.

2. Оцініть складність навчальної дисципліни.

3. Оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання.

4. Коли викладач надав Вам інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання?

5. Надайте, будь ласка, свій коментар або побажання щодо змісту та якості викладання цієї навчальної дисципліни (в разі наявності).

Загальні результати опитування здобувачів 2 курсу (гр.УМЛ-24) –13 відповідей.

На питання «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок» надано 13 відповідей:

ОП_УМЛЗ_мал_1.jpg

Більшість респондентів (понад 60 %) оцінили дисципліни високо – на 4–5 балів, що свідчить про значну професійну доцільність курсів та їхню практичну спрямованість. Показник 46,2 % найвищої оцінки (5 балів) підтверджує, що майже половина студентів вважає матеріали дисциплін («Актуальні проблеми української історії та культури», «STEAM практики в освіті») максимально корисними й релевантним для майбутньої діяльності. Невелика частка низьких оцінок (1–2 бали – 30,8 %) може вказувати на індивідуальні відмінності у сприйнятті змісту курсу; потребу в додатковому роз’ясненні практичного значення окремих тем; можливу різницю між очікуваннями студентів і фактичним змістом дисципліни.

Відповіді на питання, чи викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними  методичними матеріалами, відповіді такі: ОП_УМЛЗ_мал_2.jpg

На питання: «Викладач відкритий, тактовний, доброзичливий зі студентами, у мене завжди була можливість звернутися до викладача за розʼясненням чи порадою?» відповіді розподілилися таким чином:

ОП_УМЛЗ_мал_3.jpg 

На скільки викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро, здобувачі відповіли:

ОП_УМЛЗ_мал_4.jpg 

100% респондентів зазначили, що співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання є оптимальним.

53,8% опитаних вважають, що складність навчальних дисциплін є оптимальною, 23,1% – складною, 15,4% – нескладною, 7,7% – дуже складною.

100% здобувачів зауважили, що інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання викладачі надають на початку вивчення дисципліни.

Здобувачі 3 курсу (група УМЛ-23) мали можливість обирати навчальну дисципліну зі списку навчальних дисциплін (31 опитаних):

– естетика  – 6,5 %;

– етика   – 9,7%;

– культурологія (Мішалова О.В.) – 3,2 %;

– сучасна українська літературна мова (Березовська-Савчук Н.А.) – 12,9%;

– коректура (Мішеніна Т.М.) – 9,7%;

–  історія зарубіжної літератури (Семененко Л.М.) – 9,7%;

– історія української літератури (Мельник Н.Г.) – 6,5%;

– філософія (Балута Г.А.) – 12,9%;

– психологія (загальна, вікова, педагогічна) (Халік О. О.) – 9,7%;

– практикум із поетики художнього твору (Журба С.С.) – 9,7%;

– методика виховної роботи (Король А. М.) – 9,7%;

Загальні результати опитування здобувачів 3 курсу (гр.УМЛ-23)

Здобувачі оцінили навчальну дисципліну та діяльність викладача за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 – незадовільно, 5 – відмінно).  90,3 % опитаних вважає, що оцінювана дисципліна потрібна для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок, 6,5% реципієнтів оцінили актуальність освітнього контенту 4 балами, 3,2 % – 3 балами.
ОП_УМЛЗ_мал_5.jpg

100% опитаних зазначили, що викладач оцінюваної дисципліни вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними  методичними матеріалами:

ОП_УМЛЗ_мал_6.jpg 

Усі 100% реципієнтів наголосили, що викладач оцінюваної дисципліни  відкритий, тактовний, доброзичливий зі студентами, у мене завжди була можливість звернутися до викладача за розʼясненням чи порадою

ОП_УМЛЗ_мал_7.jpg 

96,8% реципієнтів вважають, викладач, оцінюваної дисципліни чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро, 3,2% оцінили цю характеристику 4 балами.

