ЗВІТ
гаранта ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»
другого (магістерського) рівня вищої освіти
про усунення зауважень та врахування рекомендацій за підсумками акредитації
(гарант – Малюга Наталія Миколаївна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови)
|
Зміст зауважень та рекомендацій |
Перелік постакредитаційних заходів |
Терміни виконання, відповідальні |
Усунення зауважень та врахування рекомендацій |
|
Критерій 1. Проєктування та цілі освітньої програми |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
1. Дублювання загальної мети спеціальною, адже це може ускладнювати розуміння цілі ОП здобувачами ВО. 2. Наявність широкого діапазону вибіркових компонентів як особливість Програми. Оскільки ВД не є компонентами жодної ОП, то і їхня наявність не може бути особливістю цієї чи будь-якої іншої освітньої програми. Рекомендації: 1. При наступному перегляді ОП уніфікувати мету Програми, наприклад, об’єднавши загальну й спеціальну. 2. Під час оновлення ОП зняти таку особливість як «розмаїття вибіркових дисциплін», а натомість додати, наприклад, націоформувальне її спрямування, оскільки саме такою її бачить більшість учасників освітнього процесу в КДПУ. |
1. У проєкті освітньої програми, уведення в дію якої заплановано на навчальний 2024-2025 н. р., скоригувати зміст мети, переглянути формулювання особливостей ОП. 2. Увиразнити спрямування теоретичного змісту предметної галузі ОП на спеціальність 014 Cередня освіта. |
Термін: до 01.05.2024 Відповідальні: керівник робочої групи ОП доц. Н. Малюга Термін: до 01.05.2024 Відповідальні: члени робочої групи ОП
|
В освітній програмі, уведеній у дію з 2024-2025 н. р., скориговано зміст мети, змінено формулювання особливостей ОП, увиразнено спрямування теоретичного змісту предметної галузі ОП на спеціальність 014 Cередня освіта. Проєкт затверджено рішенням вченої ради 30.08.2024 р. Уведено в дію з 2024-2025 рр. Наказ від 30.08.2024 №335 (https://surl.li/zjsoji). |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|
|
|
|
1. Дублювання загальної мети спеціальною, що певним чином ускладнює розуміння цілі ОП здобувачами ВО. 2. Звернути увагу на теоретичний зміст предметної галузі, додати методики навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, зорієнтувавши її на предметну область 014 Середня освіта. 3. В ОПП недостатньо врахований досвід іноземних освітніх програм зі спеціальності 014 «Середня освіта». Розробникам варто звернути більше уваги на аналіз аналогічних освітніх програм у зарубіжних ЗВО. Рекомендації: 1. Уніфікувати мету ОП шляхом об’єднання загальної і спеціальної мети; зняти таку особливість як «розмаїття вибіркових дисциплін». 2. Додати у теоретичний зміст предметної галузі методики навчання української мови і літератури, англійської мови і зарубіжної літератури, зорієнтувавши її на предметну область 014 Середня освіта. 3. Систематично долучати здобувачів вищої освіти до здійснення процедур розроблення й оновлення ОП. 4. Продовжувати впровадження зарубіжного досвіду підготовки здобувачів, посилення уваги до вивчення аналогічних іноземних ОП. |
1. Залучати здобувачів освіти до процесу перегляду ОП через опитування (результати яких висвітлюються на сайті), участь в обговореннях (фіксується в протоколах), участь представників студентського самоврядування в засіданнях вченої ради факультету тощо. Активізувати процес залучення здобувачів вищої освіти та органів студентського самоврядування до процедур моніторингу й перегляду ОП. 2. Акцентувати увагу на вивченні аналогічних іноземних ОП, зокрема Варшавського університету. Укласти договір про співпрацю з Ніредьгазьким університетом (Угорщина), Лодзьким університетом (Польща). Підписати угоди про співпрацю з Поморським університетом в м. Слупськ (Польща). |
Термін: лютий – квітень 2024 р. Відповідальні: декан факультету доц. Л. Семененко Термін: лютий – квітень 2024 р., Надалі 2025-2029 рр. Відповідальні: члени робочої групи |
Здобувачів освіти на системній основі залучено до процесу перегляду ОП через опитування (результати яких висвітлюються на сайті: https://surl.li/coffpn; https://surl.li/issznd), участь в обговореннях (https://surl.li/rtnlyj; https://surl.li/zepven). Робоча група вивчає аналогічні вітчизняні та іноземні ОП, аби врахувати корисний досвід під час підготовки проєкту нової ОП (https://surl.li/ztpgjy). |
|
Критерій 2. Структура та зміст освітньої програми |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
