Кафедра загальної та вікової психології
Психолого-педагогічний факультет

       У кризовій ситуації людині доводиться відмовлятися від звичних уявлень про цінності, ідеали, сенси, цілі. У сучасних умовах дуже важливо навчитися конструктивно реагувати на кризу. Доктор психологічних наук, завідувач кафедри загальної та вікової психології Наталя Токарева пропонує рекомендації по відновленню ресурсності у кризовій ситуації.

           Ток. 1     Ток 2     ток 3

           ток 4      ток 5     ток 6 

          ток 7        ток 8         ток 9

          ток 10        ток 11        ток 12

18801

    Доцент кафедри загальної та вікової психології Олена Халік пропонує ознайомитися з дієвими рекомендаціями по роботі з панічними атаками. Інформацію про те, як допомогти собі та іншим шукайте тут Панічні атаки: техніки саморегуляції та правила першої допомоги

      1111        2222

      тех       тех 2

18800

       У нестійких умовах сьогодення є нагальна потреба в розширенні спектру знань у напрямку пошуку стратегій  роботи зі стресовими станами, які в умовах воєнного часу все частіше стають іманентною складовою життя.
     Старший викладач кафедри загальної та вікової психології Світлана Дрібас пропонує ознайомитися із фазами виходу зі стресового стану і техніками роботи над собою в процесі міжстадійного переходу від емоційної реакції до фази прийняття реальності та подальшої адаптації до нових обтавин. 

       7      8

       9         10

      12       13

     14        15

     17        18

     

18799

       Сьогодні о 13.00 відбувся другий день марафону психологічної підтримки для студентів та викладачів КДПУ. У якості модераторів трьох психологічних майданчиків виступили викладачі кафедри загальної та вікової психології Анжеліка Коллі-Шамне (д.психол.н.), Наталія Макаренко (к.психол.н.), Олена Ткаченко.(к.психол.н.).

      Макаренко. Марафон  Марафон 2

       Експерти розкрили три актуальні теми: 1. Як фільтрувати стрічки сучасних новин?; 2. Копінг-стратегії у форматі адаптації до стресових умов сьогодення; 3. Практики самоусвідомлення психо-емоційного стану в умовах воєнного часу. 

     2 день марафона    Д.2

       Експертне около продовжить свою роботу в системі індивідуальних консультацій. Тримаймося! Ми з вами!

18704

     Враховуючи неймовірно складний для української нації час викладачі кафедри загальної та вікової психології спробували консолідуватися і організували дводенний університетський марафон психологічної підтримки для студентів та викладачів КДПУ. 

Yellow and White Architectural Buildings Photos Real Esate Listing Presentation 1

          У перший день марафону (03.03.2022 р.) модераторами психологічних майданчиків виступили три викладачі кафедри: Наталя Токарева (д.психол.н, професор), Світлана Дрібас (к.психол.н.), Олена Халік (к.психол.н.). 

     Screenshot 6      Screenshot 5

         Було розглянуто три актуальні для умов сьогодення теми: 1) Адаптивна саморегуляція стресу (презентація матеріалів виступу); 2) Техніки тілесного та емоційного розвантаження при роботі з тривожними і стресовими станами (презентація матеріалів виступу); 3) Панічні атаки: техніки саморегуляції та правила першої допомоги (презентація матеріалів виступу).

    Screenshot 11     6

          Захід передбачав здвоєну форму роботи. Спочатку було організовано виступи експертів-психологів, а потім розпочалася сесія запитань-відповідей на якій студенти мали можливітсь поставити найбільш болючі і актуальні для себе запитання. 

18693

        Наукові заходи з теми миротворення займають важливе місце у сучасних наукових розвідках і все частіше привертають увагу українських дослідників.11-14 лютого 2022 у м. Тернопіль відбувся треніг-воркшоп "Творення миру через мистецтво" де місто Кривий Ріг представляли два освітні заклади - Криворізький державний педагогічний університет (к. психол. наук, викладач кафедри загальної та вікової психології, Світлана Дрібас) і Криворізький медичний коледж (викладач фармацевтичного циклу, Письменна Олександра). 

      20220214 110241    20220214 110409              Захід проходив під патронатом громадських організацій України та Німеччини і передбачав участь молоді з усіх українських регіонів. 

                                      Screenshot 14

       Основна мета полягала у зміні ракурсу погляду на проблеми миротворення додаючи до неї компонент мистецтва в рамках вивчення психологічного змісту арт-об'єктів. 

   20220214 131002    20220212 110954

              Учасники вчилися підбирати методи мирного обговорення гострих соціальних проблем через мистецтво.

   20220214 124625    20220212 132050

18583

      Не зважаючи на підступність карантину, у п’ятницю до затишного приміщення Благодійного Фонду «Громадська ініціатива мешканців Кривбасу», що стало локацією Лабораторії особистісного розвитку,  знову збиралися освітяни Центрально-Міського району. Наразі заняття проходило у бібліотеці, в оточенні вічних цінностей - книг. Це як би насичувало атмосферу, робило заняття  серйозним та плідним. Учасники – директори, заступники директорів, практичні психологи навчальних закладів. Тема «Досягнення пріоритетних цілей у професійній діяльності»

                                                            изображение viber 2022 02 08 10 43 12 229

    Спочатку за правилами роботи всіх науково-практичних лабораторій - актуалізація теоретичних знань. Чому так важливо вміти формулювати цілі. Як пов’язані цілі та цінності. Оптимальні шляхи досягнення мети. Про все це розказала Н.Токарева, представляючи матеріал наочно та метафорично. Практичне заняття щодо визначення стереотипності мислення (яке гальмує будь-який процес), опрацювання вимог до формулювання мети (за принципами SMART та принципом ВОДКИ), яблучна діагностика здатності до планування провела Н.Макаренко.