ОП_УМЛЗ_мал_8.jpg 

Складність навчальної дисципліни та співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання 100% опитаних визнана оптимальною. Усі реципієнти (100%) зазначили, що викладач надає інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку освоєння курсу.

Здобувачі 4 курсу (група УМЛ-24) обирали навчальну дисципліну зі списку навчальних дисциплін. Навчальні дисципліни, якість викладання яких оцінили студенти:

Соціальна психологія спілкування  (О.О.Халік) - 14,3%

Історія зарубіжної літератури (С.С.Журба) - 9,5%

Сучасна українська літературна мова (С.А.Бузько) – 9,5%

Психологія благополуччя (О.С.Шило) - 4,8%

Соціальні мережі в професійній діяльності (Н.А.Хараджан) - 4,8%

Історія української літератури (І.М.Онікієнко) - 9,5%

Кіберфольклор як маркер соціальних змін (Н.Г.Мельник) - 9,5%

Зарубіжна дитяча література (С.С.Журба) - 38,1%

Здобувачі вищої освіти оцінювали навчальні дисципліни та діяльність викладачів за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 – незадовільно, 5 – відмінно).

На питання: «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок» відповіді були такими: ОП_УМЛЗ_мал_9.jpg

Рівень володіння викладача навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, доступність та актуальність навчального матеріалу, забезпечення курсу необхідними методичними матеріалами 100% здобувачів оцінили 5 балами

Щодо відкритості, тактовності, доброзичливості у спілкуванні зі студентами, можливості звернутися до викладачів за роз’ясненням чи порадою відповіді розподілено так:

  • 5 балів – 85,7%;
  • 4 бали – 18 %;

Відповіді на питання «Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро» такі:

  • 5 балів – 95,2 % респондентів;
  • 4 бали – 4,8 % опитаних.

 Оцінка здобувачами вищої освіти складності навчальної дисципліни засвідчила такі результати: ОП_УМЛЗ_мал_10.jpg

Співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання, здобувачі вищої освіти оцінили так:

  • оптимальне, часу вистачає на опрацювання навчального навантаження – 95,2 %;
  • наявне перевантаження, часу на опрацювання навчального матеріалу не вистачає – 4,8 % респондентів.

100 % опитаних засвідчили, що викладач надав інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення курсу.

Коментарі щодо викладання окремих дисциплін:

«Зарубіжна дитяча література» (Журба С.С.):

Навчальна дисципліна подана змістовно й логічно: розглядаються як класичні, так і сучасні твори зарубіжної дитячої літератури, що дозволяє комплексно розглянути жанрові та композиційні особливості. Особливо цінним є акцент на міжкультурних зв’язках і порівняльному аналізі літературних текстів, що допомагає краще зрозуміти специфіку дитячої літератури в різних країнах.

Якість викладання дисципліни можна оцінити як високу: лекції подаються доступно й цікаво, з використанням презентацій та інтерактивних методів, що стимулює активність студентів і формує вміння критично осмислювати матеріал.

«Кіберфольклор»  (Мельник Н.Г.)

Це унікальна можливість дослідити, як стародавні міфи та легенди адаптуються та трансформуються в епоху цифрових технологій. Це не просто вивчення старого, а розуміння нового: як інтернет формує наші сучасні міфи і легенди.

«Історія зарубіжної літератури» (Журба С.С.)

Курс історії зарубіжної це можливість відкрити для себе нові горизонти, зануритися в глибини людської душі та краще зрозуміти себе і світ навколо.

«Соціальна психологія» (Халік О.О.)

Курс надає інструменти для ефективного спілкування та вирішення конфліктів. Вивчаючи механізми переконання, впливу та співпраці, ви зможете будувати міцніші стосунки з друзями, колегами та родиною.

«Історія української літератури» (Онікієнко І.М.)

Вивчаючи українську літературу, ми вчимося аналізувати тексти, розрізняти жанри, стилі та ідейні напрями. Це допомагає не просто сприймати інформацію, а й самостійно робити висновки та формувати власну думку.

 

Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література»                                                                                       Наталя Яременко

31691
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31