1. Відсутність ОК, які б були спрямовані на забезпечення теоретико-практичної підготовки викладача фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти та вищої освіти. 2. Відсутність у Програмі виробничої педагогічної практики завдань, спрямованих на апробацію викладацьких навичок здобувачів у ЗВО. 3. Відсутність робочих матеріалів з ОК 2 для ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (Робоча програма з цього ОК складена для всіх ОП, де він викладається). 4. Наявність на кафедральних сторінках в контексті з обов’язковими ОК переліку вибіркових дисциплін, що, на думку ЕГ, автоматично може спрямовувати здобувачів на обрання саме цих ОК. Рекомендації: 1. До кінця навчального 2023-2024 року ввести до програми виробничої педагогічної практики вимогу, передбачену професійним стандартом для групи професій Викладача закладів вищої освіти (Б1) - проведення навчальних занять, а також перерозподілити загальну кількість кредитів, виокремлених для цього ОК пропорційно, наприклад, по 3‑и кредити на кожен тип освітнього закладу. 2. Зважаючи на наявність загальноуніверситетського каталогу вибіркових дисциплін, упродовж жовтня 2023 року усунути кількісно обмежене дублювання ВД на сторінці кафедр факультету української філології. 3. До кінця навчального року адаптувати зміст РП ОК 2 до ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова». |
1. Переглянути зміст Програми виробничої практики в закладах освіти (стосується компетенції Б1 Здатність проводити навчальні заняття та забезпечувати досягнення запланованих результатів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей і потреб студентів стандарту на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти») та перезатвердити програму на засіданні вченої ради факультету української філології. Розподілити кредити ЄКТС зважено пропорційно. 2. У проєкті освітньої програми 2024 р. урівноважити розподіл виробничої практики відповідно до кваліфікації «магістр середньої освіти (українська мова і література), вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури». Обговорити питання обговорено на міжкафедральному семінарі. 3. Усунути кількісно обмежене дублювання вибіркових дисциплін на сторінці кафедр факультету української філології. |
Термін: 12.10.2023 Відповідальний: керівник практики доц. Н. Яременко Термін: до 01.09.2024 Відповідальні: керівник практики доц. Н. Яременко Термін: жовтень 2023 р. Відповідальні: завідувачі випускових кафедр проф. Ж. Колоїз, доц. Н. Мельник |
Переглянуто зміст Програми виробничої практики в закладах освіти (реалізовано вимогу, передбачену професійним стандартом для групи професій Викладача закладів вищої освіти (Б1) – проведення навчальних занять) та перезатверджено програму на засіданні вченої ради факультету української філології (протокол №3 від 12 жовтня 2023 р.; https://surl.lt/xqrbrt). Розподіл кредитів ЄКТС здійснено зважено пропорційно. В ОП 2024 р. урівноважено розподіл виробничої практики відповідно до кваліфікації «магістр середньої освіти (українська мова і література), вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури». Питання обговорено на міжкафедральному семінарі (https://surl.lu/inrkrt; https://surl.li/lfzovv). Усунено кількісно обмежене дублювання вибіркових дисциплін на сторінці кафедр факультету української філології (перенесено на офіційну сторінку КДПУ в Каталог вибіркових дисциплін у рубриці НАВЧАННЯ https://kdpu.edu.ua/navchannia/dystsypliny-za-vyborom/mahistr.html). Зауваження ЕГ щодо адаптації змісту РП ОК «Психологічні засади управління освітнім процесом» до ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» наразі НЕ ВРАХОВАНО, оскільки ця навчальна дисципліна передбачена структурно-логічною схемою підготовки фахівців ступеня магістра за усіма освітніми програмами спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта, 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями), 016 Спеціальна освіта, 053 Психологія. На врахування пропозиції щодо адаптації змісту РП ОК «Психологічні засади управління освітнім процесом» до ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» ні кафедра української мови, ні гарант НЕ МАЮТЬ відповідних повноважень. |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
1. Дещо зміщена в бік роботи в ЗЗСО кількість кредитів (6 ) порівняно з тими, що передбачені на інші види виробничої педагогічної практики: 2 кредити на практику у фаховій передвищій школі і лише один кредит для практики у ЗВО. Отже, робочій групі ОП варто переглянути й удосконалити вимоги до всіх компонентів педпрактики, аби вони забезпечили релевантність практичної діяльності й присвоюваної випускникам кваліфікації. Рекомендації: 1. Осучаснювати і переглядати зміст ОК (обов’язкових та вибіркових) у контексті європейського спрямування та тенденції входження України в Європейський освітній простір. 2. Розглянути можливість уведення до програми виробничої педагогічної практики вимогу за професійною компетентністю Б1 Здатність проводити навчальні заняття; переглянути й рівномірно перерозподілити кількість кредитів, відведених на педпрактику у закладах освіти, аби вони пропорційно забезпечили практичну діяльність у ЗВО. 3. Усунути кількісно обмежене дублювання вибіркових дисциплін на сторінці кафедр факультету української філології. |
