Продовжуючи гарну традицію гостьових запрошень експертів галузі на пари викладачів кафедри загальної та вікової психології 14.10.2022 р. на лекцію для студентів III курсу двох факультетів (ГТІ та ФМФ) з курсу "Вікова і педагогічна психологія" від к.психол.н. Світлани Дрібас була запрошена фахівчиня в області психології Оксана Філіпенко (психолог вищої категорії ліцею № 1 Павлоградської міської ради, психолог-методист, супервізорка, керівниця об’єднаної спільноти працівників психологічної служби м. Павлограда, член ВГО «Арт-терапевтична асоціація»).
Разом з експертом галузі студенти обговорили актуальне для них питання юнацької самоідентифікації, подискутували про особливості провідної діяльності старшокласників і визначили стратегії майбутньої взаємодії з учнями, у якості працюючих освітян. У форматі інтерактивної вправи "Потяг життя старшокласника" Оксані Філіпенко вдалося налагодити комунікацію зі студентською аудиторією і розглянути тему лекції з чотирьох позицій: 1) вікові особливості; 2) освітнє середовищє; 3) труднощі, перешкоди 4) супровід, підтримка.
За відгуками студентської аудиторії інформація почута від фахівчині Оксани Філіпенко була корисною і актуальною для майбутньої професійної діяльності вчителя. Ми дякуємо експертці за участь у роботі нашої пари й чекаємо нових зустрічей!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 886
Цікавий досвід для першокурсників. На практичне заняття від к.психол.н. Олени Ткаченко до студентів-психологогів було запрошено експерта Павла Сарапіна лікаря-психотерапевта вищої категорії Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня № 6" Дніпровської міської ради м. Дніпро.
Павло Віталійович розповів студентам про особливості використання методів психології в психотерапії. Найбільш цікавим для студентів було ознайомлення з методами проективної діагностики. Діагностичні можливості окремих методик студенти мали можливість перевірити, уявляючи себе клієнтом психолога-консультанта або психотерапевта.
Лікар розповів про найважливіші компетентності психолога і психотерапевта, наголос було зроблено на умінні слухати, спостерігати і розуміти клієнта, необхідності бути освіченою людиною, зокрема щодо культури і мови. Павло Віталійович відповів на численні питання студентів, побажав їм наснаги, зацікавленості, успіхів у навчанні і самореалізації у майбутній професії.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 728
Кожен день молюся, щоб закінчилася війна... І тоді дистанційне навчання стане просто сучасним додатком до справжнього НЕвіртуального спілкування зі студентами, як це було у суботу 8 жовтня на тренінгу «Формування навичок самостійної роботи для покращення якості дистанційного навчання». На нього було запрошено студентів факультетів іноземних мов та образотворчого мистецтва.
Боже, які ж вони красиві, активні, зацікавлені, доброзичливі! Як жваво включилися у роботу! Як дивувалися новим враженням та відкриттям, як раділи можливості зустрітися у рідному університеті!
Зрозуміло, що за 2 години обговорити та відпрацювати навички важко. Процес підвищення мотивації, розвитку когнітивних навичок (робота з великим обсягом інформації, обробка тексту, узагальнення та представлення результатів роботи), метакогнітивних навичок (цілепокладання, планування, передача інформації у спілкуванні) передбачає більш глибинного занурення. Але надані науково-практичні орієнтири та щира зацікавленість учасників переконують - вони все зможуть.
Тільки б закінчилася війна…
Н. Макаренко, к. психол. н., доцент
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 746
Вітаємо з Днем Освітян всіх колег і особливо тих, хто тільки приєднався до нашої освітянської спільноти.
Доктор психологічних наук Олександра Когут і студенти групи ПНП-22 зустрілися в аудиторії Альма-матер, щоб започаткувати разом нові кроки на ниві здобуття професії вчителя початкових класів.