                                        изображение viber 2022 02 08 10 43 11 681                изображение viber 2022 02 08 10 43 11 988

     Без прикрашення можна сказати, що розходитися не поспішали. І не тільки тому, що всі учасники виказували свою щиру подяку. А й тому, що кожен практичний психолог наразі порпається у морі психолого-педагогічних проблем, які не вирішуються  однією порадою, а потрібують аналізу, проговорювання, знайомства з передовим науковим та практичним досвідом. Заняття лабораторії все більше нагадують снігову кулю - чим більше занять, тим більше зростає потреба зустрітися за вирішенням нагальних проблем допомоги сучасним учням. Ми до цього завжди готові.

18400

    Карантин розірвав логічно вибудований ланцюжок психологічного лекторію для працівників освітньої сфери, який створили викладачі кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету, відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті рад та приватне підприємство «Редакція альманаху «Саксагань»».
      У центрі уваги зустрічі 10 грудня 2021 була тема профілактики професійних деструкцій у фаховій діяльності освітян.
   Наталя Токарева окреслила основні завдання зустрічі, зазначивши важливість саморозвитку та самовдосконалення у доланні професійного вигорання.

                     изображение viber 2021 12 13 21 00 40 697         изображение viber 2021 12 13 21 00 18 141

    Наталія Макаренко прочитала міні-лекцію щодо самого поняття «професійне вигорання», його структурних складових (емоційного виснаження, деперсоналізації, редукції особистісних досягнень) та провела діагностику рівня професійного вигорання слухачів лекторію.

                                                                        изображение viber 2021 12 14 08 37 38 722

    Світлана Дрібас організувала роботу у практичній площині. Було задіяно ряд психологічних технік і вправ на емоційне розвантаження та самодіагностику свого стану на «тут і зараз».  

                     изображение viber 2021 12 13 21 03 27 028         изображение viber 2021 12 13 21 02 40 916

     Не буде перебільшенням сказати, що жвава, розкута обстановка лекторію була таким собі невеличким «подарунком» освітянам у кінці заклопотаного робочого тижня. Тому їх активне залучення, невимушена поведінка, посмішки, зацікавлені питання  поставили красиву крапку вдячності  у кінці заняття. А ми перетворили цю крапку у багатокрапку….

     До нових зустрічей!

17833

Що буває, коли зустрічаються завідувачка кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету Н. Токарева, начальниця відділу освіти Центрально-Міського району Ж. Сабадаш та засновник приватного підприємства «Редакція альманаху «Саксагань» А. Кучер? Народжується ІДЕЯ.

    изображение viber 2021 10 09 17 28 55 696   изображение viber 2021 10 09 17 29 48 854   изображение viber 2021 10 09 18 40 39 908   изображение viber 2021 10 09 17 30 15 781

Ідея щодо посилення «психологізації» суспільства, потреба  у якій є нагальною та передбачає  психологічне просвітництво освітян, яке і буде втілюватися у життя завдяки реалізації проекту «Психологічна лабораторія особистісного розвитку».

Психологія, як відомо,  чарівна наука. Вона може пояснити все, що відбувається з нами, допомогти передбачити, що можна змінити самотужки, зрозуміти себе та інших, переосмислити зроблене та спланувати якісне досягнення цілей у майбутньому.

                     изображение viber 2021 10 09 17 31 40 763            изображение viber 2021 10 09 17 29 29 818

Перша аудиторія  слухачів, зібрана у «Центрі громадських ініціатив», була сформована з найбільш відповідальних, зацікавлених та активних слухачів - директорів шкіл. Наталя Токарева (доктор психологічних наук, професор) та Наталія Макаренко (кандидат психологічних наук, доцент) запропонували учасникам заходу цікаву міні-лекцію та практичне заняття з теми «Мотивація та шляхи її підвищення». Одна година занять, а інформація наситила, навчила, зацікавила,  здивувала та переконала. Саме так підсумували зустріч її учасники. Наші першопрохідці.

За ними прийдуть вчителі, заступники директорів, вихователі. Всі, кому хочеться зробити кращим себе, удосконалити українську освіту, відкрити нові небосхили майбутнім громадянам.

У добру путь!

17014

     27.06.2021 р. викладачі кафедри загальної та вікової психології приєдналися до співпраці з КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» КМР і долучилися до роботи онлайн-конференції «Самовдосконалення особистості шляхом розвитку соціальної мобільності й емоційного інтелекту» присвячена Дванадцятій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» й виставці освіти за кордоном «Word Edu». 

        Screenshot 22     

     Із презентацією авторських наробок виступила к.психол.н. Дрібас С.А. (у співавторстві з психологом КГ № 95 Людмилою Потомахіною). Обговорювали питання емоційного інтелекту і його впливу на життя і діяльність сучасної людини. Захід відзначився актуальністю висвітлених тем, яскравістю виступів і науковістю підходів. 

                 Screenshot 18

15914
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31