1. Переглянути зміст ОК (обов’язкових та вибіркових) з дотриманням вимоги актуальності та в контексті європейського спрямування та тенденції входження України в Європейський освітній простір. 2. Забезпечити постійний моніторинг та оновлення навчально-методичного забезпечення ОК освітньої програми. |
Термін: травень 2024 р. Відповідальні: НПП Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: гарант ОП, завідувачі випускових кафедр |
Переглянуто зміст ОК (обов’язкових та вибіркових) з дотриманням вимоги актуальності та в контексті європейського спрямування та тенденції входження України в Європейський освітній простір. Забезпечено постійний моніторинг (https://surl.li/lbjewa; https://surl.li/lmzsza; https://surl.li/lohsgq) та оновлення навчально-методичного забезпечення ОК освітньої програми. |
|
Критерій 3. Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
Студентська мобільність та неформальна освіта не є поширеними практиками. Рекомендація: з метою заохочення здобувачів ВО до академічної мобільності та розширення діапазону неформальної освіти вже в поточному навчальному році пропонувати проєкти та платформи для додаткового навчання, формування фахових компетентностей, наприклад, сертифікацію мовної підготовки майбутніх фахівців з української та англійської мов. |
1. Розширити діапазон академічної мобільності та неформальної освіти. 2. Передбачити низку форм, які активізують здобувачів до академічної мобільності (вебінари, тренінги, онлайн-лекції та ін.). Передбачити участь здобувачів ОП у проєкті «Зимова школа», «Літня школа» 2024 року. Варшавського. У рамках угоди про співпрацю з Ніредьгазьким університетом (Угорщина) розглядаються передбачити участь НПП у міжнародних наукових проєктах кафедри української мови і культури вказаного ЗВО. Організувати Осінню філологічну школу, спільний проєкт Ніредьгазького університету та КДПУ в рамках угоди про співпрацю. |
Термін: 2023-2029 рр. Відповідальні: НПП, завідувачі кафедр, декан факультету Термін: 2023-2029 рр. Відповідальні: НПП, завідувачі кафедр, декан факультету |
Розширено діапазон академічної мобільності та неформальної освіти (https://surl.li/zzldvj). Упроваджено низку форм, які активізують здобувачів до академічної мобільності (вебінари, тренінги, онлайн-лекції та ін.: https://surl.li/bimbfm; https://surl.lt/czxgkh; https://surl.li/mtbanh; https://surl.lu/pezckr;), зокрема, магістранти взяли участь у міжнародному освітньому проєкті «Освітнє лідерство» (https://surl.li/djiahn). Забезпечено участь здобувачів ОП у проєкті «Зимова школа», «Літня школа» 2024 року Варшавського університету (https://surl.lu/lusrht; https://surl.lu/wgxvly). Організовано Осінню філологічну школу, спільний проєкт Ніредьгазького університету та КДПУ в рамках угоди про співпрацю (https://surli.cc/jdtzdy; https://surl.li/ztoudv). Налагоджено роботу з Методичним центром української мови Канадського інституту українських студій (https://surl.li/ofxiat). Здобувачі опановуть сертифікатну програму з англійської мови. |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Рекомендації: продовжити інформування здобувачів ОП про можливості визнання РН, здобутих шляхом неформальної освіти, через офіційні канали комунікації, які використовуються для повідомлення новин освітнього процесу (неакадемічні обміни, стажування, курси, конференції, семінари, олімпіади, практичні заняття, літні/зимови школи, майстер-класи, тренінги тощо); пропонувати проєкти та платформи для додаткового навчання, формування фахових компетентностей, наприклад, сертифікацію мовної підготовки майбутніх фахівців з української та англійської мов. |
|||
|
Критерій 4. Навчання і викладання за освітньою програмою |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
Відсутність активної практики залучення здобувачів до науково-дослідної роботи. Рекомендації: створити умови для участі здобувачів у наукових гуртках/проблемних групах, наприклад, зараховуючи їм за результативну роботу визначену РНП кількість балів; на інституційному рівні регламентувати шляхи і способи апробації власних наукових досліджень, наприклад, у формі публікації тез чи наукових статей. Якісно підсилить ОП і ширше залучення здобувачів до програм міжнародного стажування та мобільності через проходження сертифікованих навчальних програм чи курсів. |
1. Залучати здобувачів вищої освіти до участі у всеукраїнських та міжнародних наукових конференціях, публікацій результатів наукових розвідок у вигляді тез доповідей і статей. 2. Провести Міжнародну наукову конференцію здобувачів вищої освіти «Мови й літератури світу в глобалізаційних процесах».