Всіх зі святом. Щастя, успіхів, наснаги.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 580
Кафедра загальної та вікової психології розпочала 2022-2022 навчальний рік із підтримки ініціативи по залученню до аудиторних занять експертів галузей і професіоналів-практиків. Відкрила цей процес доцент кафедри к.психол.н. Наталія Макаренко, яка на лекцію "Психологічний розвиток молодшого школяра" запросила вчителя-методиста початкових класів Криворізької ЗОШ N8 Пономаренко Вікторію Робертівну.
Експерт запропонувала цікаву інформацію з практики роботи. Обговорювали тему готовності дитини до шкільного навчання.
Студенти третього курсу груп ОМ, АНФ, НАФ слухали лекційний матеріал з цікавістю та запропонували продовжити практику спілкування з фахівцями надалі.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 620
Викладачі кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету спільно з Центром прогресивної освіти "Генезум" розробили та запустили у роботу дистанційний курс "Стратегії самодопомоги при роботі з тривожними і стресовими станами".
До експертного кола увійшли шість викладачів кафедри: д.психол.н. Наталя Токарева, д.психол.н. Анжеліка Коллі-Шамне, к.психол.н. Світлана Дрібас, к.психол.н. Наталія Макаренко, к.психол.н. Олена Халік, к.психол.н. Олена Ткаченко.
Перший модуль курсу присвячено аналізу адаптивних механізмів саморегуляції стресу, тривоги і панічних атак. Розкрито особливості адаптивної саморегуляції стресу, проаналізовано особливості використання технік тілесного та емоційного розвантаження при реакції на гострий стрес і надано правила першої допомоги при панічних атаках.
У другому розділі зроблено акцент на роботі з фактором кризової самоідентифікації в умовах воєнного часу. Визначено психологічні аспекти роботи з інформаційними ресурсами. Розглянуто копінг-стратегії у форматі адаптації до стресових умов сьогодення і опрацьовано практики самоусвідомлення психоемоційних станів в період воєнних дій.
З усіма матеріалами курсу можна безкоштовно ознайомитися на онлайн-платформі Центру прогресивної освіти "Генезум" https://genezum.org/
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 856
У кризовій ситуації людині доводиться відмовлятися від звичних уявлень про цінності, ідеали, сенси, цілі. У сучасних умовах дуже важливо навчитися конструктивно реагувати на кризу. Доктор психологічних наук, завідувач кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева пропонує рекомендації по відновленню ресурсності у кризовій ситуації.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1700
Доцент кафедри загальної та вікової психології Олена Халік пропонує ознайомитися з дієвими рекомендаціями по роботі з панічними атаками. Інформацію про те, як допомогти собі та іншим шукайте тут Панічні атаки: техніки саморегуляції та правила першої допомоги
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 2176
У нестійких умовах сьогодення є нагальна потреба в розширенні спектру знань у напрямку пошуку стратегій роботи зі стресовими станами, які в умовах воєнного часу все частіше стають іманентною складовою життя.
Старший викладач кафедри загальної та вікової психології Світлана Дрібас пропонує ознайомитися із фазами виходу зі стресового стану і техніками роботи над собою в процесі міжстадійного переходу від емоційної реакції до фази прийняття реальності та подальшої адаптації до нових обтавин.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 1653
Сьогодні о 13.00 відбувся другий день марафону психологічної підтримки для студентів та викладачів КДПУ. У якості модераторів трьох психологічних майданчиків виступили викладачі кафедри загальної та вікової психології Анжеліка Коллі-Шамне (д.психол.н.), Наталія Макаренко (к.психол.н.), Олена Ткаченко.(к.психол.н.).
Експерти розкрили три актуальні теми: 1. Як фільтрувати стрічки сучасних новин?; 2. Копінг-стратегії у форматі адаптації до стресових умов сьогодення; 3. Практики самоусвідомлення психо-емоційного стану в умовах воєнного часу.
Експертне около продовжить свою роботу в системі індивідуальних консультацій. Тримаймося! Ми з вами!
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 491