3. Продовжити діяльність проблемних груп із запланованими результатами апробації власних наукових досліджень. |
Термін: 2023-2029 рр. Відповідальні: НПП Термін: 18.04.2024 Відповідальні: проф. С. Ковпік, доц. С. Журба Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: НПП, керівники проблемних груп |
Здобувачі вищої освіти беруть активну участь у всеукраїнських та міжнародних наукових конференціях, оприлюднюють результати наукових розвідок у вигляді тез доповідей і статей (https://surl.li/xhybif; https://surl.li/xshbss; https://surli.cc/aabfgi). Проведено Міжнародну наукову конференцію здобувачів вищої освіти «Мови й літератури світу в глобалізаційних процесах» (https://surli.cc/ntxxtk). Забезпечено діяльність проблемних груп (https://surli.cc/crtipz) із запланованими результатами апробації власних наукових досліджень (https://surl.li/fqewnj). |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: Відсутність академічної мобільності за цією ОП, хоч здобувачі проінформовані про ці можливості. Також відсутні скан-копії чинних договорів за цією ОП у відкритому доступі. ГЕР рекомендує внести таку діяльність до плану роботи вже до початку наступного 2024 року та провести низку заходів щодо впровадження академічної мобільності здобувачів. Рекомендації: 1. Продовжувати залучати здобувачів ОП до науково-дослідної роботи, апробації власних наукових досліджень. 2. Активізувати заходи, спрямовані на участь здобувачів ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» у програмах академічної мобільності та урізноманітнити способи їхньої поінформованості; налагодити співпрацю з зарубіжними університетами за цією ОП, підписати договори про співпрацю та проведення спільних досліджень; на засіданнях кафедр, залучених до реалізації ОП, обговорити можливості для міжнародних академічних обмінів здобувачів ОП. 3. Продовжити заохочувати здобувачів ВО проводити науково-дослідну діяльність, заохочувати участь здобувачів у наукових гуртках/проблемних групах; регламентувати шляхи і способи апробації власних наукових досліджень у формі публікації тез, наукових статей. |
1. Укласти договір про співпрацю з Ніредьгазьким університетом (Угорщина). 2. Активізувати участь викладачів факультету і здобувачів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) у програмах міжнародної академічної мобільності. 3. Організувати зустрічі онлайн зі студентами, які вже отримали унікальний досвід академічної мобільності. 4. На сторінці відділу міжнародних зв’язків у рубриці «Гранти, стипендії, стажування» розміщувати актуальну інформацію для забезпечення участі зацікавлених здобувачів освіти в освітніх проєктах, зокрема й конкурсних відборах. 5. На кафедрі української та зарубіжної літератур підготувати «Методичні рекомендації щодо виконання робіт з української літератури та методики її навчання», які регламентуватимуть шляхи і способи апробації наукових досліджень здобувачів освіти. |
Термін виконання: 2023-2024 рр. Відповідальні: проф. С. Ковпік, доц. С. Журба Термін: постійно Відповідальні: завідувачі кафедр, декан факультету Термін: до 30.06.2024, 2025-2029 рр. Відповідальні: відділ міжнародних зв’язків, декан факультету Термін: постійно Відповідальний: відділ міжнародних зв’язків Термін: 01.09.2024 р. Відповідальні: завідувач кафедри української та зарубіжної літератур доц. Н. Мельник |
Укладено договір про співпрацю з Лодзьким університетом (Польща), Ніредьгазьким університетом (Угорщина); угоду про співпрацю з Поморським університетом в м. Слупськ (Польща). Активізовано участь викладачів факультету (https://surl.li/clgljg; https://surl.li/evsbdm) і здобувачів освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) у програмах міжнародної академічної мобільності. Відділ міжнародних зв’язків організовує зустрічі онлайн зі студентами, які вже отримали унікальний досвід академічної мобільності (https://surli.cc/slkjmo). На сторінці відділу міжнародних зв’язків у рубриці «Гранти, стипендії, стажування» розміщено актуальну інформацію для забезпечення участі зацікавлених здобувачів освіти в освітніх проєктах, зокрема й конкурсних відборах (https://surl.lu/gixznf). Способи апробування наукових досліджень здобувачів вищої освіти задекларовані в документі «Методичні рекомендації щодо виконання кваліфікаційних робіт та критерії їх оцінювання». Затверджено: 29 серпня 2024 р. (Протокол № 1). https://surli.cc/eaepsi |
|
Критерій 5. Контрольні заходи, оцінювання здобувачів вищої освіти та академічна доброчесність |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
1. У РП ОК, які завершуються іспитом, не відводиться навчального часу на підготовку здобувачів освіти до екзамену, що створює для них певне перевантаження. 2. Здобувачі недостатньо поінформовані про різницю між плагіатом та неунікальністю тексту. Повторна перевірка на антиплагіатних програмах в разі виявлення плагіату не передбачена нормативними документами та не підтверджена практикою. Відповідальність перекладається на викладачів кафедр, що недоцільно, оскільки технічні засоби перевірки дають більш об’єктивні результати. Рекомендації: 1. Переглянути структуру завдань для самостійної роботи ОК, які завершуються іспитом, і включити в навчальний час студента години на підготовку до екзамену. 2. Внести відповідні зміни в положення про перевірку робіт на антиплагіатних програмах, передбачивши повторну перевірку робіт за допомогою технічних засобів у разі виявлення такого порушення. 3. Започаткувати, наприклад, один раз на рік серію вебінарів/тренінгів з академічної доброчесності для здобувачів та для НПП. 4. До 1 січня 2024 року на головній сторінці сайту КДПУ виокремити вкладку «Академічна доброчесність», де розмістити всі нормативні документи, що торкаються академічної доброчесності, результати перевірок кваліфікаційних робіт на антиплагіатних програмах, а також результати моніторингових заходів. 5. Додати на платформі Moodle календар і журнал оцінок для зручності здобувачів. |
1. Розглянути питання організації самостійної роботи студентів. Зокрема обсягу завдань та обсягу часу відповідно до навчальних планів. Надати рекомендації щодо відповідних змін у робочих програмах дисциплін і практик. 2. Організувати й провести для магістрантів заходи, присвячені питанню дотримання академічної доброчесності під час виконання кваліфікаційної роботи. 3. Організувати й провести для науково-педагогічних працівників методичні семінари, присвячені питанням академічної доброчесності. 4. Провести на кафедрі української мови науково-методичний семінар, доповідь на актуальну для вищої школи проблему, пов’язану з академічною доброчесністю та законом України 2022 року «Про авторське право і суміжні права». Систематично пропагувати принципи академічної доброчесності. 5. 3вернутися до Вченої ради університету з питань рекомендованих зміни, що стосуються перевірки магістерських робіт на антиплагіатних програмах, із передбаченням повторної перевірки робіт за допомогою технічних засобів у разі виявлення такого порушення. |
Термін: до 30.06.2024 Відповідальний: голова вченої ради факультету доц. Л. Семененко. Терміни: 2023-2029 рр. Відповідальні: завідувачі випускових кафедр, декан факультету. Термін: до 30.06.2024 Відповідальний: викладачі випускових кафедр. Терміни: 2023-2029 рр. Відповідальні: завідувачі випускових кафедр, декан факультету Термін: грудень 2024 р. Відповідальний: декан факультету, гарант ОП. |
Критично переглянуто питання організації самостійної роботи студентів (структуру та обсяг завдань та обсяг часу відповідно до навчальних планів тощо). Відповідні зміни відображено в робочих програмах дисциплін і практик. Систематично здійснюється робота, націлена на дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти та НПП (https://surli.cc/yrmjtl); організовано й проведено для здобувачів освіти заходи, присвячені питанню дотримання академічної доброчесності під час виконання кваліфікаційної роботи, як-от круглий стіл «Магістерська робота як академічний текст у проєкції академічної доброчесності»( https://surl.lu/ucjaez). Для науково-педагогічних працівників організовано й проведено методичні семінари, присвячені питанням академічної доброчесності. Зокрема, на кафедрі української мови відбувся науково-методичний семінар, де виголошено доповідь на актуальну для вищої школи проблему, пов’язану з академічною доброчесністю та законом України 2022 року «Про авторське право і суміжні права» (https://surl.li/wezbadю). НПП систематично пропагують принципи академічної доброчесності. Усі магістерські роботи проходять перевірку на антиплагіатних програмах, відповідний звіт додається до супровідних документів, передбачених процедурою захисту. На офіційній сторінці КДПУ в рубриці «НАУКА» сформовано вкладку «Академічна доброчесність», у якій розміщено всі нормативні документи, що торкаються академічної доброчесності. На оприлюднення в цій вкладці результатів перевірок кваліфікаційних робіт на антиплагіатних програмах, а також результатів моніторингових заходів ні кафедра української мови, ні гарант НЕ МАЮТЬ відповідних повноважень. Платформа Moodle КДПУ оновлена (студенти мають можливість бачити окреслені дати прийому робіт, а також нараховані бали), однак ні кафедра української мови, ні гарант НЕ МАЮТЬ відповідних повноважень змінювати інтерфейс системи. |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: Кваліфікаційні роботи магістрів перевіряються системою UniCheck, проте в разі виявлення порушення повторна перевірка не передбачена. Урегулювати питання повторної перевірки на плагіат кваліфікаційних робіт здобувачів; активізувати заходи з популяризації академічної доброчесності серед здобувачів, налагодити взаємодію всіх ланок університету у дотриманні академічної доброчесності серед НПП та здобувачів. Рекомендації: 1. Переглянути структуру завдань для самостійної роботи ОК, які завершуються іспитом, і включити в навчальний час студента години на підготовку до екзамену. 2. Популяризувати академічну доброчесність в університеті та активізувати співпрацю всіх ланок університету у її дотриманні серед НПП та здобувачів; розробити систему проведення заходів та ініціатив щодо принципів академічної доброчесності серед здобувачів ВО, зокрема за допомогою долучення здобувачів до міжнародних проєктів на тему академічної доброчесності; внести відповідні зміни в положення про перевірку робіт на антиплагіатних програмах, передбачивши повторну перевірку робіт за допомогою технічних засобів у разі виявлення такого порушення. |
|||
|
Критерій 6. Людські ресурси |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
ЕГ висловлює побажання рекомендаційного характеру: розширити коло залучених до викладання на ОП професіоналів-практиків, експертів галузі та роботодавців; ширше й активніше репрезентувати наукові здобутки НПП у виданнях, включених до наукометричних баз Scopus і Web of Science. |
1. Активізувати роботу НПП випускових кафедр щодо публікації результатів науково-дослідницької роботи у виданнях, які індексуються в провідних науковометричних базах |
Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: завідувачі випускових кафедр |
Активізовано роботу НПП випускових кафедр щодо публікації результатів науково-дослідницької роботи у виданнях, які індексуються в провідних науковометричних базах. Кафедра української мови: статті Scopus – 2 статті Web of Science - 1 фахові статті (списку Б) – 32 Список публікацій НПП за 2024 р https://surl.li/azxkbc Кафедра української та зарубіжної літератури статті Web of Science - 1 фахові статті (списку Б) – 9 Список публікацій НПП за 2024 р. https://surli.cc/ldqhbz За результатами наукової роботи у загальноуніверситетському рейтингу 2024 р. кафедра української мови посіла 2-е місце, кафедра української та зарубіжної літератур – 13-е). Відповідно до наказу про відрядження від 19.03.2024 № 19-відр, Н. М. Шарманова перебувала з 31.03.2024 по 30.06.2024 в Польщі, у Варшавському університеті (Warszawа, Uniwersytet Warszawski) задля наукового стажування й участі у стипендіальній програмі дослідників із країн Східної та Центральної Європи за фінансової підтримки Польського національного агентства академічних обмінів NAWA. Звіт заслухано на засіданні кафедри української мови 30.08.2024 (протокол № 1). Сертифікат https://surl.li/vozaha |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: Необхідність посилення публікації статей у виданнях, що індексуються в наукометричних базах Scopus та/або Web of Science. Рекомендації: 1. Посилити публікаційну активність науково-педагогічних працівників у виданнях, що індексуються в наукометричних базах Scopus та/або Web of Science, відповідно до навчальних дисциплін, які вони викладають. 2. Активізувати у поточному 2023-2024 навчальному році залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, роботодавців, іноземних лекторів до організації різних ланок освітнього процесу, в тому числі й проведення навчальних занять, зокрема з методики викладання української мови, зарубіжної літератури та англійської мови. |
1. Активно залучати професіоналів-практиків і стейкхолдерів до різних форм роботи, зокрема аудиторних занять, зі здобувачами вищої освіти. |
Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: гарант ОП, завідувачі випускових кафедр. |
До проведення аудиторних робіт у 2023 / 2024 н. р. залучено професіонала-практика Оксану Горб (на умовах погодинної оплати), яка працювала зі здобувачами вищої освіти на ОК «Сучасні тенденції розвитку методики навчання української мови», «Сучасні тенденції методики навчання літератури». Наразі відповідні рекомендації ЕГ і ГЕР щодо залучення експертів галузі, роботодавців, іноземних лекторів до організації різних ланок освітнього процесу НЕ ВРАХОВАНО, оскільки, по-перше, специфіка спеціальності, вочевидь, унеможливлює запрошення іноземних фахівців на ОК спеціальної складової; по-друге, НПП, які забезпечують викладання на ОП, повсякчас долучаються до тих чи тих лекторіїв, запрошуючи на них і здобувачів (див. https://surl.lu/kmonci; https://surl.li/vfexuu; https://surl.li/hftoym; https://surl.li/evkgur та ін.); по-третє, професіонали-практики забезпечують методичний супровід під час підготовки і проходження навчальної практики (https://surli.cc/urrhpw; https://surl.li/jcajad). |
|
Критерій 7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
ЕГ рекомендує до початку нового навчального року розглянути можливість облаштування корпусів та гуртожитків ЗВО додатковими тактильними й візуальними елементами доступності для забезпечення безбар’єрного освітнього середовища для всіх осіб з особливими освітніми потребами. |
1. Розглянути можливість встановлення / створення додаткових елементів безбар’єрного освітнього середовища задля забезпечення всіх осіб з особливими освітніми потребами вільним і комфортним доступом до навчання, оновлення тактильних та візуальних елементів доступності: таблички Брайля, контрастного фарбування сходів тощо. |
Термін: до 01.09.2024. Відповідальний: керівник експлуатаційно-технічного відділу |
Висловлені рекомендації щодо встановлення / створення додаткових елементів безбар’єрного освітнього середовища НЕ СТОСУЮТЬСЯ ні кафедри, ні гаранта, адресовані тим, хто безпосередньо відповідає за матеріально-технічну базу й осучаснення умов у ЗВО. Питання на контролі ректорату університету. |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: У процесі онлайн огляду матеріально-технічної бази не було помічено тактильних та візуальних елементів доступності: таблички Брайля, контрастного фарбування сходів тощо. До початку нового навчального року розглянути можливість встановлення / створення додаткових елементів безбар’єрного освітнього середовища задля забезпечення всіх осіб з особливими освітніми потребами вільним і комфортним доступом до навчання. Рекомендації: 1. Забезпечити більш систематизоване інформаційне наповнення сайту інформацією щодо реалізації ОП та її публічного обговорення, що дозволить покращити рівень інформаційної підтримки; оновити посилання на документи. 2. Створити окрему вкладку «Академічна доброчесність», де розмістити всі нормативні документи, що стосуються академічної доброчесності, результати перевірок кваліфікаційних робіт на антиплагіатних програмах, а також результати моніторингових заходів. 3. Розглянути можливість облаштування корпусів та гуртожитків ЗВО додатковими тактильними й візуальними елементами доступності для забезпечення безбар’єрного освітнього середовища для всіх осіб з особливими освітніми потребами. |
1. Систематизувати інформаційне наповнення сайту щодо реалізації ОП та її публічного обговорення, покращити рівень інформаційної підтримки, оптимізувати навігацію. 2. На головній сторінці сайту КДПУ розширити можливості вкладки «Академічна доброчесність», де розмістити всі нормативні документи, що стосуються академічної доброчесності, результати перевірок кваліфікаційних робіт на антиплагіатних програмах, а також результати моніторингових заходів |
Термін: до 30.06.2024. Відповідальні: декан факультету. Термін: до 30.06.2024. Відповідальний: голова науково-методичної ради університету. |
Систематизовано інформаційне наповнення сайту щодо реалізації ОП та її публічного обговорення, забезпечено відповідний рівень інформаційної підтримки, оптимізовано навігацію (https://surl.li/adwpho). На головній сторінці сайту КДПУ у вкладці «Академічна доброчесність» розміщено нормативні документи, що стосуються академічної доброчесності, а також результати моніторингових заходів. На врахування пропозиції щодо розширення можливостей вкладки «Академічна доброчесність»на головній сторінці сайту КДПУ (йдеться про розміщення результатів перевірок кваліфікаційних робіт на антиплагіатних програмах) ні кафедра української мови, ні гарант НЕ МАЮТЬ відповідних повноважень. |
|
Критерій 8. Внутрішнє забезпечення якості освітньої програми |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
1. Дистанційна експертиза виявила недоліки, пов’язані з РП дисциплін. Пунктом 5.2 «Положення про освітню програму» передбачено перевірку якості навчально-методичного забезпечення, зокрема робочих програм навчальних дисциплін та практик. 2. В анкеті опитування випускників відсутнє питання щодо задоволеності матеріально-технічною базою. Рекомендації: 1. Посилити увагу сектору забезпечення якості освіти в контексті цього пункту, а саме: до початку наступного семестру промоніторити наявність ОК, які б забезпечували присвоєння відповідної кваліфікації; а також вивчити зміст програм практики на предмет повної відповідності чинним в Україні професійним стандартам. 2. Для вдосконалення культури якості освіти протягом навчального року проводити для здобувачів ВО заходи інформаційного характеру, наприклад, круглі столи, диспут-клуби, інтерв’ювання тощо, пов’язані з аналізом ОП. 3. До початку нового навчального року розглянути можливість уведення питання щодо задоволеності матеріально-технічною базою в анкету опитування випускників. |
1. Розробити новий варіант анкети для випускників і роботодавців, до якої внести питання задоволеності матеріально-технічною базою 2. Залучити здобувачів вищої освіти до процедури моніторингу та перегляду ОП. 3. Організувати анонімне опитування здобувачів вищої освіти, які навчаються на ОП, та оприлюднити його аналіз. 4. Проводити для здобувачів ВО заходи інформаційного характеру, пов’язані з аналізом ОП (круглі столи, експрес-опитування, дискусії). 5. Розмістити актуальну інформацію про заходи моніторингу ОП для випускників (розгорнутий аналіз): та роботодавців (розгорнутий аналіз). 6. Продовжити оприлюднення на вебсайті ЗВО аналіз результатів опитування різних груп стейкхолдерів, роботодавців для обговорення змісту та всіх етапів реалізації ОП.
|
Термін: до 01.02.2024. Відповідальний: завідувач кафедри соціології та масових комунікацій Термін: до 24.02.2024 р.; квітень 2024 р., надалі при кожному перегляді освітніх програм. Відповідальні: декан факультету, керівник робочої групи ОП Н. Малюга. Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: декан факультету української філології, гарант ОП Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: гарант ОП, декан факультету Термін: 2024-2029 рр. Відповідальний: декан факультету Термін: 2024-2029 рр. Відповідальний: декан факультету, гарант ОП |
Розроблено нову анкету для опитування випускників і роботодавців. Здобувачі вищої освіти беруть участь у процедурі моніторингу та перегляду ОП, проходять анонімне опитування, аналіз якого оприлюднено на сайті (розгорнутий аналіз: https://surl.li/feiysm; https://surl.lu/ljjlkw). Для здобувачів ВО відбуваються заходи інформаційного характеру, пов’язані з аналізом ОП (https://surl.li/rtnlyj). На сайті факультету є рубрика «Освітні програми», де розміщено актуальну інформацію про заходи моніторингу ОП для випускників та роботодавців (https://surli.cc/gzfioj). Аналіз результатів опитування різних груп стейкхолдерів, роботодавців оприлюднено на вебсайті ЗВО для обговорення змісту та всіх етапів реалізації ОП (розгорнутий аналіз: https://surl.li/hfljlt). |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: В анкетуваннях не вказано період, за який було проведено дане опитування, а також в анкетах не вказано для якої категорії стейкхолдерів ця анкета. Продовжувати активно залучати всі групи стейкхолдерів до участі в опитуваннях як засобів моніторингу та забезпечення якості освіти, та регулярно висвітлювати результати цих опитувань. Також рекомендуємо додати опитування для роботодавців, зокрема розробити розширену анкету з відкритими питаннями, у яких роботодавці матимуть можливість висвітлити свої рекомендації та побажання. Рекомендації: 1. Сприяти залученню широкого кола стейкхолдерів-роботодавців до процедур моніторингу якості освіти та оновлення ОП, зокрема щодо змістового наповнення освітніх компонентів та освітньої програми загалом. 2. Систематично оприлюднювати на веб-сайті ЗВО аналіз результатів опитування різних груп стейкхолдерів, роботодавців для обговорення змісту та всіх етапів реалізації ОП. 3. Для вдосконалення культури якості освіти рекомендуємо упродовж навчального року проводити для здобувачів ВО заходи інформаційного характеру (круглі столи, диспут-клуби, інтерв’ювання тощо), пов’язані з аналізом ОП. |
|||
|
Критерій 9. Прозорість та публічність |
|||
|
Зауваження та рекомендації ЕГ |
Оцінка: ЕГ – В, ГЕР – В |
||
|
На сайті трапляються неактуальні або застарілі покликання. Рекомендації: до 01.09.2024 року переглянути сайт, оновити актуальні покликання та створити зведену табличку силабусів і робочих програми, що дозволить усім зацікавленим сторонам швидко орієнтуватися в необхідній інформації. |
1. Забезпечити наповнення офіційного сайту університету актуальною інформацією, посилити вимоги до підготовки матеріалів дописів, оновити покликання. 2. Систематизувати навчально-методичне забезпечення ОП на одній сторінці факультету української філології: |
Термін: до 30.06.2024 Відповідальний: керівник інформацій-но-обчислювального центру Термін: січень 2024 р. Відповідальний: декан факультету |
За результатами здійсненого моніторингу сайту університету оновлено та систематизовано інформаційне наповнення вкладок, що стосується освітнього процесу за цією ОП. Задля оптимізації доступу до інформації, яка стосується навчального контенту, створено зведену табличку силабусів і робочих програми, що містить актуальні покликання (https://surl.li/ssvnqw; https://surli.cc/ufcwop). |
|
Зауваження та рекомендації ГЕР |
|||
|
Зауваження: 1. На офіційному сайті університету деякі сторінки недостатньо інформативні (наприклад, Академічна доброчесність), деякі посилання не працюють. 2. Розміщення інформації про ОК на різних сторінках кафедр не є зручним для користувачів. Створити зведену табличку силабусів і робочих програм, що дозволить усім зацікавленим сторонам швидко орієнтуватися в необхідній інформації; систематизувати всю інформацію по ОПП та розмістити її в окремій вкладці. Рекомендації: 1. До 01.09.2024 року здійснити моніторинг інформації сайту університету, що стосується освітнього процесу за цією ОП, за результатами якого провести оновлення та систематизацію інформаційного наповнення вкладок; оновити актуальні покликання та створити зведену табличку силабусів і робочих програми, що дозволить усім зацікавленим сторонам швидко орієнтуватися в необхідній інформації. 2. Систематично оновлювати інформацію в профілях НПП на сторінці кафедр, задіяних у реалізації ОП. 3. Вивчати досвід акредитацій споріднених ОП у інших ЗВО задля удосконалення ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова». |
1. Оновлювати інформацію у профілях НПП на сторінках кафедр, задіяних у реалізації ОП. 2. Робочій групі вивчити досвід акредитацій споріднених ОП в інших ЗВО, розглянути можливості врахування цього досвіду під час розробки ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» задля удосконалення її змісту. |
Термін: 2024-2029 рр. Відповідальні: НПП Термін: до 01.04.2024, надалі – 2025-2029 рр. Відповідальні: члени робочої групи |
Систематично відбувається оновлення інформації в профілях НПП на сайті університету (рубрика «ПЕРСОНАЛЬНІ СТОРІНКИ» https://kdpu.edu.ua/personal.html), на сторінах кафедр, задіяних у реалізації ОП. Задля удосконалення змісту ОП її розробники вивчають досвід акредитацій споріднених ОП в інших ЗВО (зокрема, Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, Житомирського державного університету імені Івана Франка, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Ужгородського національного університету). На методсемінарі кафедри української мови розглянуто можливості врахування цього досвіду під час розробки ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (https://surl.lu/cqajxd). |
Затверджено вченою радою факультету української філології
протокол №_ від 29 травня 2025 року
Декан факультету Наталя Коломієць










